UMK 2019 OFFICIAL / DARUDE
Noniin! Tehdäänpäs tällekin oma aloitus. Jännittää todella paljon, että mitä sieltä tänä yönä tulee. Pääsee paremmin spekuloimaan onko mitään mahdollisuutta menestymiseen viisuissa.
Kommentit (1608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa ihasteltiin Alman Starlight -kappaletta, joka on uuden Muumilaakso-sarjan tunnari, ja toivottiin, että se olisi valittu Suomelta Euroviisuihin. Se on kyllä aika ihana biisi :)
Ei Alma varmasti olisi lähtenyt tekemään/esittämään tuota biisiä muussa yhteydessä. On kyllä hyvä biisi, mutta kuulee, että tehty muumit mielessä eikä edusta Almalle ominaista linjaa muuten. Joten turha pohtia.
Eihän Darudenkaan umk-biisit edusta Darudelle ominaista linjaa, vaan kuulee, että tehty kaupallisuus/viisut mielessä.
Aivan sama, mutta Alma ei olisi lähtenyt edes viisuihin, joten turha jossitella.[/muuta]
Ja on kyllä sääli, että tuo biisi on Alman viimeaikaisista tuotoksista parhaimpia ja vaikka on jopa muumitunnari niin biisi ei silti yltänyt edes Suomessa Spotifyn Top200 listalle.On kuitenkin sijoittunut muissa maissa.
No ei kyllä ole.
Minä kuuntelen musiikkini Youtubesta, Spotifyta en käytä kuin pakon edessä. Ei kai se Spotify-suosio kaikkea kerro.
Tykkäsin Norjan Mørlandin aiemmasta viisusta Monster Like Me (samana viisuvuonna myös Stig Rästan Goodbye To Yesterday). Siksi tuo Mørlandin tämän vuoden viisu olikin pienoinen pettymys kaikessa latteudessaan. Odotukseni oli korkeammalla. Mutta plussaa siitä, että laulaa norjaksi.
Olin kovasti toivonut, että Darude olisi yrittänyt luoda Euroviisuihin jotain erilaista, uudenlaista, mystistä, mahanpohjaista kouraisevaa, vaihtoehtoisempaa edm-musiikkia. Esim. jotain tämän tyylistä
(Awolnation - Sail).Viisuissa on lupa olla erilainen ja toteuttaa kunnianhimoisimpia ideoita. Siksi en ymmärrä miksi kukaan haluaisi mennä sinne mahdollisimman tavallisella kappaleella, joka ei erotu? Miksi hukata once in a lifetime -tilaisuus?
Ei kyllä yhtään nappaisi katsoa Umk-finaalia tänä vuonna. Tuo Kristan avausnumero on pelkästään nolo. Livenä ohjelmaa seuraavat kansainväliset viisufanit tulee varmaan ihastelemaan Umk:n taituruutta ja edustyksellisyyttä, not. Liika yrittäminen paistaa kilometrien päähän. Finaaliin on varmasti tuotu myös tubettajia ja somettajia. Enkä malta odottaa niitä hassunhauskoja vitsejä.
Ukraina on sitten pois pelistä. Plääh. Eivät voineet antaa periksi ja höllentää sopimusehtojaan. Voisivat jättäytyä viisuista ihan kokonaan pois, jos ainoa tarkoitus on saada edustajaksi propagandansa äänitorvi.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina on sitten pois pelistä. Plääh. Eivät voineet antaa periksi ja höllentää sopimusehtojaan. Voisivat jättäytyä viisuista ihan kokonaan pois, jos ainoa tarkoitus on saada edustajaksi propagandansa äänitorvi.
Pikemminkin EBUn tulisi bännätä nämä ainakin pariksi vuodeksi. Politiikka EI kuulu euroviisuihin, viimeisin voittajansakin oli pelkkää sympatian keräämistä poliittisella aiheella.
Vierailija kirjoitti:
Olin kovasti toivonut, että Darude olisi yrittänyt luoda Euroviisuihin jotain erilaista, uudenlaista, mystistä, mahanpohjaista kouraisevaa, vaihtoehtoisempaa edm-musiikkia. Esim. jotain tämän tyylistä
(Awolnation - Sail).Viisuissa on lupa olla erilainen ja toteuttaa kunnianhimoisimpia ideoita. Siksi en ymmärrä miksi kukaan haluaisi mennä sinne mahdollisimman tavallisella kappaleella, joka ei erotu? Miksi hukata once in a lifetime -tilaisuus?
Ehkäpä Darude ei pidä viisuja ”once in a lifetime” tilaisuutena. Sebu taas vaikuttaa siltä, että häntä nolottaa koko viisuihin osallistuminen. En ymmärrä, miksi kaksikko edes lähti showhun mukaan.
Ukraina jättäytyi pois, joten Suomella aika hyvät mahdollisuudet finaaliin (Ukraina tainut olla finaalissa jokaisena vuotena, tämä tuskin olisi ollut poikkeus.) Ekassa semissä ei ole montaa vahvaa viisumaata.
Uskon, että Suomi tulee erottumaan pelkästään jo Daruden nimellä, vaikka itse biisi ei olisikaan mikään bangeri. Varsinkin siis siinä tapauksessa, jos Superman lähtee Tel Aviviin, koska tässä on erittäin paljon viitteitä Sandstormiin. (Vanhan) meemin voimalla Moldovakin pärjäsi pari vuotta sitten, ei se vanhanaikainen humppa muuten olisi sijoittunut toiseksi, vaikka tuollaista sijoitusta ei ole tulossa meille.
Ensi vuonna viisuihin lähtevät dj:t Amanda H ja Suvi P vinguttamaan vinyyleitä ja pyllistelemään pikku bikineissä. Heillä on kiertueella mukana joku kyykkyviulisti, niin hänet myös mukaan. Lauluosuudet voisi hoitaa, hmmm...?
Vierailija kirjoitti:
Ukraina jättäytyi pois, joten Suomella aika hyvät mahdollisuudet finaaliin (Ukraina tainut olla finaalissa jokaisena vuotena, tämä tuskin olisi ollut poikkeus.) Ekassa semissä ei ole montaa vahvaa viisumaata.
Mä oon varmaan kamala ihminen, kun jopa toivon, että Suomi jäisi tänä vuonna semiin. Toivoisin, että finaaliin mentäisiin vasta sitten kun Suomella olisi oikeasti laadukas ja erottuva edustuskappale, jota voisi kannustaa ylpeydellä. Nämä tämän vuoden Umk-kappaleet oli itselleni pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna viisuihin lähtevät dj:t Amanda H ja Suvi P vinguttamaan vinyyleitä ja pyllistelemään pikku bikineissä. Heillä on kiertueella mukana joku kyykkyviulisti, niin hänet myös mukaan. Lauluosuudet voisi hoitaa, hmmm...?
Eiköhän nämä Suomen dj-kokeilut ollut tässä. Jos ei dj:nä uskalleta luoda sitä rehellistä, omannäköistä edm:ää, mitä oli tilattu, niin mitä järkeä edes lähteä edustamaan jollain sekundabiisillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan kamala ihminen, kun jopa toivon, että Suomi jäisi tänä vuonna semiin. Toivoisin, että finaaliin mentäisiin vasta sitten kun Suomella olisi oikeasti laadukas ja erottuva edustuskappale, jota voisi kannustaa ylpeydellä. Nämä tämän vuoden Umk-kappaleet oli itselleni pettymys.
Lähinnä pelottaa, että finaalipaikka lähettäisi Ylen suuntaan signaalin, että kutsuartistimenettely on superonnistuminen jota kannattaa jatkaa. Tästä on tulossa varsin heikko vuosi ja Suomen semistä vetäytyi yksi kestomenestyjä, joten jos live onnistuisi olemaan myötähäpeää herättämätön (mikä on kyllä suuri toive), ei finaalipaikka ole mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska _sinä_ et pidä, niin kukaan muukaan ei voi pitää ja Suomen pitäisi jäädä semeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä oikein odotit edustusbiiseiltä? Kannattaisiko laskea vähän sitä rimaa? Luulen, että et olisi ollut tyytyväinen yhtään mihinkään biisiin.
Minusta tuntuu, että melkein kaikki vaan valittaa biiseistä odottaen jotain ihmeellisen tajunnanräjäyttävää biisiä, jota ei ole eikä tule. Ihmiset eivät edes tajua, kuinka vaativia he ovat ja teilaavat suotta kaiken liian kovien odotustensa takia. Muutenkin ihmiset ovat kärkkäästi vaatimassa *muilta* jotain ihmeellisen mahtavaa suoritusta nykyisin, oli kyse mistä elämänalueilla tahansa.
Nyt vähän jotain rajaa niiden ylimitoitettuja vaatimusten kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet Yle Areenassa eilen julkaistun videon, joka on ilmeisesti Kristan avausnumerokappale lauantain UMK-finaalissa? 😶
http://areena.yle.fi/1-50082064
Onko Kristalla pyrkimys breikata olemalla joku naispuolinen Antti Tuisku? Ja ilmeisesti tuossa on matkittu Viron karsinnassa nähtyä saksankielistä kissalaulua....?
Aluksi tästä tulee mieleen joku saksalainen miespuolinen esiintyjä ja sitten todellakin muuttuu Antti glittersuihkuksi. Banaanit vain puuttuu. Naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lähivuosikymmenien onnistumiset (Lordi ja Softengine) ovat johtuneet pitkälti siitä, että on ollut a) biisi ja b) niin valmis paketti, että YLE ei ole päässyt sitä pilaamaan (naurettavalla koreografialla, mauttomalla stailauksella, äänestäjien manipuloinnilla jne). Nyt ei ole edes sitä biisiä.
Tää on muuten ihan totta, hyvä huomio. Lordi oli Lordi ja Softengine bändi jolla oli hyvä biisi, showhun ei mahtunut muuta kuin valoshow. Varmaan Yle olisi tunkenut taustatanssijat bändin kanssa lavalle jos säännöt sallisivat yli kuuden ihmisen lavallaolon. :D Mitä enemmän riippuu Ylestä, sitä paskempaa tulee.
Minä itse pidän myös Hanna Pakarisen esitystä onnistuneena. Hänen englantinsa ei vain ollut kovin hyvää, mutta esitys ei ollut huono. Ja saihan hänkin pisteitä. Ruotsi voitettiin.
Darudella voi kyllä olla valttina live ja esiintyminen.
Vedonlyönnissä Suomi tippunut jo sijalta 2. sijalle 20.