Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset sairaana --- hoitovastuu miehellä?

Vierailija
04.02.2019 |

Miehen lapset tulivat viikonloppuna kipeinä isäviikonlopulle. Järjestin aiempaa enemmän menoja itselleni, sillä mieluummin olen muualla kuin hoitamassa miehen kipeitä lapsia. Ja isän luo he tulevatkin.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä. 

Minkälainen äiti laittaa sairaat lapset isän hoiviin? Ei kävisi mielessäkään. Olkoonkin miten sovitut hoitopäivät tahansa, niin äitinä lapset menevät edelle, ei oma vapaus.

Lapset ei ole pelkästään äidin.

Vierailija
82/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi kuumeista lasta viemään etäisälle ellei minulla olisi sovittuna jotain poikkeuksellista sille viikonlopulle. Kyllä olettaisin, että isä pystyy, haluaa ja voi hoitaa sairasta lasta siinä missä minäkin.

Tämä on tietyllä tapaa aika karua, että lähivanhempana houdat kaiken raskaan yksin, mikä liittyy lapsiin, vaikka ihan hyvin vastuuta voisi jakaa enemmänkin. Sairaita lapsia on aika raskasta välillä hoitaa, joten minusta on ihan hyvä, että vastuuta jaetaan. Mutta kuten sanoin, kovin sairasta lasta en lähtisi kuljettamaan. Toisaalta yksinhuoltajan on joka tapauksessa käytävä kaupassa ja mahdollisesti otettava se kipeä lapsi sinne mukaan.

Olisi hyvä myös kysyä lapselta, joka on pienessä kuumeessa, mutä hän toivoo. Jos isän näkemisestä on kaksi viikkoa ja nyt tulisi viikko lisää, lapsi voi itse haluta nähdä isän. Ainakin meillä kaksi viikkoa erossa isästä alkaa olla jo lasten sietokyvyn rajoilla ja isän perään itketään iltaisin.

Kyllä se oikein menee niin, että etävanhempi jakaa elatsuapua, ja lähivanhempi hoitaa lapset, jotka sitten vierailevat etällä. Mikäli vastuu on puoliksi, on raha-avustustenkin oltava. Jos ei ole, niin ehdottakaa että vaihdatte osia etän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketjun pitänyt koskea isän vs. äitipuolen hoitovastuuta sairaista lapsista? Ei lähiäidin vs etäisän? Alkuperäiseen: lasten isä on vastuussa 100% ja teet oikein kun jätät vastuun hänelle. Toki on hyvä välillä auttaa jos toinen oikeasti tarvitsee apua, mutta ei mitään sellaista, että toinen lähtee poikien saunailtaan ja sinä hoidat flunssaisia lapsia kotona.

Kyllä minä olen useasti isäpuolena hoitanut kumppanin lapsia jos hänellä on saunailta, tai vaikka tallinnanreissu. En ymmärrä mitä täällä joidenkin päässä liikkuu.

Minä ihmettelen, mitä sinun päässäsi liikkuu. Jos lapsella on isä, niin isä hoitaa.

Jos ei ole isää, niin sitten tilanne on eri. Mutta siitä ei kai tässä ketjussa puhutakaan.

Minä kysyn menoilleni hoitajaksi tässä järjestyksessä

1) isää

2) omaa äitiäni

3) ex-anoppia

4) aviomiestäni.

En halua kuormittaa miestäni enempää kuin on pakko.

Olenko minä tehnyt väärin kun olen hoitanut avokkini lapsia, kun hänellä on menoa? Minä näen että se on myös minun velvollisuus, koska olemme samaa taloutta, maksan myös näiden lasten menoja, koska haluan heille hyvää ja voin, enkö saisi? Olen myös vaihtanut auton suurempaan, että me kaikki mahdumme. Yritän ajatella että noilla lapsilla ja heidän äidillään ja isällään olis asiat mielummin hyvin kuin huonosti. En näe täällä montaakaan ihmistä, joka toivoisi puolison exälle hyvää, vaan pelkkiä ongelmia, tässä on vaan ikävä puole että ne ongelmat tuppaa leviämään lapsiin ja kaikkien elämään. Jokainen tavallaan.

Ei, et ole tehnyt väärin, mutta ei sinulla mitään velvollisuutta ole tuohon.

Tärkeintä vain on, ettet itse katkeroidu ja ajattele, että puoliso tai lapset ovat sinulle tästä jotain velkaa. Jos toimit niinkuin toimit, täytyy sen olla pyyteetöntä.

Uusperheiden ongelmat juontuvat aika usein siitä, että toinen maksaa, auttaa, hoitaa ja kasvattaa - ja lopulta hänestä tuntuu hyväksikäytetyltä ja kuiviin imetyltä. On inhimmillistä uskoa, että auttaminen omisi vastavuoroista.

Autan myös naapuria ja usein ihan tuntemattomiakin. En katkeroidu, vaan pidän omat asiani kunnossa, niin tätä ei pääse tapahtumaan. Tottakai pitää asettaa rajat jos joku yrittää käyttää hyväksi, mutta ei toisten auttamistakaan saa pelätä. Autat ikään kuin sillä panoksella mikä sinulla on varaa hävitä.

Vierailija
84/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri valitti joskus vuosia sitten kuinka lasten isä ei suostu hoitamaan sairaita lapsia.

Sairaana heitä ei tietenkään voinut isän luokse viedä. Mutta jos sattuivat sairastumaan isän luona ollessaan niin tuli kiukkuista puhelua: "sun lapset on sairaana, hae ne pois".

Nille lapsille piti pahimmillaan eväät pakata mukaan että isä suostui heitä tapaamaan.

Ja takaisin piti hakea heti kun isä vingahti, vaikka se olisi ollut kymmeneltä illalla tai viideltä aamulla ja sovittu isäaika loppuisi vasta seuraavana iltana.

Lasten isä sanoi Ihan suoraan tekevänsä kiusaa ettei äiti saisi levätä eikä pystyisi käymään missään isäviikonlopun aikana.

Ja miehen uusi vaimo vain katsoi tyytyväisenä vierestä.

Mun ystävällä oli kanssa tämmöinen työkaveri. Kahvipöydässä aina päivittelivät joukolla tuollaista kamalaa isän irvikuvaa ja ihan se ko a äitipuolta. Työkaveri tippa linssissä kertoi kauhujuttuja ja koko työyhteisö tsemppasi.

Kerran sitten selvisi että tämä mun kaverin työkaveri sattuikin olemaan mun mieheni exä ja minä olin se se ko äitipuoli. Todellisuuttahan näissä äidin jutuissa ei juurikaan ollut. Äiti on aika moniongelmainen ja lapset meillä suurimman osan ajasta ja isä hoitaa pääasiassa.

Kauhujutut loppui lyhyeen kun yhtenä maanantaina valituksen aiheena oli ollut se, kuinka ka ma la äitipuoli nyt oli kieltänyt vähän nuhaisten lapsien menon viikonlopuksi isän luo. Siinä sitten taas joukolla tossukkaa miestä ja äitipuolta haukuttiin.

Mutta kas kun kaverini oli saanut multa kuulla että todellisuudessa lapsilla oli niin paha mahatauti että solkenaan tuli kummastakin päästä ja kuumettakin oli reilusti. Isä ei olisi lasten hyvinvoinnin takia halunnut lähteä kuskaamaan lapsia autossa +30 kilometriä vaan ehdotti äidille että jos nyt poikkeuksellisesti eivät tulisi/katsottaisiin vointia uudestaan huomenna jos tulisi sitten hakemaan. Tästä äiti suuttui niin ettei vastannut puhelimeen koko viikonloppuna ja takavarikoi lastenkin puhelimet ettei isä saanut kysellä vointia.

Kaveri latasi kahvipöydässä tämän tiedon tiskiin ja oli tämän valittajan (ja muidenkin) ilme ollut kuulemma ihan vinkeä. Siihen loppui nämä (perättömät) jutut.

Joten kannattaa muistaa että ihan kaikkea ei kannata suorilta uskoa. Ja ihan kaikkea runsaasti väritettyä ei kannata suustaan ulos suoltaa, maailma on pieni ja joku voikin tietää asioiden todellisen laidan ;)

Vierailija
85/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä. 

Minkälainen äiti laittaa sairaat lapset isän hoiviin? Ei kävisi mielessäkään. Olkoonkin miten sovitut hoitopäivät tahansa, niin äitinä lapset menevät edelle, ei oma vapaus.

Lapset ei ole pelkästään äidin.

Hyvään äitiyteen ei silti kuulu lasten lykkääminen isälle kun he sairastavat, olkoot miten molempien lapsia hyvänsä. Ei ole olemassa mitään lakia että lasten on pakko sairastaa etän luona, vaan hyvä lähivanhempi hoitaa lapset sairainakin.

Vierailija
86/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tuo mälvääminen,” meillä hoidetaan sairaat lapset ja meillä tietysti viedään sairaat lapset äidille/ isälle.”

Huomaatte varmaan ,miten lapsellista.Kukin taplaa tyylillään.

Vierailija
87/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hel...ttiä : eikös vanhempien kuulu lapsensa hoitaa ?  ? ?

ai niin mutta kun sinulla oli menoa ja eivät ole sinun lapsia eikös niin ! !

älä vaan itse hanki lapsia koskaan ne kun on hoidettava !

Vierailija
88/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi taivas kirjoitti:

mitä hel...ttiä : eikös vanhempien kuulu lapsensa hoitaa ?  ? ?

ai niin mutta kun sinulla oli menoa ja eivät ole sinun lapsia eikös niin ! !

älä vaan itse hanki lapsia koskaan ne kun on hoidettava !

Vanhemmat hoitavat lapsensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän