Tilaan kokoajan Kiinasta jotain, kysyttävää?
Eli siis, joka päivä tilaan jotain Kiinasta. Siellä on vaan niin kivoja tavaroita. Se on vähän niin kuin palkinto rankasta päivästä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vingutko samalla, että lentokonematkailu tuhoaa maapallon ja ihmisten pitäisi lomailla vain kotona?
Kunnon wt taidat olla. Ensin tilataan Kiinasta kaikkea krääsää kun on halpaa ja seuraavaksi vingutaan kun on niin paljon tavaraa kotona. Ja tietysti kannatetaan persuja kun työpaikat karkaa ulkomaille.
Pitää äänestää Kokoomusta, niin voi tuntea olevansa hyväosainen, vaikka ei olisikaan. Melkein kuin olisi suomalainen pohatta, joka on siirtänyt tuotannon Suomesta Kiinaan.
Kiinakrääsää halveksivat eivät ilmeisesti koskaan osta esimerkiksi leluja, halpaketjujen vaatteita, urheilujalkineita, muovisia esineitä, kännyköitä, työkaluja... Ne kaikki valmistetaan Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sillä kokoajalla on tarjolla?
Kaikkea kivaa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuokravarastokoppia sulla on?
Kaikki mahtuu asuntooni
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järjetöntä, mutta ei harvinaista. Pääseehän sitä näinkin ylimääräisistä rahoista eroon. Voi olla nuorison harrastus, ja vanhempien tilit tyhjenee, kun joutuvat kustantamaan pikkukullan elämäntapaa. Aikuinen, joka tienaa itse elantonsa, niin ymmärtänee paremmin. Vaikka kuinka halvalla sieltä Kiinasta saa, niin ei se ilmaista ole.
Tienaan itse elantoni, joten maksan Nämä kaikki ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on postissa töissä ja kiroaa sitä, kun heillä on varastot täynnä Kiinasta tilattua tavaraa, jota ei haeta vaikka useita saapumisilmoituksia laitetaan. Kun saa halvalla tilattua, ei edes välitetä noutaa sitä krääsäpakettia. Uskomattomat määrät tavaraa lennätetään takaisin Kiinaan idio*ttien takia.
Oisko kuitenkin näin, että se postin ilmoitus ei koskaan tavoita tilajaa. Tuskin olen ainut jolle näin on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vingutko samalla, että lentokonematkailu tuhoaa maapallon ja ihmisten pitäisi lomailla vain kotona?
En, matkustelen itsekin jonkin verran ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Monilla ihmisillä tärkeintä on terveys, puhtaus, turvallisuus ja hyvinvointi.
Sinulla on toisenlaisia mieltymyksiä.
Siellä on niin halpaa, että ei se kamalasti haittaa, jos laatu ei ole parhain.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista tavaraa tilaat ja käytätkö niitä tavaroita vai jääkö ne nurkkiin pyörimään? Onko sulle se tilaaminen ja ostaminen se, josta saat kiksejä vai se krääsän omistaminen? Oletko koskaan ajatellut, että voisit palkita itsesi jollain järjellisemmällä tavalla? Mitä teit palkitaksesi itseäsi ennen kuin mahdollisuus tilata krääsää Kiinasta oli olemassa?
Tilaan kaikkea mikä vaikuttaa kivalta ja jotain käytän ja toisia en. Ja toisessa kysymyksessäsi vähän kummatkin.. Tämä on mielestäni ihan järjellistä. Silloin kun Kiinasta ei voinut tilata, minulla ei ollutkaan vielä tätä kivaa harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta tilaat tai mistä kaupoista? Onnistutko löytämään oikean kokoisia ja kauniita vaatteita? Onko tullut pettymyksiä?
Itse tilasin Aliexpressistä saappaat, kun ne ovat niin kauhean kalliita Suomessa. Epäilytti kovasti, mutta sain edullisesti tekokarvavuoriset nahkasaappaat, joissa on kunnon pohja Suomen olosuhteisiin. Olen niillä koko talven kulkenut tähän asti eivätkä ne ole menneet miksikään. Mutta tämä saattoi tietysti olla ihan moukan tuuria :)
Wish ja Aliexpress ovat vakiokauppani . Ja kyllä olen onnistunut löytämään, mutta on ollut myös pettymyksiäkin. Kiva, ettå olet onnistunut tekemään Kivan löydön :)
Vierailija kirjoitti:
Onko yhtään pakettia jäänyt tulliin?
Ei muistaakseni.
Hävettää tunnustaa, että haluaisin tilata mutta kun en oikein tiedä miten homma toimii. Pitääkö perustaa PayPal-tili vai käykö oman pankin maksupalvelu? Millaiset toimistusajat? Onko se vain kevyttä pikkutavaraa vai voinko tilata esim. pöydän ja millaisilla kuljetusmaksuilla? Riittääkö, jos vain mittaan itseni ja etsin vaatteista suunnilleen sen koon mihin mitani ovat sopivat? Voiko tilata pelkkiä sisustuskankaita? En haluaisi tilata ja palauttaa.
Tilasin kerran luonnonsienen ja sen toimitus kesti vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää tunnustaa, että haluaisin tilata mutta kun en oikein tiedä miten homma toimii. Pitääkö perustaa PayPal-tili vai käykö oman pankin maksupalvelu? Millaiset toimistusajat? Onko se vain kevyttä pikkutavaraa vai voinko tilata esim. pöydän ja millaisilla kuljetusmaksuilla? Riittääkö, jos vain mittaan itseni ja etsin vaatteista suunnilleen sen koon mihin mitani ovat sopivat? Voiko tilata pelkkiä sisustuskankaita? En haluaisi tilata ja palauttaa.
Tilasin kerran luonnonsienen ja sen toimitus kesti vuoden.
En ole ap, mutta vastaan vähän: Aliexpressillä maksetaan luottokortilla. Toimitusajasta saa arvion tilauksen yhteydessä. Ilmainen toimitus merkitsee yleensä vähintään 2 viikon toimitusaikaa, mutta 2 kuukautta on jo harvinaisen pitkä, ellei ole sesonkiaika (lähinnä joulu). Kaikkea voi tilata, mutta painavat tuotteet voivat olla kalliita toimituskulujen vuoksi. Esimerkiksi jokin huonekalu ei siten ole lopulta edullisempi kuin Suomesta ostettaessa. Vaatteita tilatessa on tärkeää mitata itsensä ja tutkia myyjän kokotaulukot tarkasti. Monilla ei ole tarjolla isompia eurooppalaisia kokoja ollenkaan. Kankaat tulevat mukavasti. Itse olen tilannut myös verhoja valmiiksi ommeltuina ja ne ovat olleet hyvin tehtyjä ja paljon edullisempia kuin suomalaisista kangaskaupoista tilattuina.
Erittäin tärkeää on tutkia myyjien saamia palautteita. Jos myyjä on ollut listoilla muutaman vuoden ja saanut vähintään 95 % positiivista palautetta, kyse on todennäköisesti luotettavasta toimijasta. Yksittäisiä palautteita lukemalla saa lisätietoa. Myös asiakkaiden ottamista kuvista ilmenee, millaisia tuotteet ovat, kun ne ovat perillä. Toki on paljon tavaraa, josta voi olla melko varma, että se on aivan samaa kuin Suomessakin, mutta jos tilaa jotain kalliimpaa, palautteiden lukeminen auttaa hahmottamaan laadun.
Toisekseen myyjiltä kannattaa kysellä, jos epäilyttää. Kiinalaiset kommunikoivat ainakin auttavalla englannilla ja moni myyjä palvelee erinomaisesti verrattuna länsimaisiin nettikauppoihin. Se meille edullinen pikkusälä on monelle myyjälle leivän tuoja eivätkä he halua myydä huonoa tai saada negatiivisia palautteita.
Jos ja kun tilaa, palautteen antaminen olisi hieno juttu muiden asiakkaiden kannalta. Itse kirjoitan aina edes kiitoksen, mutta joskus kerron jotain yksityiskohtia ihan vain auttaakseni muita asiakkaita.
En ole ap, mutta vastaan omasta puolestani: ei ole. Kiinasta tuleva tavara ei näytä kiinnostavan Tullia. USA:sta tuleva tavara kiinnostaa sen sijaan kovastikin. Mutta usein siitäkään ei mene tullia, kun paketin sisällöstä tekee selvityksen, tai ainakin summat ovat ihan kohtuullisia.