Muita kenen mies ei suostu tekemään lumitöitä?
Asutaan pienessä taloyhtiössä, jossa asukkaat tekevät itse lumityöt, ja mies ei vaan suostu vapaaehtoisesti tekemään lumitöitä. Jos jotain tekee, niin hätäisesti jotain vähän sinnepäin. Ei tee kunnolla kuten esim nsaprit. Ainoastaan hirveän riidan päätteeksi ne hoitaa. En jaksa enää. Olen itse ollut isossa leikkauksessa viime kuussa ja vielä toipilaana siitä, ja joudun lumityöt kuitenkin tekemään, jotta pääsen autolla lääkäriin. Useamman kerran jäin auton kanssa jumiin pihaan kun olin siinä kunnossa, että hyvä kun just autolla pääsin ajamaan. Naapurit oli tietty tosi vihaisia kun eivät päässeet edes pihasta ulos, kun olin tiellä!
Edelleenkään en saisi raskaita lumitöitä tehdä, tiedän, mutta on hieman pakko. Hitaasti täytyy vaan pikkuhiljaa varovasti koittaa tehdä. Samoin joudun hiekoituksen itse hoitamaan. Mies ei sitä tee välttämättä vaikka useamman kerran pyytäisin.
Olen päättänyt etsiä uutta asuntoa, joko yksin lasten kanssa tai sitten esim kerrostaloasuntoa, jolloin lumitöitä ei tarvi itse tehdä. Mieshän ei ole aiemmin ollut missään nimessä halukas asumaan kerrostalossa. Miten saada mies tajuamaan, ettei näin voi jatkua?
Kommentit (54)
Otan osaa, epäreilu tilanne. Ikävä kyllä tuollaisia miehiä on paljon, itsellänikin oli mutta nyt olen yksin ja onnellinen. Tuntuu että joillain miehillä ei vaan perusempatiakyky toimi vaikka muuten olisivat ihan mukavia normi- ihmisiä. Samat tyypit yleensä luistavat myös muissa kotihommissa.
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä on provoja toki, mutta suomalaisilta nykynaisilta on karannut mopo täysin käsistä parisuhdeasioissa. Jos miehen lumityöeffortti ei tyydytä naisen vaatimuksia, niin aletaan välittömästi suunnitella eroa ja pyydetään erosympatioita tuntemattomilta ihmisiltä (ja trolleilta) nettifoorumilla. Juu, tiedän että melkoisella todennäköisyydellä ruokin tässä itsekin trollia, mutta totta toinen puoli.
Tässä nyt on kyse siitä, että mies jättää kaiken naapureiden tehtäväksi eikä huomioi edes vaimon toipilasaikaa. Normaali mies tarttuisi tuossa tilanteessa kolaan. Vaikka taloyhtiö palkkaisi huoltofirman tekemään lumityöt, niin silti ulkona on osakkaille jää kolattavaa, kun koneilla ei joka paikkaan pääse. Esimerkiksi roskakatoksen ja postilaatikoiden edustat pitää olla puhtaana ja samat henkilöt ne näkyy omassakin taloyhtiössä putsaavan.
Oma mies ei viitsi edes portaiden edustaa lakaista lumesta, jolloin lumi tallautuu ja on hankala poistaa. Jos pikkuisen jaksaisi harjalla huitaista, niin rappu ei jäätyisi möykkelikköiseksi ja liukkaaksi.
Miten teillä yleensä kotityöt hoidetaan? Onko mies tarkka miesten ja naistentöistä? Tuo nimenomaan on niitä miestentöitä rivitalo- ja omakotitaloympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä yleensä kotityöt hoidetaan? Onko mies tarkka miesten ja naistentöistä? Tuo nimenomaan on niitä miestentöitä rivitalo- ja omakotitaloympäristössä.
No ei kyllä jotain vessan lattioita pese ja pölyjä pyyhi. Varmaan ajattelee, että ne muun muassa on naisten töitä. Kyllä minä teen suurimman osan kotitöistä. Riitaa tulee jatkuvasti myös niistä... Mies on vähän sellainen että tekee silloin kun sattuu huvittamaan. Jos ei huvita, niin olettaa että minä hoidan. Minulta siis edelleen raskaat kotityöt kiellettyjä, joten onhan tämä kämppä vähän hujan hajan. Ei ole esim imuroitu moneen viikkoon. Mies kyllä tietoinen ja olen sanonutkin että hänen pitäisi nyt vaan ottaa koppia kotitöistä enemmän toipilasaikanani, mutta ei ilmeisesti onnistu kuin riitelemällä, eikö aina vaan jaksa. T. Ap
Minkä takia menet leikkaukseen talvella, kun tiedät että on lumitöitä tehtävänä?
Ei kävisi mielessäkään mennä talvella, ja jättää kaikkia töitä miehelle 😡
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun miestä edes yhtään hävetä?
Johan tollanen mies on jo naurun aihe koko naapurustossa!
Jatkuvasti on riitaa naapureiden kanssa. Hänen mielestään naapureissa aina vika. Aina on hankalia naapureita ollut joka paikassa missä ollaan asuttu, hmm mistäköhän johtuu? En jaksa enää kyllä tällaista vaikeilua, luulen että alan etsiä yksin lasten kanssa asuntoa. Ihan naurettavaa koko touhu todella, ja minä myös kun edelleen katselen tuollaista ja vielä tehnyt lapsetkin hänen kanssaan. T. Ap
mikä mörökölli on tuollainen mies, joka ei edes leikkauksesta toipuvaa vaimoa voi auttaa ja joka lääkärin määräyksestä ei saisi fyysistä työtä tehdä? ap, nyt jotain rotia... miksi olet tuollaisen kanssa, siis mikäli tämä nyt ei ole täysi provo. kuulostaa niin absurdilta että vaikea kuvitella moista :D
Vierailija kirjoitti:
mikä mörökölli on tuollainen mies, joka ei edes leikkauksesta toipuvaa vaimoa voi auttaa ja joka lääkärin määräyksestä ei saisi fyysistä työtä tehdä? ap, nyt jotain rotia... miksi olet tuollaisen kanssa, siis mikäli tämä nyt ei ole täysi provo. kuulostaa niin absurdilta että vaikea kuvitella moista :D
Niinpä, kyllä pitäisi jo pistää eropaperit menemään. Tuntuu minustakin aivan uskomattomalta, mutta eipä se enää hänen kohdallaan kyllä edes yllätä. Jos hänen kanssaan nyt asiasta keskustelee, niin varmasti selityksiä löytyy. Aina löytyy selitykset ja puolustelut, joka asiaan mistä yrittää sanoa. ”Olenhan tehnyt lumityöt.” Jep teki viikko sitten. ”Anteeksi, en huomannut että siinä on niin paljon lunta.” Ei VOI olla huomaamatta ellei kulje laput silmillä. ”En ehtinyt tuli niin kiire töihin.” ”En kai nyt yöllä herää lumia kolaamaan, teen ne sitten kun ehdin.” Jep, lääkäriaika oli ja meni jo... T. Ap
Miksi olet miehen kanssa, kun tuo ei arvosta sua ollenkaan?
Aika harvassa taloudessa nainen suostuu tekemään ne lumityöt puoliksi tehtyjwn kotitöiden päälle, tai muutenkaan. Toisin päin tuo asia on ilmeisesti ok.
Hahahaha ap on kiukustunut toisesta ketjusta ja kääntänyt sukupuolet vain toisinpäin. Tämä onkin nyt sellainen ketju, missä voisi yhtä hyvin kysyä, "miksi naiseni ei tee ruokaa". Hahahah koitappas ap aikuistua.
Soittaisi omalle veljelleni, isälleni, tai miehen vanhemmille tai veljille ja kertoisin, että olen ollut isossa leikkauksessa enkä pysty tekemään raskaita kotitöitä ja nyt erityisesti lumityöt ovat ongelma koska mies ei viitsi tehdä niitä. Olisiko Tämä niin kiltti, että pystyisi auttamaan asiassa ja tekemään ne puolestani kunnes toivun? Luulen et Tässä vaiheessa mies kokisi niin paljon häpeää ja kettuilustakettuilusta, että tarttuisi kiltisti lumikolaan. Tai sitten kävisin kysymässä mahdollisimman kiltti naapuria apuun, selittäen tilanteen ja korvaisi rahallisesti. Onko lapset minkä ikäisiä, pystyisivät ne tekemään?
Jos mies ei muuttuisi niin eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä aika peruslaiska miesvihaprovo tulilla. Liian vahvasti pelattu uhriutumiskortti, melko läpinäkyvä ja väkinäinen tarina. 1/5, ei jatkoon.
Ikävä kyllä tämä on totisinta totta... On kyllä niin uskomatonta minustakin että ihan oikeasti pitää varmaan alkaa suunnitella eroa. Käsittämätöntä käytöstä mieheltä. Eikä riidat ja sanomiset auta, enkö edes jaksa niitä enää, joten mitä jää jäljelle? Ja kyseessä siis täysin fyysisesti terve suht nuori mies, joten ei siinä mielessä pitäisi olla mitään estettä.
T. Ap
Onko se sua joku 10 vuotta nuorempi ja käyttää paljon alkoholia?
Onneksi emme asu pihtareiden kanssa ja tarvitsee putsata vajaan puolen metrin matka rappusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä aika peruslaiska miesvihaprovo tulilla. Liian vahvasti pelattu uhriutumiskortti, melko läpinäkyvä ja väkinäinen tarina. 1/5, ei jatkoon.
Ikävä kyllä tämä on totisinta totta... On kyllä niin uskomatonta minustakin että ihan oikeasti pitää varmaan alkaa suunnitella eroa. Käsittämätöntä käytöstä mieheltä. Eikä riidat ja sanomiset auta, enkö edes jaksa niitä enää, joten mitä jää jäljelle? Ja kyseessä siis täysin fyysisesti terve suht nuori mies, joten ei siinä mielessä pitäisi olla mitään estettä.
T. ApOnko se sua joku 10 vuotta nuorempi ja käyttää paljon alkoholia?
On viisi vuotta vanhempi, käyttää kohtuudella alkoholia. Urheilullinenkin on ja tekee fyysistä työtä. Mutta kotona ei vaan fyysiset työt vaan nappaa, liian raskasta...
Nyt selityksenä oli että pääsee kuulemma itse autolla ihan hyvin lumien yli. Niinpä, on vaan kuskissa vika ettei pääse auraamattomalta pihalta pois kauheiden lumivallien yli.. Mitä ihmettä edes puhun mitään hänelle jostain lumitöiden tekemisistä kun alkaa vaan suututtaa nuo vastaukset?
Ekaluokkalainen on auttanut kiltisti lumitöissä sen minkä on jaksanut, mutta nytkin on kipeenä. Auttoi silti kun pyysin hieman jeesiä aiemmin tänään.
Ei ole mikään mies tuollainen, pelkkä vätys.
M30
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa taloudessa nainen suostuu tekemään ne lumityöt puoliksi tehtyjwn kotitöiden päälle, tai muutenkaan. Toisin päin tuo asia on ilmeisesti ok.
Miten niin? Minä en tunne ainuttakaan tuollaista naista. Enkä sellaista joka vaatisi miestä tekemään yhtikäs mitään leikkauksesta toipuessa.
Eikö sun miestä edes yhtään hävetä?
Johan tollanen mies on jo naurun aihe koko naapurustossa!