Mitä ajattelisit jos tuntemasi normaali, keskiluokkainen perheenäiti ottaisi 33-vuotiaana nenäleikkauksen?
Pitäisitkö nolona ja pinnallisena? on nimittäin harkinnassa, mutta ennakkoluuloja pelkään.
Kommentit (64)
Minkälainen vika nenässä pitää olla kun se häiritsee arjessa päivittäin niin paljon, että leikkaus tuntuu ainoalta vaihtoehdolta? Kysyn tätä nyt siksi, kun en ole kosmeettisten nenäleikkausten ideaa oikein koskaan tajunnut. Oma nenäni on iso, murtuman takia vino ja toisella laidalla kulkee leikkausarpi ja en tule ajatelleeksi nenääni kun satunnaisesti.
En siis tuomitse, jokainen tehköön omalleen mitä tykkää (tuskin edes huomaisin, jos joku työkaveri nenänsä leikkauttaisi), mutta haluaisin vaan ymmärtää miksi jotkut inhoavat omaa nenäänsä niin paljon?
Jos pottunokkansa korjauttaa niin onhan se ihan ok, toisin kuin se kun nelikymppinen ottaa räväkän kouvolatukan.
Joku toinen 33 vuotias laittaa saman verran autoon,kuin mitä leikkaus mahdollisesti maksaa saman verran tai usein enemmänkin. Mutta otaksuttavasti auton arvo on pudonnut jo ensimmäisen muutaman vuoden aikana huomattavasti ja tätä pidetään ihan normaalina.
Kun joku haluaa tai on mahd. halunnut koko pienen ikänsä (33 vuotta) verraten pieneen ja kosmeettiseen esteetisen kirurgian operaatioon. Ja kun hän sitten 33 vuotiaana uskaltautuu leikkaukseen, niin jo asiasa kuuleminen saattaa osan takajaloilleen tuomiten hänet pinnalliseksi. - Sitä hän toki saattaa osaksi ollakin. Mutta mitä sitten?
Miksi autoihn ja niiden ylläpitoon voi roisikia rahaa hyvinkin paljon ja se on normaalia mutta omaan ulkonäköön panosatminen maltillisella leikkauksella on joidenkn mielestä lähes aina pinnallisa typeryyttä. - En ymmmärrä. En vaikka yksilöllisyyttä monesti arvostankin.
Sinkkumies
Toiset ostaa auton ja toiset laittaa itseään. En tiedä mistä 50 luvun kurjuus suomesta nämä esteettisen kirurgian mollaajat on. Mutta varmaan samoja joita kärsimys kaunistaa ja hyvä elämä on ainoastaan sellainen joka on käytetty peläten mitä muut miettii. Itse aion ottaa täyteaineita koska nykyään voi. Ensi vuonna menen leikkaukseen ja luultavammin teetän vartaloonkin muotoilun. Miksi en tekisi. Enemmän minua häiritsee naisten kolmoisheltat ja hevosennaamat. Olen aina ihmetellyt miksi naiset ei leikkauta ylimääräistä ihoa pois kun pää alkaa muistuttaa läskilaatikkoa. Mutta kenenkään leikkauksia en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen vika nenässä pitää olla kun se häiritsee arjessa päivittäin niin paljon, että leikkaus tuntuu ainoalta vaihtoehdolta? Kysyn tätä nyt siksi, kun en ole kosmeettisten nenäleikkausten ideaa oikein koskaan tajunnut. Oma nenäni on iso, murtuman takia vino ja toisella laidalla kulkee leikkausarpi ja en tule ajatelleeksi nenääni kun satunnaisesti.
En siis tuomitse, jokainen tehköön omalleen mitä tykkää (tuskin edes huomaisin, jos joku työkaveri nenänsä leikkauttaisi), mutta haluaisin vaan ymmärtää miksi jotkut inhoavat omaa nenäänsä niin paljon?
Minulla nenä on liian iso ja epäsopiva kasvoihini ja muuhun kokooni nähden. Nenä ei sinällään ole " ruma", vaikka kyömynenä onkin. Se on kapea ja suora. Se vain näyttää valvan suurelta ja epäsopivalta pienikokoisella naisella. Jos olisin 20 cm pidempi muutenkin, nenä varmaan sopisi paremmin. Haluan vain yksinkertaisesti pienemmän ja itselleni sopivamman kokoisen nenän. En odota suurta elämänmuutosta leikkauksen myötä. En ajattele nyt olevani ruma ja leikkauksen jälkeen kaunis. Leikkaus maksaa muutaman tonnin ja minulla on maksukykyä leikkaukseen mennä. En ole muista kauneusleikkauksista tai esteettisistä toimenpiteistä kiinnostunut.
Ihmettelisin jos vain esim. kaventaisi ihan normaalin nenänsä jotenkin kauniimmaksi. Toki oma asiansa. Ymmärtäisin hyvin jos leikkauttaisi kyömynenän tms.
Ajattelisin, että rahat olisi paremmin sijoitettu terapiassa :) Avain onneen ja hyvään oloon on itsensä hyväksyminen ja arvostaminen sellaisena kuin on.
Olen itsekin harkinnut ja olen vanhempi. Enpä siitä mitään miettisi, paitsi jos se epäonnistuisi täysin. Mitä olen kuvia katsonut asiallisista leikkauksista, niin tulokset ovat olleet todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Onko isojen sierainten pienennys kallis/hankala operaatio?
Nuku pyykkipoika nenässä..niin menevät kasaan
Olen 60 vuotias tyylikäs leidi.
Nenä on ..ja se on iso..
Voisin käyttää rahat nyt itseeni..mutta haluan auttaa lapsia...
Auttaisin läheisiä kirjoitti:
Nenä on ..ja se on iso..
Omiasi vai lapsia noin ylipäätään?
Jos voittaisin lotossa auttaisin läheisiä?
Vierailija kirjoitti:
Nenä on ..ja se on iso..
Omia tietysti..mikä kysymys tuo on?
Jos nyt jotain ylipäänsä ajattelisin nanosekunnin verran, niin ehkä että onpa outo aikuinen, joka ei tajua, että ottaa kosmeettiseen leikkaukseen menemällä ihan liian suuren riskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenä on ..ja se on iso..
Omia tietysti..mikä kysymys tuo on?
No pidä nenäs..voit näytellä lastesi koulussa pääsiäisnoitaa:)
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jotain ylipäänsä ajattelisin nanosekunnin verran, niin ehkä että onpa outo aikuinen, joka ei tajua, että ottaa kosmeettiseen leikkaukseen menemällä ihan liian suuren riskin.
Mutta jos kuolee siihen leikauspöydälle niin suomessa Kirurgi joutuu maksamaan omaisille isot korvaukset
Se yks tyttö kuoli veritulppaan ja omaiset sai 3000 euroo
mut joutuivat maksamaan lääkärille 2000 kun kehtasivat haastaa oikeuteen
Silti TONNI
En ajattelisi mitään.
Itse kävin hiustensiirrossa viime vuonna.
t. 34v mies