Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Se nyt vain on kestettävä"

Vierailija
11.02.2019 |

Missä ihmisten empatia kyky on?
Miksei pystytä asettautumaan toisen asemaan?
Millainen ihminen sanoo noin? Ja pelkästään noin, sen jälkeen ongelma unohdetaan ja jätetään toinen yksin potemaan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä on kusipäitä. Se vain näkyy eri ihmisten kohdalla eri tavoin.

Vierailija
2/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realisti. Viime kädessä vain itse voit auttaa itseäsi, muuttaa asennettasi ja ajatusmallejasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realisti. Viime kädessä vain itse voit auttaa itseäsi, muuttaa asennettasi ja ajatusmallejasi.

Ei pidä paikkaansa jos ympärillä on myrkyllisiä ihmisiä.

Vierailija
4/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasalainen demoni.

Vierailija
5/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki politikot. Vanhustenhoidosta vastaavat.

Vierailija
6/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seli seli, ketjullako oot niissä kiinni?

Vierailija
7/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se nyt vain on kestettävä" voi sanoa, jos asia on niin. Jos jokin ongelma tai este on vääjäämätön, jokin, mitä ei voi ratkaista ja poistaa noin vain. Ei kai se nyt empatian puutteesta kieli, jos puhuu totta.

Vierailija
8/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon niin yleensä vain itselleni, juuri siksi koska se ei kuulosta empaattiselta ja hyvältä sanoa toiselle, jolla on suuri hätä ja vaikeus. Mutta itselleni sanon kyllä, koska usein se asia vaan ihan oikeasti ja kaunistelematta on niin, että ei se kitinä auta vaan tietyt asiat on vaan pakko kestää läpi, ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Ja sisäinen vastustus ja valitus vain tekee siitä entistä vaikeampaa.

Vierailija
9/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan hyväksikäyttäjäyrittäjät.

Vierailija
10/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on valinnanvapaus. EI myrkyllisten kanssa ole pakko olla tekemisissä.

Empatiaa ei kyllä kaikilta tarvitsekaan saada, lähimmiltä korkeintaan, muut voisivat kannustamaan sua muutokseen, eikä vaan sietämiseen/jaksamiseen.

Vierailija
11/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin noin, kun harmittelin aurauksen tasoa ja sitä, että vaunuilla on todella vaikea liikkua. 

Oma vika, että on lapsia, oma vika kun ei pääse mihinkään ja sitten vielä tuo, että se nyt vaan on kestettävä, älä valita. 

Vierailija
12/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi psykologi noin, kun kävin siellä. Lopetin käynnit siihen. Kun maksan omalla rahalla, niin odotan saavani käynneistä enemmän vastineeksi.

Vierailija
13/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se nyt vain on kestettävä" voi sanoa, jos asia on niin. Jos jokin ongelma tai este on vääjäämätön, jokin, mitä ei voi ratkaista ja poistaa noin vain. Ei kai se nyt empatian puutteesta kieli, jos puhuu totta.

Kyllä se vaan usein kielii. Jos ihminen on hyvin herkässä ja ahdistuneessa tilassa, ei ole kovin mukavaa laukoa totuuksia päin hänen näköään, totuuksia joita hän ei ehkä juuri sillä hetkellä kestä. Itse harrastin nuorena tuota, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusin että olin oikeasti julma totuuksien laukomisteni kanssa. 

Esimerkki tällaisesta. Vanhemmalla sukulaisella oli koira johon hyvin kiintynyt. Hän oli selvästikin aivan hätääntynyt siitä, että sillä oli todettu vakava sairaus joka vaatisi leikkaushoidon. Hän oli etsinyt tietoa sairaudesta ja leikkauksesta ja kehittänyt kauhean paniikin siitä, mitä jos jotain menee pieleen. Harkitsi jopa ettei veisi koiraa hoitoon, että jospa ihme tapahtuisi ja koira paranisi ilman. Jos vaikka rukoilisi. No, minäpä lauoin vähän totuuksia siitä, miten tämä sairaus ei parane, ja miten tämä maailma on vaan sellainen että on sairauksia ja josksu niitä täytyy kivuliaillakin hoidoilla hoitaa, ja että ruikuttaminen ei hyödytä mitään, hätäännyttää vain sen koirankin. OIkeassahan minä olin, mutta enää en paukuttaisi tuollaistsa tekstiä päin näköä vaan lähestyisin asiaa vähemmän suoraan.

- 8

Vierailija
14/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi psykologi noin, kun kävin siellä. Lopetin käynnit siihen. Kun maksan omalla rahalla, niin odotan saavani käynneistä enemmän vastineeksi.

Hah, tämä jos mikä oli hauskaa! :D

Sinun tapauksessasi, kun et halua asiantuntijan kertovan niitä tosiasioita, joiden hyväksyminen ratkaisisi henkiset ongelmasi, on parasta että luovutat rahasi esimerkiksi ennustajaeukoille ja kristallihoitajille. Heillä ei ole moraalisia ongelmia jupista niin paljon löysiä ja miellyttäviä satuja kuin lompakkosi vain kestää. 

Vierailija
15/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nimimerkkini on Realisti ja en ole sama kuin aloittaja. Että kellekköhän vastasit?

Vierailija
16/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan usein kielii. Jos ihminen on hyvin herkässä ja ahdistuneessa tilassa, ei ole kovin mukavaa laukoa totuuksia päin hänen näköään, totuuksia joita hän ei ehkä juuri sillä hetkellä kestä. Itse harrastin nuorena tuota, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusin että olin oikeasti julma totuuksien laukomisteni kanssa. 

Esimerkki tällaisesta. Vanhemmalla sukulaisella oli koira johon hyvin kiintynyt. Hän oli selvästikin aivan hätääntynyt siitä, että sillä oli todettu vakava sairaus joka vaatisi leikkaushoidon. Hän oli etsinyt tietoa sairaudesta ja leikkauksesta ja kehittänyt kauhean paniikin siitä, mitä jos jotain menee pieleen. Harkitsi jopa ettei veisi koiraa hoitoon, että jospa ihme tapahtuisi ja koira paranisi ilman. Jos vaikka rukoilisi. No, minäpä lauoin vähän totuuksia siitä, miten tämä sairaus ei parane, ja miten tämä maailma on vaan sellainen että on sairauksia ja josksu niitä täytyy kivuliaillakin hoidoilla hoitaa, ja että ruikuttaminen ei hyödytä mitään, hätäännyttää vain sen koirankin. OIkeassahan minä olin, mutta enää en paukuttaisi tuollaistsa tekstiä päin näköä vaan lähestyisin asiaa vähemmän suoraan.

- 8

Ei se mukavaa ole, mutta ei kaiken tartte ollakaan. Se on vain kestettävä. :)

Vierailija
17/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, tämä jos mikä oli hauskaa! :D

Sinun tapauksessasi, kun et halua asiantuntijan kertovan niitä tosiasioita, joiden hyväksyminen ratkaisisi henkiset ongelmasi, on parasta että luovutat rahasi esimerkiksi ennustajaeukoille ja kristallihoitajille. Heillä ei ole moraalisia ongelmia jupista niin paljon löysiä ja miellyttäviä satuja kuin lompakkosi vain kestää. 

Käyn nykyään ratkaisukeskeisellä psykoterapeutilla. Voin sanoa, että olen hyötynyt näistä käynneistä paljon enemmän.

Vierailija
18/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se nyt vain on kestettävä." Noin sanoo valkoinen isomahainen heteromies, joka on jossain johtavassa asemassa, eikä raukkaparka ole kestänyt elämässään muuta kuin ehkä jonkun intin vähemmän kivan pompottelun ja pari miesflunssaa.

Mutta joo. Paljon tässä elämässä on mikä vaan täytyy noin yleisesti ottaen kestää, mikä on ihan normaalia ja tavanomaista. Riippuu paljon missä asiayhteydessä tuollainen kommentti suusta päästetään. Jokaisen ihmisen kokemus asioista vaihtelee, mutta on paljon yleismaailmallisia asioita, jotka ovat ihan normijuttuja. On eri asia, jos tuollaista laukoo jonkun selkeän epäkohdan yhteydessä.

Vierailija
19/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs armeijan tärkeimpiä opinkappaleita on juurikin "se nyt vain on kestettävä". Väitän, että tasa-arvoinen asevelvollisuus eli myös naisille pakollinen edesauttaisi paljon maamme henkistä hyvinvointia ja vähentäisi parisuhdeongelmia, kun tämä oppi saataisiin laajemmin koko kansakunnan mieliin. 

Vierailija
20/67 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 8

Ei se mukavaa ole, mutta ei kaiken tartte ollakaan. Se on vain kestettävä. :)

Monesti on enemmän vaihtoehtoja kuin mitä sillä hetkellä näkee. On tärkeää antaa tukea ja auttaa ihmistä huomaamaan omat mahdollisuutensa. Se on sitä oikeaa auttamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi