Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeän miestäni

Vierailija
09.02.2019 |

Meillä on mieheni kanssa 20 vuoden ikäero. Hän on 52 v, minä 32 v. Välillä hävettää, kun esittelen hänet kavereilleni. Ryppyjä löytyy, iho on arpinen ja ryhti on kehno. Osa ihmisistä luulee häntä isäkseni ja saatan tämän johdosta punastua.

Itsetuntoni on hyvin heikko. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta en vaan voi sille mitään, että hän näyttää silmissäni ajoittain vanhahkolta. 20 v päästä olen 52 v ja hän 72 v (kuulostaa hirveältä). Millä tavalla saisin henkistä kypsyyttä itselleni lisää ja pääsisin tällaisesta pinnallisesta ajattelusta eroon ja voisin toimia luonnollisesti kaveriseurassa? En ole kiinnostunut muista miehistä, vaan pelkästään hänestä. Hänessä ei ole mitään vikaa enkä halua tällaisen pinnallisen ajattelun vuoksi erota. Ajattelin varata ajan terapeutille, joka pystyisi auttamaan tämän ongelmani kanssa. Tarvitsisin jostain lisää kypsyyttä ja voimaa. Tämä on täysin minun sisäinen ongelmani. Onko muilla keskustelijoillla kokemusta suuresta ikäerosta parisuhteessa?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysin normaali nainen pinnallisuutesi suhteen. Useimmat naiset vain eivät myönnä kuinka pinnallisia oikeasti ovat, joten pisteet rehellisyydestä.

Vierailija
2/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin normaali nainen pinnallisuutesi suhteen. Useimmat naiset vain eivät myönnä kuinka pinnallisia oikeasti ovat, joten pisteet rehellisyydestä.

No etkö itse olisi tässä tilanteessa, jos ikäero on 20 v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

>minä 32v

Huutista mummolle :D

Vierailija
4/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
5/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä kurttuinen vanha peenis?

Vierailija
6/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä PITÄÄ pystyä katsomaan ylöspäin.

Jos miestä ei pysty katsomaan ylöspäin niin hän joutaa roskiin.

Vierailija
7/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoo että sultakin löytyy reilusti ryppyjä viiskymppisenä

Vierailija
8/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin häpeäminen on kauheaa myrkkyä suhteelle, nimimerkillä been there, done that. Häpeät kumppanin ulkoista olemusta (=vanhuutta ja iän merkkejä) ja tämähän on asia, joka ei tule muuttumaan, vaan kumppanisihan vanhenee vielä tästäkin koko ajan ja alkaa kohta oikeasti näyttää vanhalta mieheltä. Toki itsekin ikäännyt samalla, mutta kun tulet 20 v ns. jälkijunassa niin ei teidän tilanne tule tasoittumaan kuin vasta sitten kun sinäkin alat olla 70+ -vuotias. Jos sittenkään. Jo kauan ennen sitä alkanee tulla iän merkkejä  muutenkin esiin, esim. toimintakyvyn laskuna, ja oletko valmis elämään vanhuksen kanssa kun itse elät varhaista keski-ikää?

Terapia varmaan auttaa sinua näkemään, mitä asian eteen on tehtävissä. Voitko nähdä miehesi iän positiivisena asiana, voitko tuntea ylpeyttä kulkisessasi hänen kanssaan ja hänen rinnallaan. Vai oletko alunperinkin päätynyt selvästi iäkkäämmän miehen kumppaniksi syistä, joita nyt on syytä tarkastella lähemmin (isäsuhde ja muut asiaankuuluvat kliseet).

Vierailija
9/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo toisesta ihmisestä ylpeä muiden edessä, niin ehkä suhde on väärä.

Vierailija
10/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että itsekin häpeän välillä lihavaa ja huonoryhtistä miestäni.  Ikänsä puolesta pitäisi olla vielä hyvässä kunnossa. Muutoksen täytyy kuitenkin lähteä itsestä. 

Vierailija
11/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä PITÄÄ pystyä katsomaan ylöspäin.

Jos miestä ei pysty katsomaan ylöspäin niin hän joutaa roskiin.

Naista PITÄÄ pystyä katsomaan ylös, alas, sivulle, viistoon, eteen- ja taaksepäin.

Jos naista ei pysty katsomaan ylös, alas, sivulle, viistoon, eteen- ja taaksepäin niin hän joutaa roskiin.

Vierailija
12/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto aiheuttaa sen että hakee muiden hyväksyntää. Elää riittämättömyyden pelossa eikä rakkaudessa. Terapia voi auttaa selvittämään syyt huonoon itsetuntoon, löytyvät usein lapsuuden tunnesuhteista.

Vierailija
13/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ajattelet noin, ja toivottavasti pääset yli tuosta ajatuksesta, luonne on tietenkin tärkein :) Toisaalta nykyään yhä useammat tavikset, miehet ja naiset, panostavat ulkonäköön ja ihonhoitoon, eikä siinä ole mitään pahaa. Ja ikävä kyllä seksuaalinen vetovoima on osa parisuhdetta, olisihan se kaunis ajatus jos ei välittäisi tippaakaan toisen ulkonäöstä, vain luonteesta, mutta evoluution takia se ei ole niin.

Suosittelisin miestä korjaamaan ryhdin, ei tee hyvää tuossa iässä. Jos on rahaa niin voi käydä hakemassa täyteainetta pahimpiin arpiin, JOS ne miestä häiritsevät, taikka käydä kosmetologilla. Ei tule tökeröä lopputulosta, nykyään monet miehet käyvät näissä hoidoissa, terveisin kauneusalalla vuosikymmeniä työskennellyt. Nykyään voi myös ostaa syötäviä kollageenivalmisteita, jotka lisäävät ihon kimmoisuutta, kun vanhetessa kollageenin tuotanto on huomattavasti laskenut (ja tästä syystä ryppyjä syntyy)

Vierailija
14/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>minä 32v

Mikä on huutinen?

Vierailija
15/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>minä 32v

Mikä on huutinen?

Naapurin nuori komea mies.

Vierailija
16/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerossanne ei ole mitään vikaa ja ongelma on mielessäsi, kuten sanoit. Ja ihmisten typerissä ennakkoluuloissa. Toki mies vois ryhtiään vähän parantaa.

Vierailija
17/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun nyt erota hänestä häpeän vuoksi? En pääse tästä yli enkä ympäri. Auttakaa ja kertokaa!

Vierailija
18/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku provo?

Vierailija
19/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te olette ne vanhat ukkonne valinneet. Vai onko teidät pakotettu naimisiin, jotta olisi sitten omahoitaja omasta takaa.

Vierailija
20/52 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me nyt lopeteta tällaiset lapselliset keskustelunavaukset ja mennä lumitöihin!