Mitä ajattelisit jos tuntemasi normaali, keskiluokkainen perheenäiti ottaisi 33-vuotiaana nenäleikkauksen?
Pitäisitkö nolona ja pinnallisena? on nimittäin harkinnassa, mutta ennakkoluuloja pelkään.
Kommentit (64)
Riippuu nenästä. Jos on järkyttävä, niin ei siinä mitään. Mutta jos pientä korjausta, niin turhaa touhua.
Pitäisin häntä rohkeana, se kun on mahdollisesti näkyvä muutos ja takuulla saa kuulla asiasta jälkikäteen. Nenä on kuitenkin hänen omansa, joten tehköön sille mitä haluaa.
En oikeestaan mitään, toivon vaan että kaikki sujuu hyvin. Ei kuulu mulle. Kaipa sitä turhempaankin rahansa voi laittaa, jos lopputulos on mieleinen. Mun läheinen on käyny nenäleikkauksessa, en juurikaan huomannut eroa, mutta pääasia että itse tykkää!
Vähän ihmettelisin. Miksei mielummin menisi niillä rahoilla terapiaan korjaamaan ongelmansa?
Älä ainakaan yritä selitellä, että teit sen siksi, että nenäsi on murtunut tai et saa hengitettyä sen kautta. Vaan nimenomaan kosmeettisista syistä. Silloin se ei ole niin noloa.
En tunne keskiluokkaisia perheenäitejä, eikä kiinnosta tutustuakaan, jos sellaisten elämä on tuollaista "voi mitä ne nyt minusta oikein ajattelee" -silsaa.
No, jos olisi jo lähtökohtaisesti ihan normaali eikä esim. erikoisen iso tai kyömy tuulenhalkoja jota lähtisi viilailemaan niin ajattelisin että taustalla on ehkä syvempiä itsetunto-ongelmia. Mutta en mä sitä moralisoi että joku terapia olisi muka parempi ja hyväksyttävämpi vaihtoehto. Jos joku asia itsessä häiritsee ja sen voi korjata niin mikäpä siinä.
Riippuu leikkauksesta. Jos kauneusleikkaus, niin miettisin, että miten huono itsetunto voi ihmisellä ollakaan vielä tuonkin ikäisenä.
N46
Jos klyyvari häiritsee ja rahaa on, niin kannustan ilman muuta leikkauttamaan. Aivan turhaa mietit muiden reaktioita. Elä omaa elämääsi, omalla tavallasi.
Jos nenä olisi tosi erikoinen ja silmiinpistävä alkujaan ja ihmisellä hyvin varaa moiseen, eikä syynä esim. puolison kommentit, niin mikäpä tuossa.
Ihan esteettisistä syistä en kyllä pieneen korjaamiseen ryhtyisi, iso riski siitä että lopputulos onkin jopa huonompi. Ja jos on ennestään tiukka talous niin aika yksinkertaisena pitäisin, ei oo halpaa lystiä.
Minulla oli vähän samantyyppinen tilanne, yksi hampaani oli todella näkyvästi vinossa (jäi lapsena oikomatta jostain syystä). Hoidatin sen aikuisena kuntoon ja jestas mikä vaikutus sillä oli omakuvaani! Olisin tietenkin voinut käyttää rahat terapiaan, mutta olen tyytyväinen pinnalliseen ratkaisuuni, parhaat itseeni sijoitetut rahat ikinä!
Ajattelisin että kiva, jos siis leikkauksesta olisi hyötyä ja olisi tyytyväinen tulokseen.
Älä nyt missään nimessä ole tekemättä jotain mitä haluat muiden mielipiteiden takia D:
Olisin kade, koska haluaisin tehdä saman. Omaan nenääni en ole koskaan ollut tyytyväinen ja on siitä kiusattukin. Toki olen tähän ikään (n. 30v.) oppinut elämään sen kanssa ja ymmärtänyt, ettei se vaikuta tärkeisiin ihmissuhteisiin tai onnellisuuteen. Silti en pidä valokuvien otosta jne. nenäni takia ja haluaisin kuitenkin tuntea oloni kauniiksi kasvoista (nyt kun kroppa jo alkaa "rapistumaan").
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelisin. Miksei mielummin menisi niillä rahoilla terapiaan korjaamaan ongelmansa?
Älä ainakaan yritä selitellä, että teit sen siksi, että nenäsi on murtunut tai et saa hengitettyä sen kautta. Vaan nimenomaan kosmeettisista syistä. Silloin se ei ole niin noloa.
En ajattelisi juurikaan mitään, jos joku vain ottaisi sellaisen eikä nostaisi numeroa. Mutta ap:n tapauksessa kannatan myös terapiaa. Selviä itsetunto-ongelmia kun leikkaus täytyy ensinnäkin ottaa ja vielä enemmän siksi että leikkausta ei edes uskalla ottaa toisten mielipiteiden pelossa. Miksi muiden mielipiteet määrittävät elämääsi näin paljon?
En ajattelisi mitään. Olen itsekin aikuisiällä korjauttanut hampaitani täysin kosmeettisista syistä. Mitään fyysistä haittaa eivät rumat hampaat aiheuttaneet enkä koe että minun olisi pitänyt ensin käydä terapiassa tms mitä täällä monet tuntuu ehdottavan aloittajalle.
Kyllähän ihmiset jatkuvasti värjää hiuksia, laihduttaa, joku ottaa silarit ja joku tatuoinnin jne. Kaikki nuo on esteettisiä toimenpiteitä, en pidä nenäleikkausta sen kummempana enkä usko että kukaan jaksaa leikkaustasi kovin kauaa taivastella.
Riippuu onko nenässä mielestäni oikeasti "vikaa" ja parantaako leikkaus naisen elämänlaatua merkittävästi. Itselläni on tulevaisuudessa harkinnassa kosmeettinen tissileikkaus kunhan lapsiluku on täynnä ja imetykset taputeltu. En ole vielä varma haluanko sitä vai opettelenko elämään vähän lässähtäneiden rintojeni kanssa, ei nämä nyt mitkään pahimmat ketunnaamat ole, mutta voisi piristää saada tissit "samalle tasolle" muun kropan kanssa ja tuoda lisää itsevarmuutta makuuhuoneeseen kun olisi tyytyväisempi tisseihinsä. Eli jokaisen oma asia ja päätös joka tapauksessa, kunhan ei ala epätoivoisesti silpomaan itseään ja löydä loputtomasti vikoja itsestään, silloin suosittelisin terapiaa ym. Mieti vain tarkkaan oletko sitten tyytyväinen itseesi, jos olet ni go for it, jos epäilet ettei se paljoa auta niin tee jotain muuta voidaksesi paremmin.
Minun mieheni kävi nenäleikkauksessa 37-vuotiaana.
Korjautti nenänsä joka oli vino nuoruudessa saadun vamman seurauksena.
Olipas se noloa ja pinnallista. Mutta ketä kiinnostaa?
Mitä väliä? Olen itsekin korjauttanut nenäni plastiikkakirurgilla. Jos nenä häiritsee ja rahaa on, niin siitä vaan.
Olen menossa leikkaukseen ja olen ihan ”normaali keski-ikäinen nainen”. Olen kertonut ihan avoimesti kaikille, jotka ovat sattuneet kysymään, että mitä teen kesällä. Loma menee leikkauksen merkeissä.
Suhtautuminen on ollut tosi neutraalia. Yksi jäi jankkaamaan, että mulla on kaunis persoonallinen nenä, jonka kaikki haluaisi. Pari on halunnut paasata omat viisaat neuvonsa potilasvalituksesta ja kotimaisuudesta. Useimmat ovat todenneet, että eivät ole tienneet, että nenäni jotenkin vaivaa minua. Vanhempani ovat vähän pahoillaan, että luovun perintönenästä ja pelkäävät, että leikkaus menee pieleen.
Hyvin normaaleja kommentteja mielestäni. Vanhempieni mielestä kaikki muukin yllätävät ratkaisut on pelottavia ja menee pieleen, esim. kissan ja auton hankinta:)
En pitäisi, mutta sanontaa ottaisi pidän outona.