En ole vielä löytänyt terveellistä ruokaa, jota voisi mättää samalla nautinnolla kuin esim. pizzaa tai ranskalaisia
Yritykset elää terveellisesti kaatuvatkin sitten siihen, että yöt menee mahan murinaa kuunnellessa kun vaivalla sai puoli lautasellista alas ( esim. kana ilman kastiketta ja raejuusto).
Haluan nauttia ruuastani. Haluan ruokaorgasmin !
Kommentit (88)
Fetakuutiot öljyssä, vesimelonilohkot ja tuore basilika. Noista salaatti ja ruokaorgasmi on taattu. En tajua miten voi olla niin hyvä yhdistelmä. Menee helposti kulhollinen leffaa katsoessa.
Vierailija kirjoitti:
Wokki on todella hyvää, ja sen kohdalla joudun komentamaan itseäni etten ota lisää kun olen jo täynnä! Muuten tulisi ahmittua kaikki kerralla. Kasviksiahan siinä on suurin osa (ainakin minun wokissa), proteiininlähteenä kana/nauta/hirvi/pavut tms., joskus heitän sekaan riisinuudeleita. Ja hyvää on.
Toinen tosi hyvä on pannulla paistetut porkkanatikut (öljyä, hunajaa, mausteita ja porkkanaa pannulle) ja itse maustetut kanafileet, tosin en ehkä tätä laskisi ihan kaikista terveellisimmäksi, muttei ainakaan ole niin roskaruokamaista kuin esim. hampurilainen ja ranskalaiset. :D tykkään kyllä roskaruuastakin.
Mitä mausteita niihin porkkanoihin?
Vierailija kirjoitti:
Fetakuutiot öljyssä, vesimelonilohkot ja tuore basilika. Noista salaatti ja ruokaorgasmi on taattu. En tajua miten voi olla niin hyvä yhdistelmä. Menee helposti kulhollinen leffaa katsoessa.
Niin ja siis pelkästään noista, ei mitään salaattia sekaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon! Vaikkapa uunijuurekset ovat musta ihan älyttömän hyviä. Samoin vaikkapa itse tehty satay-kastike ja sen kanssa jotain hyvää, kuten uunissa kypsennetyt bataattilohkot, paistettu tofu, idut jne. Ja esim. linssikeitto, jota tänään tein, oli niin hyvää, että piti oikein päättä, että en ota enää lisää.
nämä on perusruokaa, ei herkkuja.
ja minkä luojan tähden tuota linssikeittoa tuputetaan palstalla enemmän kuin häävieraille makaronilaatikkoa?
Otsikossa puhuttiin terveellisestä ruuasta, jota voisi mättää samalla nautinnolla kuin roskaruokaa - ei herkuista sinällään. Onhan joillekin pizza/ranskalaiset se "perusruoka" (kun taas joillekin se on herkku), joten miksei joillekin se "perusruoka" toimi samaan tapaan herkutteluun ja nautintoon?
En itsekään löytönyt ja homma aina kaatui siihen kun kuvittelin että sen terveellisen vaihtoehdon pitäisi väkisin korvata se vanha epäterveellinen ruoka ja olla parempaa.
Nykyään syön sitä terveellistä ruokaa, mutta en kiellä sitä että se pizza on hyvää ja sitä saa ja voi syödä silloin tällöin. Minä voin myöntää että se hesen kerrosateria paprikamajoneesilla on hyvää, sipsit ovat hyviä, leivonnaiset on hyviä jne. eikä niiden terveellisten vaihtoehtojen tarvitse niitä korvata paremmuudessa.
Laihduin, kun en kieltänyt enää itseltäni mitään ja potenut huonoa omaa tuntoa siitä pizzasta. Kun jokin ruoka ei ole kielletty, sitä ei tee mieli joka päivä samalla tavalla kuin silloin kun se oli ns. kielletty hedelmä.
Elämästä pitää ennen kaikkea nauttia eikä jatkuvasti kieltää itseltään sitä ja tätä etenkin jos niistä saa mielihyvää. Minähän menen ja haen pizzan jos tekee mieli. Siinä ohella tulee syötyä myös terveeellistä ruokaa ja liikun paljon. Olen tyytyväinen kehooni ja elämä hymyilee :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokki on todella hyvää, ja sen kohdalla joudun komentamaan itseäni etten ota lisää kun olen jo täynnä! Muuten tulisi ahmittua kaikki kerralla. Kasviksiahan siinä on suurin osa (ainakin minun wokissa), proteiininlähteenä kana/nauta/hirvi/pavut tms., joskus heitän sekaan riisinuudeleita. Ja hyvää on.
Toinen tosi hyvä on pannulla paistetut porkkanatikut (öljyä, hunajaa, mausteita ja porkkanaa pannulle) ja itse maustetut kanafileet, tosin en ehkä tätä laskisi ihan kaikista terveellisimmäksi, muttei ainakaan ole niin roskaruokamaista kuin esim. hampurilainen ja ranskalaiset. :D tykkään kyllä roskaruuastakin.
Mitä mausteita niihin porkkanoihin?
Nyt pistit pahan, jokainen maustaa oman mielen mukaan :D minä tykkään, kun maustaa valkosipulilla ja erilaisilla pippureilla (cayennepippuri + mustapippuri + valkopippuri on ihan toimiva yhdistelmä). Eli aika "tylsät" mausteet, mutta toimii minulle.
Lehtikaaliin käärittyä, suolattomassa vedessä keitettyä quinoaa ja avokado-limetahnaa! 😍
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina välillä sellaista mättöä, että laitan fetaa (niitä lasipurkkeja jossain yrttiöljyssä tms), maissitölkin, raejuustoa, tonnikalaa ja ananastölkin. En tajua miten tollanen seos onkin suoranainen suuorgasmi. Viimeksi eilen himoitsin sitä niin paljon, että oli pakko tehdä :)
Onko tää sinusta terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina välillä sellaista mättöä, että laitan fetaa (niitä lasipurkkeja jossain yrttiöljyssä tms), maissitölkin, raejuustoa, tonnikalaa ja ananastölkin. En tajua miten tollanen seos onkin suoranainen suuorgasmi. Viimeksi eilen himoitsin sitä niin paljon, että oli pakko tehdä :)
Hyvä kombo!
Tämä on oikeasti hyvää, nopea tehdä ja vieläpä terveellisempää kuin monet muut nopeat.
Vierailija kirjoitti:
cesarsalaatti kanalla, falafelit, lihapullat, kevytversio nachopellistä, uuniperunat, kerrosvoileivät, blt-leipä.
onhan noita jos osaa ajatella muutakin kuin ranskalaisia ja pitsaa. aloittajalla vain tekosyitä.
Ap sanoi mm. ranskalaisia ja pitsaa. Käsittääkseni hän ei kysynyt lisää vinkkejä niitä vastaavaan mättöön vaan terveellisempiä ja kevyempiä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cesarsalaatti kanalla, falafelit, lihapullat, kevytversio nachopellistä, uuniperunat, kerrosvoileivät, blt-leipä.
onhan noita jos osaa ajatella muutakin kuin ranskalaisia ja pitsaa. aloittajalla vain tekosyitä.
Mitä terveellistä noissa on?
Noista jokaisesta saa kevytversion halutessaan, mutta sehän on kädettömille palstamammoille vierasta koska kokkaustaidot 0/5. Esimerkiksi cesarkastikkeen voi tehdä turkkilaiseen jugurttiin majoneesin sijasta.
Ja leipiin ei ole pakko tursottaa palstamamman vakioannosta , eli puolta majoneesipurkista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella tekemään kunnollista kaalilaatikkoa.
Etkö parempaa keksi? Kaali maistuu sonnalle. Johtuukohan kuivasta kesästä. Ei mua millään knorrilla huijata!
Mä laihdutan, mutta en syö raejuustoa. Tulen siitä vain kiukkuiseksi.
Nuudeliwokki täysjyvänuudeleista
Kukkakaalipohjainen kasvispitsa
Mokkapalat mustapavuista
Raejuusto ananaksella
Raejuusto kinuski/karpalo mehukeitolla
Mansikkarahka stevialla maustettuna ja sokeroimaton mysli
Ei se makuaisti ole vakio.Jos syöt moskaa myös makuaisti tottuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista jokaisesta saa kevytversion halutessaan, mutta sehän on kädettömille palstamammoille vierasta koska kokkaustaidot 0/5. Esimerkiksi cesarkastikkeen voi tehdä turkkilaiseen jugurttiin majoneesin sijasta.
Ja leipiin ei ole pakko tursottaa palstamamman vakioannosta , eli puolta majoneesipurkista.
Sinulle tiedoksi: Turkkilainen jugurtti tehdään maidosta, majoneesi kasviöljystä.
Vierailija kirjoitti:
Lehtikaaliin käärittyä, suolattomassa vedessä keitettyä quinoaa ja avokado-limetahnaa! 😍
Kiitos, nauratti ihan vedet silmissä tämä vastaus.
Ja hyi helevetti tuota ruokaa...
Harissalla maustetussa tomaattipyreessä ja rypsiöljyssä paistettu kukkakaali ja quorn-fileet on aivan pizzan veroinen herkku mulle.
Mättäminen ja ruokaorgasmi on käsitteitä joita en enää käytä, yritän pitää suhteen ruokaan ihan terveellä pohjalla. Himot ja orkut pidän seksielämän puolella.
Hyviä terveellisiä ruokia syön päivittäin, kohtuudella ja vaihdellen esim. pinaattipiirakkaa, ihan sairaan hyvää ja olisin voinut syödä useammankin palan mutta säästin huomiseksi lounaaksi salaatin kanssa.
Lähinnä mulla oli kyse siitä että opettelin tekemään sellaista ruokaa mistä itse pidän, valmiit on niin pliisuja maultaan ja purutuntumaltaankin litskuja.