Ongelmana liian pieni hääpuku tai äiti :D
Menen kesällä naimisiin ja olen siinä mielessä erittäin onnekas, että minulla sattuu olemaan ehkä kaunein koskaan näkemäni hääpuku!
...mutta ongelma on että kyseinen puku on minulle liian pieni :/
Puku on äitini vanha ja haluaisin siksi ehdottomasti juuri tuon saman puvun myös omiin häihin. Mitta on sopiva, mutta muutoin tyköistuva puku on ehkä yhden koon verran liian pieni, joten olen vain ajatellut että laihdun kyllä helposti tuohon pukuun sopivaksi kesään mennessä...vähitellen kuitenkin olen huomannut, ettei normaalipainoisena/hoikkana vieläkin hoikemmaksi laihduttaminen olekaan niin helppoa, kuin olin kuvitellut, eikä esimerkiksi kilon tai kahden pudotus painossa riitä.
Katsellessani vanhempieni hääkuvia olen tajunnut äitini olleen tuohon aikaan todella mallimaisen laiha ja pieni.
Miten ihmeessä saan sullottua itseni tuohon pukuun kesään mennessä?! Millekään kaalikeittodieetille en mielelläni ryhtyisi...mutta onko minulla mitään muutakaan mahdollisuutta?
Kommentit (22)
Pystyisikö sitä joku isontamaan?Onko saumoissa sen verran varaa...
Ottaisin yhteyttä ompelijaan, jos kerran olet jo valmiiksi hoikka. Voit myös kokeilla, saisitko painoa alas VHH-dieetillä. Vesiliikunta voi myös olla hyvä tuki laihdutukselle. Vedessä liikkuminen poistaa nestettä ja solakoittaa vartaloa ainakin jos osaat uida hyvällä tekniikalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tarkennusta vielä, kun joku kuitenkin varmaan ihmettelee miksi en vain pienenyttäisi pukua...niin se ei oikein tule kysymykseen tämän puvun kanssa, kun saattaa mennä pilalle kokonaan.
-ap
Tarkoitin että ISONNUTTAISI...näköjään "vähän" stressiä pukkaa tämän pukuasian kanssa :´D
Jos olet normaalipainoinen, on kovan työn takana ja aika hulluakin alkaa laihduttamaan.
Lähestytäänpä asiaa toisesta suunnasta. Olisiko puvulle tehtävissä jotain? Jos on vanha puku, ehkä jopateetetty, niin niissä on usein reilusti saumanvaraa suurentaa pukua.
Mene puvun kanssa hyvälle ompelijalle ja kysy olisiko hänellä ehdotuksia.
Jos on ammattitaitoinen ompelija, niin ei se isonnuttamisesta pilalle mene. Käy ainakin kysymässä, eihän se vielä sido sinua mihinkään.
Oletko kokeillut muotoilevia korsetteja? Yllätyin ainakin itse, miten yhtä kokoa liian pieni mekko meni oikean alusasun kanssa heittämällä päälle.
Piece on cake. Taitava ompelija pystyy helposti suurentamaan pukua.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä ompelijaan, jos kerran olet jo valmiiksi hoikka. Voit myös kokeilla, saisitko painoa alas VHH-dieetillä. Vesiliikunta voi myös olla hyvä tuki laihdutukselle. Vedessä liikkuminen poistaa nestettä ja solakoittaa vartaloa ainakin jos osaat uida hyvällä tekniikalla.
Ompelijalla olen pukua käynyt jo näyttämässä, mutta sanoi ettei pukuun kannattaisi tehdä niin suuria muutoksia. Korkeintaan rintamusta voitaisiin hieman isontaa jos on tarvetta.
Jotain VHH-diettiä voisi kait kokeilla...vesiliikunta taas ei taida tulla kyseeseen, sen verran kammoksun hukkumista että hyvä jos veteen uskallaudun kahlaamaan. Kiitos vinkeistä!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut muotoilevia korsetteja? Yllätyin ainakin itse, miten yhtä kokoa liian pieni mekko meni oikean alusasun kanssa heittämällä päälle.
Tämä puku on selästä tosi avoin, niin eikai mitään korsettia voi laittaa alle ilman että se näkyisi?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelijalla olen pukua käynyt jo näyttämässä, mutta sanoi ettei pukuun kannattaisi tehdä niin suuria muutoksia. Korkeintaan rintamusta voitaisiin hieman isontaa jos on tarvetta.
Jotain VHH-diettiä voisi kait kokeilla...vesiliikunta taas ei taida tulla kyseeseen, sen verran kammoksun hukkumista että hyvä jos veteen uskallaudun kahlaamaan. Kiitos vinkeistä!
-ap
Vesijumppa sopii uimataidottomille ja siinä ollaan jalat pohjassa. Myös pitkät kävely- ja hölkkälenkit ovat oikein hyvä, solakoittava painonpudottajan liikuntamuoto. Kannattaa käyttää niihin kunnolla aikaa, joku 1,5-2 h kerralla. Kuuntele vaikka musiikkia, podcasteja tai äänikirjaa samalla niin aika kuluu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä puku on selästä tosi avoin, niin eikai mitään korsettia voi laittaa alle ilman että se näkyisi?
-ap
Sinuna kävisin puvun kanssa hyvässä alusasuliikkeessä ainakin kysymässä. Tarvitset kai joka tapauksessa uudet alusvaatteet hääpäiväksesi
Vierailija kirjoitti:
Piece on cake. Taitava ompelija pystyy helposti suurentamaan pukua.
Piece OF cake.
Mistä kohtaa se kiristää? Jos kylkiluiden kaari on liian leveä, ei toivoa ole muuten kuin ompelijan avulla. Vyötäröä saa kapeammaksi alusvaatteilla ainakin jonkin verran. Avonainen selkä ei välttämättä ole ongelma. Rintoja voi vähän litistää teippaamalla (liivit ei kai käy jos selkämys on täysin auki).
Muutaman kilon saa aina painoa pois jos oikeasti haluaa. Mutta jos rakenne on liian roteva pukuun, ei auta kuin saumoista väljentäminen. Aina voi kysyä toisen modistin mielipidettä jos ensimmäinen ei halua yrittää.
Kuva puvusta? Tai netistä kuva lähes samanlaisesta niin olisi helpompi neuvoa?
Mene ammattiamiselle korsetintekijälle. Ehdit vielä saamaan senttejä pois korsettiharjotteluilla, eikä sitten hääpäivänä enää ahdista se huonontunut hapensaanti.
On vaikea sanoa mitään näkemättä pukua, ja kaikki on tuossa edellä jo sanottukin. Tuli vain mieleen, että jos pukua on mahdoton suurentaa niin, etteivät korjaukset näy, puvun voisi vaikka päällystää pitsillä tai muulla läpikuultavalla kankaalla. Kenenkään silmä ei näkisi varsinaisessa puvussa olevia korjauksia, ja puku olisi yhä sama perintöpuku.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ammattitaitoinen ompelija, niin ei se isonnuttamisesta pilalle mene. Käy ainakin kysymässä, eihän se vielä sido sinua mihinkään.
Vintage-vaatteissa saattaa olla se ongelma, että muu kangas on haalistunut/kellastunut ja saumavarojen sisään jäänyt kangas ei.
Tämä on aika paljon ihmedieettiä kalliimpi ratkaisu, mutta miten olisi uuden samanlaisen puvun teettäminen tai vaikka uuden yläosan teettäminen vanhaan alaosaan? Meinaan vain, että eihän morsianparka voi syödä mitään omissa häissään eikä paljon liikkuakaan, jos puku on juuri ja juuri saatu ängettyä päälle...
Puvulla tuskin on mitään muuta käyttöä, joten mitä haittaisi yrittää suurentaa sitä? Tuskin äitisi sitä hautaan aikoo mukanaan viedä?
Ääliöt ehdottavat hoikalle morsiamelle laihduttamista puvun takia : DD
Äärimmäisen epäterveellistä ja puvulle sen ja sama. Ostaa uuden vaan.
Niin ja tarkennusta vielä, kun joku kuitenkin varmaan ihmettelee miksi en vain pienenyttäisi pukua...niin se ei oikein tule kysymykseen tämän puvun kanssa, kun saattaa mennä pilalle kokonaan.
-ap