Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tosilihavat heräävät yölläkin syömään? Miksi megakokoinen iltapala ei riitä aamuun asti?

Meni ruokahalu
07.02.2019 |

Katselin tv:stä ohjelmaa tosi lihavasta naisesta. Hän herää joka yö näläntunteeseen ja syö tunnin ajan ihan mielettömästi erittäin raskasta ruokaa ja herkkuja, että saa taas unenpäästä kiinni. Aamulla hän on tietysti väsynyt heräämisen takia ja väsymykseen tankkaa energiaa syömällä pitkin päivää jättiannoksia.

En ymmärrä miten nukkuvan ihmisen energiankulutus voi olla niin suuri, että ihan järkyn kokoinen iltapala ei riitä aamuun asti?

Siis tosi kamalaa, että ihminen voi olla tuollaisessa kierteessä! :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se se on hassu juttu, miten sitä voi lihoa liiallisella syömisellä, mutta myös liian vähäisellä syönnillä. Itse esim olen yläasteiästä saakka skipannut aamiaisen, koska pelkkä ajatuskin ruoasta tekee pahoinvoivaksi aamuisin. Syön "aamiaiseni" siihen aikaan kun muut lounasta - klo 11-12 aikaan. Sen lounaan syön sitten kun pääsen töistä kotiin. Ihan tavallista ruokaa syön, en harrasta sipsejä tai makeisia, kahvia en juo joten ei tule kahvinkaan kanssa pullaa huomaamatta syötyä. Silti painan 85kg (164cm). En oikeastaan harrasta liikuntaa erikseen, olen tosin melkein koko päivän jalkojeni päällä. Tottakai syön joskus jotain typerää, kuten itse tehtyä pizzaa, mutta näin toimin harvoin. Ja ei mulla oo isot luut, ihan raakaa läskiä on reisissä ja vyötäröllä :D Mutta sen kiistän, että söisin herkkuja päivittäin tai edes viikottain, tai olisin laiska ja makoilisin vain sohvalla tai sängyssä. Bitch please

Vierailija
22/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: opiskele leptiinin ja muiden hormoneiden toiminta. Sieltä se vastaus löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ihmisen elimistö vapauttaa maksasta glukoosia sen jälkeen kun ravinnosta saatu sokeri on käytetty. Sitten kun maksan varasokerikin on loppu, niin glukoosia valmistetaan rasvasta. Tätä kutsutaan glukoneogeneesiksi, ja tuolloin ns. ”rasva palaa”, eli ihminen laihtuu.

Voisin kuvitella että tuon kyseisen lihavan ihmisen elimistö on toiminut niin kauan ainoastaan ruuasta saatavalla energialla, että kun verestä uhkaa sokeri loppua niin maksasta ei vapaudukaan tarvittavaa määrä tai tuota glukoneogeneesiä ei tapahdu, vaan ihmiselle tulee hirveän huono olo ja nälkä. Keho ei osaa toimia edes muutaman tunnin paastossa.

Tämä siis ihan maallikon mutulla, yhtään en tiedä, mutta jotenkin tuo kuulostaisi loogiselta.

Vierailija
24/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luullut jo ihmisten ymmärtäneen, että kehot toimii eri tavoilla eri ihmisillä.

Mutta ei näköjään.  Niin ollaan puusilmiä kaikelle tieteelle, että uskotaan vaan se oma totuus pullanmussuttamisesta.

Vierailija
25/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan 130 kiloa ja käyn päivät töissä, enkä syö öisin. aamulla syön banaanin, päivällä töissä lounas ja kotiin tullessa kahvia ja leipä, pari ja suklaata. Sitten seiskalta päivällinen ja sitä sitten meneekin valitettavan paljon. Saatan helpostikin syödä kolme lautasellista sapuskaa, kun vaan teen niin pirun hyvää ruokaa. Sekin on muuten pääsääntöisesti kasvisruokaa.

Töissä tulee syötyä vaan yksi lautasellinen, kun ei siihen hintaan saa enempää. Sielläkin varmaan mättäisin sapuskaa enemmän. Sillä toisinaan miettinytkin, että mun pitäs aina käydä ulkona syömässä, niin jo rajoittuis annoskoot.

Viikonloput on pahimpia, kun istun koneella ja mätän lounaankin omina annoksina. Mutta harvemmin tulee syötyä 20-07 välisenä aikana silloinkaan.

Vierailija
26/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 120+ ja söin eilen klo 13 mikropizzan, seuraava syönti oli tänään n. tunti sitten, että ei se jokainen läski ole jatkuvasti jääkaapilla

No ei tuokaan tervettä ole, niin kuin tiedät hyvin itsekin. Kerropas vähän enemmän ruokatavoistasi! Taisit ahmia oikein kunnolla eilen klo 13 asti ja lopulta elimistö teki stopin.

Normaaliruokailulla ei tule 60 kg:a ylipainoa, kuten sinulla on!

Vierailija
27/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön illalla päivällisen klo 16-17 enkä sen jälkeen ennen kuin aamulla klo 8-9. En syö iltapalaa enkä varsinkaan yöpalaa. Painan 110 kg. Olen sokeriaddikti, jätskiä ja suklaata menee paljon.

Vierailija
28/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat nimenomaan vakuuttelevat jatkuvasti kuinka vähän ja harvoin syövät. :D

Vierailija
29/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi lihava, sairaanloisen lihava (ylipainoa +50kg) ja silti en koskaan herännyt kesken unien yöllä syödäkseni. Sen sijaan söin kyllä hereillä ollessani tosi huonosti ja liikaa esim. aamupalaa ja lounasta en syönyt lainkaan usein koska olin niin laiska etten jaksanut koulussa lähteä kävelemään ruokalaan tai kauppaan vaan istuin mielummin jossain luokan edessä odottane seuravaa tuntia. Sitten kotiin päästyä tulikin syötyä pitkin iltaa ihan liikaa...pizzaa, pastaa, leipää you name it, ei siis kaikkia noita vaan jotain niisät mutta annoskoko 1 ihmiselle ehkä 5 hengen verran. En nyt tiedä että onko se kovin yleistä että yöllä nimenomana herätään syömään ja tunti valvotaan vain syöden? mä ainakin tykkään syömisen lisäksi nukkumisesta sen verran paljon, että mielummin nukun ja syön kun herään :D tuo yöllä syömään herääminen viittaa johonkin vaikeampaan henkiseen ongelmaan mikä noilla tv:n sarjoissa olevilla yleensä taitaa olla. Mutta juu, nyt on onneksi elämänavat kunnossa ja normaalipainokin mittarissa :) en siltikään herää yöllä syödäkseni. 

Vierailija
30/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä. Siis kuinka vähällä kaloreilla olette lihonneet yli 100 kiloisiksi? Mullakin on hankala kierre syömisten kanssa. Olen niin makealle perso. Tänäänkin söin aamulla ison lautasellisen muroja sokerilla, berliinin munkin, kahvia kermalla, leipää juustolla, suklaapatukan, hedelmäsmoothien ja mehua. Ja tuo on ikävä kyllä hyvin tavanomaista multa. Hirveä määrä sokeria päivittäin. Syön tietenkin kotiruokaakin ja hedelmiä ja salaatteja yms. Mutta, olen silti vain lievästi ylipainoinen 158cm ja 63kg. Silti kuulostaa, että mä mätän pahemmin kuin moni reilusti ylipainoinen. Eikä mulla edes ole mitään kovinkaan kuluttavia liikuntaharrastuksia tai muuta sellaista jolla pitää paino kurissa. Taitaa moni vain arvioida kalorimääränsä pienemmäksi kuin on.

Vierailija
31/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nähnyt yhden tv-ohjelman ja tekee sen perusteella yleistyksen?

Vierailija
32/33 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavat syö juuri mitään, koskaan. Sitten kun katotaan tarkemmin niin se napostelu unohtuu laskuista ainakin, ja sitähän riittää, joka välissä tungetaan jotain suuhun ettei VS laske.

Vierailija
33/33 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ylipainoiset oikeuttavat syömistään sillä, että "tulee pääkipeäksi, jos ei syö hyvin." :O

Osa lihavista todellakin voi huonommin, jos paino ei saa jatkuvasti hiljalleen nousta. Painon pudottaminen olisi sitten kuin kuolema - se ei kyllä tule onnistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi