Voiko narkomaani tai alkoholisti olla onnellinen?
Kommentit (75)
Onnellisuus.. tuhottuaan aivosolunsa heillä on aina "kiva olla". Huomaahan tuon aivosolujen tuhoutumisen jo jokaviikonloppuisin alkoholia juovienkin kohdalla, eivät hekään mitenkään ns täysillä kulje. Alkoholistejahan hekin ovat ja täyttävät hyvin tuon määritelmän. Eivät he eroa muista jotka säännöllisesti alkoholia tai huumeita käyttävät.
Onko kukaan onnellinen? En ole koskaan tuntenut yhtään onnellista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähdetään siitä oletuksesta että kaikki jotka käyttää ovat ongelmakäyttäjiä. Sehän ei ole totta kun suurin osa on viihdekäyttäjiä. Kukaan ei käyttäisi viihteeksi jos siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Luetun ymmärtäminen.... Eikö sitä opeteta enää koulussa?
Miksi yrität luoda väkisin eroa huumeiden käyttäjien välille? Narkkareita he kaikki ovat. Isket sitten piikkiä suoneen kerran kaksi viikossa tai kerran päivässä niin yhtälailla olet narkomaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähdetään siitä oletuksesta että kaikki jotka käyttää ovat ongelmakäyttäjiä. Sehän ei ole totta kun suurin osa on viihdekäyttäjiä. Kukaan ei käyttäisi viihteeksi jos siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Miksi yrität luoda väkisin eroa huumeiden käyttäjien välille? Narkkareita he kaikki ovat. Isket sitten piikkiä suoneen kerran kaksi viikossa tai kerran päivässä niin yhtälailla olet narkomaani.
Jos juot kaksi kertaa vuodessa, olet myös alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Kemiallinen riippuvuus muuttaa aivotoimintaa, jolloin mikään ei enää ole aitoa vaan riippuvuuden läpi suodatettua.
Ei edes alkoholistin persoonallisuus ole aito. Ei kannata alkaa juopon kanssa, sä haaskaat siinä vain elämääsi hukkaan. Ei se sua rakasta, se rakastaa juomista.
Juuri. Päihteiden käyttäjän suhteet eivät ole koskaan aitoja. Hyötysuhteita, joissa on mahdollistajana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen ihminen, vaikka minulla välillä suruja onkin. Kelläpä ei olisi?
Olen onnellinen siitä, että olen saanut olla sinkkumies, ilman että minulla olisi naista rasitteena ja rajoittamassa elämääni. Mieti tilannetta että yksi nainen sitouttaisi sinut itseensä ja sinulta kiellettäisiin kaikki muut kauniit seksikkäät naiset ja heidän kanssaan rakkauden harrastaminen täysin. Mitä elämää se silloin enää olisi? Miten paljon ihania onnen hetkiä sinulta riistettäisiin? Minun kohdallani tuo tarkoittaisi noin 160 kauniin hetken pois jäämistä ja yksikään nainen ei ole sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juot kaksi kertaa vuodessa, olet myös alkoholisti?
Epäilen vahvasti että juot useammin koska olet jo menettänyt sisälukutaitosi aivan täysin.
Suosittelen, että pyydät omahoitajasi lukemaan puolestasi tuon lukemasi viestin ja selittämään sinulle mitä siinä lukee ja mitä tuo tarkoittaa. Olen hieman huolissani sinusta, pärjäätköhän sinä nyt varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Huimausaineethan tuntuu helevetin hyvältä, ei kai niitä kukaan muuten vetäisi.
Aineissa ei voi olla koko aikaa, pönttö. Sitten joutuu järkyttävässä ahdistuksessa nitkuilemaan ja katsomaan ilman turrutusta miten paskaa oma elämä on. Tietyssä vaiheessa mistään aineesta ei enää edes saa euforiaa, ei edes normaalin hyvää olotilaa, yritetään vain paeta kaikista hirveimpiä vieroitusoireita. Alkoholin kanssa sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka voisi olla? Heidän elämänsä juurikin on pelkkää hauskanpitoa, biletystä ja äksöniä. Naisiakin yleensä pyörii joukossa riittävästi.
Ei, vaan elämä pyörii lähinnä sen ympärillä, mistä saa seuraavan annoksen. Se ei ole hauskaa. Alkoholistikaan ei nauti siitä juomastaan, koska päässä pyörii, vaan että mistä saa lisää.
Huumeidenkäyttö yleensä velkaannuttaa ja aiheuttaa taas ongelmia. Ongelmakäyttäjät ei ole onnellisia.
Minusta onnellisuus on enemmän kuin hetkellistä iloa tai onnentunnetta. Minusta se on vappautta,tyytyväisyyttä itseen,luottamusta elämään ( sisältäen myös hetkellisiä vaikeita asioita,jotka kuitenkaan eivät nujerra).
Alkoholistia määrittää riippuvuus, ja vaikka hän voi hetkittäin kokea myös hyviä hetkiä, tuo ihmistä hallitseva riippuvuus,sen tuomat mielen mustat hetket,kykenemättömyys irrottautua siitä, nopean tyydytyksen pakko, kapeneva elämänpiiri alkoholin ympärille jne. ei kyllä minun kriteeriäni onnellisuudesta liippaa läheltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Huimausaineethan tuntuu helevetin hyvältä, ei kai niitä kukaan muuten vetäisi.
Aineissa ei voi olla koko aikaa, pönttö. Sitten joutuu järkyttävässä ahdistuksessa nitkuilemaan ja katsomaan ilman turrutusta miten paskaa oma elämä on. Tietyssä vaiheessa mistään aineesta ei enää edes saa euforiaa, ei edes normaalin hyvää olotilaa, yritetään vain paeta kaikista hirveimpiä vieroitusoireita. Alkoholin kanssa sama juttu.
Sulla tuntuu olevan kokemusta. Kyllä kunnon narkkari on koko ajan aineissa ja kyllä joistain aineista saa euforiaa ihan jatkuvasti. Ja saa hyvää oloa. Pönttö, oletko pitkään narkannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole iskenyt yhtään piikkiä. Viihdekäytän kannabista eikä sitä narkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen ihminen, vaikka minulla välillä suruja onkin. Kelläpä ei olisi?
Olen onnellinen siitä, että olen saanut olla sinkkumies, ilman että minulla olisi naista rasitteena ja rajoittamassa elämääni. Mieti tilannetta että yksi nainen sitouttaisi sinut itseensä ja sinulta kiellettäisiin kaikki muut kauniit seksikkäät naiset ja heidän kanssaan rakkauden harrastaminen täysin. Mitä elämää se silloin enää olisi? Miten paljon ihania onnen hetkiä sinulta riistettäisiin? Minun kohdallani tuo tarkoittaisi noin 160 kauniin hetken pois jäämistä ja yksikään nainen ei ole sen arvoinen.
Olen pahoillani, mutta et vaikuta onnelliselta.
Onnellinen ihminen ei ole selvinpäin.
Narkkari on taatusti onnellisempi kuin se joka joutuu rahoittamaan huumeiden oston vastoin tahtoaan. Siis varkauksien ja ryöstöjen uhrit.
Voiko syöpää sairastava olla onnellinen?
Onni on pieniä hetkiä, ei kokonaisvaltainen olotila.
Olen päihderiippuvainen, työssäkäyvä esihenkilö, kai keskivertotyytyväinen ihminen. Olen niin hyvässä työpaikassa, että pystyn rahoittamaan käyttöni. Tähän mennessä olen nelisen vuotta käyttänyt joka viikonloppu erinäisiä laittomia päihteitä.
En ole aina onnellinen, edes päihteitä käyttäessäni, mutta myönnän kyllä että perjantaisin viimeiset työtunnit ennen viikonloppua ja ensimmäisiä nokkia (en käytä suonensisäisiä) ovat todella pitkät.
No ainakin sellaiset rikkaat alkoholistit joilla on kuitenkin elämä muuten hallinnassa. Ei ole huolta huomisesta kun istuu uima-altaalla drinksuja siemaillen. Itse ainakin olen onnellinen pienessä huppelissa. Narkkareista en tiedä.