Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tää on mahdollista, tuttuni saa aina ylimääräisiä tukia kun käy vinkumassa?

Vierailija
11.02.2019 |

Mulla on äärimmäisen huono tilanne eikä esim. ole varaa terapiahaastatteluihin.
Tuttuni käy vinkumassa paikan päällä ja se saa myönteiset päätökset.
Miten tämmöinen epätasa-arvo on mahdollista?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamu-setä kirjoitti:

pitää vain valehdella röyhkästi kuin mamu

No mun ei edes tarvii valehdella.

Vierailija
22/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai mun työtön kaveri tuilla hankittua kalliin kotiteatterin ja pelikoneet. Tyyppi pelaa kellon ympäri ja tilailee päivittäin safkat woltin kautta, naureskelee vaan miten helposti rahaa tulee. Miten helvetissä jotkut onnistuu, milläköhän perusteilla noitakin rahoja on myönnetty.

Haluaisitko sinäkin elää noin? Minä haaveilen siitä, että tienaan niin paljon että voin sanoa kokonaan hyvästit asioinnille Kelassa. Paljon mieluummin elättäisin itseni kokonaan itse, kuin olen noiden mielivallan alaisena.

En haluaisi itse elää noin, käyn töissä ja tienaan rahani itse. Minusta on epäreilua että joku saa kaiken tarjottimella. Tuo ei ole enää kohtuullista, ottaen huomioon, että valtaosa työttömistä ja pienituloisista kitkuttelee päivästä toiseen nälissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kyseessä olemaan mies? Jostain syystä tuntuvat saavan harrasterahaa, pesutornia, sitä sun tätä, mitä samassa toimistossa asioivat naiset eivät saa. Vaikka olisi samat sairaudet ja olemattomat tulot taustalla.

Vierailija
24/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun nainen.

Vierailija
25/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin keinon saada säännöllisesti lisää tukia, ainakaan vielä kukaan ei ole kyseenalaistanut tarvettani. Aivan loistava tilanne, ei tarvitse laskea riittääkö rahat ja saan jopa säästöön.

Vierailija
26/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, miten työttömällä perheellä on varaa ostaa teinille 800e kännykkä. Vanhemmat ovat onnistuneet haalimaan muutenkin arvokasta omaisuutta tukien avulla. Perheen isä on varsin sanavalmis ja ehkä hieman pelottava, mahtaako tukia irrota herkemmin jos osaa puhua virkailijan pyörryksiin.

Vierailija
27/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuttu, joka saa kaiken aikaa ihme lisiä ja harkinnanvaraisia. osaa ilmeisesti puhua aina riittävän kurjasti. Minäkin olisin välillä tarvinnut ja olen hakenut mutta aina on olleet päätökset kielteisiä paitsi pakolliseen perusosaan. V*ttaa suunnattomasti vierestä katsoa miten joku saa kaiken mahdollisen avustuksen sekä sossusta että diakonista ilman todellisia perusteita.

Vierailija
28/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, miten työttömällä perheellä on varaa ostaa teinille 800e kännykkä. Vanhemmat ovat onnistuneet haalimaan muutenkin arvokasta omaisuutta tukien avulla. Perheen isä on varsin sanavalmis ja ehkä hieman pelottava, mahtaako tukia irrota herkemmin jos osaa puhua virkailijan pyörryksiin.

Osamaksulla todennäköisesti

Vierailija
29/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tuttu, joka saa kaiken aikaa ihme lisiä ja harkinnanvaraisia. osaa ilmeisesti puhua aina riittävän kurjasti. Minäkin olisin välillä tarvinnut ja olen hakenut mutta aina on olleet päätökset kielteisiä paitsi pakolliseen perusosaan. V*ttaa suunnattomasti vierestä katsoa miten joku saa kaiken mahdollisen avustuksen sekä sossusta että diakonista ilman todellisia perusteita.

Ihan sama mulla tuo tilanne. Tämä eräs oli vinkunut myös diakoniassa ja keksinyt sairauden joka onkin oikeasti lääkkeistä johtuva sivuvaikutus.

Vierailija
30/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on toimistosiivooja ja paiskii töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Huvittaa, että hän on aivan poikki jatkuvasti ja silti palkka on vain 200e enemmän kuin mun tuet kuukaudessa. Mulla on välillä jäänyt jopa enemmän kuussa käyttörahaa kun on myönnetty ylimääräisiä tukia.

Vierailija
31/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiainen ja hengenheimolainen taas tarinoimassa.. aktiivipälli 4sta miettien.

Vierailija
32/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN! 

Vierailija
33/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kun uutisoitiin perustulokokeilun tuloksista, niin siinä sanottiin mm. että perustulo parantaisi aivan köyhimpien tilannetta. Tämä johtuu siitä, että maassamme on paljon ihmisiä, jotka olisivat oikeutettuja toimeentulotukeen, mutta eivät jostain syystä hae sitä.

Tässä kohtaa perustulo jakaisi siis rahan oikeudenmukaisemmin. Perustulossa nekin saisivat rahansa, jotka nyt eivät "kehtaa" hakea sitä. Ja toisaalta sama summa tulisi myös niille, jotka nyt käyttävät systeemiä röyhkeästi hyväksi.

Vierailija
34/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ei ole sama kuin ylimääräinen täydentävä ttt.

Vierailija
35/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin että pyytämällä ei sieltä rahaa tule kellekään. Hakemukset kelaan tiliotteineen 3kk ajalta säästötili mukaan lukien.

Vierailija
36/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo ei ole sama kuin ylimääräinen täydentävä ttt.

Kuka niin on väittänyt.

Vierailija
37/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä rahaa saa, kun vaan pyytää. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Suomalaiset ei vaan kehtaa pyytää, miettikää niitä kun ei hae edes sitä mikä jokaiselle työttömälle kuuluu. Siinä ovat ilman, jää enemmän meille muille. Jos joku sossu on sanonut, että joku etu ei kuulu minulle, sanon että toinen virkailija on kyllä aina myöntänyt ja tiedän että monet muutkin ovat saaneet. Tyhmä ihminen töissä käy kun saman saa ilmaiseksi.

Vierailija
38/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lukiosta asti työtön kun en saanut opiskelupaikkaa enkä töitä. Kaikki kaverit opiskeli ja on nyt työelämässä, niillä ei ole enää aikaa nähdä kun ovat jatkuvasti uupuneita ja rahat loppu. Minulla ei ole koskaan rahat loppu enkä ole uupunut. Joskus harvoin kun nähdään ja käydään ravintolassa, muut tilaa halvinta ja minä vedän kunnon pihvin. Kateellisiahan kaikki ovat kun kuuntelevat juttuja kaikista festareista ja reissuista mitä olen tehnyt.

Vierailija
39/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusnuoret taas vauhdissa tässä ketjussa. Muistakaa ihmiset lukea näitä tarinoita kriittisesti. Kaikki mitä netissä anonyymina sanotaan ei välttämättä ole totta.

Vierailija
40/54 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertomani totta.