Mies ei ymmärrä, että en olekaan vielä valmis kolmanteen raskauteen
Ikä painaa taustalla, koska täytän pian 40v.
Aluksi olin ihan/melko varma, etten halua enää lisää lapsia kahden lapsemme lisäksi. Samaan aikaan mietin, että jos sittenkin yrittäisimme saada kolmannen lapsen ja tämä yritys olisi aloitettava kun kuopus on 6kk tai ei koskaan, koska mun ikä.
Miehen eräs lause oli 'mikä oikeus mulla on kieltää lasta syntymästä'.
Emmin ja emmin...mietin riskejä mitä voisi olla vanhemmalla iällä raskaudessa. Mietin myös sitä, että miten jaksaisin ja kuopuskin on aivan liian pieni vielä. Edellinen raskaus oli vaikea. Kuopus kumminkin on hyvin nukkuva ja helppo vauva.
Päädyin sittenkin yrittämään lasta.
Yritimme mieheni kanssa saada kolmatta lasta alulle 8kk onnistumatta. Nyt olemme olleet 2kk yrittämättä. Ovulaatiotikutimme ja todella yritimme.
Kaiken huipuksi mulla ei ole ollut kuopuksen syntymän jälkeen yhtään haluja. Raskauden yritys oli siis pelkkää halutonta panemista ovulaatiotikutellen. Ylipainoa on tällä hetkellä 30kg ja nämä ovat siis raskauskiloja. Ehdotin miehelle lapsenyritystaukoa, jotta voisin rauhassa keskittyä laihduttamaan itseni takaisin normaamipainoon. Laihdutus voisi myös lisätä mahdollisuutta raskautumiseen, jos siis enää edes haluaisin/haluaisimme raskaaksi.
Nyt äsken mies ilmoitti, että hän ei ollut käsittänyt, että pidämme kokonaan taukoa yrityksestä. Mies luuli, että pidämne taukoa vain ovulaatiotikutuksesta.
Emme ole panneet kumminkaan 2kk miehen mukaan siksi, koska ei ole ollut lapsiperheessä tilaisuutta. Minä ja vauva nukumme eri huoneessa.
Minä olen luullut, että olemme yhteisymmärryksessä päättäneet olla panematta ollenkaan, kunnes laihdun. Eihän mulla ole edes haluja. Jospa halut palaisivat pikkuhiljaa ja olisi kivempi panna sitten.
Miehelläkään ei kuulemma ole juurikaan haluja, koska emme edes pääse 69 asentoon enää ylipainoisina. Minä taas en halua keskeyttää hyvin alkanutta laihdutusta raskautumalla kesken kaiken.
Melkoinen soppa siis.
Mitäköhän tässä kannattaisi tehdä?
Kommentit (31)
Mies hoitamaan lapsia ja sinulle omaa aikaa. Liity vaikka johonkin kuntoilukerhoon.
Itse en olisi jaksanut tehdä kolmatta, jos olisi ollut 30 kg ylipainoa. Kasvoin kokoa raskauksissa enintään 15 kg ja siinä oli jo kantamista. Synnyksen jälkeen jäi 6-7 kg ylimääräistä. Olin myös sinua nuorempi, kun sain kolmannen lapsen ja ikäerot olivat aina vähintään 2 vuotta. Imetin kauan, joten en aikaisemmin tullut raskaaksikaan.
Mies täyttää pian 45 ja ei ole omien sanojensa mukaan kiinnostunut yli 10 vuotta nuoremmista naisista. Yli 10v nuoremmat voivat tulla minua helpommin raskaaksi. Lisäksi hän ei ole kiinnostunut hakemaan ketään toista minun tilalle.
ap
Minulla on jo oma liikuntalaji, mutta en tällä massalla kykene siihen. Laihdutan nyt ruokavaliolla.
ap
Aika moni nainen hankkii sen lapsen keinoja kaihtamatta jos oma mies ei halua enempää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen hankkii sen lapsen keinoja kaihtamatta jos oma mies ei halua enempää lapsia.
Miten tämä liittyi aiheeseen? Nyt lisää lapsia haluava on mies ja nainen ei ole vielä valmis.
ap
Kiloni ovat pääasiassa turvotusta ja olen varma saavani 20kg pois kesään mennessä. Tämän jälkeen ylipainoa ei jäisi enää kuin 10kg ja seksikin sujuisi jo paremmin.
ap
Me hankimme kolmannen, olin 40 kun hän syntyi ja sanon vaan että ole todella varma että SINÄ haluat kolmannen tai lopeta yrittäminen.
Onko kyse nyt siitä, että et halua seksiä, koska tunnet olevasi liian lihava siihen, vai ovatko halut menneet kokonaan? Jos kyse on jälkimmäisestä niin laihdutus tuskin tuo niitä takaisin.
Keskittykää nyt kahteen lapseen. Ei kuulosta siltä, että tilanne olisi hyvä kolmennelle tai lapselle tai edes, että parisuhteenne sen kestäisi. Miksi nukut vauvan kanssa eri huoneessa?
Molempien pitää ensin oppia olemaan vanhempia tasapuolisesti ja ottamaan kodin- ja lastenhoidosta vastuuta. Parisuhde kuntoon - se on muutakin kuin ovulaatiotestejä ja perhekoon kasvattamista. Muuten olet aivan "kusessa" kolmen lapsen kanssa.
Tosiaan sinulle harrastuksia ja liikuntaa - päivisin vaunulenkkejä. 10 kg turvotusta kuulostaa ihmeelliselle. Kyllähän se turvotus poistuu jo ekojen viikkojen jälkeen synnytyksestä. Imetätkö? Tuskin tulet raskaaksi imetyksen aikana, kun hormonitoiminta on täysin normaalista poikkeava. Imetys kuitenkin myös laihduttaa eli olisi sinulle ja vauvalle ihan hyväksi.
Eli ottaisin vuoden tauon asiaan ja harkitsisin sitten vasta, onko oikeasti rahkeita kolmeen lapseen. Ette ole nuoria ja kaikki lapset pitää kuljetella ja auttaa läpi päivähoidon, harrastusten ja peruskoulun. Elämään tulee paljon muuttujia, kun lapset kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse nyt siitä, että et halua seksiä, koska tunnet olevasi liian lihava siihen, vai ovatko halut menneet kokonaan? Jos kyse on jälkimmäisestä niin laihdutus tuskin tuo niitä takaisin.
En ole yhtään varma siitä, että miksi mulla ei ole haluja.
Joitain teorioita haluttomuuteen mulla kumminkin on. Listaan niitä tähän alle.
- Ylipainon aiheuttamat mahdolliset hormonimuutokset, kömpelö olo, ulkonäkö
- Lantionpohjan laskeumat mm. virtsarakko ja kohdunnupukka pullistuu ulos ja ulostus- ja virtsaamisvaikeudet. Olen menossa leikkaukseen, kun lapsiluku on täynnä.
-Mies ei ehdota seksiä juuri koskaan. Panimme lähinnä silloin kun kerroin ovulaatiotikun näyttävän plussaa tai kalenterin kertovan ovulaation olevan lähellä. Seksiä ei ole harrastettu vuosiin just for fun. Tämä häiritsee minua. En koe itseäni kovin halutuksi, vaikka mies väittää suurimman syyn olevan hänen oma mahansa. Tiedän, että mies kiihottuu hoikista naisista.
-Meidän sängyssä on joustinpatjat ja tällä massalla ja muutenkaan en tykkää noin pehmeästä jousitetusta sängystä 69 harrastaessa. Polvet uppoo sänkyyn, vaikka tarvitsisi tukea. Aikaisemmin harrastimme 69 sohvalla, jonka saa levitettyä isommaksi, koska sohva on tarpeeksi kova. Lisäksi yhteen aikaan nukuimme sohvalla tilasyistä. Olen kyllä ehdottanut ja vaatinut kovempien vaahtomuovipatjojen hankintaa, mutta rahatilanne ei anna ihan heti periksi.
En yhtään tiedä. että palaisivatko halut jos nämä asiat olisivat kunnossa. En edes itsetyydytä, kuin kerran kuussa tai kahdessa, kun ei haluta yhtään. Ennen lapsia mulla oli todella suuret halut.
ap
Mikä ihme tuo 69 himo on? Eikö teillä muuten ole harrastettu seksiä kuin se asento? Voi olla tosiaan aika vaikea raskautua tossa asennossa..
Lopettakaa yrittäminen heti ja yrittäkää nyt pitää se arki kasassa niiden kahden lapsen takia! Olette molemmat sekaisin ja tuohon soppaan ei tarvita yhden yhtä vauvaa.
Tavallinen kaduntallaaja ei yleensä joudu ongelmiin teekkarin kanssa. Perinteisen huumorituotteen myyntityö kuitenkin saa jotkut yksilöt käyttäytymään arvaamattomasti. Jos joudut uhkaavaan tilanteeseen, tätä ohjenuoraa noudattamalla selviät kohtaamisesta ehjin nahoin. Toivottavasti.
1. Peräänny rauhallisesti samalla hiljaa puhuen. Vältä muutoinkin poikkeavaa käytöstä. Normaaliolojen vallitessa ihmisten ja teekkarien kesken ei yleensä synny kahnauksia.
Polyteknikko saattaa käydä tuttavalliseksi.
2. Jos kuitenkin koet olosi epävarmaksi, älä missään nimessä yritä juosta karkuun.Teekkarien tiedetään rikkoneen nesteen päällä juoksun maailmanennätyksenLappeenrannassa vuonna 2009.
Tekniikan ylioppilas on yllättävän vikkelä.
3. Puuhun kiipeäminen ei varsinkaan auta. Teekkari kiipeää sinua paremmin. Teekkareilla tiedetään olevan kiipeilyseura ainakin Tampereella.
4. Älä huutele voimakkaasti. Teekkari voi kuvitella, että haluat ostaa hänen kauppaamansa Äpy-viihdetuotteen.
5. Jos teekkari kuitenkin saa sinut kiinni, heittäydy veltoksi ja leiki kuollutta.Teekkari menettää kiinnostuksensa.
Älä epäröi heittäytyä maahan teekkarin kohdatessasi.
6. Jos näet jonkun hivelevän uutta Äpyään, poistu rauhallisesti tulosuuntaan.Teekkari on todennäköisesti vielä lähistöllä.
7. Viimeinen vaihtoehtosi on sulautua teekkarien joukkoon. Tekniikka on vaikea, sillä sinun täytyy ajatella kuin teekkari. Pidä aina vapun alla lajityypillistä tupsulakkia mukanasi. Voit vetää hatun päähäsi levottoman yksilön lähestyessä. Jos olet jo joutunut teekkarin uhriksi ja sinulle on myyty Äpy, pidä se näkyvillä. Teekkari saattaa hämääntyä ja jättää sinut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tuo 69 himo on? Eikö teillä muuten ole harrastettu seksiä kuin se asento? Voi olla tosiaan aika vaikea raskautua tossa asennossa..
Samaa olen miettinyt, kun mies haluaa aina vaan 69. Kuulemma siinä on niin hyvät näkymät. On 69 minustakin mukavaa, mutta kun sitä samaa tekee vaikka 500krt ei se enää ole yhtä hekumallista. Hyvin harvoin on muita asentoja, koska mies ei tahdo. Olemme ensin 69 ja sen jälkeen yhdyntä eri asennossa.
ap
Oikeesti ap, miksi helevetissä hoet tuota teidän 69 juttuanne? Olet todella omituinen. Mitä väliä av-raadille sillä on, missä asennossa hommailette? Ja mitä tekemistä 69:llä on sen kanssa, oletko SINÄ valmis kolmanteen lapseen? Eli haetko sinä tässä nyt ratkaisua siihen, kannattaako kolmatta lasta tehdä vai siihen, kuinka haluaisit taas rynkyttää miehesi kanssa 69:ä? En kestä.. yyyh.
Vierailija kirjoitti:
Imetin kauan, joten en aikaisemmin tullut raskaaksikaan.
Olihan tämä vitsi?
Ei kai kukaan aikuinen ihminen tosissaan pidä imetystä ehkäisykeinona??
Joskus hävettää olla ihminen...
Hei Ap.
Rauhoittukaa, hoitakaa olemassa olevia lapsianne, panoskaa heihin!!! Mikä päähänpinttymä miehelläsi on saada tuohon yksi lapsi lisää????
Ap, ala panostaa myös omaan terveyteesi, kävelylenkkejä ja ruokavalio.
Älä pliis enää kirjoita tänne seksiasennoistanne!
Siis todella outo kuvio. Mies ei tee aloitetta seksiin ja on pakkomielteinen 69stä. Ei ilmeisesti juuri hoida aiempia lapsiakaan. Silti pitäisi uusi vauva saada (miksi?!), ja kaupan päälle ap pitää tätä kaikkea ihan normaalina ja ongelmana on vain liian pehmeät patjat. 😑😑😑 olen sanaton.
Miehen kannattaa hommata nuorempi nainen. Muuta neuvoa ei tule.