Äitini opetti, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen
Idio.oottien kanssa varsinkin. Minusta se on väärin ja on ohjannut valintojani todella epäsuotuisaan suuntaan. Mutta äitini olikin narsistinen ihminen, joka halveksi omaa lastaan, eikä rakastanut. En ole ollut häneen vuoteen yhteydessä. Ainoa aika, jolloin hän soitti pahoittunein mielin siitä miehelleni valitellen, ettei kuule minusta mitäön, oli äitienpäivän jälkeen, kun ei ollut saanut huomiointia äitienpäivänäkään. Johan on traagista, siis hänelle äitinä. Johan hän on äiti sen verran kauan ollut, että ei pitäis enää odottaa, että kukaan muu jaksaa sitä paskaa pelleilyä, kuin hän, että lapsi muistaa äitiä, joka on vttupaska, äitienpäivänä. Ei tartte muistaa.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun perhetyöntekijät, sairaala ja perheterapeutti ovat lastenkasvatuksesta samaa mieltä minun kanssani, miehellä on hermot alkaneet kiristyä. Taitaa tajuta pikku raukka, että jos mua on ärsyttänyt jotkin hänen tapansa, niin taitaakin olla niissä väärässä.
ApVoimia kaikille näille työntekijöille, sekä miehellesi.
Työntekijät tarttevat ainoastan voimia sietää miestäni, eli hänen tyhmyyttään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. monet työkavereistani ovat mielestäni ihan idio.otteja. En tule heidän kanssaan toimeen mutta kohtelen heitä aivan normaalisti.
apEiköhän ihan yleisesti juuri tota tarkoiteta kun puhutaan että pitää tulla toimeen kaikkien kanssa. Eli vaikka ne olisi sun mielestä kuinka idiootteja niin osaat silti käyttäytyä. Eikä kunnioitus liity myöskään siihen että tuleeko toimeen vai ei. Ei todellakaan kaikkia ihmisiä tarvitse kunnioittaa, mutta kyllä pitää osata ihmismäisesti käyttäytyä heitä kohtaan. Luulen että sulla on mennyt vaan näiden sanojen merkitykset vähän sekaisin.
Mikä siinä on, että jos et pidä jostakusta, sitä ei saa mukamas näyttää?
ApMä haluaisin sulta kysyä että miksi ihmeessä se pitäisi näyttää? Mikä oikeuttaa kohtelemaan muita huonosti vaan sen vuoksi että et nyt satu pitämään tosta ihmisestä jostain syystä?
Miksi ihmeessä pitäisi kohdella hyvin, jos en pidä jostakusta? Jos hänessä onnjotakin vikaa?
ApMitä enemmän näitä sun kommentteja luen niin sitä enemmän olen sitä mieltä että jos jossakin on vikaa niin sun asenteessa. Vaikutat erittäin empatiakyvyttömältä ja itsekeskeiseltä ihmiseltä. Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka sulla. Osaat varmasti olla mukavakin ihminen, mutta miksi et halua olla mukava vaan sen sijaan olet vihamielinen?
Olen mukava, ja se riittää. Mutta silti tulee jostain aina joku vttupää pahoittamaan mun mielen.
ApEivät tervehdi sua, vai?
Ei, paljon pahempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun perhetyöntekijät, sairaala ja perheterapeutti ovat lastenkasvatuksesta samaa mieltä minun kanssani, miehellä on hermot alkaneet kiristyä. Taitaa tajuta pikku raukka, että jos mua on ärsyttänyt jotkin hänen tapansa, niin taitaakin olla niissä väärässä.
Ap
Vakka kantensa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVakka kantensa valinnut.
Joo, mutta mies ei yritä kehittyä, mies ei halua käsitellä ongelmiaan eikä vikojaan. Tai ei osaa, välitä, omaa resursseja, whatever.
Ap
Mies siis kuvittelee olevansa täydellinen tai että joku jaksaa sitä, että hän on viallinen.
Ap
Mutta luulenpa, etä mies ei vain näe vikojaan. Mitä järkeä olisi muuten olla muuttumatta.
Ap
Äiti.hullun alias kivi.kissan sadastuhannes ketju samasta aiheesta ilmiannettu.
Esim. vikoja, jotka vaikuttaa lapsiin. Ei koskaan kannustaheitä epämukavuusalueelle, eli kokeilemaan uutta. Pitää sitä kannustusta ja uskon valamista lapsiin tai lohduttamisen tarvetta ilmeisesti rasittavana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies siis kuvittelee olevansa täydellinen tai että joku jaksaa sitä, että hän on viallinen.
Ap
Jokainen on viallinen, sinäkin.
Vain kiusaajien ja muiden hyväksikäyttäjien ja muita hallitsemaan pyrkivien pitää opettaa toisille, että kaikkien kanssa on tultava toimeen. Aivan, eli heidän itsensälaisten, joille kaikki muuten näyttäisivät vain pyllyään.
Ap
Lakukisu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJokainen on viallinen, sinäkin.
Niin no niin on, mutta mä en ikinä ole saanut olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta mies ei yritä kehittyä, mies ei halua käsitellä ongelmiaan eikä vikojaan. Tai ei osaa, välitä, omaa resursseja, whatever.
Kuinka sinä olet yrittänyt, muutoin kuin provosoimalla palstalla, käsitellä ongelmiasi? Vikojasi et myönnä vaan hyökkäät. Terapia ei sinua auta, koska terapeutti. Onko sinulla todella paremmat resurssit, vai onko kyseessä tahdon puute?
Ap
Ap, huomaan että äitisi vaikutus elämääsi on suuri. Tavallaan hyvä asia, että tiedostat hänen virheensä - mutta vaikka toimisit päinvastoit kuin äitisi opetti... äitisi hallitsee nyt liikaa elämääsi. Keskitytkö olemaan äitisi vastakohta? Jos käytöksesi perustuu äitiisi, et ole vapaa olemaan oma itsesi.
Sinun ei tarvitse olla äidin kanssa tekemisissä, jos se ahdistaa. Vaikka äitisi rakastaisi sinua, hän voi olla rasittava eikä välttämättä pysty muuttumaan, jos hänen omakin äitinsä oli jotain vähemmän ihanteellista... On varmaan parempi, että pidät etäisyyttä varsinkin jos on ero meneillään. Ja muutenkin. Sun täytyy ajatella omaa ja lapsen etua.
Sillä välin, toivon että sinulla, lapsellasi ja miehelläsi on mahdollisimman helppo ero; ajatelkaa lähtökohtaisesti lasta, ja antakaa toistenne olla erilaisia. Nyt tilanne voi olla kärjistynyt vain olosuhteiden pakosta. Mitä järkevämmin pystytte nyt tekemään yhteistyötä, sitä helpommalla pääsette myös jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vain kiusaajien ja muiden hyväksikäyttäjien ja muita hallitsemaan pyrkivien pitää opettaa toisille, että kaikkien kanssa on tultava toimeen. Aivan, eli heidän itsensälaisten, joille kaikki muuten näyttäisivät vain pyllyään.
Ap
Eli tämä on tällainen hyväksikäyttäjien laatima ohje, etteivät saisi ansionsa mukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sinä olet yrittänyt, muutoin kuin provosoimalla palstalla, käsitellä ongelmiasi? Vikojasi et myönnä vaan hyökkäät. Terapia ei sinua auta, koska terapeutti. Onko sinulla todella paremmat resurssit, vai onko kyseessä tahdon puute?
Ap
Kyllä terapia minua auttaa. Pääsen eroon miehestä, joka ei kunnioita minua SEN VERTAA, että jos ärsyttää minua, edes HUOMIOISI asian.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, huomaan että äitisi vaikutus elämääsi on suuri. Tavallaan hyvä asia, että tiedostat hänen virheensä - mutta vaikka toimisit päinvastoit kuin äitisi opetti... äitisi hallitsee nyt liikaa elämääsi. Keskitytkö olemaan äitisi vastakohta? Jos käytöksesi perustuu äitiisi, et ole vapaa olemaan oma itsesi.
Sinun ei tarvitse olla äidin kanssa tekemisissä, jos se ahdistaa. Vaikka äitisi rakastaisi sinua, hän voi olla rasittava eikä välttämättä pysty muuttumaan, jos hänen omakin äitinsä oli jotain vähemmän ihanteellista... On varmaan parempi, että pidät etäisyyttä varsinkin jos on ero meneillään. Ja muutenkin. Sun täytyy ajatella omaa ja lapsen etua.
Sillä välin, toivon että sinulla, lapsellasi ja miehelläsi on mahdollisimman helppo ero; ajatelkaa lähtökohtaisesti lasta, ja antakaa toistenne olla erilaisia. Nyt tilanne voi olla kärjistynyt vain olosuhteiden pakosta. Mitä järkevämmin pystytte nyt tekemään yhteistyötä, sitä helpommalla pääsette myös jatkossa.
Mun isompi ongelma on se, että mistä löydän miehen ja ihmisen, joka välittää siitä, miltä musta tuntuu? Oman toimintansa kautta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isompi ongelma on se, että mistä löydän miehen ja ihmisen, joka välittää siitä, miltä musta tuntuu? Oman toimintansa kautta.
Ap
Meinaan että nuo mainitsemasi asiat ovat kuitenkin suhteellisen kunnosa kaikesta huolimatta. Mutta se ei ole, miten mun elämäni jatkuu tästä.
Ap
Kaikkien kanssa on tultava toimeen -ohje ei todellakaan suojele heikkoja eikä kilttejä ja hyväluonteisia lapsia, vaan pahoja ja ilkeitä kusipäittä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kanssa on tultava toimeen -ohje ei todellakaan suojele heikkoja eikä kilttejä ja hyväluonteisia lapsia, vaan pahoja ja ilkeitä kusipäittä.
Ap
Ja sellainenhan äiti oli/on.
Ap
Eivät tervehdi sua, vai?