Miehen lapset sairaana --- hoitovastuu miehellä?
Miehen lapset tulivat viikonloppuna kipeinä isäviikonlopulle. Järjestin aiempaa enemmän menoja itselleni, sillä mieluummin olen muualla kuin hoitamassa miehen kipeitä lapsia. Ja isän luo he tulevatkin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ei etävanhemman ole mikään pakko ottaa sairaita lapsia luokseen. Lapset voivat sairastaa kotonaan ja tulla sitten meille kun ovat terveitä. Olen saanut heiltä mm. influenssan joka vaati sairaalahoitoa, sekä muita tauteja. Itselleni immuunivammaisena kulkutaudit ovat monesti todella vaarallisia. Onneksi miehen lapset eikä eksä ole tyhmiä, niin kuin täällä moni omista lapsivapaistaan kiinni pitävä, vaikka sitten toisen hengenmenon uhalla, tuntuu olevan. Minäminäminä.
Miten sä olet voinut mennä lapsellisen ihmisen kanssa yhteen ja sitten syytellä muita itsekkäiksi oman tilasi perusteella?
Miten sä olet voinut tehdä lapsia, jos et ymmärrä että sinulla lähivanhempana on se hoitovastuu lapsistasi?
On samantekevää, kumpi on etä- tai lähivanhempi, vaan sairaan lapsen hoito on jaettava puolisiksi, jos vanhemmilla on lapsen yhteishuoltajuus. Näin ainakin meillä töissä, josta molempien vanhempien työnantajat pitävät tiukasti kiinni, koska se on lakiin kirjoitettu ja on ihan sama, kumpi on lähi- tai etä, vaan huoltajuus ratkaiseen ja tietysti välimatka, jos se on satoja kilometrejä. Tai muussa tapauksessa se on palkatonta vapaata.
Ihan höpöhölinää, älkää nyt vain kukaan uskoko tuota skeidaa :D
Ei työnantajalla sentään ole oikeutta työntekijänsä expuolison töihin ja tekemisiin :D Voi hyvää päivää taas :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos lapset sairastuu viikonloppuna sen etäisän luona? Ei kai sairaita lapsia silloin kuskata äidin luo vaan isä jää hoitamaan lapsia kunnes tervehtyvät vaikka menisi viikkokin (esim. vesirokko, influenssa)?
Kyllä se on lasten koti jonne lähdetään sairastamaan. Meille ei ole mitään asiaa sairaana, sillä tässä talossa ne lasten pikkusairaudet voivat olla kohtalokkaiita. Mutta onneksi meillä ymmärretään tämä, eikä lapsia tungeta meille sairastamaan.
No johan sä olet altistunut jos ne lapset on jo valmiiksi siellä. Miksi pitää kuskata kipeitä lapsia toiseen paikkaan? Ja aika monella ydinperheessäkin on immuuniongelmia, mm. minulla sytostaattilääkitys, luuletko että minä lähetän omat lapset pois jos ne sairastuu?
Näinpä, ydinperheessä ei äidit vaadikaan pitkiä lapsivapaita. Tässä huomaat eron ydin ja eroperheen välillä.
Mikä ihme tässä lapsivapaajankkauksessa nyt on? Kyllä lähtökohdan pitäisi olla se, että molemmat vanhemmat ihan itse haluavat tavata ja hoitaa lapsiaan, eivätkä vaan kitkeränä mutise niistä toisen lapsivapaista.
-Eri
Koska monen on vaikea ymmärtää sitä että äiti laittaa sairaat lapset pois kotoa omien lapsivapaiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos lapset sairastuu viikonloppuna sen etäisän luona? Ei kai sairaita lapsia silloin kuskata äidin luo vaan isä jää hoitamaan lapsia kunnes tervehtyvät vaikka menisi viikkokin (esim. vesirokko, influenssa)?
Kyllä se on lasten koti jonne lähdetään sairastamaan. Meille ei ole mitään asiaa sairaana, sillä tässä talossa ne lasten pikkusairaudet voivat olla kohtalokkaiita. Mutta onneksi meillä ymmärretään tämä, eikä lapsia tungeta meille sairastamaan.
No johan sä olet altistunut jos ne lapset on jo valmiiksi siellä. Miksi pitää kuskata kipeitä lapsia toiseen paikkaan? Ja aika monella ydinperheessäkin on immuuniongelmia, mm. minulla sytostaattilääkitys, luuletko että minä lähetän omat lapset pois jos ne sairastuu?
Näinpä, ydinperheessä ei äidit vaadikaan pitkiä lapsivapaita. Tässä huomaat eron ydin ja eroperheen välillä.
Ja ne isäthän ei toki mitään lapsivapaita kaipaa, ilomielin ottaisivat yksinhuoltajuuden ja täyden jakamattoman hoitovastuun. Kyllä siinä on varaa äitejä parjata.
Juu en kaipaa lapsivapaata näin lähi-isänä, kun lapseni ovat sairaita. Tottakai he ovat kotona silloin. Minun lapsivapaani joutavat odottaa, lapseni tarvitsevat minua kun ovat kipeitä.
Vastuu on yksinomaan huoltajilla (jotka voivat kyllä hankkia lapsille hoitajankin). Ei huoltajien uusilla kumppaneilla. Tosin näissä uusperheasioissa voisi hitusen nenäänsä pitemmällekin asioita katsoa; onko tarkoitus yleensä edes jatkaa suhdetta, jolloin on viisasta luoda hyvä ja kestävä suhde myös uuden kumppanin lapsiin?
Jos asenne on kielteinen, sopii miettiä, onko oma kuuppa kunnossa.
"Jos mies haluaa seurustella kanssani, ottaa hän lapset ja minut pakettina". T av-mammat'
"En todellakaan ole vastuussa muitten lapsista" T. samaiset av-mammat
Eikö ketjun pitänyt koskea isän vs. äitipuolen hoitovastuuta sairaista lapsista? Ei lähiäidin vs etäisän? Alkuperäiseen: lasten isä on vastuussa 100% ja teet oikein kun jätät vastuun hänelle. Toki on hyvä välillä auttaa jos toinen oikeasti tarvitsee apua, mutta ei mitään sellaista, että toinen lähtee poikien saunailtaan ja sinä hoidat flunssaisia lapsia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketjun pitänyt koskea isän vs. äitipuolen hoitovastuuta sairaista lapsista? Ei lähiäidin vs etäisän? Alkuperäiseen: lasten isä on vastuussa 100% ja teet oikein kun jätät vastuun hänelle. Toki on hyvä välillä auttaa jos toinen oikeasti tarvitsee apua, mutta ei mitään sellaista, että toinen lähtee poikien saunailtaan ja sinä hoidat flunssaisia lapsia kotona.
Kyllä minä olen useasti isäpuolena hoitanut kumppanin lapsia jos hänellä on saunailta, tai vaikka tallinnanreissu. En ymmärrä mitä täällä joidenkin päässä liikkuu.
En lähtisi kuumeista lasta viemään etäisälle ellei minulla olisi sovittuna jotain poikkeuksellista sille viikonlopulle. Kyllä olettaisin, että isä pystyy, haluaa ja voi hoitaa sairasta lasta siinä missä minäkin.
Tämä on tietyllä tapaa aika karua, että lähivanhempana houdat kaiken raskaan yksin, mikä liittyy lapsiin, vaikka ihan hyvin vastuuta voisi jakaa enemmänkin. Sairaita lapsia on aika raskasta välillä hoitaa, joten minusta on ihan hyvä, että vastuuta jaetaan. Mutta kuten sanoin, kovin sairasta lasta en lähtisi kuljettamaan. Toisaalta yksinhuoltajan on joka tapauksessa käytävä kaupassa ja mahdollisesti otettava se kipeä lapsi sinne mukaan.
Olisi hyvä myös kysyä lapselta, joka on pienessä kuumeessa, mutä hän toivoo. Jos isän näkemisestä on kaksi viikkoa ja nyt tulisi viikko lisää, lapsi voi itse haluta nähdä isän. Ainakin meillä kaksi viikkoa erossa isästä alkaa olla jo lasten sietokyvyn rajoilla ja isän perään itketään iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä.
Minkälainen äiti laittaa sairaat lapset isän hoiviin? Ei kävisi mielessäkään. Olkoonkin miten sovitut hoitopäivät tahansa, niin äitinä lapset menevät edelle, ei oma vapaus.
Terveinä ollessaan eivät kuitenkaan mene?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä.
Juup, provoon aloitukseen provoja vastauksia...
Miten niin provo? Meillä on viikkoviikko systeemi ja ei meillä kipeänä lapset mene toiselle vanhemmalle, ellei ole ihan pakkotilanne. Ihan turha levittää tauteja, jos se on vältettävissä.
No mutta kun on näitä kitkeriä äitejä, jotka laittavat vahingot kiertämään vaikka tautienkin muodossa. Suuresti ihmettelen yhtä sairaanhoitaja-äitiä, joka laittaa lapset vaikka missä kunnossa sairastamaan isälle.
Sairaanhoitaja-äiti valitsee näille päiville tuplavuorot, yövuorot yms. Onko isä kädetön jos lapsi vähän kipeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on lasten koti jonne lähdetään sairastamaan. Meille ei ole mitään asiaa sairaana, sillä tässä talossa ne lasten pikkusairaudet voivat olla kohtalokkaiita. Mutta onneksi meillä ymmärretään tämä, eikä lapsia tungeta meille sairastamaan.[/
Koska monen on vaikea ymmärtää sitä että äiti laittaa sairaat lapset pois kotoa omien lapsivapaiden vuoksi.
Olen sairaanhoitaja äiti ja lähes aina töissä kun lapset exällä. En siis bileitä lapsivapailla. Minulla on joka 3. viikonloppu vapaata. Lasten on valitettavasti mentävä exälle olivat sairaita tai ei. Exä onneksi ymmärtää, uuden puolison mielepidettä en ole kysynyt
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies haluaa seurustella kanssani, ottaa hän lapset ja minut pakettina". T av-mammat'
"En todellakaan ole vastuussa muitten lapsista" T. samaiset av-mammat
Ei, vaan:
”En todellakaan ole vastuussa muiden lapsista” ja ”aviomieheni ei tarvitse ottaa koko pakettia, hänen tarvitsee vain hyväksyä lapseni ja kohdella näitä ystävällisesti”.
T. Av-mamma
Ps. Eiköhän nuo kirjoittajat ole eri ihmisiä
Mun mielestä on ikävää, että sairaita lapsia pompotetaan kipeinä paikasta toiseen. En minäkään mielelläni liiku mihinkään, jos sairastun. Toki joskus on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen useasti isäpuolena hoitanut kumppanin lapsia jos hänellä on saunailta, tai vaikka tallinnanreissu. En ymmärrä mitä täällä joidenkin päässä liikkuu.
Minä ihmettelen, mitä sinun päässäsi liikkuu. Jos lapsella on isä, niin isä hoitaa.
Jos ei ole isää, niin sitten tilanne on eri. Mutta siitä ei kai tässä ketjussa puhutakaan.
Minä kysyn menoilleni hoitajaksi tässä järjestyksessä
1) isää
2) omaa äitiäni
3) ex-anoppia
4) aviomiestäni.
En halua kuormittaa miestäni enempää kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen, mitä sinun päässäsi liikkuu. Jos lapsella on isä, niin isä hoitaa.
Jos ei ole isää, niin sitten tilanne on eri. Mutta siitä ei kai tässä ketjussa puhutakaan.Minä kysyn menoilleni hoitajaksi tässä järjestyksessä
1) isää
2) omaa äitiäni
3) ex-anoppia
4) aviomiestäni.En halua kuormittaa miestäni enempää kuin on pakko.
Olenko minä tehnyt väärin kun olen hoitanut avokkini lapsia, kun hänellä on menoa? Minä näen että se on myös minun velvollisuus, koska olemme samaa taloutta, maksan myös näiden lasten menoja, koska haluan heille hyvää ja voin, enkö saisi? Olen myös vaihtanut auton suurempaan, että me kaikki mahdumme. Yritän ajatella että noilla lapsilla ja heidän äidillään ja isällään olis asiat mielummin hyvin kuin huonosti. En näe täällä montaakaan ihmistä, joka toivoisi puolison exälle hyvää, vaan pelkkiä ongelmia, tässä on vaan ikävä puole että ne ongelmat tuppaa leviämään lapsiin ja kaikkien elämään. Jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole isää, niin sitten tilanne on eri. Mutta siitä ei kai tässä ketjussa puhutakaan.Minä kysyn menoilleni hoitajaksi tässä järjestyksessä
1) isää
2) omaa äitiäni
3) ex-anoppia
Olenko minä tehnyt väärin kun olen hoitanut avokkini lapsia, kun hänellä on menoa? Minä näen että se on myös minun velvollisuus, koska olemme samaa taloutta, maksan myös näiden lasten menoja, koska haluan heille hyvää ja voin, enkö saisi? Olen myös vaihtanut auton suurempaan, että me kaikki mahdumme. Yritän ajatella että noilla lapsilla ja heidän äidillään ja isällään olis asiat mielummin hyvin kuin huonosti. En näe täällä montaakaan ihmistä, joka toivoisi puolison exälle hyvää, vaan pelkkiä ongelmia, tässä on vaan ikävä puole että ne ongelmat tuppaa leviämään lapsiin ja kaikkien elämään. Jokainen tavallaan.
Mä toivoin puolisoni exälle hyvää, hän vaan ei toivonut meille, vaan hankaloitti kaikin keinoin. Itsekin hoidin lapsia ja ostin heille juttuja. Heidän äitinsä käytti heitä kiristämiseen. Sairaita lapsia meillä ei tosin laitettu matkustamaan puolin eikä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään jos haluaa, mutta hyvä lähtökohta uusperheelle on yleensä se, että jokainen on päävastuussa omista lapsistaan ja toinen voi auttaa, jos haluaa ja jaksaa. Toisenlainen kuin ydinperheessä jossa molempien kuuluisi olla 100% huoltajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) isää
2) omaa äitiäni
3) ex-anoppia
Ei, et ole tehnyt väärin, mutta ei sinulla mitään velvollisuutta ole tuohon.
Tärkeintä vain on, ettet itse katkeroidu ja ajattele, että puoliso tai lapset ovat sinulle tästä jotain velkaa. Jos toimit niinkuin toimit, täytyy sen olla pyyteetöntä.
Uusperheiden ongelmat juontuvat aika usein siitä, että toinen maksaa, auttaa, hoitaa ja kasvattaa - ja lopulta hänestä tuntuu hyväksikäytetyltä ja kuiviin imetyltä. On inhimmillistä uskoa, että auttaminen omisi vastavuoroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) isää
2) omaa äitiäni
3) ex-anoppia
Meillä järjestys on
4)Aviomiestäni
3)Ex-anoppia
2)Omaa äitiäni
------
Ex-miestä en ikinä, eikä hän tapaa lapsia kuin hyvin harvakseltaan valvotusti.
Alahan sitten hoitamaan niitä omia lasiasi, äläkä sysää niitä sairaanakin pois jaloistasi. Jokainen vastaa itse omista lapsistaan, myös silloin kun on lähi, eikä etä ota sairaita lapsia että lähi pääsee rilluttelemaan. Ei kannata sinunkaan sysätä sairaita lapsiasi pois, koska se on kiusantekoa niitä omia lapsiasi kohtaan.