Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset sairaana --- hoitovastuu miehellä?

Vierailija
04.02.2019 |

Miehen lapset tulivat viikonloppuna kipeinä isäviikonlopulle. Järjestin aiempaa enemmän menoja itselleni, sillä mieluummin olen muualla kuin hoitamassa miehen kipeitä lapsia. Ja isän luo he tulevatkin.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ei etävanhemman ole mikään pakko ottaa sairaita lapsia luokseen. Lapset voivat sairastaa kotonaan ja tulla sitten meille kun ovat terveitä. Olen saanut heiltä mm. influenssan joka vaati sairaalahoitoa, sekä muita tauteja. Itselleni immuunivammaisena kulkutaudit ovat monesti todella vaarallisia. Onneksi miehen lapset eikä eksä ole tyhmiä, niin kuin täällä moni omista lapsivapaistaan kiinni pitävä, vaikka sitten toisen hengenmenon uhalla, tuntuu olevan. Minäminäminä.

Miten sä olet voinut mennä lapsellisen ihmisen kanssa yhteen ja sitten syytellä muita itsekkäiksi oman tilasi perusteella?

Miten sä olet voinut tehdä lapsia, jos et ymmärrä että sinulla lähivanhempana on se hoitovastuu lapsistasi?

Kuule kyllä se vastuu on tavallisilla vanhemmilla ihan yhteinen. Sitten on niitä vastuuvammaisia miehiä, jotka eroavat vaimon lisäksi lapsistakin, mutta ei se mitenkään normaalia ole.

Vierailija
42/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä. 

Minkälainen äiti laittaa sairaat lapset isän hoiviin? Ei kävisi mielessäkään. Olkoonkin miten sovitut hoitopäivät tahansa, niin äitinä lapset menevät edelle, ei oma vapaus.

Miksei isä voi hoitaa sairaita lapsia??!! Tottakai voi!

Juu samaa ihmettelen minäkin ydinperheen äitinä. Kyllä meillä vaan osaa molemmat vanhemmat omia lapsiaan hoitaa, oli terveitä tai ei.

No joo. Ydinperhe ei ollutkaan aloituksen pointti, vaan sairaitten lasten kuskaaminen paikasta toiseen. Ja se, että tietenkin isä hoitaa lapset omilla hoitovastuillaan olivatpa terveitä tai sairaita. Jos se isäkin sattuu sairastumaan, niin siinähän hoitaa lapset kipeänä, kuten me monet äiditkin teemme. Mitään curling-isyyttä ei tarvita ja siihen ei yhdenkään uuspuolison tarvitse ryhtyä.

Ydinperheissä äiti ei olkaan tottunut siihen että joka toisen viikonlopun saa lapsivapaaksi. Ja kesällä monta viikkoa putkeen saa olla ilman niitä lapsia. Meille ei tietenkään oteta miehen sairaita lapsia. Ei ole järkeä sairastuttaa meidän perhettä, semminkin kun miehen lapsen on vähän väliä kaiken maailman taudeissa. Joustamme sitten niin että otamme heti kun lapset ovat terveitä eivätkä enää levitä pöpöjä meidän porukkaan. Jos lapset sairastuvat vaikka to, kun pe pitäisi tulla meille vkl, niin otamme lapset heit seuraavan viikon ti, jos ovat terveitä.

Miten se äidin vapaa tähän liittyy? Eikös sillä etävanhemmalla ole vielä enemmän tätä kauheaa kadehdittavaa vapaata, mutta silti pitäisi viimeisistäkin vastuista päästä eroon? Ja tätä jatkuvan sairastelun korostamista ihmettelen myös, tätä oli useammassa viestissä. Jos ne lapset on kerran jatkuvasti kipeänä, niin eikö niitä tapaamisia jää sitten kauheasti väliin jos lapsi kelpaa vain terveenä ja täydellisenä? Itse kun lähtökohtaisesti ajattelisin, että ne isätkin ihan itse haluaa tavata omia lapsiaan eikä toimi vaan jonkinlaisena vastentahtoisena lastensäilytyspaikkana.

Ei niitä jää väliin, koska otamme lapset heti kun ovat tervehtyneet, vaikka sitten viikolla. En minä voi sille mitään että miehen lapset ovat jatkuvasti sairaina. Olen sanonut että ne pitäisi tutkia kunnolla, mutta vanhemmat viekööt lääkäriin lapsensa, minä olen oman lapseni vienyt silloin kun tarvetta oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ei etävanhemman ole mikään pakko ottaa sairaita lapsia luokseen. Lapset voivat sairastaa kotonaan ja tulla sitten meille kun ovat terveitä. Olen saanut heiltä mm. influenssan joka vaati sairaalahoitoa, sekä muita tauteja. Itselleni immuunivammaisena kulkutaudit ovat monesti todella vaarallisia. Onneksi miehen lapset eikä eksä ole tyhmiä, niin kuin täällä moni omista lapsivapaistaan kiinni pitävä, vaikka sitten toisen hengenmenon uhalla, tuntuu olevan. Minäminäminä.

Miten sä olet voinut mennä lapsellisen ihmisen kanssa yhteen ja sitten syytellä muita itsekkäiksi oman tilasi perusteella?

Miten sä olet voinut tehdä lapsia, jos et ymmärrä että sinulla lähivanhempana on se hoitovastuu lapsistasi?

Sehän on ketjun mukaan juurikin hoidettu. Miehellä ei ole mitään vastuuta. Ei tarvitse ihmetellä miksi tänä päivänä vielä ihmetellään jos isä menee lapsen kanssa neuvolaan. Suurin osa miehistä ei näy ymmärtävän mitä sana vastuu tarkoittaa ja äitipuolet vielä komppaat kuinka vastuu kuulu muille.

Aika karua jos jo neuvolaiässä on menty eroamaan. Ei kannattaisi tehdä niitä lapsia ihan kaikkien vastaantulijoiden kanssa.

Vierailija
44/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri valitti joskus vuosia sitten kuinka lasten isä ei suostu hoitamaan sairaita lapsia.

Sairaana heitä ei tietenkään voinut isän luokse viedä. Mutta jos sattuivat sairastumaan isän luona ollessaan niin tuli kiukkuista puhelua: "sun lapset on sairaana, hae ne pois".

Nille lapsille piti pahimmillaan eväät pakata mukaan että isä suostui heitä tapaamaan.

Ja takaisin piti hakea heti kun isä vingahti, vaikka se olisi ollut kymmeneltä illalla tai viideltä aamulla ja sovittu isäaika loppuisi vasta seuraavana iltana.

Lasten isä sanoi Ihan suoraan tekevänsä kiusaa ettei äiti saisi levätä eikä pystyisi käymään missään isäviikonlopun aikana.

Ja miehen uusi vaimo vain katsoi tyytyväisenä vierestä.

Vierailija
45/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapset sairastuu viikonloppuna sen etäisän luona? Ei kai sairaita lapsia silloin kuskata äidin luo vaan isä jää hoitamaan lapsia kunnes tervehtyvät vaikka menisi viikkokin (esim. vesirokko, influenssa)? 

Kyllä se on lasten koti jonne lähdetään sairastamaan. Meille ei ole mitään asiaa sairaana, sillä tässä talossa ne lasten pikkusairaudet voivat olla kohtalokkaiita. Mutta onneksi meillä ymmärretään tämä, eikä lapsia tungeta meille sairastamaan.

No johan sä olet altistunut jos ne lapset on jo valmiiksi siellä. Miksi pitää kuskata kipeitä lapsia toiseen paikkaan? Ja aika monella ydinperheessäkin on immuuniongelmia, mm. minulla sytostaattilääkitys, luuletko että minä lähetän omat lapset pois jos ne sairastuu?

Vierailija
46/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä se vastuu on tavallisilla vanhemmilla ihan yhteinen. Sitten on niitä vastuuvammaisia miehiä, jotka eroavat vaimon lisäksi lapsistakin, mutta ei se mitenkään normaalia ole.

Höpsistä nyt taas, ei äidin ole pakko olla lähivanhempi.

Vierailija
47/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lasten hoito muutenkaan kuulu uudelle puolisolle tai lasten viihdyttäminen muutenkaan. Miksi kuuluisi? Eri asia, jos olisi kyseessä uusperhe, niin sitten tietenkin vastuu jaetaan.

Siis miten oli? Eli samassa taloudessa asuvalle ei kuulu toisen lapsen hoitaminen, ellei ole uusperhe. Mikä se sitten on, ellei uusperhe?

Vierailija
48/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri valitti joskus vuosia sitten kuinka lasten isä ei suostu hoitamaan sairaita lapsia.

Sairaana heitä ei tietenkään voinut isän luokse viedä. Mutta jos sattuivat sairastumaan isän luona ollessaan niin tuli kiukkuista puhelua: "sun lapset on sairaana, hae ne pois".

Nille lapsille piti pahimmillaan eväät pakata mukaan että isä suostui heitä tapaamaan.

Ja takaisin piti hakea heti kun isä vingahti, vaikka se olisi ollut kymmeneltä illalla tai viideltä aamulla ja sovittu isäaika loppuisi vasta seuraavana iltana.

Lasten isä sanoi Ihan suoraan tekevänsä kiusaa ettei äiti saisi levätä eikä pystyisi käymään missään isäviikonlopun aikana.

Ja miehen uusi vaimo vain katsoi tyytyväisenä vierestä.

Että semmoinen paha isä/äitipuolifantasia. 0/5

Vierailija
49/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapset sairastuu viikonloppuna sen etäisän luona? Ei kai sairaita lapsia silloin kuskata äidin luo vaan isä jää hoitamaan lapsia kunnes tervehtyvät vaikka menisi viikkokin (esim. vesirokko, influenssa)? 

Kyllä se on lasten koti jonne lähdetään sairastamaan. Meille ei ole mitään asiaa sairaana, sillä tässä talossa ne lasten pikkusairaudet voivat olla kohtalokkaiita. Mutta onneksi meillä ymmärretään tämä, eikä lapsia tungeta meille sairastamaan.

No johan sä olet altistunut jos ne lapset on jo valmiiksi siellä. Miksi pitää kuskata kipeitä lapsia toiseen paikkaan? Ja aika monella ydinperheessäkin on immuuniongelmia, mm. minulla sytostaattilääkitys, luuletko että minä lähetän omat lapset pois jos ne sairastuu?

Näinpä, ydinperheessä ei äidit vaadikaan pitkiä lapsivapaita. Tässä huomaat eron ydin ja eroperheen välillä.

Vierailija
50/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei edes otettaisi miehen lapsia jos he ovat sairaana. Jos sattuvat meillä sairastumaan, niin sille ei mitään voi tietenkään, mutta meillä ei oteta vastaan ketään sairaita kuin äärimmäisessä hädässä. 

Minkälainen äiti laittaa sairaat lapset isän hoiviin? Ei kävisi mielessäkään. Olkoonkin miten sovitut hoitopäivät tahansa, niin äitinä lapset menevät edelle, ei oma vapaus.

Vapaa-ajalla näin voi olla joissakin perheessä, mutta työelämässä ei, sillä laki velvoittaa yksiselitteisesti jakamaan sairaanlapsen hoitovastuun molemman huoltajan kesken.

Monet työnantajat seuraavat hoitovastuun jakamista työpaikoilla ja kynnys ottaa yhteyttä isän työnantajaan on matala, jos äiti on jatkuvasti poissa töistä.

Vierailija
51/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla näin voi olla joissakin perheessä, mutta työelämässä ei, sillä laki velvoittaa yksiselitteisesti jakamaan sairaanlapsen hoitovastuun molemman huoltajan kesken.

Monet työnantajat seuraavat hoitovastuun jakamista työpaikoilla ja kynnys ottaa yhteyttä isän työnantajaan on matala, jos äiti on jatkuvasti poissa töistä.

:D :D Sua on koijattu, ei tuommoista lakia ole olemassakaan :D

Vierailija
52/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä nyt taas, ei äidin ole pakko olla lähivanhempi.

Höpsistä vaan itsellesi. Jonkun on pakko olla, eikä se sen toisen vanhemman vastuuta poista. Siis normaaleilla ihmisillä. Sitten kun aikuisten välinen nokittelu ja kiusanteko kiinnostaa enemmän kuin ne lapset, niin voi varmaan reteänä mainostaa kuinka ei ole missään vastuussa omista lapsistaan. Ei se silti edelleenkään normaalia ole.

Vierailija
53/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa puoliso, jolla jälkikasvua, kun ne on kaikille uusperheisille negatiivinen asia? 

Vierailija
54/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat vapaat" = sovitut työvuorot joista toki voi livetä sairaan lapsen hoidon takia, mutta hirveän kiva varmaan kaikista että äiti sitten hakee toimeentulotukea koska ei tulekaan niitä palkkoja.

Vierailija
55/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai isä voi myös halutessaan myydä lapset mustassa pörssissä? Siis tietty jos ovat valkoisia ja muuten yleisterveitä. Itse en ainakaan miehenä hoitamaan lähtisi, kun sen verran helppo tehdä tarvittaessa lisää.

Vierailija
56/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On samantekevää, kumpi on etä- tai lähivanhempi, vaan sairaan lapsen hoito on jaettava puolisiksi, jos vanhemmilla on lapsen yhteishuoltajuus. Näin ainakin meillä töissä, josta molempien vanhempien työnantajat pitävät tiukasti kiinni, koska se on lakiin kirjoitettu ja on ihan sama, kumpi on lähi- tai etä, vaan huoltajuus ratkaiseen ja tietysti välimatka, jos se on satoja kilometrejä. Tai muussa tapauksessa se on palkatonta vapaata.

Vierailija
57/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, ydinperheessä ei äidit vaadikaan pitkiä lapsivapaita. Tässä huomaat eron ydin ja eroperheen välillä.

Mikä ihme tässä lapsivapaajankkauksessa nyt on? Kyllä lähtökohdan pitäisi olla se, että molemmat vanhemmat ihan itse haluavat tavata ja hoitaa lapsiaan, eivätkä vaan kitkeränä mutise niistä toisen lapsivapaista.

-Eri

Vierailija
58/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa puoliso, jolla jälkikasvua, kun ne on kaikille uusperheisille negatiivinen asia? 

Miksi ei, jos saadaan sovittua pelisäännöt lasten suhteen?

Vierailija
59/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne isäthän ei toki mitään lapsivapaita kaipaa, ilomielin ottaisivat yksinhuoltajuuden ja täyden jakamattoman hoitovastuun. Kyllä siinä on varaa äitejä parjata.

Vierailija
60/88 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Jos on uusio perhe, niin kyllä minä ainakin hoidan yhtäläillä kumppanini lapsia kuin omiani, tilanteen mukaan mennään. Tässä taitaa olla sukupuolieroja.

Sukupuolieroja mihin suuntaan?

Minä en naisena halua hoitaa muiden naisten lapsia. Äitinä hoidan omat lapseni, muiden lapsista en pidä juuri ollenkaan. Kaikkein vähiten koko maailmassa pidän mieheni ex-vaimon lapsista, heitä lähes inhoan.

Minä pidän ja hoidan naisen ja hänen exmiehensä lapsi ihan mielelläni. Voit itse miettiä mihin suuntaan nuo sukupuolierot ja empaattisuus menevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi