Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko narkomaani tai alkoholisti olla onnellinen?

Vierailija
06.02.2019 |

Onko täällä ketään sellaista?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin päihteet kestävää onnea tuo, mutta en minä ainakaan ole kovin onnellinen ollut vaikka elän nikotiinia lukuunottamatta ilman päihteitä. Nikotiiniriippuvuuden koen tuovan elämään jonkin verran iloa. Siitäkin saa jotain odotettavaa ja pientä palkintoa väliin arjessa. Päihteettömät ihmiset palkitsee ja turruttaa itseään ihan samalla lailla, urheilulla, herkuilla, sosiaalisuudella ja viihteellä. Toki alkoholi ja kovat huumeet muuttaa aivoja ja elämää rajummin ja pysyvämmin kuin muut asiat, mikä ei välttämättä ole kivaa. 

Mikä tahansa riippuvuus saa luulemaan, että muutkin turruttavat itseään. Väärin. Päihteetön ihminen saa aitoa iloa muista ihmisistä, liikunnasta, musiikista, hyvästä ruuasta, hiljaisuudesta, kirjan lukemisesta, koiran rapsuttamisesta, lapsen naurusta, kevään kukkasista. Ajanlasku ei ole seuraavan addiktion täyttämisen odottamista. Ja addikti on ikuisessa talutushihnassa, jossa kaikki tekeminen on suunniteltava addiktion ehdoilla. Ei kiitos.

Vierailija
62/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se onnellisuus on? Eihän päihteetönkään ihminen ole taukoamatta onnellinen. Eikä se, että on "kunnollinen" ihminen, tee ketään automaattisesti onnelliseksi.

Luulisin, että päihteitä käyttävät kokevat onnellisuuden tunteita voimakkaasti, mutta myös epätoivoa selvinä hetkinä, jos niitä on.

Erinomainen kuvaus. Kuin omasta elämästäni silloin, kun käytin vielä päihteitä. Nousuissa onnellisuuden tunne oli sanoinkuvaamaton, selvinä hetkinä epätoivo ja häpeä tuntuivat murskaavan minut elävältä. Lopulta ne epätoivon ja häpeän hetket alkoivat hivuttautua mukaan myös ollessani päihtynyt.

Raittiina sanoinkuvaamattomia tunnehuippuja on paljon vähemmän mutta positiiviset tunteet ovat vakaampia, todellisuusperustaisia ja ennen kaikkea pitkäkestoisia. Negatiiviset menevät paljon nopeammin ohi ja niiden ilmaantuessa saan nopeasti kiinni siitä, mikä

Hyvin sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ab 5,5 miljonaa ihmistä. muutama prossa juo tai käyttää päihteitä.

Aikuisissa on enemmän käyttäjiä kuin täysin raittiita. Käyttäjistä suurin osa hallitsee käyttönsä mutta eniten puhutaan ongelmakäyttäjistä. Huumeiden kohdalla oikeastaan kaikki on ongelmakäyttöä jo siksi että käyttökin on rikos. Käyttäjillä ei tarvitse olla mitään oikeaa huumeongelmaa jos käry käy niin tulee ongelmia. Voi mennä työpaikka koska on lain edessä huumerikollinen. Tietenkin siinä on suuri ero onko käyttäjä kokaiinia nuuskaava toimitusjohtaja tai ihan tavis duunari polttamassa jointtia.  Ensimmäistä ei tuomita niin helposti kuin toista.

Vierailija
64/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysyjä tarkoittaa narkomaanilla? Joidenkin mielestä viihdekäyttäjäkin tuntuu olevan narkomaani.

Vierailija
65/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kysyjä tarkoittaa narkomaanilla? Joidenkin mielestä viihdekäyttäjäkin tuntuu olevan narkomaani.

Ainakin yksi luulee jopa kannabiksen käyttöä narkkaamiseksi.

Vierailija
66/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päivittäistä tissuttelua ahdistukseni olisi niin sietämätöntä että olisin nopeasti mielisairaalan suljetulla puolella. En juo paljoa,mutta jokapäivä kuitenkin hiukan. Koska tämä yhteiskunta tuhosi minulta kaiken (meni terveys,työkyky,perhe rikottiin,talous tuhottiin,yritys varastettiin)eläessäni vuosikaudet täysin absolutistina,en aio enää koskaan lopettaa juomista. Minulla ei ole siihen mitään syytä. Mitään hoitoa tai apua ei ole tarjolla-ammattitaito ja oikeusturva on tässä korruptiomaassa niin alhaisella tasolla, että ihmiset alkoholisoituvat jo pelkästään viranomaisrikosten vuoksi. Raittiuspaasaajat voivat pysyä poissa kommentoimasta, teistä yksikään ei olisi jaksanut edes pysy elossa,jos olisitte käyneet läpi ne asiat,mitä minä olen joutunut läpikäymään. Juominen on oma valintani ja minulle tehtyjen traumaattisten asioiden seuraus. Jos oikea-aikaista apua ja tukea olisi annettu, tilanne olisi varmasti toinen. Valtiolle tulee halvemmaksi maksaa työkyvyttömille tukia kuin maksaa oikeusjutut ja korvaukset uhreilleen. 

Vierailija
67/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alkoholisti on onnellinen. Tosin en tiedä onko rappioalkoholistit onnellisia?

Vierailija
68/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman päivittäistä tissuttelua ahdistukseni olisi niin sietämätöntä että olisin nopeasti mielisairaalan suljetulla puolella. En juo paljoa,mutta jokapäivä kuitenkin hiukan. Koska tämä yhteiskunta tuhosi minulta kaiken (meni terveys,työkyky,perhe rikottiin,talous tuhottiin,yritys varastettiin)eläessäni vuosikaudet täysin absolutistina,en aio enää koskaan lopettaa juomista. Minulla ei ole siihen mitään syytä. Mitään hoitoa tai apua ei ole tarjolla-ammattitaito ja oikeusturva on tässä korruptiomaassa niin alhaisella tasolla, että ihmiset alkoholisoituvat jo pelkästään viranomaisrikosten vuoksi. Raittiuspaasaajat voivat pysyä poissa kommentoimasta, teistä yksikään ei olisi jaksanut edes pysy elossa,jos olisitte käyneet läpi ne asiat,mitä minä olen joutunut läpikäymään. Juominen on oma valintani ja minulle tehtyjen traumaattisten asioiden seuraus. Jos oikea-aikaista apua ja tukea olisi annettu, tilanne olisi varmasti toinen. Valtiolle tulee halvem

Perustelu kuulostaa vähän heikolta. Eikö kannattaisi hakea ennemmin joku hyvä lääkitys?

Vierailija
69/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, jos on rahaa ja aikaa elämäntavan ylläpitoon.

Vierailija
70/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkkis nainen 31v. Olen harvoin onnellinen ilman alkoholia.. Joskus pieniä ilon rippeitå on arjessa mutta kaikista onnellisin olen kun juon olutta ja kuuntelen musaa. Tiedän että henki lähtee tällä menolla mutta menkööt se nyt sitten. 

Vierailija
71/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti poistui aloitus jossa sanottiin sillä se paha olo lähtee millä tulikin. Sama juttu alkoholilla ja kovilla huumeilla. Kannabiksella ei tule krapulaa/viekkareita niin ei myöskään tarvetta ottaa sen takia lisää että saisi aineen aiheuttaman pahan olon pois. Siinäkin on yksi syy miksi kannabis on oikeasti päihde eikä huume.

Vierailija
72/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnellinen? En ole koskaan tuntenut yhtään onnellista ihmistä.

Minä olen onnellinen ihminen, vaikka minulla välillä suruja onkin. Kelläpä ei olisi?

Olen onnellinen siitä, että olen saanut olla sinkkumies, ilman että minulla olisi naista rasitteena ja rajoittamassa elämääni. Mieti tilannetta että yksi nainen sitouttaisi sinut itseensä ja sinulta kiellettäisiin kaikki muut kauniit seksikkäät naiset ja heidän kanssaan rakkauden harrastaminen täysin. Mitä elämää se silloin enää olisi? Miten paljon ihania onnen hetkiä sinulta riistettäisiin? Minun kohdallani tuo tarkoittaisi noin 160 kauniin hetken pois jäämistä ja yksikään nainen ei ole sen arvoinen.

Öö..160 naista, joista jokainen on arvoton?

Nyt narskuttaa ja pahasti. 

Vierailija
73/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman päivittäistä tissuttelua ahdistukseni olisi niin sietämätöntä että olisin nopeasti mielisairaalan suljetulla puolella. En juo paljoa,mutta jokapäivä kuitenkin hiukan. Koska tämä yhteiskunta tuhosi minulta kaiken (meni terveys,työkyky,perhe rikottiin,talous tuhottiin,yritys varastettiin)eläessäni vuosikaudet täysin absolutistina,en aio enää koskaan lopettaa juomista. Minulla ei ole siihen mitään syytä. Mitään hoitoa tai apua ei ole tarjolla-ammattitaito ja oikeusturva on tässä korruptiomaassa niin alhaisella tasolla, että ihmiset alkoholisoituvat jo pelkästään viranomaisrikosten vuoksi. Raittiuspaasaajat voivat pysyä poissa kommentoimasta, teistä yksikään ei olisi jaksanut edes pysy elossa,jos olisitte käyneet läpi ne asiat,mitä minä olen joutunut läpikäymään. Juominen on oma valintani ja minulle tehtyjen traumaattisten asioiden seuraus. Jos oikea-aikaista apua ja tukea olisi annettu, tilanne olisi varmasti toinen. Valtiolle tulee halvem

Mistä sä tiedät, mitä muut on käyneet läpi..? Kaikella kunnioituksella.

Vierailija
74/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paljon siitä käytön määrästä. Narkkareita en tunne, mutta onnellisia alkoholisteja kyllä. Ovat siis henkilöitä, jotka lähes päivittäin menee pubiin ja juovat olutta, myös viikolla. Hyvin onnellisia, hauskoja ja leppoisia kavereita, tuntuu ettei mikään paina ja osaavat katsoa tätä maailmaa ulkopuolelta ilman, että pitää menestyä, haalia mammonaa. Osaavat nauttia elämän pienistä asioista. Laaja sosiaalinen piiri ja näkevät paljon ystäviä.

Vierailija
75/75 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä alkkis nainen 31v. Olen harvoin onnellinen ilman alkoholia.. Joskus pieniä ilon rippeitå on arjessa mutta kaikista onnellisin olen kun juon olutta ja kuuntelen musaa. Tiedän että henki lähtee tällä menolla mutta menkööt se nyt sitten. 

Kurjaa...