Bachelor 2019
Kommentit (3893)
Toffee oli ohjelmassa mukana julkisuuden takia. Ei vastaillut Marialle juurikaan viesteihin tms ohjelman jÀlkeen ja ne harvat kerrat kun suostui nÀkemÀÀn niin ois pitÀnyt saada kassit tyhjentÀÀ huonosta kÀytöksestÀÀn huolimatta. Ei ollut todellakaan etsimÀssÀ ohjelmasta mitÀÀn.
Terveisin Marian ystÀvÀ
Livija kirjoitti:
Olen vielÀkin vÀhÀn ÀimÀnÀ siitÀ, ettÀ Toffe valitsi Marian. Jotenkin en vain missÀÀn vaiheessa nÀhnyt juuri kemiaa heidÀn vÀlillÀÀn. Maria oli omasta mielestÀni vÀhÀn liiankin mysteeri, mietin vÀhÀn vÀliÀ, ettÀ oliko hÀnellÀ oikeasti juuri edes tunteita Toffea kohtaan. KyllÀhÀn hÀn toki sanoi, ettÀ oli, mutta jotenkin en itse vain nÀhnyt sitÀ kÀytÀnnössÀ, en ainakaan nÀin tv:stÀ katsottuna. Muutenkin Marian valinta on muutenkin hieman mielenkiintoinen siitÀkin nÀkökulmasta, ettÀ Toffe toi useamman kerran sarjan aikana esille omaa huoltaan siitÀ, ettÀ entÀ jos ei kelpaakkaan ja nainen ei otakaan vastaan ruusua. Ja muistaakseni puhui jotain siitÀkin, ettÀ avautuminen on vaikeaa, koska se tekee haavoittuvaksi, tai jotain tuon kaltaista kuitenkin. Ja silti hÀn valitsi naisen, joka on ollut hÀnen omien sanojensa mukaan mysteeri aika lailla koko ajan. Omasta mielestÀni tuo kuulostaa jotenkin hieman ristiriitaiselta, mutta varmasti Toffella oli omat syynsÀ valintaansa, vaikka minÀ en valintaa niin ymmÀrrÀkÀÀn. LisÀksi pakko myöntÀÀ, ettÀ kieltÀmÀttÀ tuli mieleen, ettÀ entÀ jos Toffea vain viehÀtti se Marian "jahtaaminen", kun Daniela puolestaan oli tehnyt hyvin selvÀksi, ettÀ haluaa tutustua Toffeen lisÀÀ ja ettÀ hÀn haluaa sen viimeisenkin ruusun.
Analyysia Toffesta ja hÀnen valinnastaan: Se mitÀ Livija ihmetteli, on todellakin ihmettelemisen arvoista. Mutta siihen on selvÀt syyt. Toffen kÀytös johtuu siitÀ, ettÀ hÀnellÀ on tunnetasolla (alitajuinen) tarve löytÀÀ itselleen kumppani, joka on viileÀ, etÀinen, ei ole emotionaalisesti tai edes fyysisestikÀÀn saatavilla. Sitten hÀn alitajuisesti toivoo, ettÀ kumppani muuttuu lÀsnÀolevaksi ja lÀmpimÀksi. Siten hÀnen "tunntelukkonsa" korjautuisi. Jos Toffe ei ala tehdÀ valintoja ilman alitajuntansa vaikutusta, hÀn on sidottu tuollaiseen rakkausjahtiin lopuksi ikÀÀnsÀ. HÀn rakastuu aina samantyyppisiin, ei-saatavilla-oleviin. Mutta asia on korjattavissa myös sillÀ, ettÀ hÀn tekee valinnan jÀrjellÀ ja ottaa sellaisen kumppanin, joka on lÀmmin, rakastava, hyvÀksyvÀ ja lÀsnÀoleva. Tervetuloa ratkaisukeskeiseen psykoterapiaan.
Ratkaisutoimisto Taikaportti
ratkaisutoimisto@gmail.com
Ai miksi Toffe valitsi mystisen, viileĂ€n Marian eikĂ€ lĂ€mmintĂ€, âhelppoaâ Danielaa?
No haloo, just tuon takia!
Mysteeri, vaikeasti lÀhestyttÀvÀ, ei-niin-helppo herÀttÀÀ mielenkiinnon ja halun valloittaa! Daniela oli koko ajan (ja loppua kohden erityisesti) liian helppo ja helposti lÀhestyttÀvÀ. Oli jo ns. valmista kauraa poimittavaksi. NÀki siinÀ viimeisessÀ ruusussakin, ettei meinannut edes uskoa, ettei Toffe valitsekaan hÀntÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toffelta moka et otti Danielalle nĂ€ytti jo sen ruusun, hĂ€n ehti luulla ettĂ€ saa sen đ
Miksi se piti sitÀ kÀdessÀ?
D joutui kysymÀÀn "etten saa ruusua"?No kun tÀmÀ Toffe ei jÀnnÀssÀ tilanteessa osannut kunnolla suomea ja siksi ei Danielalle kÀynyt heti selvÀksi, ettÀ hÀn EI saa ruusua.
Niin, sanoi jotain "valitettavasti voin antaa tÀtÀ ruusua" MinÀkÀÀn en tajunnut, miten pÀin hÀn tarkoitti.
Se sanoi et "mÀ en voi valitettavasti antaa tÀn ruusun sulle"
Daniela oli mun mielestÀ upean nÀköinen tilinteossa ja puhui fiksusti, rauhallisesti ja lempeÀsti. PidÀn hÀnestÀ.
Mutta olisin toivonut ettÀ kaikki naiset olisivat saaneet puhua/heiltÀ olisi kyselty jotain, erityisesti pidemmÀlle pÀÀsseet kuten Minna, Jenna ja Alexandra. Tia ja Venla saivatkin puhua. Elina-keissille annettiin liikaa tilaa, kun se kuitenkin loppupeleissÀ koski vain paria jaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiversioissa tÀllainen kaltaiseni ikuinen romantikko on tykÀnnyt ihan tÀysillÀ kun lopussa on itketty ja naurettu ja ne tunteet ovat olleet ylitse pursuavia niillÀ muutamilla pareilla, jotka yhÀ ovat yhdessÀ ja lapsiakin jo on. Ihana seurata katsojana. Mutta toki ymmÀrrÀn, ettÀ jenkkiluonne on erilainen kuin suomalainen eikÀ ihan samanlaista tunteen paloa ehkÀ voi odottaa. 747
MÀ oon kans vannoutunut jenkkiversion ystÀvÀ ja eilen juuri finaalia katsoessani mietin, ettÀ vÀhÀn on eroa suomi- ja jenkkiversioiden vÀlillÀ. JenkeissÀ ne tuntuu olevan aivan rakastuneita jo tuossa vaiheessa, Bachelor saattaa olla jopa rakastunut molempiin ja kihlautumistakin mietitÀÀn. Toffe oli "vÀhÀn ihastunut" ilmeisesti kumpaankin, samoin naiset sanoivat olevansa tÀssÀ vaiheessa vÀhÀn ihastuneita. Onneksi tÀssÀ suomiversiossa ei ollut mitÀÀn kornia sormuksenpyörittelytilaisuutta, jossa Bachelor menee kultakauppaan valitsemaan sormuksen valitulleen, kun kuitenkin oltiin niin kaukana mistÀÀn kihlausajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen vÀÀrÀssÀ, mutta eikö Maria ole venÀlÀistaustainen? HeillÀ on taustalla aina oman edun tavoittelu jollain tavalla.
EhkÀ Toffe ei ollutkaan tohveli, ei palvonutkaan prinsessaa rajattomasti ja pisti ehkÀ jopa hanttiin. Se oli siinÀ!
Hohhoijaa. SinÀkö tiedÀt kaikkien 150 miljoonan venÀlÀisen taka-ajatukset? Ja ihmiset vielÀ peukuttaa..
Olen sivulla 101 ja koko eniten on ollut Petran haukkumista - petrapetrapetrapetratyrkkytyrkkytyrkky. Pilaa ketjun. Tosi kiva lukea 283939 kertaa, ettÀ Petra on tyrkky.
Eniten ihmettelen, ettÀ naiset joutuivat eka jaksossa sateessa kÀvelemÀÀn aika pitkÀn matkan. Suomessa usein ei osata kohdella naisia niin kuin he ansaitsivat. Tasa arvo on tehnyt työn ja kÀytöstavat ovat hukassa. Plebeijien meininki. Rumista mekoista ja huonosta stailauksesta on jo puhuttu riittÀvÀsti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen vÀÀrÀssÀ, mutta eikö Maria ole venÀlÀistaustainen? HeillÀ on taustalla aina oman edun tavoittelu jollain tavalla.
EhkÀ Toffe ei ollutkaan tohveli, ei palvonutkaan prinsessaa rajattomasti ja pisti ehkÀ jopa hanttiin. Se oli siinÀ!
Hohhoijaa. SinÀkö tiedÀt kaikkien 150 miljoonan venÀlÀisen taka-ajatukset? Ja ihmiset vielÀ peukuttaa..
Joo huomasin kanssa ettÀ tÀÀllÀ on melkoisia VenÀjÀ-asiantuntijoita taas liikkeellÀ. XD Ei kuulosta tippaakaan venÀlÀisiltÀ nuo asiantuntijoiden kommentit, venÀlÀistÀ vaimoa parempaa vaimoa (tai paremman nÀköistÀ!) ei ole, sorry naiset.
Toffe ei mennyt vaimoa etsimÀÀn vaan saamaan julkisuutta kuntosalille. Johan tuon nÀköinen saa naisen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Toffee oli ohjelmassa mukana julkisuuden takia. Ei vastaillut Marialle juurikaan viesteihin tms ohjelman jÀlkeen ja ne harvat kerrat kun suostui nÀkemÀÀn niin ois pitÀnyt saada kassit tyhjentÀÀ huonosta kÀytöksestÀÀn huolimatta. Ei ollut todellakaan etsimÀssÀ ohjelmasta mitÀÀn.
Terveisin Marian ystÀvÀ
Ihan oikeesti? Ei kannata ainakaan vÀÀriÀ huhuja tÀÀllÀ levitellÀ ja mustamaalata toista.
En tunne Mariaa enkÀ Toffea henkilökohtaisesti, mutta ruudussa nÀkemÀni perusteella Mariasta sai kuvan ettÀ on vÀhÀn liiankin tietoinen omasta "arvostaan", ja kaipaa mieheltÀ heti suhteen alusta saakka paljon huomiota, ihailua ja tunteiden tunnustuksia. NÀin siitÀkin huolimatta ettÀ on itse pidÀttyvÀinen ja viileÀ (en usko ettÀ kaikkea voi laittaa jÀnnityksen piikkiin). Toffe puolestaan on sen verran rationaalinen ja itseÀÀn suojeleva (omienkin sanojensa mukaan) ettei ole Marian kaipaamaa "palvontaa" pystynyt osoittamaan. Omat sympatiani ovat vahvasti Toffen puolella ja harmittaa ettÀ valitsi Marian. Moni tÀÀllÀ kummasteli ja kritisoikin Toffen tilinteko-jakson kylmÀnoloista esiintymistÀ- itse tulkitsen sen seurauksena suuresta pettymyksestÀ. Samalla myös arvostan sitÀ ettÀ osoitti itsestÀÀn sÀrmÀn, skarpin ja jÀmÀkÀn puolen- ohjelmassa kun nÀhtiin aika lailla yksinomaan hymyilevÀinen ja koko ajan aurinkoinen Toffe (mietin jo ettei voi olla todellista, kukaan ei aina voi olla yhtÀ hymyÀ- ja jos onkin, niin sellainen seura on mielestÀni uuvuttavaa pidemmÀn pÀÀlle). Peukut siis Toffelle, joka varmasti uskoi Marian pinnan alta löytyvÀÀn lÀmpöön jota ei sitten ollutkaan- ainakaan siinÀ mÀÀrin kuin Toffen kaltainen mies mielestÀni ansaitsisi!
Oliko valittu Maria eilisessÀ extrassa? MÀ oon hukassa kun en tiiÀ minkÀnÀköinen hÀn on? Vai jÀttikö extra tilityksen vÀliin?
Olen varmaan sitten luonnonoikku tÀllÀ palstalla, koska musta Toffe valitsi naisen, josta oli kaikkein kiinnostunein ja valinta oli siten oikea. Mariasta nÀin kauden aikana moniakin tunteita ja hÀn sanoi ihan suoraankin olevansa ihastunut. Sen, miksei heidÀn juttunsa toiminut tietÀvÀt vain he itse. Harvemmin mikÀÀn on vain toisen vika.
Ihmettelen kyllÀ millaisissa porukoissa palstalaiset viettÀvÀt aikaansa, kun nÀkemykset ovat noin synkkiÀ ja mustavalkoisia miesten ja naisten suhteen. EttÀ miehet valitsisivat aina "kylmÀn" "lÀmpimÀn" sijaan, koska haluavat saalistaa ja ettÀ naiset ylipÀÀtÀÀn olisivat joko kylmiÀ tai lÀmpimiÀ :D
Hienoa, ettÀ Venla totesi itse tilinteossa, ettei ollut kuvausten aikaan parhaimmassa henkisessÀ kunnossa. TsemppiÀ hÀnelle itsensÀ löytÀmiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toffe on ihan paskana kun meni poikki Marian kanssa ja tietÀÀ joutuvansa seuraavaksi naimisiin Jutta gustafsbergin kanssa
*tirsk* Ihana! ElÀmme jÀnnittÀviÀ aikoja. Toffellakin oma kuntosali, ja on lisÀksi paremman nÀköinen kuin Rouvinen.
Jutta on reipas likka, kyllÀ se nÀÀ kaikki ex-bÀtset hoitaa.
Nyt sitÀ sisÀpiiritietoa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huomasin kanssa ettÀ tÀÀllÀ on melkoisia VenÀjÀ-asiantuntijoita taas liikkeellÀ. XD Ei kuulosta tippaakaan venÀlÀisiltÀ nuo asiantuntijoiden kommentit, venÀlÀistÀ vaimoa parempaa vaimoa (tai paremman nÀköistÀ!) ei ole, sorry naiset.
En sanoisi Mariaa ilman meikkiÀ kauniiksi.
90 pÀivÀÀ morsiamena jonkun edellisen kauden venÀlÀismorsmaikku oli ihana: Sanoi joka kÀÀnteessÀ, ettÀ jos ei ala sitÀ rahaa löytymÀÀn niin hÀn lÀhtee kotiin :)
Nyt tossa tilinteossa hyvin huomas sen Danielan kiltteyden, josta Toffe paljon puhui. Halusi ymmÀrtÀÀ jopa Elinan haukkuvia kommentteja ja olla hyvissÀ vÀleissÀ kaikkien kanssa. LÀmpimÀstÀ sydÀmestÀ kertoo sekin et on Marian kanssa kaveri, ilmeisesti jo silloin kun Maria ja Toffe oli vielÀ yhessÀ.
Tilinteossa toisaalta huomasi, miten paljon tuotanto voi vaikuttaa kuvaan Toffesta. Jos jaksojen aikana olis esim. nÀytetty se Toffen turhautuminen ja kiroaminen pulloa leikatessa ni olis vaikuttanu kuvaan, jonka hÀnestÀ sai. Musta tilinteissa Toffe oli aidompi ja siks kiinnostavampi. Mutta jÀi kyl sellanen olo, et miten laskelmoitua kaikki jaksojen kÀytös oli.
Kolmas pointti: kyl tajuu yhtÀÀn tota logiikkaa ettÀ valitaan se, kenestÀ ei tiedÀ onko hÀn kiinnostunu. Joo tajuun vallottamisen mutta eikö sille vallottamisellekin halua jossain kohtaa jotain vastetta. Jos valintana on nainen, jonka kanssa on rento olla ja kivaa yhdessÀ tai mysteeri jonka kanssa jÀnnittÀÀ ni kyllÀ ite pÀtyisin eri ratkaisuun kuin Toffe.
En osaa sanoa oliko Marialla oikeasti tunteita Toffea kohtaan, mutta asetelma on mielestÀni tosi kiusallinen jos ei ollut tai oli vain vÀhÀn.
HÀn tiesi tasan tarkkaan ettÀ Daniela oli tosi ihastunut ja mulle olisi tullut ainakin ihan hirveÀ olo jos tulisin valituksi vaikken olisi ollut oikeasti kiinnostunut, kun hyvÀ ystÀvÀ vieressÀ olisi ollut ikionnellinen valinnasta. TietenkÀÀn se ei ollut Marian syy ettÀ hÀnet valittiin, mutta kunhan pohdiskelen.
Ja mikÀli Maria oli oikeasti ihastunut mutta juttu ei vain toiminut, otan sanani takaisin.