Morjensta! Asiaa uusperheellisten ongelmista sietää puolison lasta.
Heissan!
Olemme seurustelleet puolisoni kanssa muutaman vuoden. Alkuun tulin hänen vaativan lapsensa kanssa oikein hyvin juttuun. Meillä oli hauskaa, laitoin häntä nukkumaan(monesti jopa lapsen omasta pyynnöstä).
MUTTA!
Nyt kun puolisoni lapsineen on muuttanut meille (minulla siis myös lapsi. Samanikäinen kuin puolisollani) on ongelmat alkaneet.
Lapset jakavat huoneen keskenään. Kertaakaan en ole saanut mennä iltasatua lukemaan kun tämä pikku tyranni on kotona. Puolisoni pitää aina lukea satu ja paijata ipana uneen. Oma lapseni nätisti hyväksyy järjestelyn. Molemmat lapset ovat siis 6v. Puolisoni lapsi ei kestä häviämistä yhtään. Usein kun mukulat pelaavat keskenään ja tämä kiistapukari häviää niin parku tulee.
Minua ja mun sääntöjä mollataan monta kertaa päivässä. Mun lapsi on tuolle riitapukarille kuin jalokivi. Mutta auta armias jos riitapukarille sanotaan vastaan niin heti tulee itku.
Koirakin on ihan perseestä jos se ei toimi riitapukarin mielen mukaan.
Puolisoni koittaa kyllä pitää kuria, mutta ei ikinä koskaan toteuta uhkauksiaan. Jankkaa uhkauksilla niin monta kertaa että lapsi tottelee. Ja taas ollaan 10 minuutin päästä samassa tilanteessa. Riitapukari kiukuttelee esimerkiksi siitä että pitää pukeutua.
Mun hermot ei kestä!
Kiitos ja anteeksi!
Kommentit (122)
(Entinen) ystäväni sai lapsen ja lapsen ollessa noin 2-vuotias erosi lapsen isästä. Ystävän koko maailma alkoi pyöriä lapsen ympärillä ja ehdoilla, enkä tarkoita tätä pelkästään rakastavassa ja positiivisessa mielessä.
Ennen niin fiksu, looginen ja kaikin tavoin järkevä nainen muuttui lapsensa hössöttäväksi orjaksi.
Kaikki oli lapselle sallittua mm. kesken kauppaostosten tekemisen hyllyistä tuotteiden availu ja syöminen ennen kassaa, kotona tavaroiden rikkominen ja heittely jne. "perusperseily", mutta kammottavinta oli miten lapsi huusi kurkku suorana kuinka äitinsä pahoinpitelee häntä jos ei saanut julkisilla paikoilla tahtoansa läpi. Tällöinkään äiti ei pitänyt jämäkkää puhuttelua tämänkaltaisten valheellisten syytösten vakavuudesta vaan rauhoitteli (eli PALKITSI) narsistista ja tyranniksi kehittynyttä kersaansa ja esim. suklaalla.
Päiväkodista yrittivät ohjata lasta mm. terapiaan, mutta äiti otti tämän henkilökohtaisena loukkauksena eikä vienyt lasta terapiaan. Äiti ei myöskään suostunut myöntämään kuinka hirviömäisesti lapsensa kiusaa muita lapsia päivittäin päiväkodissa vaan käänsi asian päälaelleen, että HÄNEN LASTAAN kiusataan kun kukaan päiväkodin lapsista ei halua leikkiä hänen ipanansa kanssa.
Lapsen kasvaessa käytös vain paheni ja mukaan astuivat myös äidin pahoinpitely kun lapsi ei saanut tahtoaan läpi.
Ainakin yksi äidin seurustelusuhteista kaatui lapsen mustasukkaisuuteen. Tämän kyseisen eron jälkeen satuin näkemään naisen ex-miesystävää ja heidän seurustellessaan mekin olimme ystävystyneet. Mies kertoi minulle kuinka lapsi oli väittänyt äidilleen ja taloyhtiön naapureille miten mies oli lasta vahtiessaan jättänyt lapsen yksin ja lähtenyt omille teilleen. Oikeasti mies oli lähtenyt hakemaan pyykkejä pyykkituvasta saman kerrostalon alakerrasta ja sanonut lapselle (tällöin jo kouluikäinen) tästä. Miehen tullessa pyykkien kanssa takaisin oli lapsi ollut itkemässä hysteerisenä kotioven edustalla lauma naapureita ympärillään. Eiväthän naapurit suostuneet uskomaan miestä vaikka tällä oli täysi pyykkikori käsissään koska yleensä kouluikäiset lapset eivät saa paniikkikohtauksia turhasta. Eivätpä tienneet millainen mestarimanipuloija tuo lapsi oli. Lapsi jatkoi valehteluaan vielä kun äitinsä tuli kotiin ja erohan siitä tuli koska äiti piti miestä hirviönä jolle ei voi jättää lapsia vaihdettavaksi. Myöhemmin kuulin tältä äidiltä miten lapsi "oireili" vielä eron jälkeen koska pelkäsi että hänet voidaan jatkossakin jättää yksin... Kuuluma uusin Play Station piristäisi ja auttaisi toipumaan, näin lapsi oli siis itse sanonut. Niinpä pienituloinen äiti osti vekottimen pikkupirulleen ja tadaa eipä enää ahdistanut.
Eli voi noita hirviömäisiä lapsia olla olemassa.
En ole enää ystävä tämän naisen kanssa sillä en suostunut katsomaan kuinka hänen lapsensa sai kiusata omaa lastani ja jos kielsin niin sain äidin taholta kaameat raivarit.
Jotkut lapst nyt vain ovat riitapukareita ja tyranneja.