Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tää on mahdollista, tuttuni saa aina ylimääräisiä tukia kun käy vinkumassa?

Vierailija
11.02.2019 |

Mulla on äärimmäisen huono tilanne eikä esim. ole varaa terapiahaastatteluihin.
Tuttuni käy vinkumassa paikan päällä ja se saa myönteiset päätökset.
Miten tämmöinen epätasa-arvo on mahdollista?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä rahaa saa, kun vaan pyytää. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Suomalaiset ei vaan kehtaa pyytää, miettikää niitä kun ei hae edes sitä mikä jokaiselle työttömälle kuuluu

Ei saa. Esimerkiksi silmälasien väitetään olevan mahdollista saada Kelan toimeentuloasiakkaana kolmen vuoden välein, mutta ei niihin kaikille rahaa anneta. Kela antaa niihin noin 20 euroa, mikäli sinne ensin toimittaa kaikki mahdolliset liitteet ja todisteet lasien tarpeesta.

Vierailija
42/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä rahaa saa, kun vaan pyytää. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Suomalaiset ei vaan kehtaa pyytää, miettikää niitä kun ei hae edes sitä mikä jokaiselle työttömälle kuuluu

Ei saa. Esimerkiksi silmälasien väitetään olevan mahdollista saada Kelan toimeentuloasiakkaana kolmen vuoden välein, mutta ei niihin kaikille rahaa anneta. Kela antaa niihin noin 20 euroa, mikäli sinne ensin toimittaa kaikki mahdolliset liitteet ja todisteet lasien tarpeesta.

Olen kyllä saanut uudet lasit aina kun on tarvinnut, kerran sain uudet n 6kk jälkeen kun vanhat hajosivat. Eri paikkakunnilla taitaa olla eri kriteerit. Meillä melko pieni kunta ja täällä kyllä pidetään huolta että asukkailla on asiat kunnossa. Olen saanut rahaa myös harrastuksiin ja välineisiin, syrjäytymisen ehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on mielenterveysongelma, ap.

Vierailija
44/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, miten työttömällä perheellä on varaa ostaa teinille 800e kännykkä. Vanhemmat ovat onnistuneet haalimaan muutenkin arvokasta omaisuutta tukien avulla. Perheen isä on varsin sanavalmis ja ehkä hieman pelottava, mahtaako tukia irrota herkemmin jos osaa puhua virkailijan pyörryksiin.

Osarilla. Mäkin tilasin itselleni 1200 euron tietokoneen. Nipistän sitten jostain muualta.

Vierailija
45/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäoikeudenmukaisuus ei ole oikein.

Vierailija
46/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuulee näitä juttuja, miten tuki annetaan naaman tai puhetaitojen perusteella, mutta eiköhän kuitenkin yleensä päätökset tehdä sen perusteella, miltä tilanne näyttää paperilla. Onko teillä esimerkiksi erilaiset tulot tai menot, tai erilaiset asumisjärjestelyt?

Jos kurja tilanne johtuu vaikkapa siitä, että joutuu maksamaan velkoja tai käyttää autoa, niin tietenkin tilanne on kurjempi kuin autottomalla ja velattomalla kaverilla, ja se kaveri näyttää saavan enemmän rahaa, koska hän tulee vähemmällä toimeen. Jos auton omistaja saisi rahaa "riittävästi", niin sitten se kaverikin haluaisi auton ja saisi rahaa vielä enemmän.

Vierailija
47/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusnuoret taas vauhdissa tässä ketjussa. Muistakaa ihmiset lukea näitä tarinoita kriittisesti. Kaikki mitä netissä anonyymina sanotaan ei välttämättä ole totta.

Jep. Nämä viestit joissa kerskaillaan miten helposti saadaan rahaa, saattavat olla vaikkapa samalta kirjoittajalta. Jotkut haluavat muokata ihmisten mielipiteitä tukiensaajista.

Vierailija
48/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös ihmisiä, jotka käyttävät järjestelmää härskisti väärin. Eräskin nainen onnistuu haalimaan säännöllisin väliajoin ylimääräisiä tukia, harkinnanvaraisia myönnetään yllättävän helposti, kun oikein osaa asiat ilmaista. Toki saattaa helpottaa, että on erittäin kaunis ja miesvirkailijat herkkäuskoisia.

Hän on jo vuosia matkustellut 2 x vuodessa ulkomaille, kulkee viimeisen päälle siisteissä vaatteissa ja käy säännöllisesti kampaajalla. Uusiin meikkeihin tuntuu raha riittävän, samoin kuntosalijäsenyyteen. Työttömyys ei ole häntä milloinkaan rajoittanut, päin vastoin... kyllä minäkin kukoistaisin, jos olisi kaikki aika maailmassa ja ilmaista rahaa käytössä. Itse tässä laskeskelen rahojani, vaikka on säännöllinen palkkatulo.

Todennäköisesti hänellä on joku sivubisnes, esim. prostituutio.

Vierailija
49/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös ihmisiä, jotka käyttävät järjestelmää härskisti väärin. Eräskin nainen onnistuu haalimaan säännöllisin väliajoin ylimääräisiä tukia, harkinnanvaraisia myönnetään yllättävän helposti, kun oikein osaa asiat ilmaista. Toki saattaa helpottaa, että on erittäin kaunis ja miesvirkailijat herkkäuskoisia.

Hän on jo vuosia matkustellut 2 x vuodessa ulkomaille, kulkee viimeisen päälle siisteissä vaatteissa ja käy säännöllisesti kampaajalla. Uusiin meikkeihin tuntuu raha riittävän, samoin kuntosalijäsenyyteen. Työttömyys ei ole häntä milloinkaan rajoittanut, päin vastoin... kyllä minäkin kukoistaisin, jos olisi kaikki aika maailmassa ja ilmaista rahaa käytössä. Itse tässä laskeskelen rahojani, vaikka on säännöllinen palkkatulo.

Sossu ei varmaan ole kaverisi ainoa tulolähde. Saattaa tehdä sivubisnestä esim seksiä tai porukat antavat käteisenä ennakkoperintöä, että tukien nosto on mahdollista.

Yksi hyvä esimerkki tällaisestaon Kakolan crista: tuet nostaa itselle, lapset on muualla kasvatettavana, äiti maksaa kauneusleikkaukset. Mikä siinä on kiire töihin mennä, kun näinkin kehtaa elää.

Vierailija
50/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiahaastetteluihin, buhahahahaa :DDDD

Vierailija
51/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päälle näkymätön sairaus, josta en kerro tarkeemmin monelle kaverillekaan. Sen takia oon saanut sossusta maksuja joko sairauteen liittyen tai johonkin muuhun harkinnanvaraista,jos hoitoon tai välillisiin kuluihin on mennyt perustoimeentulotukena myönnettyä "omaa" rahaa.

Vierailija
52/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä rahaa saa, kun vaan pyytää. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Suomalaiset ei vaan kehtaa pyytää, miettikää niitä kun ei hae edes sitä mikä jokaiselle työttömälle kuuluu. Siinä ovat ilman, jää enemmän meille muille. Jos joku sossu on sanonut, että joku etu ei kuulu minulle, sanon että toinen virkailija on kyllä aina myöntänyt ja tiedän että monet muutkin ovat saaneet. Tyhmä ihminen töissä käy kun saman saa ilmaiseksi.

Juuri näin. Pyytäkää ...keleet, kyllä me töitä tehdään, että toiveenne saadaan toteutettua kaiikki, mitä jokaiselle työttömälle kuuluu. Tyhmiähän me olemme, saman kun saisi ilmaiseksi.

Vierailija
53/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiahaastetteluihin, buhahahahaa :DDDD

Papereissa on tieto. Sulla ei ole.

Vierailija
54/54 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimenomaan harkinnanvaraiset ja diakonin apu on niitä missä toiset osaa marista ja itkeä riittävästi ja rahahanat aukeaa. Ei kaikkea päätetä ja myönnetä vain papereiden ja kuittien perusteella.