Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen

Vierailija
10.02.2019 |

Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?

Kommentit (848)

Vierailija
101/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sukupuolenkorjaushoidot käynyt transnainen.

Mun mielestäni täällä ehdotettu pitkä terapia jakso olisi ihan hyvä suorittaa samaan aikaan kuin tutkimus jakso. Se voisi ehkä karsia joitakin katujia. Suomessa sukupuolenkorjauksen jälkeisiä katujia on todella vähän ja ne liittyvät lähinnä siihen että ollaan käyty sukupuolenkorjausleikkauksessa. Leikkauksiin liittyy aina riskinsä ja aina ei saada täydellistä peliä tehtyä.

Täytyisi myös miettiä että miksi haluaa leikkauksen? Tuleeko se todella omasta tarpeesta, vai vaikkapa siitä että yhteiskunta/ihmiset ei hyväksy vaikka naista peniksellä jne. Tuo ei ole syy mennä leikkaukseen jos pelkää että ei hyväksytä. Se todella pitää tulla vain ja ainoastaan omasta tarpeesta ja halusta.

Joidenkin transaktivistien ajamat jutut että hoitoihin pitäisi päästä omalla ilmoituksella on mielestäni käsittämätöntä. (Nuo transaktivistit sun muut ovat ihan oma ryhmänsä, eikä meitä "normaaleja" transihmisä pidä heihin sekoittaa.)

Eli olet mies?! DNA:ta ja geenejä kun ei voi kukaan muuttaa, niin tulet aina olemaan mies, joka on silvottu ja leikkii pukuleikkejä. Säälittävää ja sairasta.

Eipä ole sinussakaan kehumista. Säälittävämpää on tuo kun levität ympärillesi pahaa oloa ja kirjoittelet tuolla tavalla.

Vierailija
102/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi transsukupuolista, joiden molempien tilanteen olen hiljaa mielessäni kyseenalaistanut.

Toisella isä kiusasi vuosia "liiasta naisellisuudesta" ja pitäisi harrastaa jotain miehekästä jne. Ei ihme että alkoi kokea sukupuolensa vääräksi.

Toista kiusattiin vuosia koulussa kun ei ollut stereotypisen miehekäs vaan enemmän sellainen hintelä ja "homomainen".

Mietin mikä olisi tilanne, jos molempien olisi annettu olla sellaisia kuin ovat ilman ulkopuolelta tulevaa painetta ja kiusaamista.

Minä tunnen kolme transmiestä. Tunsin heidät jo pitkään ennen korjausprosessin alkua.

Ensimmäisen tullessa kaapista ulos tiesin heti, että ihan oikea ratkaisu. Hän oli aina tuntunutkin miehelle. Olin ja olen edelleen onnellinen hänen puolestaan!

Kaksi muuta taas tuntuvat enemmän siltä, etteivät he sopineet missään vaiheessa ns. stereotypiseen naiskuvaan, vaan maskuliinisuus oli pikkuisen voimakkaampi. Olinkin yllättynyt, kun he lähtivät korjausleikkauksiin. 

Olen itse nainen, joka vasta näin lähes nelikymppisenä on alkanut tuntea olevansa jollain tapaa nainen. Lapsena olin poika. Vastasin kaikille olevani tyttö, koska tiesin, että se on se oikea vastaus, mutta jos olisin vastannut vapaasti, olisin ollut poika. Näytinkin pojalle! Teini-iästä sinne 30.ikävuoteen saakka olin En Mikään. En tuntenut olevani nainen enkä mies, en tyttö enkä poika.

En oikein edelleenkään ole IHAN varma miten minun pitäisi määritellä itseäni, mutta aavistuksen enemmän nainen. Saan kaikista testeistä aina korkeat maskuliiniset pisteet tai androgyyniset pisteet. Välillä on päiviä, että olo on tosi miesmäinen, välillä taas äärimmäisen feminiinen. Suurimmaksi osaksi minä vain Olen. Se riittää minulle. 

Ironisesti perheemme ainoa poika on kaikkein feminiinisin ja äidillisin. Me siskot ollaan miesmäisempiä luonteeltamme ja kiinnostuksen kohteiltamme, ihan reilulla kädellä veljeemme verrattuna :D

Tunnen myös lesbonaisen, joka on miehekkäämpi kuin yksikään tähän mennessä tapaamani mies. Oikea ÄIJÄ, ulkoisestikin erittäin miehekkään näköinen. Ja silti, hän identisoituu naiseksi, eikä koe tarvetta korjauksille. Hän on vain nainen Maija, joka voisi aivan hyvin ulkoiselta olemukseltaan ja persoonaltaan mennä Martista, mutta hän kokee olevansa nimenomaan Maija. 

Sukupuoli-identiteetti on monimuotoinen kokonaisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin noille pitäisi ennen leikkausta kirkastaa sitä, että oikeasti OSA KATUU!!! Ja että sun täytyy ihan itse kantaa vastuu siitä jos alkaakin kaduttaa, oletko valmis siihen? Ja mielestäni kuten sterilisaatiossa, purkuleikkausta ei yhteiskunta maksa vaan se pitää sitten kustantaa itse jos haluaa jotain lisäkorjailuja.

Vierailija
104/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni valtaosa "väärään kehoon" syntyneistä on siitä hyvin varmoja hyvin aikaisin. Ei ole vaikutusta tuleeko kannustusta vai lyttäystä. Se vaan piilotetaan sitten.

Ja sitten on näitä mieleltään järkkyneitä, jotka pitää seuloa ennen kirurgiaa ja antaa heille se apu jota tarvitsevat.

Ei ole mitään väärään kehoon syntyneitä vaan vinksahtaneita jotka ei ole käsittäneet että joo nainenkin voi rassata autoja ja olla silti nainen. Kun sitten autot rassattaa niin tulee ahdistus, ristiriita ja pitää alkaa leikellä itseään.

Höpsis.

Washingtonin yliopisto professori Kristina Olson on kuitenkin viisi vuotta sitten käynnistänyt pitkittäisen tutkimuksen, jossa on tarkoitus seurata yli 350 sukupuoliepätyypillistä lasta jopa kahdenkymmenen vuoden ajan aikuisuuteen.

Tutkimushanke on jo viiden vuoden aikana tuottanut paljon tietoa, joka on tarkemmin ajateltuna melko itsestään selvää, mutta silti hyvinkin tarpeellista. Tutkimusryhmä on selvittänyt 5-12-vuotiaiden translasten sukupuoli-identiteettiä erilaisten testien kautta, ja lopputuloksena translapset eivät eronneet mitenkään cislapsista. He identifioituivat aivan yhtä selkeästi sukupuoleensa kuin cislapsetkin. Transsukupuolisuus ei siis johdu ”hämmennyksestä”, vaan selkeästä ja melko pysyvästä identifikaatiosta.

Ryhmä on myös selvittänyt, että translapset eivät ole sen masentuneempia kuin cislapset, mutta kärsivät hieman enemmän ahdistuneisuudesta.

Ja toisen tutkimuksen mukaan jopa 60-90% sukupuolidysforiaa kokevista translapsista kasvaa tästä ulos aikuisiässä. Että se siitä lasten "varmasta identiteetistä". 

https://www.transgendertrend.com/wp-content/uploads/2017/10/Steensma-20…

On harhaisille ihmisille tyypillistä olla täysin varmoja harhojen olevan totta.

Vierailija
105/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen vaihdoksen tekevä ihminen on aiemminkin ollut mielessäni sellainen, että esim tässä on nainen mutta jostain syystä ei tunnu omalta... joten tähän vastaus onkin se että on lepso, ei suinkaan mies.

Sama päinvastoin. Jos mies haluaa naiseksi... niin onkin miehiin päin, ei suinkaan nainen.

Olisikohan niin, että useampi skippaisi sen sukupuolen vaihdoksen, jos tiedostaisi sen näin.

Vai ajattelenko päin prinkkalaa? Onko muut ajatellut sukupuolen vaihtavista näin?

Eli tiedostaisi ja ajattelisi vääristyneesti? Minä olen korjannut sukupuoleni. Enkä ajattele asiasta noin kuin sinä.

Olen siis syntymässä "määritelty mieheksi" Olen silti pienestä asti kokenut olevani nainen. Koen fyysistä vetoa enemmälti vain naisiin eli identifioidun lesboksi. Seksuaalisuus ei ole sidonnainen ihmisen sukupuoleen. Voisin seurustella miehenkin kanssa mutta en esm. harrastaa seksiä. Lisätään vielä se että miehen kanssa seurustelu olisi enneminkin sellaista pinnallista kuin se mitä se olisi naisen kanssa. Sellaista kaverillista ystävyyttä kuin mitään vakavaa. Sukupuolenkorjaus ja sen syntyperät johtuvat varmasti ihan muista syistä kuin siitä että - tää nyt ei vaan tunnu omalta kun oon jotenkin epämiehekäs tai epänaisekas. Eikä kasvatuksellakaan ole mitään tekemistä asian kanssa. Itselläni ei ainakaan ollut. Kasvoin ihan normaalissa "heteronormatiivisessa" perheessä. Mitään ideologioita ei tosiaan kenellekkään tuputettu.

Harmi vaan että et ole ikinä ollut, ole tai tule olemaan lesbo, vaan heteroseksuaali mies. Ihan sama miten identifioidut.

Harmi vaan, että sinä et näytä ymmärtävän mikä olet. Kadoksissa oleva lammas selvästi olet kaiken muun lisäksi minkä voi jättää mainitsematta. Ihan sama mitä mongerrat netissä ja sen ulkopuolella. Totuus ei muutu miksikään. Sinun mp:lläsi ei ole mitään vaikutusta minuun tai kaltaisiini ihmisiin.

Harmi vaan, että ymmärrän varsin hyvin kuka olen, olen homoseksuaali nainen. Ihan sama mitä intät, huudat, vongut ja mongerrat, olet mies. Mielipiteesi asiasta ei valitettavasti muuta fyysistä todellisuutta. Toivottavasti pysyt ihan v*tun kaukana lesboista.

Olet juu selvästi. Kyllä susta huokuu enneminkin ihan semmoinen perus pena joka postaa meemuja kuvalaudalla. Jos taas olet nainen niin olet aika psykoottisen oloinen tapaus kun näytät edustavan kaikkia lesboja. Luulet että lesbous on sinun "yksinoikeus" ja kaikki maailman lesbot ajattelevat niin kuin sinä. Toivottavasti kukaan ei hatkahda kaltaiseesi sekopäähän. Neuvoisin heitä pysymään kaukana sinusta niin kauan kun saisit pääsi selvitettyä. Siihen en kyllä usko että siihen pystyt. Niin sairasta settiä jokellat poika.

Meni niin vikaan kuin vain voi mennä. Lesbous ei ole tietenkään yksinoikeuteni, mutta kenelläkään miehellä ei ole siihen senkään vertaa oikeutta. Sori jos et saa läheskään kaikkia naisia peloteltua hyppimään pippelipillisi mukaan. :) -tuo aikaisempi

Vierailija
106/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi transsukupuolista, joiden molempien tilanteen olen hiljaa mielessäni kyseenalaistanut.

Toisella isä kiusasi vuosia "liiasta naisellisuudesta" ja pitäisi harrastaa jotain miehekästä jne. Ei ihme että alkoi kokea sukupuolensa vääräksi.

Toista kiusattiin vuosia koulussa kun ei ollut stereotypisen miehekäs vaan enemmän sellainen hintelä ja "homomainen".

Mietin mikä olisi tilanne, jos molempien olisi annettu olla sellaisia kuin ovat ilman ulkopuolelta tulevaa painetta ja kiusaamista.

Minä tunnen kolme transmiestä. Tunsin heidät jo pitkään ennen korjausprosessin alkua.

Ensimmäisen tullessa kaapista ulos tiesin heti, että ihan oikea ratkaisu. Hän oli aina tuntunutkin miehelle. Olin ja olen edelleen onnellinen hänen puolestaan!

Kaksi muuta taas tuntuvat enemmän siltä, etteivät he sopineet missään vaiheessa ns. stereotypiseen naiskuvaan, vaan maskuliinisuus oli pikkuisen voimakkaampi. Olinkin yllättynyt, kun he lähtivät korjausleikkauksiin. 

Olen itse nainen, joka vasta näin lähes nelikymppisenä on alkanut tuntea olevansa jollain tapaa nainen. Lapsena olin poika. Vastasin kaikille olevani tyttö, koska tiesin, että se on se oikea vastaus, mutta jos olisin vastannut vapaasti, olisin ollut poika. Näytinkin pojalle! Teini-iästä sinne 30.ikävuoteen saakka olin En Mikään. En tuntenut olevani nainen enkä mies, en tyttö enkä poika.

En oikein edelleenkään ole IHAN varma miten minun pitäisi määritellä itseäni, mutta aavistuksen enemmän nainen. Saan kaikista testeistä aina korkeat maskuliiniset pisteet tai androgyyniset pisteet. Välillä on päiviä, että olo on tosi miesmäinen, välillä taas äärimmäisen feminiinen. Suurimmaksi osaksi minä vain Olen. Se riittää minulle. 

Ironisesti perheemme ainoa poika on kaikkein feminiinisin ja äidillisin. Me siskot ollaan miesmäisempiä luonteeltamme ja kiinnostuksen kohteiltamme, ihan reilulla kädellä veljeemme verrattuna :D

Tunnen myös lesbonaisen, joka on miehekkäämpi kuin yksikään tähän mennessä tapaamani mies. Oikea ÄIJÄ, ulkoisestikin erittäin miehekkään näköinen. Ja silti, hän identisoituu naiseksi, eikä koe tarvetta korjauksille. Hän on vain nainen Maija, joka voisi aivan hyvin ulkoiselta olemukseltaan ja persoonaltaan mennä Martista, mutta hän kokee olevansa nimenomaan Maija. 

Sukupuoli-identiteetti on monimuotoinen kokonaisuus. 

Joku tuolle Maijallekin tuottaa kokemuksen että hän on nainen. Ja se on hieno juttu eikä siinä ole mitään vikaa kun sopii omaan pirtaan. Mutta annas kun jollekulle muulle syntyy toisenlainen kokemus niin sama systeemi onkin virheellinen. Vähän sama kuin joku lausui että jos jumalasi vihaa samoja tyyppejä kuin sinä, voit olla melko varma että jumalasi on oman pääsi tuotos.

Vierailija
107/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen vaihdoksen tekevä ihminen on aiemminkin ollut mielessäni sellainen, että esim tässä on nainen mutta jostain syystä ei tunnu omalta... joten tähän vastaus onkin se että on lepso, ei suinkaan mies.

Sama päinvastoin. Jos mies haluaa naiseksi... niin onkin miehiin päin, ei suinkaan nainen.

Olisikohan niin, että useampi skippaisi sen sukupuolen vaihdoksen, jos tiedostaisi sen näin.

Vai ajattelenko päin prinkkalaa? Onko muut ajatellut sukupuolen vaihtavista näin?

Eli tiedostaisi ja ajattelisi vääristyneesti? Minä olen korjannut sukupuoleni. Enkä ajattele asiasta noin kuin sinä.

Olen siis syntymässä "määritelty mieheksi" Olen silti pienestä asti kokenut olevani nainen. Koen fyysistä vetoa enemmälti vain naisiin eli identifioidun lesboksi. Seksuaalisuus ei ole sidonnainen ihmisen sukupuoleen. Voisin seurustella miehenkin kanssa mutta en esm. harrastaa seksiä. Lisätään vielä se että miehen kanssa seurustelu olisi enneminkin sellaista pinnallista kuin se mitä se olisi naisen kanssa. Sellaista kaverillista ystävyyttä kuin mitään vakavaa. Sukupuolenkorjaus ja sen syntyperät johtuvat varmasti ihan muista syistä kuin siitä että - tää nyt ei vaan tunnu omalta kun oon jotenkin epämiehekäs tai epänaisekas. Eikä kasvatuksellakaan ole mitään tekemistä asian kanssa. Itselläni ei ainakaan ollut. Kasvoin ihan normaalissa "heteronormatiivisessa" perheessä. Mitään ideologioita ei tosiaan kenellekkään tuputettu.

Harmi vaan että et ole ikinä ollut, ole tai tule olemaan lesbo, vaan heteroseksuaali mies. Ihan sama miten identifioidut.

Harmi vaan, että sinä et näytä ymmärtävän mikä olet. Kadoksissa oleva lammas selvästi olet kaiken muun lisäksi minkä voi jättää mainitsematta. Ihan sama mitä mongerrat netissä ja sen ulkopuolella. Totuus ei muutu miksikään. Sinun mp:lläsi ei ole mitään vaikutusta minuun tai kaltaisiini ihmisiin.

Harmi vaan, että ymmärrän varsin hyvin kuka olen, olen homoseksuaali nainen. Ihan sama mitä intät, huudat, vongut ja mongerrat, olet mies. Mielipiteesi asiasta ei valitettavasti muuta fyysistä todellisuutta. Toivottavasti pysyt ihan v*tun kaukana lesboista.

Kamala kun tällaisia kommentteja yläpeukutellaan. Olette juuri niitä ihmisiä, jotka ajavat muita itsemurhan partaalle. Varmaan vielä ylpeitä siitä.

Vierailija
108/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juu selvästi. Kyllä susta huokuu enneminkin ihan semmoinen perus pena joka postaa meemuja kuvalaudalla. Jos taas olet nainen niin olet aika psykoottisen oloinen tapaus kun näytät edustavan kaikkia lesboja. Luulet että lesbous on sinun "yksinoikeus" ja kaikki maailman lesbot ajattelevat niin kuin sinä. Toivottavasti kukaan ei hatkahda kaltaiseesi sekopäähän. Neuvoisin heitä pysymään kaukana sinusta niin kauan kun saisit pääsi selvitettyä. Siihen en kyllä usko että siihen pystyt. Niin sairasta settiä jokellat poika.

Meni niin vikaan kuin vain voi mennä. Lesbous ei ole tietenkään yksinoikeuteni, mutta kenelläkään miehellä ei ole siihen senkään vertaa oikeutta. Sori jos et saa läheskään kaikkia naisia peloteltua hyppimään pippelipillisi mukaan. :) -tuo aikaisempi

Mistä kumpuaa sulla tuollainen inho transihmisä kohtaan?

En usko että itsekään voisin kumppanikseni transnaista ottaa, mutta ei mulla ole tarve puhua heille alentavalla tavalla tai käskeä "pysymään kaukana meistä"

T. Keskustelua sivusta seurannut.

Vierailija
109/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva vanhempi hurraa, kun pojasta tulee Pylvänäisen kaltainen Mekko-Einari.

Mieluummin Pylvänäisen kaltainen kuin Eeron, Panun tai Marcon kaltainen. Vai mitä ap?

Vierailija
110/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain sanon että on silti parempi että yksilöllä on päätäntävalta tässä asiassa itseensä kuin jollakin ulkopuolisella oman mielensa mukaan eri asiat normaaliksi ja epänormaaliksi määrittävällä. On yhäkin helppoa olettaa että kaikki epämääräiset ja oman ymmärryksen ylittävät käsitteet voi laittaa mielenterveysongelmien piikkiin ja että terapia parantaa kaiken. Terapian kyky auttaa ihmistä on rajallinen eikä terapian tarkoitus ole muuttaa ihmisiä joksikin mitä nämä eivät ole tai halua olla.

Vierailija
111/848 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut tämän ihmisen ohimennen. Ei kerta kaikkiaan voi mennä jakeluun, miten transmiesnainen voi olla trans- ja LBTQ-kriittinen.. Ihan ihme hiihtäjä. Ei heru sympatiaa, tämä henkilö on pahansuopa.

Vierailija
112/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Kipeä asia varmasti. Hän on rohkea kun näyttäytyy omilla kasvoillaan.

Vierailija
113/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube tarjoaa mulle nyt tuon videoita ja hänellä on thumbnaileissa valkoinen husky kuvastamassa ilmeisesti häntä alkuperäisenä ja sitten sellainen ihme ilkeä hampaita näyttävä hörhelösusi peruukki päässä kuvastamassa hänen "pahaa" transidentiteettiään. Jokin on selvästi mennyt pieleen silloin kun niitä psykologisia testejä tehtiin. Tai kai ihminen voi myös sairastua henkisesti tällaisten testien jälkeenkin. Uskonnollinen herätys (?) ei varmaankaan auta asiaa jos näin on ollut. Kuinkahan paljon psykologisiin testeihin vaikuttaa se että henkilö uskoo psyykkisten ongelmiensa johtuvan transsukupuolisuudesta kun oikeasti taustalla on lisänä syvempiä ongelmia joita olisi myös ilman transsukupuolisuutta.

Vierailija
114/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity aiheeseen mutta häiritsee kun niin selvästi lukee tuota puhumaansa jostain :D

Kaikki ei ole luontaisia video-esiintyjiä. Itsekin koitin tehdä yhtä videohaastattelua silleen livesti ja luonnollisesti mutta eihän siitä mitään tullut ja lopulta luin ne vuorosanat lapuilta.

Eipä tietenkään tullut kutsua jatkoon mutta se on toinen asia :D

Vierailija
115/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kannattaisi puhua enemmän! Ehkä joskus oikea diagnoosi ei olekaan väärän sukupuoliseen ruumiiseen syntyminen?

Joskus? Ei se voi olla koskaan oikea diagnoosi.

Yksikään oikea eettisesti vastuullinen lääkäri ei sellasta diagnoosia antaisi kenellekään. Mutta konitohtoreita ikävä kyllä riittää, jotka antavat mitä huuhaadiagnooseja tahansa.

Vierailija
116/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTube tarjoaa mulle nyt tuon videoita ja hänellä on thumbnaileissa valkoinen husky kuvastamassa ilmeisesti häntä alkuperäisenä ja sitten sellainen ihme ilkeä hampaita näyttävä hörhelösusi peruukki päässä kuvastamassa hänen "pahaa" transidentiteettiään. Jokin on selvästi mennyt pieleen silloin kun niitä psykologisia testejä tehtiin. Tai kai ihminen voi myös sairastua henkisesti tällaisten testien jälkeenkin. Uskonnollinen herätys (?) ei varmaankaan auta asiaa jos näin on ollut. Kuinkahan paljon psykologisiin testeihin vaikuttaa se että henkilö uskoo psyykkisten ongelmiensa johtuvan transsukupuolisuudesta kun oikeasti taustalla on lisänä syvempiä ongelmia joita olisi myös ilman transsukupuolisuutta.

Toivottavasti et kuvittele että nuo tai oikeastaan mitkään psykologiset testit on 100% oikeassa koska ne ei todellakaan ole. Psykologia ei ole aukottoman täsmällinen tiede, varsinkaan se testausosa.

Tuossa prosessissa on sekin että kun epävarma ihminen joutuu tämän trans-fanittavan prosessin sisään ja saa ties miltä psykologeilta tai harrastelijoilta suostuttelua tai jopa kannustusta sille että kyllä on ihanan hienon modernin positiivinen asia (ainakin moraaliposeeraaville sivullisille) jos vaan nipsastaan ne vanhat vehkeet pois ja muotoillaan (toimimattomat) uudet tilalle niin kaikki on loistavasti.

Joitain kohteita tuo saattaa auttaa löytämään se haluttu identiteetti ja puuttuva itsevarmuus, toiset sitten huomaavat että oli se identiteetti missä hyvänsä niin itseä silpomalla se ei ainakaan parane. Parempi tietty että huomaavat tuon ennen kuin tärkeät osat on leikelty. Silti somessa, niin kovin somemaiseen tyyliin, käydään taas kerran kinastelua siitä että kyllähän se prosessi on ehdottoman tärkeä ja tarpeellinen kaikille jotka vaan saadaan suostuteltua mukaan. Herää ajatus ettei tässä olekaan kyse sen itse prosessiin osallistuvan henkilön parhaasta vaan mikana roikkuvien moraaliposeeraajien parhaasta. Muutenhan nuo hyväksyisivät ilman vastaväitteitä jos joku muuttaakin mielensä siitä mitä hänelle ollaan tekemässä.

Itse lähden siitä että jos ihminen haluaa leikkauttaa itsensä niin senkun, jos taas tulee katumapäälle niin senkun. Toivoisin vaan että näille olisi joku muu tapa löytää se identiteetti kuin peruuttamaton leikkaus jossa hajotetaan toimivat vehkeet ja rakennetaan jotain mikä vaan näyttää suunnilleen oikealta tilalle. 

Vierailija
117/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko transilmiö on suurta bisnestä, jossa ajan harha-ilmiöllä tehdään rahaa. Käytetään psyykkisesti sairaita ihmisiä hyväksi.

Hyvä että tämä videon nainen on havahtunut harhaisesta minäkuvastaan, toivottavasti ei ehtinyt silvotuttaa ja vammauttaa itseään peruuttamattomasti. Ainakin jo hormoneita pumpattu kun miehen ääni.

Vierailija
118/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään sukupuoli oikeasti edes vaihdu.

Pahimmassa tapauksessa alapää ei toimi kunnolla

leikkausvirheiden vuoksi. Jäät torso-naiseksi/mieheksi.

Moni trans luulee taivaan porttien aukeavan kaikkien

järjettömien leikkausten jälkeen. Karu totuus kuitenkin

lopuksi paljastuu ja siksi itsemurhia tehdään niin paljon.

Samat henkiset ongelmat jatkuvat leikkausten jälkeenkin.

Tästä on tutkinmuksiakin esim. Yhdysvalloissa. Valtavat hormonimäärät

myös kuormittavat elimistöä aiheuttaen syöpiä jne.

Vierailija
119/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et kuvittele että nuo tai oikeastaan mitkään psykologiset testit on 100% oikeassa koska ne ei todellakaan ole. Psykologia ei ole aukottoman täsmällinen tiede, varsinkaan se testausosa.

Tuossa prosessissa on sekin että kun epävarma ihminen joutuu tämän trans-fanittavan prosessin sisään ja saa ties miltä psykologeilta tai harrastelijoilta suostuttelua tai jopa kannustusta sille että kyllä on ihanan hienon modernin positiivinen asia (ainakin moraaliposeeraaville sivullisille) jos vaan nipsastaan ne vanhat vehkeet pois ja muotoillaan (toimimattomat) uudet tilalle niin kaikki on loistavasti.

Joitain kohteita tuo saattaa auttaa löytämään se haluttu identiteetti ja puuttuva itsevarmuus, toiset sitten huomaavat että oli se identiteetti missä hyvänsä niin itseä silpomalla se ei ainakaan parane. Parempi tietty että huomaavat tuon ennen kuin tärkeät osat on leikelty. Silti somessa, niin kovin somemaiseen tyyliin, käydään taas kerran kinastelua siitä että kyllähän se prosessi on ehdottoman tärkeä ja tarpeellinen kaikille jotka vaan saadaan suostuteltua mukaan. Herää ajatus ettei tässä olekaan kyse sen itse prosessiin osallistuvan henkilön parhaasta vaan mikana roikkuvien moraaliposeeraajien parhaasta. Muutenhan nuo hyväksyisivät ilman vastaväitteitä jos joku muuttaakin mielensä siitä mitä hänelle ollaan tekemässä.

Itse lähden siitä että jos ihminen haluaa leikkauttaa itsensä niin senkun, jos taas tulee katumapäälle niin senkun. Toivoisin vaan että näille olisi joku muu tapa löytää se identiteetti kuin peruuttamaton leikkaus jossa hajotetaan toimivat vehkeet ja rakennetaan jotain mikä vaan näyttää suunnilleen oikealta tilalle. 

Katsoin joskus videon alapääleikkaukseensa tyytyväisestä transmiehestä (eli naisesta mieheksi) ja siinä kaverissa ei kyllä ollut naisesta mitään enää jäljellä. Kertoi monia asioita joita ei ole tullut näin normi-ihmisenä ajateltua. Esim se että olet kaikilla tavoilla mies, sekä ulkonäöltäsi että elekieleltäsi, niin ettei kukaan päältä näe eroa mieheen, ja sit joudut menemään vessassa koppiin pissaamaan naisen värkistäsi. Että miten hyvältä tuntuu kusta siinä muiden miesten kanssa laarilla.

Vierailija
120/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET USKOKO TUOTA VIDEOTA! Kyseessä ihan ilmiselvä biologinen mies, joka esittää transmiestä. Näkeehän sen sokea Erkkikin.