Mies ei ymmärrä, että en olekaan vielä valmis kolmanteen raskauteen
Ikä painaa taustalla, koska täytän pian 40v.
Aluksi olin ihan/melko varma, etten halua enää lisää lapsia kahden lapsemme lisäksi. Samaan aikaan mietin, että jos sittenkin yrittäisimme saada kolmannen lapsen ja tämä yritys olisi aloitettava kun kuopus on 6kk tai ei koskaan, koska mun ikä.
Miehen eräs lause oli 'mikä oikeus mulla on kieltää lasta syntymästä'.
Emmin ja emmin...mietin riskejä mitä voisi olla vanhemmalla iällä raskaudessa. Mietin myös sitä, että miten jaksaisin ja kuopuskin on aivan liian pieni vielä. Edellinen raskaus oli vaikea. Kuopus kumminkin on hyvin nukkuva ja helppo vauva.
Päädyin sittenkin yrittämään lasta.
Yritimme mieheni kanssa saada kolmatta lasta alulle 8kk onnistumatta. Nyt olemme olleet 2kk yrittämättä. Ovulaatiotikutimme ja todella yritimme.
Kaiken huipuksi mulla ei ole ollut kuopuksen syntymän jälkeen yhtään haluja. Raskauden yritys oli siis pelkkää halutonta panemista ovulaatiotikutellen. Ylipainoa on tällä hetkellä 30kg ja nämä ovat siis raskauskiloja. Ehdotin miehelle lapsenyritystaukoa, jotta voisin rauhassa keskittyä laihduttamaan itseni takaisin normaamipainoon. Laihdutus voisi myös lisätä mahdollisuutta raskautumiseen, jos siis enää edes haluaisin/haluaisimme raskaaksi.
Nyt äsken mies ilmoitti, että hän ei ollut käsittänyt, että pidämme kokonaan taukoa yrityksestä. Mies luuli, että pidämne taukoa vain ovulaatiotikutuksesta.
Emme ole panneet kumminkaan 2kk miehen mukaan siksi, koska ei ole ollut lapsiperheessä tilaisuutta. Minä ja vauva nukumme eri huoneessa.
Minä olen luullut, että olemme yhteisymmärryksessä päättäneet olla panematta ollenkaan, kunnes laihdun. Eihän mulla ole edes haluja. Jospa halut palaisivat pikkuhiljaa ja olisi kivempi panna sitten.
Miehelläkään ei kuulemma ole juurikaan haluja, koska emme edes pääse 69 asentoon enää ylipainoisina. Minä taas en halua keskeyttää hyvin alkanutta laihdutusta raskautumalla kesken kaiken.
Melkoinen soppa siis.
Mitäköhän tässä kannattaisi tehdä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Keskittykää nyt kahteen lapseen. Ei kuulosta siltä, että tilanne olisi hyvä kolmennelle tai lapselle tai edes, että parisuhteenne sen kestäisi. Miksi nukut vauvan kanssa eri huoneessa?
Molempien pitää ensin oppia olemaan vanhempia tasapuolisesti ja ottamaan kodin- ja lastenhoidosta vastuuta. Parisuhde kuntoon - se on muutakin kuin ovulaatiotestejä ja perhekoon kasvattamista. Muuten olet aivan "kusessa" kolmen lapsen kanssa.
Tosiaan sinulle harrastuksia ja liikuntaa - päivisin vaunulenkkejä. 10 kg turvotusta kuulostaa ihmeelliselle. Kyllähän se turvotus poistuu jo ekojen viikkojen jälkeen synnytyksestä. Imetätkö? Tuskin tulet raskaaksi imetyksen aikana, kun hormonitoiminta on täysin normaalista poikkeava. Imetys kuitenkin myös laihduttaa eli olisi sinulle ja vauvalle ihan hyväksi.
Eli ottaisin vuoden tauon asiaan ja harkitsisin sitten vasta, onko oikeasti rahkeita kolmeen lapseen. Ette ole nuoria ja kaikki lapset pitää kuljetella ja auttaa läpi päivähoidon, harrastusten ja peruskoulun. Elämään tulee paljon muuttujia, kun lapset kasvavat.
Nukun vauvan kanssa eri huoneessa, koska vauva heräilee vielä välillä yöllä ja jos mies nukkuu samassa huoneessa me jokainen herätämme toisemme ja kukaan ei saa nukkua edes kohtuulllisia unia. Nyt tämä 'vauva' on jo yli 1v, eli taapero. Kaikki eri aikaan huoneeseen tulot, vessakäynnit, hyssytykset jne. häiritsee kaikkien unia. 1v nukkuisi isomman sisaruksen kanssa lastenhuuneessa jos eivät he sitten herättäisi toisiaan joka yö ja 1v nukahtaa paremmin jos aistii äidin olevan vieressä. Kun vauva oli alle 1v kokoilussa nukkua lastenhuuneessa se meni siihen, että häntä sai joka yö hyssytellä uudestaan tunti uneen, kunnes nukahti. Nyt kun hän nukkuu äidin vieressä hän nukahtaa parissa minuutissa uudelleen. En ole enää imettänyt 9 kuukauteen. Lopetin imetyksen kun vauva oli 6kk.
Kerrytin kyllä raskauden aikana nestettä todella paljon, koska mulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitystä ei aloitettu silti heti. Nyt lääketasapaino tuntuu löytyneen.
Mielestäni ainakin 6kk tauko raskauden yritykseen olisi todellakin hyvä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti ap, miksi helevetissä hoet tuota teidän 69 juttuanne? Olet todella omituinen. Mitä väliä av-raadille sillä on, missä asennossa hommailette? Ja mitä tekemistä 69:llä on sen kanssa, oletko SINÄ valmis kolmanteen lapseen? Eli haetko sinä tässä nyt ratkaisua siihen, kannattaako kolmatta lasta tehdä vai siihen, kuinka haluaisit taas rynkyttää miehesi kanssa 69:ä? En kestä.. yyyh.
Haen aloituksen kirjoituksessa mainitsemaani ongelmaan ratkaisua. Lisäksi minua häiritsee suunnattomasti se, että mulla ei ole haluja. Haluaisin haluta, mutta en nyt pysty.
ap
Ei kukaan haluaisi tuossa tilanteessa seksiä...
Ap, mieti vuosi jotain muuta kuin asentoja ja uutta lasta! Ehkä älykkyystestikin olisi paikallaan...
Toisitte vielä lapsen tuollaiseen tilanteeseen? Ei enempää teille.
10 kg turvotusta!?!?!? Litra vettä painaa noin kilon, joten tuo on kymmenenlitran ämpärillisen verran turvotusta. Litra per kymmenen kiloa on tappava annos eli 60 kg ihmisille 6 litraa, 80 kg 8 litraa ja 100 kg 10 litraa. Jos et ole satakiloinen tuo olisi tappava annos vettä.
Miten paljon miehesi osallistuu kodin ja lasten hoitamiseen?
Miten ihmeessä raskauden yrittäminen ja seksin harrastaminen oikeastaan ovat estäneet painonpudotuksen?? En pysty käsittämään tätä. Enkä myöskään ymmärrä miksi seksin harrastaminen on kokonaan pois kuvioista vain siksi jos pidätte taukoa vauvan yrittämisestä. Eikö nyt olisi paras tehdä niin että harrastatte seksiä silloin kun siltä tuntuu, ja sinä rupeat tosissasi pudottamaan painoasi siinä samalla?
Miten teillä menee nykyisten lasten kanssa? Ootko kotona lasten kanssa vai työelämässä? Mitä mies tekee?
Eroa tuollaisesta syyllistäjästä. Täysi tyhjäpää.
Tuleeko ne tähänastiset lapset hoidettua hyvin?
Miksi pitää 'tehdä' lisää - et ole mikään tuotantolaitos.
Jos minulla olisi 30 kg ylipainoa, en tiedä miten jaksaisin olla. Hienoa, että sinulla on laihdutussuunnitelma, jota toteutat määärätietoisesti, pidä siitä kiinni.
Jos mies on samassa määrin ylipainoinen, olisi syytä yhdessä miettiä terveysriskejänne (sydän, maksa, diabetes, nivelrikot). Raskautuminen pitäisi olla siellä istan alapäässä.
Miettikää ikä- ja ylipainotilannettanne sekä mahdollisuuksianne hoitaa nykyiset lapset siten, että he saavat kaiken tarvitsemansa hoidon ja huomion. Lapsiperheessä pitää olla iloa ja menoa ja meininkiä. Onko sitä?
Onko miehelläsi jokin uskonnollinen aate takana, kun sanoo "mikä oikeus mulla on kieltää lasta syntymästä". Kuulostaa joidenkin uskonnollisten liikkeiden naisen uhraamismeiningiltä. Seksi vain lisääntymisen vuoksi kuulostaa aika kurjalta.