Ärsyttävimmät työpaikkailmoituksissa käytetyt ilmaisut?
Aloitan:
-velho.
Myyntivelho, somevelho, mikä tahansa velho. Joka kerta nousee vähän oksua suuhun, kun näen ilmoituksen, jossa haetaan "velhoa".
Muita?
Kommentit (44)
Yrittäjähenkinen = teet töitä vuorokauden ajasta välittämättä ja kelloon katsomatta, toki kiinteällä minimiduunaripalkalla kuitenkin.
"Asiakasrajapinnassa viihtyvä ja itsenäiseen työhön kykenevä tiimipelaaja" = saat käsitellä huonoa asiakaspalautetta ja teet viiden ihmisen työt pienellä palkalla.
"työ on mukavaa"
= varmasti, jos etukäteen asennoituu niin...
"sopii pientä lisäansioita haluavalle"
= tarkoittaa juuri tuota
"hyviä syitä tulla meille töihin, kohta yksi: ansaitset rahaa"
= rahaa se on pienikin raha
"saat hyötyliikuntaa"
= työ on rankkaa
Tämä!
Olin pari kesää sitten yhdessä mainostoimistossa töissä 0-tuntisella vuokrasopparilla ja sain toistaiseksi voimassa olevan sopparin, joskin sekin oli vuokrafirman kautta. Tein sitten syksynä yhtä isoa nettisivustoa ja sen aikana mut irtisanottiin. Mulle sanottiin että mulle ei ole tarjota enää hommia koska yrityksen näkymät ovat huonot ja yrittäjä itse tekee tuon nettisivun loppuun. Siitä meni vain kuukausi kun huomasin firman fb-sivuilta että minun tilalle oli palkattu uusi kokoaikainen työntekijä tekemään samoja hommia mitä itse tein. Kuulin juttua että tämä uusi tyyppi ei ole vuokrafirman kautta vaan toimitusjohtajan ystävä. Hyi stna vihaan vuokratyövoimaa hyväksykäyttäviä yrittäjiä, kunnon yrittäjät on nykyään oikeasti harvassa. Mulla ei juuri tuolloin ollut muuta mahdollisuutta kuin suostua tuohon työhön, nykyään arvostan itseäni korkeammalle. Teen freelancerkeikkaa ja tässä hommassa tunnen saavani enemmän arvostusta, ja rahaa tietty.