Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran ulkoiluttaminen kuulokkeet päässä??

Joku roti
05.02.2019 |

Näitä näkee enenevimmissä määrin tätä nykyä, mahtaa tuntua koirasta oudolta, hihnanpäässä ollaan jossain kaukanapoissa?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy myös näitä jotka kulkevat nenä kiinni luurissa ja koira saa fleksissä juoksennella ihan vapaasti ihmisten jalkoihin tai haastamaan riitaa muille koirille.

Vierailija
2/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun nämä jotka ajavat pyörällä kuulokkeet päässä, voisiko olla vaarallisempaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se koira siltä ulkoiluttajalta vaatii? 

Huomioita? 

Miksi? Jos koira on nätisti hihnassa, kulkee vierellä, eikä anna sen hyppiä yllättäen keskelle tietä, niin mitä väliä? 

Mitä jos se koiraa ulkoiluttava henkilö on kuulokkeeton, puheliton MUTTA silti omissa ajatuksissaan? 

Ja ei, en ole koiranomistaja. Mutta kävelen kyllä usein kuulokkeet korvilla. 

Vierailija
4/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, paitsi jos kulkee autotien laidalla kuulokkeet korvilla. Ei kuule takaa tulevia autoja, eikä osaa olla varuillaan. Koira voi yhtäkkiä päättää lähteä tien yli havaittuaan oravan koivun juurella, etkä ole juuri silloin tajunnut ottaa koiran lyhyelle hihnalle auton vuoksi, kun et tämän kuule saapuvan. 

Vierailija
5/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira somettaa itsekin PissAppissa kun ollaan lenkillä, se viestittelee kusien välityksellä. Mitä väliä jos minä kuuntelen musiikkia? Sitä ei silloin paljon kiinnosta minä.

Vierailija
6/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää varsinkin jos koira on kova haukkumaan milloin mitäkin niin onhan sitä ärsyttävää kuunnella.

Vierailija
7/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, paitsi jos kulkee autotien laidalla kuulokkeet korvilla. Ei kuule takaa tulevia autoja, eikä osaa olla varuillaan. Koira voi yhtäkkiä päättää lähteä tien yli havaittuaan oravan koivun juurella, etkä ole juuri silloin tajunnut ottaa koiran lyhyelle hihnalle auton vuoksi, kun et tämän kuule saapuvan. 

Koira kulkee kauniisti, kun se on kontaktissa. Kontaktissa ei voi olla yksin eli jos omistaja on keskittynyt johonkin muuhun, koira on lenkillä "yksin" ja sen luonteesta riippuu, kuinka kauniisti se kulkee. 

Toki kuuntelija saattaa pitää kontaktia yllä kuuntelustaan huolimatta. 

Kun puhun puhelimessa koiran kanssa lenkillä, vaikutuksen huomaa koiraan. No, et varmaan itsekään jaksaisi keskittyä lenkkikumppaniisi, jos hän puhuisi jonkun toisen kanssa. 

Vierailija
8/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kulkee kauniisti, kun se on kontaktissa. Kontaktissa ei voi olla yksin eli jos omistaja on keskittynyt johonkin muuhun, koira on lenkillä "yksin" ja sen luonteesta riippuu, kuinka kauniisti se kulkee. 

Toki kuuntelija saattaa pitää kontaktia yllä kuuntelustaan huolimatta. 

Kun puhun puhelimessa koiran kanssa lenkillä, vaikutuksen huomaa koiraan. No, et varmaan itsekään jaksaisi keskittyä lenkkikumppaniisi, jos hän puhuisi jonkun toisen kanssa. 

Se on vain koira.

Vierailija
9/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeiden puolustelijat on kyllä uskomatonta porukkaa. Valitettavasti näistä moni on ajokortittomia eikä siis ymmärrä yhtään kenenkään muun näkökulmaa, kuin omansa. Kyllähän sen nyt huomaa, jos kuulokkeet ovat niin kovalla, ettei kuule yhtään mitä ympärillä tapahtuu, ettei se kenellekään turvallista ole. Parasta on laittaa mahdollisimman hiljaselle tai sitten pitää vain yksi kuuloke korvassa. Ei ihan turhaan raksalla ole kuulokkeiden/peltoreiden käyttämistä kielletty työturvallisuussyistä.

Vierailija
10/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään.

Itse kokeilin joskus lenkkeilyä ja pyöräilyä napit korvissa, en tykännyt yhtään, jäi pariin kokeiluun. Ulkona liikkuessa haluan aistia ympäristön ja kuulla mitä ympärillä tapahtuu.

Itselläkin on koiria ja ärsyttää nämä flexin käyttäjät, jotka ei keskity ympäristöönsä ja koira seilaa missä sattuu. Eikä vähiten siksi että oma koira on remmiagressiivinen ja saattaa syödä tuollaisen alle 20 kiloisen rähisiän välipalaksi.

Vierailija
11/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku roti kirjoitti:

Näitä näkee enenevimmissä määrin tätä nykyä, mahtaa tuntua koirasta oudolta, hihnanpäässä ollaan jossain kaukanapoissa?

Oletko lapsi vai vähän yksinkertainen? Eläimet eivät ajattele samoin kuin ihmiset.

Vierailija
12/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis ymmärrän että kuulokkeiden käyttäjät saattavat olla vaaraksi itselleen ja muille. Ja että koiran kanssa jos ei kuule mitään, voi tulla ylläreitä. 

Mutta ongelma on siis oikeasti ihmisten, ei sen talutettavan koiran, eikö niin? Please sanokaa että juuri niin, sillä jos tämä on joku koirin inhimillistämis-juttu niin en enää kestä. Ne on vain koiria. 

Vierailija
13/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet ei millään tavalla estä kontaktin ottamista koiraan.

Ihan samalla tavalla sä voit autossakin kuunnella radiota ja ajaa sitä autoa ja jopa jutella vieruskaverin kanssa samalla 

Vierailija
14/125 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulokkeet ei millään tavalla estä kontaktin ottamista koiraan.

Ihan samalla tavalla sä voit autossakin kuunnella radiota ja ajaa sitä autoa ja jopa jutella vieruskaverin kanssa samalla 

Jep.

Lisäksi sen koiran ei lenkillä kuulu olla kontaktissa koko lenkin ajan. Kontakti on tila, missä koira keskittää huomionsa ohjaajaan ja on näin ollen valmis ottamaan komentoja vastaan. Eli kontaktissa ollessaan koira ei voi keskittyä tekemään tarpeitaan tai haistelemaan.

Oma koirani on opetettu hakeutumaan ohitustilanteissa itse kontaktiin. Minun hommani on vain palkita tämä käytös, ja voin tehdä sen ihan hyvin myös kuulokkeet päässä.

Vierailija
15/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani on sen verran vähäpuheinen, että sen jutuissa ei ole paljon kuuntelemista. Miksi en siis kuuntelisi koiraa ulkoiluttaessani jotain muuta.

Aloittaja haluaa näköjään kieltää koiran ulkoilutuksen kuuroilta.

Vierailija
16/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkää tuijottavia ainakin on. Koira katsoo minua vastaan tullessa, kun ulkoiluttaa omistajaa narun päässä.

Vierailija
17/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se täytyy se paineilmatorvi sitten hankkia polkupyörään. Ärsyttävää.

Vierailija
18/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkää tuijottavia ainakin on. Koira katsoo minua vastaan tullessa, kun ulkoiluttaa omistajaa narun päässä.

Ei oo sulta pois.

Vierailija
19/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo sulta pois.

En ole sitä väittänytkään! Mutta koiralta se joskus voi olla poissa, jos omistaja raahaa koiraa hihnassa, eikä katso mitä tekee.

Vierailija
20/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo sulta pois.

En ole sitä väittänytkään! Mutta koiralta se joskus voi olla poissa, jos omistaja raahaa koiraa hihnassa, eikä katso mitä tekee.

Hyvin onnistuu tämä autoilukin puhelinta selaten, joten miksei sitten koirsn ulkootusu,.