En ole vielä löytänyt terveellistä ruokaa, jota voisi mättää samalla nautinnolla kuin esim. pizzaa tai ranskalaisia
Yritykset elää terveellisesti kaatuvatkin sitten siihen, että yöt menee mahan murinaa kuunnellessa kun vaivalla sai puoli lautasellista alas ( esim. kana ilman kastiketta ja raejuusto).
Haluan nauttia ruuastani. Haluan ruokaorgasmin !
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tandorikana grillissä? Siinä on makua ja kastike on jogurttipohjainen ja kevyt.
Kevyt ei tarkoita samaa kuin terveellinen.
No tandorikanassa ei ole muuta kuin kanaa, jogurttia ja mausteita. Jos kana on mielestäsi erityisen epäterveellistä niin en tiedä sitten.
Sanoin, että kevyt ei tarkoita samaa kuin terveellinen. Kanasta ei maininnut mitään.
Mutta miksihän halusit sanoa sen juuri tuossa kohtaa? Onko sinulla useinkin tapana huikkia väliin asioita jotka ei oikeastaan liity asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tandorikana grillissä? Siinä on makua ja kastike on jogurttipohjainen ja kevyt.
Kevyt ei tarkoita samaa kuin terveellinen.
No tandorikanassa ei ole muuta kuin kanaa, jogurttia ja mausteita. Jos kana on mielestäsi erityisen epäterveellistä niin en tiedä sitten.
Sanoin, että kevyt ei tarkoita samaa kuin terveellinen. Kanasta ei maininnut mitään.
Tuon hokemisen sijaan voisit vaikka avata vähän mitä tarkoitat kevyellä ja mitä terveellisellä. Jos koet että kaikki eivät sitä eroa ymmärrä, auta heitä ymmärtämään se.
Vierailija kirjoitti:
ruokaorgasmien sijaan ala harjoittamaan oikeita orgasmeja, siinä rasva sulaa kun temmeltää.
Käteenveto 3 min, eipä ehdi rasva edes alkaa höyrytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on terveellistä? Kaikkea voi syödä liikaa. Itse olen syönyt ihan tarpeeksi pizzaa ja hamppareita, niistä en enää saa mitään kiksejä. Jos haluan herkutella siihen sopii esim. blinit erilaisilla täytteillä. Kuoharin kanssa.
Krapulassa tekee joskus pizzaa mieli, mutta siinähän käytännössä himoitsee vain jotain suolaista ja rasvaista ja se maku varsinaisesti jää aika sivuseikaksi. Teillä on vielä paljon nautintoja löydettävänä, jotka kuvittelette että pizza on herkuinta herkkua mitä löytyy.
Tää on kyllä just totta.
Joskus tekee mieli nimenomaan jotain epäterveellistä, esim. justa vaikka kankkusessa. Silloin nimenomaan haluaa jotain suolaista ja rasvaista. Vaikka linssikeitto olis kuinka taivaallista, se ei tuossa tilanteessa peittoa esim. pizzaa. Moni tässä ketjussa ehdotettu ruoka on melkein vastaavaa - uskotaan että porkkana rasvassa kypsennettynä on terveellisempää kuin peruna.
Parhaat makuelämykset on sitten muualla, osa niistä tosi terveellistä, osa ei niin terveellistä. Itse esim. rakastan vaaleaa kalaa paistettuna pienessä määrässä voita ja sen kaverina al denteksi kypsennettyjä vihanneksia ja vaikka juuresmuusia. Tämä on mulle ihan ruokaorgasmi, mutta aivan eri tilanne kuin opiskeluaikoina krapulasunnuntaihin haettu pizza, joka siinä tilanteessa on ihaninta mitä voi syödä, eikä vaihtaisi johonkin kuha-ateriaan suurin surminkaan.
Rasvassa kypsennetty porkkana? Siis friteerattu vai mitä muuta rasvassa kypsennetty sinulle tarkoittaa?
Sinä, joka alapeukutat lähes kaikkien ehdotukset, haluisitko kertoa vähän siitä, että miksi? Koetko ne epäterveellisiksi tai jotain, onko sulla parempia ehdotuksia itsellä? :) Otan itse tosi mielellään vastaan aina kaikenlaisia uusia ruokaideoita, meinaa ideat loppua aina välillä, ja mä söin kiintiöni täyteen kaikenlaista pikaruokaa jo parikymppisenä kun tuli vedettyä pizzaa ja mäkkisafkaa parin vuoden ajan lähes kirjaimellisesti joka päivä omilleni muuton jälkeen. Ei enää ikinä. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruokaorgasmien sijaan ala harjoittamaan oikeita orgasmeja, siinä rasva sulaa kun temmeltää.
Käteenveto 3 min, eipä ehdi rasva edes alkaa höyrytä.
En itse henkilökohtaisesti käteenvetäessäni erityisemmin temmeltele, mutta kukin tavallaan. Lainaamasi tyyppi kenties kohdisti viestin niille, joilla on joku jonka kanssa temmeltää ja kuluttaa niitä kaloreita. :D
Mä sanoisin, että temppu on opetella syömään vähemmän ei kieltäytyä kokonaan. Pienempikin määrä pitsaa maistuu hyvältä ja riittää täyttämään vatsan.
Valintoja voi myös tehdä. Esim itse en syö vasleaa leipää lainkaan, paitsi lounaalla, jos syön esim kasvisosekeittoa.
Annoskoot ovat paljon tärkeämpiä kuin hyvän ruuan korvaaminen kuivalla kanafileellä.
T. 25 kiloa elämäntapamuutpksella pudottanut
Tottumuskysymys. Itse taas en ymmärrä miten joku voi syödä näitä "mättöruokia", jotka tuo itselle mieleen sioille menevän jäteruoan.
#58 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja halloumia öljyn sekä mausteiden kanssa pannulle/grilliin ja sopiva hetki kypsennystä. Tsatsikikastiketta vähän päälle ja voi mikä herkku! Terveellisyydestä en mene sanomaan, kun on kovin suolainen ja rasvainen juusto ja sitten vielä tuo kastikekin, mutta kasviksia kuitenkin ehdottomasti ainakin 90% annoksessa. Namnam 😘
Varioidahan annosta voi vapaasti omien mieltymysten mukaan ja moni muukin kasvis/juusto/kastike sopii, mutta tuo on mun suosikkikombo!Kiitos tästä, nyt tekee ihan älyttömästi mieli. :'D Pitänee suunnata kauppaan aamulla, kuulostaa ihan älyttömän hyvältä ja ainakin ihan tarpeeksi terveelliseltä omaan ruokavalioon. Ai että, pitää kirjoittaa ylös.
Olepa hyvä, toivottavasti tykkäät. Itse voisin syödä tätä vaikka kuinka. Jos haluaa pientä rouskuvaa annokseen niin sekaan sopii mainiosti esim auringonkukansiemenet ja/tai se sellanen kuiva, paahdettu sipulirouhe 😛 lisätään paistamisen jälkeen.
Mä saa ihan järjetöntä mielihyvää oikeasta ruuasta.
Esim gulassi, haudutettu sipulipihvi, kukkakaali-perunacurry, eilinen chorizopata, kana-caesar salaatti täydellisellä kastikkeella, vitello tonnato, flammkuchen munsterjuustosta, melanzane alla parmigiana, tonnikalaa ja avokadoa paahdetulla ruisleivällä. Listaa voisin jatkaa loputtomiin!.
Maku, mausteiden polte, haudutetun sipulin makeus, vatsaan asettuva lämpö jne. Sanoisin että ruuat on ainakin 80% terveellisiä
Pizzaa tai mäkkäriä tekee mieli pari kertaa vuodessa, jälkeenpäin etova olo. Ei voi edes verrata
Kai se on makuaistista kiinni. Kyllä minäkin pizzaa syön ja välillä tekee jopa mäkkisafkaa mieli, mutta oikeasti ihan tavallinen kotiruoka on mielestäni näitä maukkaampaa.
Papu-kasvitacot tai uunilohi vihanneksilla ja salaatilla on ihan samalla tavalla mättämisen arvoista ruokaa minulle. Voisin syödä itseni ähkyyn vaikka ihan pelkällä mangolla.
Kaikki vaan maistuu hyvälle, minkäs sille voi.
Miks ei sitten huoletta syö sitä pizzaa mut vähemmän? Puolikkaassa Kotipizzan lätyssä on 400-500 kaloria joka mahtuu helposti esim. mun 1700kcal/päivässä dieettiin. Kevyt pizza tulee myös itsetehtynä ohuesta pohjasta.
Kebab rullat on hyviä, niissä on lihaa ja salaattia :D
Itse teen nykyisin usein matalalla lämmöllä paistettuja tomaatteja pannulla. Laitan päälle rasvaista juustoa, oreganoa ja joskus myös sinihomejuustoa. Suhteellisen herkullista, raakana tomaatit on pahoja, paitsi muun salaatin kanssa menettelee, siksi aloin paistamaan niitä, kun tomaatit on niin terveellisiä ja haluan syödä niitä. Niistä saa lisäksi samalla lykopeeni -nimisen aineen (tomaatin terveellisin juttu) paremmin imeytymään elimistöön, koska lykopeeni imeytyy lämpimänä paremmin. Samalla saa häivähdyksen pizzzan makua suuhun.
Pizzassa epäterveellisintä on pohja. Tekee vuokaan pizzan ilman pohjaa ja johan voi mättää menemään.
Hampurilaisesta jättää sämpylät syömättä. Tortilloista jättää lätyn pois ja syö vaan jauhelihat, rehut, salsat sun muut höysteet.
Näin esimerkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Kebab rullat on hyviä, niissä on lihaa ja salaattia :D
Rulla siitä ympäriltä pois. Kebab salaatilla.
Intialainen ruoka maailman herkullisinta. Se maustaminen on niin poikkeava verrattuna muiden tapaan.
AP ei ole vaan oppinut laittamaan herkullista ruokaa ja on totuttanut makuhermonsa johonkin prosessoituun mättöruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja halloumia öljyn sekä mausteiden kanssa pannulle/grilliin ja sopiva hetki kypsennystä. Tsatsikikastiketta vähän päälle ja voi mikä herkku! Terveellisyydestä en mene sanomaan, kun on kovin suolainen ja rasvainen juusto ja sitten vielä tuo kastikekin, mutta kasviksia kuitenkin ehdottomasti ainakin 90% annoksessa. Namnam 😘
Varioidahan annosta voi vapaasti omien mieltymysten mukaan ja moni muukin kasvis/juusto/kastike sopii, mutta tuo on mun suosikkikombo!Rasvainen ja suolainen ei tarkoita epäterveellisyyttä.
Suolainen ei sinänsä tarkoita epäterveellisyyttä mutta koska suola on jo niin pieninä annoksina terveydelle haitallista ja elimistön päivittäinen suolantarve vielä naurettavan paljon pienempi niin käytännössä se sitä kuitenkin lähes koko väestölle on.
Tää on kyllä just totta.
Joskus tekee mieli nimenomaan jotain epäterveellistä, esim. justa vaikka kankkusessa. Silloin nimenomaan haluaa jotain suolaista ja rasvaista. Vaikka linssikeitto olis kuinka taivaallista, se ei tuossa tilanteessa peittoa esim. pizzaa. Moni tässä ketjussa ehdotettu ruoka on melkein vastaavaa - uskotaan että porkkana rasvassa kypsennettynä on terveellisempää kuin peruna.
Parhaat makuelämykset on sitten muualla, osa niistä tosi terveellistä, osa ei niin terveellistä. Itse esim. rakastan vaaleaa kalaa paistettuna pienessä määrässä voita ja sen kaverina al denteksi kypsennettyjä vihanneksia ja vaikka juuresmuusia. Tämä on mulle ihan ruokaorgasmi, mutta aivan eri tilanne kuin opiskeluaikoina krapulasunnuntaihin haettu pizza, joka siinä tilanteessa on ihaninta mitä voi syödä, eikä vaihtaisi johonkin kuha-ateriaan suurin surminkaan.