Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hirvein maa missä olet käynyt?

Vierailija
10.02.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
301/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa

Oletko sinäkin niitä Phuketissa tai Pattiksella kerran käyneitä?

Thaimaa on niin hirveä maa, etten menisi sinne vaikka maksettaisi. Kuka haluaa tukea vakavia ihmisoikeusrikkomuksia jatkuvasti tekevää maata? Miten ihmeessä siitä on tullut niin suosittu suomalaisten keskuudessa? Käykö siellä muka joku muu, kuin tätä sek siturismia harrastava tai epätoivoinen vaimoa etsivä?

Vierailija
302/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkki.

Ei toista kertaa. En kestä niitä rukouskutsuja.

EU-maa!

Pelottaa, että tuo ois tulevaisuuden Eurooppa...

No hyvin on sulla nää geopoliittiset kuviot hanskassa... Ihan vaan tiedoksi, Turkki ei todellakaan ole EU-maa, eikä siitä tod.näk. koskaan sellaista tulekaan.

Ei ainakaan niin kauan kun tuo typerä wanabee diktaattori Erdogan riehuu tuolla. Säälittää turkkilaisten puolesta kun olen tavannut monia turkkilaisia ja vaikuttavat oikeasti mukavilta ihmisiltä. Länsi-Turkissa ollaan sitäpaitsi todella maallistuneita ja nuoret omaavat eurooppalaiset arvot. Uskonto on valtaosalle yhtä yhdentekevää kuin suomalaisillekin. Ataturk joka maallisti ja länsimaisti valtion 20 ja 30-luvulla on turkkilaisten keskuudessa oikea pyhimys. Erdogania taas inhotaan yleisesti.

No en nyt sanoisi noinkaan. Monien mielestä Erdogan on hoitanut valtion asiat hienosti. Olen asunut Turkissa jo vuosia ja olen samaa mieltä! Turkki on edistynyt huomattavasti AK-puolueen valta-aikana.

Suurimpia Erdoganin vastustajia ovat ne, jotka eivät halua maksaa veroja. Turkissa on totuttu erittäin pieneen tuloveroprosenttiin ja nyt kun halutaan lisätä palveluja, pitää ne tietenkin pystyä maksamaan. Milläpäs muulla kuin verotuloilla maksetaan esim. päiväkotiverkoston huikea laajentaminen, lapsilisät, opintotuet, kotihoidontuet ja kaikki isot hankkeet kuten Istanbulin uusi lentokenttä?

Valitettavasti Turkissakin on paljon nuorta sukupolvea, joka edellyttää saavansa kaiken maksamatta mitään...

Olen kanssasi melkein samaa mieltä: Erdoğanin aikana mm. Istanbulin joukkoliikenne on harpannut dolmuş-bussien aikakaudelta moderniin metron ja raitiovaunujen maailmaan.

Marmaray on ihan ässä.

Hänen ihmisoikeuspolitiikkaansa en kylläkään allekirjoita.

-

Olen matkustanut yli kolmessakymmenessä maassa (ja asunutkin muutamia vuosia Turkissa, Itävallassa ja Hollannissa) enkä voi sanoa, että mikään käymistäni maista olisi mitenkään hirvein.

-

Kun kotimaastaan ulkomaille lähtee, on turha kuvitella, että siellä jossain olisi samanlaista kuin esim. Suomessa.

Tietysti eri maissa haisee erilaiselta eikä yhteiskuntakaan välttämättä toimi siten kuin on Suomessa totuttu...

-

Eniten mua naurattaa se, kun ihmiset puhuvat ihmetellen kuinka siistiä tai epäsiistiä jossakin on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä joku romanialainen riehuu täällä päivätolkulla solvaamassa suomalaisia?

Alan kohta vihaamaan kaikkia ulkomaalaisia. Kaikki tuntuvat olevan ilkeitä ja halpamaisia:(

Jos jaksaisit hieman keskittyä ja lukea ketjua niin näkisit kuka täällä aloitti solvaamisen. Hei kulta mua on solvattu täällä koko elämäni teidän suomalaisten ihmisten ja median toimesta. Teidän media uutisoi noista tsigane kerjäläisistä ihan kuin ne olisi oikeita romanialaisia. Monta kertaa olen lukenut jonkun jutun lehdestä miten teidän media menee Romaniaan johonkin tsigane kylään missä on paskaista etc ja yrittää antaa kuvan suomalaisille, että ne tsiganet olisi romanialaisia. Suomalaiset vihaa tai halveksii jo romanialaisia ja romanialaiset ei ole tehnyt mitään suomalaisille. Jos haluat vihata niin tiedät ketä vihata, niitä jotka satuttaa niitä teidän pikkuisia :) Me sodimme heitä vastaan useita kertoja ja voitimme kun he yrittivät tunkeutua eurooppaan, mutta tätä ei muista kukaan.

Kuule, tämän keskustelun aiheena on kertoa eri maiden huonoista puolista. Niitä löytyy aivan varmasti jokaisesta maasta. Ainoastaan sinä olet ottanut henkilökohtaisesti omaa maatasi koskevat kertomukset ja ryhtynyt solvaamaan keskustelijoita.

Olen pahoillani muiden suomalaisten puolesta, jos sinua on solvattu elämäsi aikana. Uskon että näin voi olla. Mätämunia on suomalaisissakin siinä missä muuallakin. Sinä yrität nyt kuitenkin kostaa nämä solvaukset väärille ihmisille, keskustelussa jossa ei ole ollenkaan tarkoitus puhua pelkästään Romaniasta. Aiheutat näin ihmisille vain entistä huonomman mielikuvan romanialaisista.

Mielestäni tässä ketjussa on kyllä vain se yksi asiaton riehuja ja se on ihan tämä "romanialainen" itse. Jos oikeasti on koennut niin paljon asiatonta käytöstä kuten väittää niin uskaltaisin väittää että syy löytyy ihan siitä peilistä. Vaikuttaa niin "herttaiselta" ihmiseltä ja solvaa ylimielisesti vähän useampaakin ihmisryhmää kuin vain suomalaisia kuten olet varmasti huomannut niin ei mistään katkeruudesta suomalaisia kohtaan voi olla ainoa syy tuohon käytökseen. Tunnen itse monta Suomessa asuvaa kosovolaista, romanialaista, venäläistä jne. ja monet väittävät että eivät ole pahemmin syrjintää saanut osakseen Suomessa. En edes tiedä onko tämä henkilö kuka väittää. Netissä on niin paljon trolleja ja tässä lienee yksi ellei sitten ole joku jolla on oikeasti vähän kurjaa olla/mielenterveyshäiriöitä.

Miksi puhut venäläisistä ja kosovolaisista romanialaisten kanssa samassa lauseessa? Me olemme ihan eri ihmisiä. Romanialaiset mitkä asuu tässä maassa ovat hädin tuskin romanialaisia. Monilla heistä ei ole mitään ylpeyttä eivät tunne edes maansa historiaa ja ovat hylänneet täällä juurensa nuollakseen teidän perseitä.

Vierailija
304/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tzekkoslovakia ja Puola ainakin silloin joskus 90-luvulla.

Vierailija
305/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä joku romanialainen riehuu täällä päivätolkulla solvaamassa suomalaisia?

Alan kohta vihaamaan kaikkia ulkomaalaisia. Kaikki tuntuvat olevan ilkeitä ja halpamaisia:(

Jos jaksaisit hieman keskittyä ja lukea ketjua niin näkisit kuka täällä aloitti solvaamisen. Hei kulta mua on solvattu täällä koko elämäni teidän suomalaisten ihmisten ja median toimesta. Teidän media uutisoi noista tsigane kerjäläisistä ihan kuin ne olisi oikeita romanialaisia. Monta kertaa olen lukenut jonkun jutun lehdestä miten teidän media menee Romaniaan johonkin tsigane kylään missä on paskaista etc ja yrittää antaa kuvan suomalaisille, että ne tsiganet olisi romanialaisia. Suomalaiset vihaa tai halveksii jo romanialaisia ja romanialaiset ei ole tehnyt mitään suomalaisille. Jos haluat vihata niin tiedät ketä vihata, niitä jotka satuttaa niitä teidän pikkuisia :) Me sodimme heitä vastaan useita kertoja ja voitimme kun he yrittivät tunkeutua eurooppaan, mutta tätä ei muista kukaan.

Kuule, tämän keskustelun aiheena on kertoa eri maiden huonoista puolista. Niitä löytyy aivan varmasti jokaisesta maasta. Ainoastaan sinä olet ottanut henkilökohtaisesti omaa maatasi koskevat kertomukset ja ryhtynyt solvaamaan keskustelijoita.

Olen pahoillani muiden suomalaisten puolesta, jos sinua on solvattu elämäsi aikana. Uskon että näin voi olla. Mätämunia on suomalaisissakin siinä missä muuallakin. Sinä yrität nyt kuitenkin kostaa nämä solvaukset väärille ihmisille, keskustelussa jossa ei ole ollenkaan tarkoitus puhua pelkästään Romaniasta. Aiheutat näin ihmisille vain entistä huonomman mielikuvan romanialaisista.

Mielestäni tässä ketjussa on kyllä vain se yksi asiaton riehuja ja se on ihan tämä "romanialainen" itse. Jos oikeasti on koennut niin paljon asiatonta käytöstä kuten väittää niin uskaltaisin väittää että syy löytyy ihan siitä peilistä. Vaikuttaa niin "herttaiselta" ihmiseltä ja solvaa ylimielisesti vähän useampaakin ihmisryhmää kuin vain suomalaisia kuten olet varmasti huomannut niin ei mistään katkeruudesta suomalaisia kohtaan voi olla ainoa syy tuohon käytökseen. Tunnen itse monta Suomessa asuvaa kosovolaista, romanialaista, venäläistä jne. ja monet väittävät että eivät ole pahemmin syrjintää saanut osakseen Suomessa. En edes tiedä onko tämä henkilö kuka väittää. Netissä on niin paljon trolleja ja tässä lienee yksi ellei sitten ole joku jolla on oikeasti vähän kurjaa olla/mielenterveyshäiriöitä.

Miksi puhut venäläisistä ja kosovolaisista romanialaisten kanssa samassa lauseessa? Me olemme ihan eri ihmisiä. Romanialaiset mitkä asuu tässä maassa ovat hädin tuskin romanialaisia. Monilla heistä ei ole mitään ylpeyttä eivät tunne edes maansa historiaa ja ovat hylänneet täällä juurensa nuollakseen teidän perseitä.

Koska molemmat ovat ulkomaalaisia Suomessa. Sen varmaan tajusitkin mutta tuo sinun trolliroolisi vaatii että kitiset vastaan jotain irrelevantteja älyttömyyksiä. Voisi ylläpitokin jo lukita tämän ketjun. Eiköhän tällekin trollille ole annettu jo tarpeeksi aikaa parrasvaloissa?

Vierailija
306/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

japani. huvin vuksi ostin jostain liikkeestä sarjakuvia joissa oli merkintä että ei alle 18 vuotiaille. oli sen verran rajua tavaraa etten saanut kunnolla nukuttua. tuohon maahan en enää mene.

Huomasin että vanhemmat miehet puvuissaan selaili näitä sarjakuvia kauppojen lehtihyllyillä :)  

Vierailija
307/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska molemmat ovat ulkomaalaisia Suomessa. Sen varmaan tajusitkin mutta tuo sinun trolliroolisi vaatii että kitiset vastaan jotain irrelevantteja älyttömyyksiä. Voisi ylläpitokin jo lukita tämän ketjun. Eiköhän tällekin trollille ole annettu jo tarpeeksi aikaa parrasvaloissa?

Mitä tekemistä heillä on minun kanssa sitten joka on syntynyt täällä ja elänyt eri arvoisen lapsuuden suomalaisten kanssa. Mun opettaja nolasi mua luokan edessä sen takia, että olen puoliksi romanialainen monta kertaa. Muut lapset kiusasivat ja haukkuivat minua sen vuoksi. Mut on hakattu suomalaisten toimesta porukalla useasti, koska olen puoliksi romanialainen. Mitä sinä tai sun ystävät tietää mitä minä olen täällä kokenut teidän suomalaisten kanssa?

Vierailija
308/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkki.

Ei toista kertaa. En kestä niitä rukouskutsuja.

EU-maa!

Pelottaa, että tuo ois tulevaisuuden Eurooppa...

No hyvin on sulla nää geopoliittiset kuviot hanskassa... Ihan vaan tiedoksi, Turkki ei todellakaan ole EU-maa, eikä siitä tod.näk. koskaan sellaista tulekaan.

Ei ainakaan niin kauan kun tuo typerä wanabee diktaattori Erdogan riehuu tuolla. Säälittää turkkilaisten puolesta kun olen tavannut monia turkkilaisia ja vaikuttavat oikeasti mukavilta ihmisiltä. Länsi-Turkissa ollaan sitäpaitsi todella maallistuneita ja nuoret omaavat eurooppalaiset arvot. Uskonto on valtaosalle yhtä yhdentekevää kuin suomalaisillekin. Ataturk joka maallisti ja länsimaisti valtion 20 ja 30-luvulla on turkkilaisten keskuudessa oikea pyhimys. Erdogania taas inhotaan yleisesti.

No en nyt sanoisi noinkaan. Monien mielestä Erdogan on hoitanut valtion asiat hienosti. Olen asunut Turkissa jo vuosia ja olen samaa mieltä! Turkki on edistynyt huomattavasti AK-puolueen valta-aikana.

Suurimpia Erdoganin vastustajia ovat ne, jotka eivät halua maksaa veroja. Turkissa on totuttu erittäin pieneen tuloveroprosenttiin ja nyt kun halutaan lisätä palveluja, pitää ne tietenkin pystyä maksamaan. Milläpäs muulla kuin verotuloilla maksetaan esim. päiväkotiverkoston huikea laajentaminen, lapsilisät, opintotuet, kotihoidontuet ja kaikki isot hankkeet kuten Istanbulin uusi lentokenttä?

Valitettavasti Turkissakin on paljon nuorta sukupolvea, joka edellyttää saavansa kaiken maksamatta mitään...

Entä toisinajattelijoiden kohtelu? Naisten oikeudet? En kyllä Turkkia noin onnelana osaa pitää- no tietysti jos 

Erdoganin arvomaailman jakaa niin siinä tapauksessa.

Vierailija
309/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigeria.

Kauhea pas'kaläävä.

Järkyttäviä ihmisoikeusrikoksia, surkea infrakstruktuura. Valtava ero rikkaiden ja köyhien välillä. Liikaa ihmisiä siis aivan törkeästi liikaa. Erittäin likaista, kuivaa ja surkeassa tilassa oleva luonto jätteineen. Eläimiä käsitellään huonosti. Ihmiset moukkamaisia ja rahan ahneita. Korruptio rehottaa. Poliisit pelottavia. Väkivalta järkyttävää. Naisten asema surkea. Kaiken tämän näin kuukaudessa..

Mauritania, Egypti, kovat kakkoset perässä.

Vierailija
310/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksiko oli kyllä paskin. Rasistisempaa ja moraalittomampaa kansaa saa kyllä etsiã.

Niitä ottaa päähän kun niillä on pienet munat. Sen takia pitää yrittää kusettaa turistia joka välissä.

En kyllä yhtään ihmettele että joku valitteli kalleuttua. Nehän laittoi aina ihan eri hinnat turisteille.

Hotelliketjut ovat myös kartellien omistuksessa (sekä lentokentät, ravintolat jne jne). Jos joku alkaa polkemaan hintoja niin tulee vähemmän mielyttävä korsto kylään. Pikku posadat saavat myydä huoneita halvalla kunhan laatu on skeidaa.

Ja osaan siis espaniaa ja tutustuin paikallisiin joten olin asioista hyvin perillä.

Vierailija
311/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonavan prinsessa joka on käynyt esi isiensä maassa joskus kesälomalla:D

Vierailija
312/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nigeria.

Kauhea pas'kaläävä.

Järkyttäviä ihmisoikeusrikoksia, surkea infrakstruktuura. Valtava ero rikkaiden ja köyhien välillä. Liikaa ihmisiä siis aivan törkeästi liikaa. Erittäin likaista, kuivaa ja surkeassa tilassa oleva luonto jätteineen. Eläimiä käsitellään huonosti. Ihmiset moukkamaisia ja rahan ahneita. Korruptio rehottaa. Poliisit pelottavia. Väkivalta järkyttävää. Naisten asema surkea. Kaiken tämän näin kuukaudessa..

Mauritania, Egypti, kovat kakkoset perässä.

Pitipä vielä lisätä, ettei me täällä tiedetä mitään tapahtuvista kauheuksista näissä maissa, niistä asioista mitä näin omin silmin. Media kaunistelee hemmetisti kaikkea.

Vierailija
313/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puitteiden puolesta ehkä pahin on ollut joku tallinnan lähiö, jossa ollut vielä aistittavissa neuvostoliiton tunnelmaa alkeellisine varustuksineen.

Kuumottavin ehkä Thaimaa kun oli Denguesesonki ja koko ajan itikat kimpussa.

Suurin pettymys on ollut kuitenkin hypetetty bilemekka Ibiza joka oli aivan floppi. Vanhoja narkkareita ja teollisuushallin kokoisia klubeja, jotka olivat kuin kuolemanloukkuja ihmisten tungeksiessa. Hintataso oli myös järkyttävän korkea.

Vierailija
314/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muslimimaat. Vitsailin jo vuosikymmeniä sitten niissä matkustaessani matkaseuralle, että kuvitelkaa, jos tällaisista paikoista alkaisi muuttamaan ihmisiä länsimaihin. En arvannut, että se painajainen tulee toteutumaan ja länsi muuttumaan ajan kanssa pitkälti samanlaiseksi.

Jännä. Mä olen käynyt Turkissa, Marokossa, Palestiinassa, Egyptissä ja Tunisiassa, ja joka maassa olen positiivisesti yllättynyt ihmisten kohteliaisuudesta ja yleisestä yhteisöllisyydestä. Jopa siinä määrin että länsimainen egosentrinen kulttuuri on alkanut vähän ällöttää. 

Kokeileppa miehenä vähän flirttailla paikallisten naisten kanssa. Sen jälkeen kyllä paljastuu nopeasti mitä noi kansat oikeasti ajattelevat länkkäreistä.

No vähän hankalaa voi olla kun en ole mies. Mutta mulla on ranskalainen (miespuolinen) tuttu, jolla on palestiinalainen tyttöystävä. Riippuu siis, mitä "flirttailulla" tarkoitat. Tämä mun tuttu oli tytön kanssa tosissaan ja seurustelu oli sen mukaista (so. paikallisia tapoja kunnioittavaa). 

Itselläni on myös miesystävä L4hi-id4stä, en ole toistaiseksi huomannut että ajattelisi minusta länkkärinä jotenkin eri lailla. Ihmisiähän me kaikki ollaan. :) 

On se kyllä ihme kun mammat tapaavat vain kunnollisia miehiä läh iidästä. Omat kokemukset ovat taas olleet ihan päinvastaisia.

Tuntemani suomessa asuva irakilainen pettää suomalaista avovaimoaan minkä kerkee. On tinderissä ja käy sörnäisissä panemassa halpoja maksullisia nar kkareita. Veikkaisin myös että se on vaan sen avovaimon kanssa rahan takia.

Vaikken tällä hetkellä tunne muita niin ne joitten kanssa joskus aikoinaan olin tekemisissä olivat myös hirveän paljon kyseisten kansojen huonon maineen kaltaisia. Ei ne tietyt stereotyyppiset ennakkoluulot noita kohtaan ihan tyhjästä ole tulleet.

Vierailija
315/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meksiko ollut sinänsä hirveä maa, mutta jenkit ja kanadalaiset ovat nostaneet hintatason lähes Suomen tasolla omalla pöllöilyllään. Odotin toisenlaista hintatasoa, hirveä pettymys.

Ja huumekartelli omisti kaiken. En olisi halunnut tukea sellaista.

No nyt on taas faktat kohdallaan :D selvittäkääpä vähän ensin noita kartelleja ja niiden jakoa ennen kuin alatte väittämään jotain veikkaan ihan vain median luomien mielikuvien perusteella. Itse olen asunut yli 15 vuotta Meksikossa ja voin taata, että joku Cancunin "zona hotelera" ei ole kyllä sitä aluetta missä kartellit pyörittää toimintaansa näkyvästi ja jos ostatte jotain matkamuistorojuja tai yövytte jossain edes kämäisessä "Posada Doña Lupita" -hotellissa tai Hard Rockissa niin joo, ette tue kartelleja. Jenkkirajan lähellä toki eri asia ja siellä missä huumeet kuljetetaan, mutta Jukatanin niemimaa ei kuulu niihin alueisiin jossa nyt turistin olisi kovin realistista joutua ihan oikeasti tekemisiin kartellien kanssa. Toki huumeita sieltä löytää varmasti ihan yhtä lailla, onhan niitä Suomessakin tarjolla vaikka missä.

Aika varauksella kannattaa lukea niitäkin kommentteja mitä täällä välillä näkyy, jossa joku av-palstalainen on muka osunut jonnekin kartellien huudeille ja kohdannut niiden pomoja tms. Jos ihan oikeasti joku liikkuisi jossain sellaisella alueella (minne ylipäätään epäilen kenenkään turistin edes vahingossa eksyvän, kun tosiaan jossain Riviera Mayalla tai muuallakaan ne alueet eivät ole sellaisia, että sinne menee edes vahingossa..) Keskusta-alueen ulkopuolella ja joskus sisäpuolellakin on useimmissa kaupungeissa aika ruma infrastruktuuri ja sotkuista, mutta ei se silti tee siitä mitään kartellien aluetta tai hengenvaarallista. Toki ihan uunona liikkuva turisti vetää helposti puoleensa varkaita - kuten missä tahansa. 

Itse olen aika monesti todistanut sitä, että joku turisti syö jossain katukojulla tacoja kun paikalliset poliisit (federal tai militar) osuvat sattumalta samalle kojulle syömään. Niillä kun on aina kiväärit "oletuksena" mukana toisin kun esim. täällä Suomessa, niin siitähän heti nousee paniikki ja luullaan että ne poliisit on jotain kartellin jäseniä vain koska on se kivääri olalla. Sen sijaan ne poliisit pysähtyvät syömään ihan kuin Suomessa näkee joskus poliiseja Abc:llä tms. eikä siinä ole mitään sen vakavampaa taustalla..  

Ihmeen pihalla sinä olet meksikon tapahtumista vaikka siellä mukamas olet asunut. Olen myös asunut meksikossa ja kartellit ovat kyllä ihan kaikkialla. Hyvin voi tavallinen turistikin joutua näkemään ja kokemaan yhtä sun toista.

Median luomat mielikuvat ovat kyllä paljon miedompia kuin se mitä siellä oikeasti tapahtuu. Eihän ne toimittajat kaikkea uskalla raportoida.

Ja että vahingossa voi luulla poliisejä huumejengiläiksi. Just 😂 sinänsä kyllä osittain totta kun kartellien palkkalistoilla ne poliisitkin ovat.

Tässä vielä vähãn faktoja niille jotka sinne haluavat matkustaa:

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2018/mar/14/canc…

Vierailija
316/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa

Oletko sinäkin niitä Phuketissa tai Pattiksella kerran käyneitä?

Thaimaa on niin hirveä maa, etten menisi sinne vaikka maksettaisi. Kuka haluaa tukea vakavia ihmisoikeusrikkomuksia jatkuvasti tekevää maata? Miten ihmeessä siitä on tullut niin suosittu suomalaisten keskuudessa? Käykö siellä muka joku muu, kuin tätä sek siturismia harrastava tai epätoivoinen vaimoa etsivä?

Ihmisoikeusrikkomuksia tekevät myös monet monituiset muut maat, jotka ovat suomalaisten suosikkikohteita.

Turkki, Espanja, Yhdysvallat, muutaman esimerkin mainitakseni.

Kiina on ihan oma lukunsa.

----------------------------------

Onko parempi siis jättää menemättä sinne ja tukematta sitä pientä matkailusta tulonsa saavaa yrittäjää?

Asia on monisyinen, ei lainkaan mustavalkoinen.

Juuri eräästä esimerkkimaasta palattuani en tunne lainkaan huonoa omaatuntoa siitä, että sinne matkustin, koska söin, ostin tuliaiset ym. koko ajan mahdollisimman paikallisilta pienyrittäjiltä.

Vierailija
317/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muslimimaat. Vitsailin jo vuosikymmeniä sitten niissä matkustaessani matkaseuralle, että kuvitelkaa, jos tällaisista paikoista alkaisi muuttamaan ihmisiä länsimaihin. En arvannut, että se painajainen tulee toteutumaan ja länsi muuttumaan ajan kanssa pitkälti samanlaiseksi.

Jännä. Mä olen käynyt Turkissa, Marokossa, Palestiinassa, Egyptissä ja Tunisiassa, ja joka maassa olen positiivisesti yllättynyt ihmisten kohteliaisuudesta ja yleisestä yhteisöllisyydestä. Jopa siinä määrin että länsimainen egosentrinen kulttuuri on alkanut vähän ällöttää. 

Kokeileppa miehenä vähän flirttailla paikallisten naisten kanssa. Sen jälkeen kyllä paljastuu nopeasti mitä noi kansat oikeasti ajattelevat länkkäreistä.

No vähän hankalaa voi olla kun en ole mies. Mutta mulla on ranskalainen (miespuolinen) tuttu, jolla on palestiinalainen tyttöystävä. Riippuu siis, mitä "flirttailulla" tarkoitat. Tämä mun tuttu oli tytön kanssa tosissaan ja seurustelu oli sen mukaista (so. paikallisia tapoja kunnioittavaa). 

Itselläni on myös miesystävä L4hi-id4stä, en ole toistaiseksi huomannut että ajattelisi minusta länkkärinä jotenkin eri lailla. Ihmisiähän me kaikki ollaan. :) 

On se kyllä ihme kun mammat tapaavat vain kunnollisia miehiä läh iidästä. Omat kokemukset ovat taas olleet ihan päinvastaisia.

Tuntemani suomessa asuva irakilainen pettää suomalaista avovaimoaan minkä kerkee. On tinderissä ja käy sörnäisissä panemassa halpoja maksullisia nar kkareita. Veikkaisin myös että se on vaan sen avovaimon kanssa rahan takia.

Vaikken tällä hetkellä tunne muita niin ne joitten kanssa joskus aikoinaan olin tekemisissä olivat myös hirveän paljon kyseisten kansojen huonon maineen kaltaisia. Ei ne tietyt stereotyyppiset ennakkoluulot noita kohtaan ihan tyhjästä ole tulleet.

Jos suomalainen nainen osaisi valita hyviä miehiä ei Suomi olisi yksi maista missä tehdään maailman eniten avioeroja.

Vierailija
318/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajellut moottoripyörällä ristiin rastiin Eurooppaa. Ikävin maa on Liettua, mutta vain siksi, koska siellä tuntuu satavan lähes aina. Joka paikassa on ystävällisiä ihmisiä.

Romaniassa en ole käynyt, mutta kaverit ovat ajaneet senkin maan halki ja sanoivat, että rajalla pitää kääntää kelloa 500 vuotta taaksepäin.

Nyt kun Bukarestiin pääsee suoralla lennolla, olen suunnitellut sinne meneväni. Itäinen Eurooppa on miellyttävää seutua myös kukkarolle. Aina on idässä ja lännessäkin pidetty suomalaista suuressa arvossa ja ollaan pitkiäkin keskusteluja historiasta käyty. Ymmärrän kyllä, että minkään maan pääkaupunki ei kerro maasta koko totuutta, mutta jotain kuitenkin.

Kaakkois-Aasiaa en halua vertailla, koska se tuntui olevan kuin toisella planeetalla.

Vierailija
319/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajellut moottoripyörällä ristiin rastiin Eurooppaa. Ikävin maa on Liettua, mutta vain siksi, koska siellä tuntuu satavan lähes aina. Joka paikassa on ystävällisiä ihmisiä.

Romaniassa en ole käynyt, mutta kaverit ovat ajaneet senkin maan halki ja sanoivat, että rajalla pitää kääntää kelloa 500 vuotta taaksepäin.

Nyt kun Bukarestiin pääsee suoralla lennolla, olen suunnitellut sinne meneväni. Itäinen Eurooppa on miellyttävää seutua myös kukkarolle. Aina on idässä ja lännessäkin pidetty suomalaista suuressa arvossa ja ollaan pitkiäkin keskusteluja historiasta käyty. Ymmärrän kyllä, että minkään maan pääkaupunki ei kerro maasta koko totuutta, mutta jotain kuitenkin.

Kaakkois-Aasiaa en halua vertailla, koska se tuntui olevan kuin toisella planeetalla.

Kannattaako mennä maahan ''missä pitää kääntää kelloa 500 vuotta taaksepäin''? Älä mene tolla mentaliteetillä tai jos menet niin jätä se tänne kotiin voit muuten saada ongelmia siellä. Milloin Suomen historia alkoi? Kerro minulle Suomen historiasta.

Vierailija
320/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kelloa joutuu taakse päin kääntämään, kun Suomen ja varsinkin Euroopan ulkopuolelle astuu,

niin konkreettisesti kuin kuvannoillisesti maasta riippuen.

.

.

Jos ei ymmärrä tätä tosi asiaa, kannattaa jäädä kotiin miettimään sataako huomenna lunta vai räntää...

..tai syönkä huomennakin pakkaspitsaa.