Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haudon eroa työnarkomaani-miehestä

Vierailija
10.02.2019 |

Takana 10v avioliittoa ja 2 lasta. Minä kotiäiti. Tuntuu, etten jaksa enää. Mies ei ajattele mitään muuta kuin töitä ja kaikenmaan töihin liittyviä projekteja. On 10h päivässä ihan päivätöissä ja sen lisäksi n. 3 iltaa viikossa tekee omia työprojektejaan sekä tietysti myös viikonloppuisin ainakin toisen vknl päivistä. Ja kun ei ole fyysisesti töissä, puhuu koko ajan työprojekteistaan ja googlettelee ja selailee sivustoja, jotka liittyy työhönsä. Olen kestänyt näinkin kauan sillä ajatuksella että ainakin saadaan pitää lapset kotihoidossa kun mies tienaa niin hyvin. Olen myös kerran viikossa "saanut" käydä kuntosalilla, sekin on auttanut jaksamaan.
Nyt tuntuu, että raja alkaa tulla vastaan. Ollaan riidelty aiheesta ja olen sanonut, että alan olla niin loppu, elämässä on muutakin kuin vain työ. Haluaisin erota, mutta pelottaa miten käy lasten kotihoidon. Pelkään myös hajottaa lapsilta ydinperheen. Niin ja pelkään myös, etten koskaan löydä enää miestä näin kahden lapsen äitinä ja mihinkään uusperhekuvioon en halua ryhtyä.
Voih, mitä teen :/

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tilanteet voivat muuttua myös niin, että mies lähtee kuviosta.

Minkä ikäisten ja kehitystasoisten kanssa näitä keskusteluja täällä käydään?

Eikö jokainen tajua sen että puoliso voi lähteä, kuolla tai olla vierellä loppuelämän?

Todennäkösyyslaskelmaa kun suorittaa, jokainen (varmaankin) tietää tuloksen.

Jos alottajan tyylillä on tyytymätön noinkin hyvään tilanteeseen, on pakko olla typerys tai itteensä täynnä. Tai molempia.

Vierailija
62/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille että yhteiskunnan vähä-älyiset kommentoi aina tietyyyn kellonaikaan. Taas tässä keskustelussa huomaa heippa vaan. 👋🏻

Kyllä se Ap ihan aiheesta sitä eroa miettii.

Ja sitten niitä alapeukkuja. 👏

Olet siis täällä klo 07-23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pienten lasten paikka on kotona ja kyllä, meinaan kouluun päästää. Koululainen ei ole enää pieni lapsi ja Suomessa jokaisella sen ikäisellä on oppivelvollisuus.

Välillä jopa toivon, että miehellä olisi toinen nainen, mutta kun olen sitä kysynyt niin ei kuulemma ole ja on loukkaantunut, että edes epäilen. Enpähän olisi se tarinan pahis ja kodinrikkoja jos mies itse menisikin sillä lailla sössimään.

Olen korkeammin koulutettu kuin mies ja olen opiskellut mm. ammattikorkeakoulututkinnon sekä ostanut avoimesta yliopistosta kursseja ja syventävän esimiestutkinnon omalta alaltani ja kaikki tässä kotiäitivuosina. Iltaisin klo 20 jälkeen ehtii vaikka mitä kun mies syventyy ylläri ylläri työjuttuihinsa. Mies on matalasti koulutettu, mutta onnistunut omalla yrityksellään pääsemän hyviin ansiotuloihin. Ap

Oman yritystoiminnan pyörittäminen ei ole 8 - 16-työtä.

En tunne ketään niin paljon lomailevaa kuin yrittäjäsukulaiseni.

Vierailija
64/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roots kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokainen tajua sen että puoliso voi lähteä, kuolla tai olla vierellä loppuelämän?

Jos alottajan tyylillä on tyytymätön noinkin hyvään tilanteeseen, on pakko olla typerys tai itteensä täynnä. Tai molempia.

Eivät kaikki narisijat näytä tajuavan, että myös mies voi väsyä puskemaan töitä ja kyllästyä olemaan perheen ainoa elättäjä.

Vierailija
65/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon ja sinä töihin/opiskelemaan. Elä sitä pari vuotta ja mieti vasta sitten eroa.

Vierailija
66/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on asiat hyvin kun mies tuo leivän pöytää ja olet voinut olla lasten kanssa kotona. Asiat voisi olla paljon huonomminkin. Jos sopisitte että teet/teette miehen kanssa (jos saatte lapsille hoidon tai lasten kanssa) viikonloppumatkoja kerran parissa kuukaudessa. Siis ihan kotimaahan, ei tarvita kovin isoja varojakaan. Saisitte kaikki vähän vaihtelua.

Mies ei tuo leipää pöytään. Mies ei voisi tehdä töitä tuolla tavalla, jos nainen ei sitä mahdollistaisi hoitamalla miehen lapsia ruokapalkalla. Mies tienaa, etenee urallaan, kerryttää eläkettä, verkostoituu. Mies ei ole mikään sankari jolle pitäisi olla kiitollinen. Mies hyötyy todella paljon naisen kotona olosta.

Aloittajan kannattaa mennä töihin ja siirtää hoitovastuuta miehelle. Kun molemmat tekevät normaalin työviikon, illat ja viikonloput ovat perheen yhteistä aikaa.

Höpö höpö. Mies nimenomaan tuo leivän pöytään ja näin mahdollistaa ap:n olla kotona lasten kanssa kun ovat pieniä. Täytyy muistaa että tämä on väliaikainen tilanne, kun lapset kasvaa niin ap:kin voi lähteä töihin tai tehdä vaikka puolipäiväistä mitä nyt haluaakaan.

Vierailija
67/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaapa ap Markkina-arvosi työmarkkinoilla. Veikkaan että sitä ei ole kun kokemusta on vaan perseenpesusta.

Vierailija
68/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei voi olla kovin pieniä enää

Vierailija
69/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roots kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki narisijat näytä tajuavan, että myös mies voi väsyä puskemaan töitä ja kyllästyä olemaan perheen ainoa elättäjä.

Tuota minäkin sanon aina täällä niille perinteisiä arvoja haikaileville miesasiamiehille, joiden mielestä naiselle kuuluu kaikki kotityöt ja lastenhoito. Perheen ainoan elättäjän osa ei ole helppo, mutta jos on jääräpäisesti sitä mieltä, että mies ei kotihommiin koske, niin siinä saa mitä tilaa. Jaksaa, jaksaa.

Vierailija
70/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parisuhteen idea kuitenkin ole läheisyys ja kumppanuus toisen ihmisen kanssa sen lisäksi, että jaetaan arki yhdessä? Ainakaan suomalaisessa yhteiskunnassa harvoin on kyse jostain bisnesdiilistä. Mitä sinä ja mies saatte suhteestanne? Mitä se teille merkitsee? Onko rakkautta, välittämistä? Ette ilmeisesti vietä lainkaan aikaa yhdessä.

Me emme ole mieheni kanssa mitenkään rikkaita. Ihan tavallisissa ammateissa (korkeakouluopohjalta). Tulemme hyvin toimeen. Meille oli mahdollista yhdessä suunnitelmallisesti säästää niin paljon, että esikoinen sai olla kotihoidossa noin 2,5-vuotiaaksi asti. Minä olin kotona 1,5 vuotta ja mies noin vuoden. Toisesta lapsesta olemme puhuneet, mutta haluamme lapsille sen verran ikäeroa, ettei kotiin jäävällä ole kahta vaippahousua hoidettavana samaan aikaan ja toisaalta, että voimme taloudellisesti valmistautua myös toiseen kotihoitorupeamaan.

En ikinä olisi halunnut olla kotona kauemmin kuin mitä olin. Ensinnäkin pidän äärimmäisen arvokkaana sitä, että isällä oli tilaisuus luoda vahva suhde lapseen jo pienenä. Toiseksi liian pitkä kotona olo aiheuttaa juuri sitä, että itse vähän jumiutuu sinne kotipoteroon ja äidin rooliin. Vaihtelu ja vuorottelu virkistää ja auttaa myös parisuhdetta säilymään terveenä. Tykkään työstäni, ja ihan oman mielenterveyden kannalta oli hyvä päästä työelämään ajoissa. Lisäksi ei muutenkaan kannata unohtaa omaa uraansa ja heittäytyä taloudellisesti vain toisen ihmisen varaan.

Minusta on todella ongelmallista, että teillä lastenhoito on ilmeisesti lähes 100-prosenttisesti äidin vastuulla ja ollut näin aina. Tuosta kuviosta on aika vaikeaa murtautua irti, vaikka äiti menisikin töihin, sillä isä ei ole tottunut hoitamaan lapsia eikä hänellä ole kotona selvää roolia vaan pelkästään se työrooli. Helposti käy sitten niin, että äiti käy töissä ja hoitaa lisäksi lapset.

Tilanteesta olisi syytä keskustella perusteellisesti puolison kanssa. Roolien ja työnjaon on muututtava, jotta parisuhde säilyy, mies pystyy luomaan suhteen lapsiinsa ja jotta äiti saa jotain muutakin elämää kuin pelkän kotona pyykkäilyn ja lasten tarpeista huolehtimisen. Jokin yksi kerta viikossa kuntosalilla ei riitä. Vaikuttaisi siltä, että ap:n kannattaisi palata töihin, mutta vain sillä ehdolla, että sitten töiden ohessa hoidetaan puolison kanssa kotielämä yhdessä.

Vierailija
71/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on asiat hyvin kun mies tuo leivän pöytää ja olet voinut olla lasten kanssa kotona. Asiat voisi olla paljon huonomminkin. Jos sopisitte että teet/teette miehen kanssa (jos saatte lapsille hoidon tai lasten kanssa) viikonloppumatkoja kerran parissa kuukaudessa. Siis ihan kotimaahan, ei tarvita kovin isoja varojakaan. Saisitte kaikki vähän vaihtelua.

Mies ei tuo leipää pöytään. Mies ei voisi tehdä töitä tuolla tavalla, jos nainen ei sitä mahdollistaisi hoitamalla miehen lapsia ruokapalkalla. Mies tienaa, etenee urallaan, kerryttää eläkettä, verkostoituu. Mies ei ole mikään sankari jolle pitäisi olla kiitollinen. Mies hyötyy todella paljon naisen kotona olosta.

Aloittajan kannattaa mennä töihin ja siirtää hoitovastuuta miehelle. Kun molemmat tekevät normaalin työviikon, illat ja viikonloput ovat perheen yhteistä aikaa.

Ai että mies oikein hyötyy kotona makaavasta elätistä? 

Oletko koskaan töitä itse harkinnut? 

Miten työnarkomaani hoitaa itse päiväkoti-ikäiset lapsensa? Ei se päivähoito tarkoita sitä, että lapset saavat olla siellä aamuvarhaisesta yömyöhään. Tietäisit tuon, jos sinulla olisi lapsia joista huolehtia. Aloittajalle suosittelen työpaikan hakemista vähintään sadan kilometrin päästä. Pääsee mieskin viettämään aikaa lasten kanssa, kun vie heidät aamulla ja hakee viimeistään puoli viideltä.

Vierailija
72/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valittaja.

Vierailija
73/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työnarkomaani hoitaa itse päiväkoti-ikäiset lapsensa? Ei se päivähoito tarkoita sitä, että lapset saavat olla siellä aamuvarhaisesta yömyöhään. Tietäisit tuon, jos sinulla olisi lapsia joista huolehtia. Aloittajalle suosittelen työpaikan hakemista vähintään sadan kilometrin päästä. Pääsee mieskin viettämään aikaa lasten kanssa, kun vie heidät aamulla ja hakee viimeistään puoli viideltä.

Ap:n kannattaa miettiä myös itse, miten hän hoitaa tuon kaiken, jos eroaa miehestään.

Vierailija
74/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuo leivän kotiin kun sinä vain makaat. Miksi valitat?

Vierailija
75/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miehelle olisi hyväksi, jos hän joutuisi vähintään pari kertaa viikossa tai vaikka joka päivä hakemaan lapset päiväkodista. Silloin hänen olisi pakko lopettaa työt ihmisten ajoissa. Nyt hänellä ole kotona oikeastaan mitään virkaa. Siksi hän tekee vapaa-aikanakin töitä, koska siten hän uskoo olevansa tarpeellinen ja arvostettu.

Vierailija
76/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa miettiä myös itse, miten hän hoitaa tuon kaiken, jos eroaa miehestään.

Ap vie lapset hoitoon kahdeksaksi ja hakee neljän jälkeen, jos saa päivätyön. Niin ne muutkin tekee, paitsi aloittajan mieheltä tuo ei onnistu. Uskon, että aloittajan työmäärä ei lisäänny vaikka hän ottaisi eron, tekeehän nytkin kaiken yksin.

Vierailija
77/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa arvostaa sitä, mitä sinulla on ja minkä hyväapalkkainen miehesi sinulle mahdollistaa. Tajuat todellisuuden vasta sitten, jos eroat ja joudut ottamaan vastuun omasta ja lastesi elämästä.

Tämä on ihan höpöhöpöä. Elin ap:n kuvailemassa "avioliitossa", ja ero oli paras ratkaisu minkä olen koskaan tehnyt. Koko liiton ajan nimenomaan otin vastuun itsestäni ja lapsista, mies ei sitä tehnyt.

Toki jokaisella on oma käsityksensä siitä, mitä avioliitto tai parisuhde tarkoittaa. Jokaisen oma päätös, jos haluaa tyytyä siihen että mies poimii rusinat pullasta.

Vierailija
78/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa, kun tiedossa on vain toisen osapuolen näkemys tilanteesta.

Vierailija
79/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat on suuri mahdollisuus, että saat luuserin mieheksesi ja putoat köyhyyteen.  Mies on kotona, mutta kittaa kaljaa ja puhuu rakastavansa sinua.

Kunnioita miestäsi ja tajua miehesi hyvät puolet.   Täydellistä miestä ei ole kuin mielikuvituksessa.

Vierailija
80/212 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa arvostaa sitä, mitä sinulla on ja minkä hyväapalkkainen miehesi sinulle mahdollistaa. Tajuat todellisuuden vasta sitten, jos eroat ja joudut ottamaan vastuun omasta ja lastesi elämästä.

Tämä on ihan höpöhöpöä. Elin ap:n kuvailemassa "avioliitossa", ja ero oli paras ratkaisu minkä olen koskaan tehnyt. Koko liiton ajan nimenomaan otin vastuun itsestäni ja lapsista, mies ei sitä tehnyt.

Toki jokaisella on oma käsityksensä siitä, mitä avioliitto tai parisuhde tarkoittaa. Jokaisen oma päätös, jos haluaa tyytyä siihen että mies poimii rusinat pullasta.

Juuri näin. Ei meilläkään mies ottanut yhtään enempää vastuuta kun menin töihin. Työajat vaan piteni, yrittäjä kun on niin mistään ei voi kieltäytyä. Eikä pitää lomaa.

Parisuhteesta ei voi puhua tässä tilanteessa, perhe-elämää ei ole koskaan ollutkaan.