Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on terve mustasukkaisuus?

Vierailija
06.02.2019 |

Sairaasta mustasukkaisuudesta puhutaan paljon. Millaista on terve mustasukkaisuus?

Miesystävä on ruvennut soittelemaan minulle iltaisin niinä iltoina, kun on sovittu ettei nähdä. Eli kun olemme viestitelleet, hän kysyy voiko soittaa. Jos vastaan, että teen esim. töitä, hän haluaa silti soittaa.

Jos näen ex tempore kaveria baarissa/kahvilla, hän on mustasukkainen kaverin kanssa viettämästäni ajasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä mustasukkaisuutta on sellainen, johon on jotain aihetta. Paranoidisuus ei ole koskaan tervettä. Normaalia lienee vielä sellainen, jonka itse käsittää turhaksi ja jota pystyy hallitsemaan niin, ettei tee siitä kumppanin ongelmaa.

Vierailija
2/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että soittaa vaikka tarvitset työrauhaa, on epätervettä mustasukkaisuutta.

Mielensäpahoittajaksi ryhtyminen ystäviesi tapaamisen vuoksi on epätervetta mustasukkaisuutta.

Tervettä mustasukkaisuutta on se, että tunnistaa mustasukkaisuuden, ja osaa käsitellä sen yksinään, jos se on turhaa. Käytännössä terve mustasukkaisuus on sellaista, mikä vain harvoin kantautuu mustasukkaisuuden kohteen tietoon.

Esimerkki: olen mustasukkainen siitä, että miesystäväni viettää aikaa ystäviensä, eikä minun kanssa. Mietin, että olemme tavanneet tavanneet päivittäin viimeiset kaksi viikkoa. Totean, että mustasukkaisuuteni on kohtuutonta, naurahdan itsekseni enkä koskaan kerro miehelle, että hänen satunnainen kaverikokoontuminen herätti mustasukkaisuutta. Päin vastoin; toivotan kivaa iltaa, myöhemmin varmistan, että ilta oli kiva, ja iloitsen siitä, että miehellä on muutakin elämää kuin minä.

Tässä esimerkki terveestä mustasukkaisuudesta. Se on sitä, että käsittelen mustasukkaisuuden yksin, niin, ettei se aiheuta draamaa ja mielipahaa parisuhteessani.

Toivottavasti tämä auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve mustasukkaisuus on välittämistä ja rakastamista. Jos ei tunne lainkaan mustasukkaisuutta kumppanistaan, voisi seurustella vaikka hyvän ystävän kanssa.

Vierailija
4/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhdessä sovittu pelisäännöt ja kumppani ei niitä noudata, niin kyse on terveestä mustasukkaisuudesta. Olkoonkin vähäpätöiseltä tuntuva asia.

Vierailija
5/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on sitä että on joko itse mahdollisesti pettäjämateriaalia tai ei vaan osaa luottaa ihmiseen. Se kertoo siitä ettei rakasta vaan ripustautuu toiseen.

Terveessä suhteessa ei mustasukkaisuutta pitäisi olla ja sen ilmeneminen kertoo aina epävarmuudesta jossain kohtaa suhdetta.

Vierailija
6/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on sitä että on joko itse mahdollisesti pettäjämateriaalia tai ei vaan osaa luottaa ihmiseen. Se kertoo siitä ettei rakasta vaan ripustautuu toiseen.

Terveessä suhteessa ei mustasukkaisuutta pitäisi olla ja sen ilmeneminen kertoo aina epävarmuudesta jossain kohtaa suhdetta.

Oletko aivan retardi?

Vierailija
7/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä mustasukkaisuutta ei ole olemassakaan.

Vierailija
8/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin kysyisi että mikä on tervettä narsismia tai raivoamista.

Vierailija
9/9 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus ei ole luonteenpiirre, vaan käyttäytymistapa. 

Jos käyttäytyy epäluuloisen mustasukkaisesti, siitä voi vielä keskustella. Ei tarvitse laittaa miestä vaihtoon. Ehkä hänellä on huonoja kokemuksia. Jos on vainoharhainen ja puhuu perusteettomia epäilyjä eikä ota selitystä huomioon, on epätervettä.