Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hirvein maa missä olet käynyt?

Vierailija
10.02.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
321/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuin Ruotsissa, Tukholmassa. Ei se niin hirveä ollut.

Vierailija
322/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniassa kannattaa suunnata Transilvaniaan. Bukarest on ankea ja varsin mitäänsanomaton eurooppalaiseksi pääkaupungiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kelloa joutuu taakse päin kääntämään, kun Suomen ja varsinkin Euroopan ulkopuolelle astuu,

niin konkreettisesti kuin kuvannoillisesti maasta riippuen.

Jos ei ymmärrä tätä tosi asiaa, kannattaa jäädä kotiin miettimään sataako huomenna lunta vai räntää...

..tai syönkä huomennakin pakkaspitsaa.

Näin on, eikä se ole minua koskaan haitannut. Päin vastoin, sitähän matkailulla haetaan. Monesti on kelloa saanut kääntää eteenpäinkin.

T: Motoristi

Vierailija
324/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romaniassa kannattaa suunnata Transilvaniaan. Bukarest on ankea ja varsin mitäänsanomaton eurooppalaiseksi pääkaupungiksi.

Onko huonompi ja tylsempi paikka kuin Helsinki?

Vierailija
325/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kelloa joutuu taakse päin kääntämään, kun Suomen ja varsinkin Euroopan ulkopuolelle astuu,

niin konkreettisesti kuin kuvannoillisesti maasta riippuen.

Jos ei ymmärrä tätä tosi asiaa, kannattaa jäädä kotiin miettimään sataako huomenna lunta vai räntää...

..tai syönkä huomennakin pakkaspitsaa.

Näin on, eikä se ole minua koskaan haitannut. Päin vastoin, sitähän matkailulla haetaan. Monesti on kelloa saanut kääntää eteenpäinkin.

T: Motoristi

Jos se ei haittaa sinua niin miksi sun pitää mainita siitä? 500 vuotta? Taidat hieman liioitella etkä ihan vähääkään. Kun menet Romaniaan niin sano niille ihmisille siellä, että teidän maa näyttää kuin se olisi jumittautunut 1500 luvulle niin näet paljon kunnioitusta saat suomalaisena.

Vierailija
326/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumempi ainakin. Helsingin huonoutta tai tylsyyttä en osaa arvioida.

Vierailija
327/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bukarestissä on vähän vanhemmat historialliset rakennukset kuin Suomessa ja niissä näkyy ikä ja niitä on paljon enemmän. Pitää ottaa huomioon, että Ceausescu romutti paljon arkkitehtuuria tehdäkseen tilaa kommunisti tyylisille rakennuksille mikä aiheutti sen, että Bukarestissä on paljon erityylisiä rakennuksia. Kauneus on katsojan silmissä valitettavasti. Voit vertailla tästä näkymää. Joo Helsinki ei ole niin karu paikoin, mutta mun silmään Helsinki näyttää pieneltä Venäläiseltä kaupungilta ja Bukarest enemmän metropolilta ja jokainen metropoli on karu paikoin.

Helsinki:

Bukarest:

Puisto Bukarestissä:

Vierailija
328/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanian maaseutu on kuin Suomi 30-luvulla ja kaupungit wanhoja osia lukuunottamatta neuvostoarkkitehtuurin helmiä. Henkiseltä ilmastoltaan se on sosialismin ajan umpion jälkeen 80 vuotta jäljessä kuin kello olisi pysähtynyt.

Köyhyydestä ei sikiä mitään hyvää. Eivät kaikki sukupolvelta toiselle perityt traumat ole Suomessakaan sodista johtuvia. Iso osa on 1900-luvun alun Suomen joka oli kehitysmaa asteella lohduttomien elinolojen aiheuttamia.

Vierailija
329/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bukarestissä on vähän vanhemmat historialliset rakennukset kuin Suomessa ja niissä näkyy ikä ja niitä on paljon enemmän. Pitää ottaa huomioon, että Ceausescu romutti paljon arkkitehtuuria tehdäkseen tilaa kommunisti tyylisille rakennuksille mikä aiheutti sen, että Bukarestissä on paljon erityylisiä rakennuksia. Kauneus on katsojan silmissä valitettavasti. Voit vertailla tästä näkymää. Joo Helsinki ei ole niin karu paikoin, mutta mun silmään Helsinki näyttää pieneltä Venäläiseltä kaupungilta ja Bukarest enemmän metropolilta ja jokainen metropoli on karu paikoin.

Helsinki:

Bukarest:

Puisto Bukarestissä:

Valoshow Bukarestissä illalla https://www.youtube.com/watch?v=8YA5gZKb5ZY

Vierailija
330/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako mennä maahan ''missä pitää kääntää kelloa 500 vuotta taaksepäin''? Älä mene tolla mentaliteetillä tai jos menet niin jätä se tänne kotiin voit muuten saada ongelmia siellä. Milloin Suomen historia alkoi? Kerro minulle Suomen historiasta.

Haluan toki mennä itse katsomaan. Ei se minua haittaa ollenkaan.

Suomen historia alkoi joskus jääkauden jälkeen, kun jotkut hullut totesivat, että on ihan ok asua kylmässä ja pimeässä.

Vierailija
331/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanian maaseutu on kuin Suomi 30-luvulla ja kaupungit wanhoja osia lukuunottamatta neuvostoarkkitehtuurin helmiä. Henkiseltä ilmastoltaan se on sosialismin ajan umpion jälkeen 80 vuotta jäljessä kuin kello olisi pysähtynyt.

Köyhyydestä ei sikiä mitään hyvää. Eivät kaikki sukupolvelta toiselle perityt traumat ole Suomessakaan sodista johtuvia. Iso osa on 1900-luvun alun Suomen joka oli kehitysmaa asteella lohduttomien elinolojen aiheuttamia.

Ja Suomi on vapaan maailman sodomian kehto? Ihmiset siellä maaseudulla niittää käsin heinää ja käyttää hevosia työkoneiden sijaan, koska se on elämäntapa. Ovat vahvasti kristittyjä siellä ja elävät kuten oikean kristityn tulee elää eli vaatimattomasti. Kun niität käsin heinää ja keräät viinirypäleitä tunnet olevasi osa luontoa ja maailmaa. Sinä et koskaan ymmärrä sitä elämäntapaa, mutta ne ihmiset on siellä onnellisia ja jos pyydät vesilasia janoon niin sun lasiin kaadetaan itse tehtyä viiniä ja pyydetään sisälle syömään huom jos sulla ei olisi tuota iljettävää mentaliteettiä siis. Älkää menkö sinne pliis, ette ymmärrä yhtään niitä ihmisiä siellä. Niin erimaailmasta niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
332/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako mennä maahan ''missä pitää kääntää kelloa 500 vuotta taaksepäin''? Älä mene tolla mentaliteetillä tai jos menet niin jätä se tänne kotiin voit muuten saada ongelmia siellä. Milloin Suomen historia alkoi? Kerro minulle Suomen historiasta.

Suomen historia alkoi joskus jääkauden jälkeen, kun jotkut hullut totesivat, että on ihan ok asua kylmässä ja pimeässä.

Näytä mulle linkkejä mitä kaupunkeja, tapoja ja kulttuuria täällä on ollut silloin. Pakko olla jotain tietoa enemmän näiden ihmisten elämästä. Kerro minulle kuninkaista ja sodista.

Vierailija
333/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei haittaa sinua niin miksi sun pitää mainita siitä? 500 vuotta? Taidat hieman liioitella etkä ihan vähääkään. Kun menet Romaniaan niin sano niille ihmisille siellä, että teidän maa näyttää kuin se olisi jumittautunut 1500 luvulle niin näet paljon kunnioitusta saat suomalaisena.

Kaverini sanoivat tuon minulle. En minä. Eivätkä hekään ole niin juntteja, että olisivat sanoneet sen suoraan päin paikallisten naamoja. Tuo läpiajo tapahtui vuonna 2004. Itse uskon, että kehitystä on tapahtunut runsaasti sen jälkeen (kiitos EU), kuten muuallakin Itä-Euroopan maissa.

Juice sen aikoinaan sanoi: "Ystävyys, se on kallista, se ei riipu hallintomallista. Siihen auta ei tiimit, vaan ystävällisyys".

Vierailija
334/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä mulle linkkejä mitä kaupunkeja, tapoja ja kulttuuria täällä on ollut silloin. Pakko olla jotain tietoa enemmän näiden ihmisten elämästä. Kerro minulle kuninkaista ja sodista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_muinaiset_kuninkaat

Vierailija
335/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki:

Bukarest:

Puisto Bukarestissä:

Tietenkin kauneus on katsojan silmissä.

Bukarestiä ihastelen ihan päivittäin. En tarvi siihen mitään videoita. Herăstrău-puistokin alkaa olemaan niin ylläpitoa vailla, että toivottavasti kaivavat siihen rahat jostakin. Samoin katujen siivoukseen ja esim. jalkakäytävien reunakivetyksien kunnostukseen pitäisi olla lisää resursseja. Törkyiset lahoamispisteessä olevat ratikat pitäisi uusia. Rahan puute yleensä näkyy rähjäisyytenä ja likaisuutena. Harvojen mielestä moinen on kaunista.

Vierailija
336/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini sanoivat tuon minulle. En minä. Eivätkä hekään ole niin juntteja, että olisivat sanoneet sen suoraan päin paikallisten naamoja. Tuo läpiajo tapahtui vuonna 2004. Itse uskon, että kehitystä on tapahtunut runsaasti sen jälkeen (kiitos EU), kuten muuallakin Itä-Euroopan maissa.

Juice sen aikoinaan sanoi: "Ystävyys, se on kallista, se ei riipu hallintomallista. Siihen auta ei tiimit, vaan ystävällisyys".

Romania oli vuonna 2004 ihan eri maa mitä nykyään. 13biljoonan velanmaksu kansainvälisille pankeille 80 luvun lopulla ja Ceasescun teloituksen jälkeen maan ryösti korruptoituneet ihmiset jotka olivat Ceasescun teloituksen ja petoksen takana ja en sano tätä, että puolustelisin häntä. Mitä luulet nouseeko maa kaiken tuon jälkeen jaloilleen päälle 10 vuodessa? Me ollaan kärsitty paljon ja silti me noustaan aina ollaan noustu koko historiamme aikana kaikkien alistajien jälkeen. Olen itkenyt niin paljon tässä maassa miten te puhutte mun ihmisistä. Olette repineet mun sydämmen miljooniin paloihin täällä.

Vierailija
337/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_muinaiset_kuninkaat

Kiitos mielenkiintoista luettavaa.

Vierailija
338/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Engel suunnitteli Helsingin keskustan Ranskasta lähtöisin olevan empiretyylin mukaan.

Vierailija
339/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmoteltu prinsessa joka ei ole koskaan tehnyt fyysistä työtä. Kysy vaikka joltain suomalaiselta joka näki lapsuudessaan hevosaikakauden maatalouden mitä se oli. Se hirvittävän raskasta ja kuluttavaa työtä. Siinä ei ole mitään romanttista. Hesarin kuukasiliitteessä oli tannoin juttu perheestä jossa maatilaa hoidettiin aina 90-luvulle asti 1800-luvun menetelmin. Jutussa haastateltu emäntä joka asui uudessa talossa sanoi ettei kaipaa tuosta ajasta mitään.

Vierailija
340/516 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmoteltu prinsessa joka ei ole koskaan tehnyt fyysistä työtä. Kysy vaikka joltain suomalaiselta joka näki lapsuudessaan hevosaikakauden maatalouden mitä se oli. Se hirvittävän raskasta ja kuluttavaa työtä. Siinä ei ole mitään romanttista. Hesarin kuukasiliitteessä oli tannoin juttu perheestä jossa maatilaa hoidettiin aina 90-luvulle asti 1800-luvun menetelmin. Jutussa haastateltu emäntä joka asui uudessa talossa sanoi ettei kaipaa tuosta ajasta mitään.

Okei pomo jos sanot niin.