Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo kaksi eri sossua on ehdottanut minulle, että voisinko joskus käydä viihteellä

Vierailija
03.02.2019 |

Mikä tämä juttu oikein on? Meillä on siis tukiperhe ja uusi sossu kyseli palvelutarpeen arvioinnissa, mitä teen sillä aikaa kun lapsi on pois kotoa. Samaa ehdotti edellinen sosiaalityöntekijä. No en halua mennä baariin. Yrittääkö ne vaikuttaa rennolta, tai saada asiakas vaivihkaa tunnustamaan päihdeongelmansa? Sais sitten kirjoittaa sinne tekstiinsä, että vanhempi käy juhlimassa, niin sen voi sieltä myöhemmin kaivaa todisteeksi, että asiakkaalla voi olla päihteiden väärinkäyttöä. Minulla ei siis päihdeongelmaa ole enkä aio sellaista hankkia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko ne oikeasti ajatella, että se viihteellä käyminen voi olla hyvää virkistystä asiakkaalle, jos on paljon kotona? Hämmentävää. Ap

Vierailija
2/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan mietin, että jos arki on kovin kuormittavaa, niin pikku breikki viihteellä voi auttaa. Ja yyhoo ei muuten edes löydä uutta puolisoa. t: sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden edes pitäisi tietää, mitä teet sillä aikaa? Ei varmaan varmuuden vuoksi kannata kertoa olleensa baarissa, vaikka olisi ollutkin.

Vierailija
4/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on välilä epäselvää tämä termi viihteellä. Liittyykö siihen aina alkoholin (väärin)käyttöä? Vai voiko viihteellä käydä tuulettumassa syömässä hyvässä ravintolassa tai kahvilla kavereiden kanssa?

Vierailija
5/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en luota sossuun , ja jos molemmat kysyy tuollaisen kysymyksen ja antaa noinkin oudon ehdotuksen , tulee mieleen että tietoihisi on kirjattu jotakin ja siksi molemmat kysyvät sitä.. se taas ei todennäköisesti tarkoita mitään hyvää vaan voivat juurikin käyttää sitä sinua vastaan tulevaisuudessa.

Mun perheellä on pahat kokemukset sossusta ja manipuloinnista. Kunnon kauhutarina siitä miten halusivat lapsen pois väkisin ja pyrkivät jopa osittain laittomuuksiin. Joten vaikka kävisit viihteellä, älä anna sitä infoa heille. Tämä erityisesti jos olet erityislapsen vanhempi.

Vierailija
6/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en luota sossuun , ja jos molemmat kysyy tuollaisen kysymyksen ja antaa noinkin oudon ehdotuksen , tulee mieleen että tietoihisi on kirjattu jotakin ja siksi molemmat kysyvät sitä.. se taas ei todennäköisesti tarkoita mitään hyvää vaan voivat juurikin käyttää sitä sinua vastaan tulevaisuudessa.

Mun perheellä on pahat kokemukset sossusta ja manipuloinnista. Kunnon kauhutarina siitä miten halusivat lapsen pois väkisin ja pyrkivät jopa osittain laittomuuksiin. Joten vaikka kävisit viihteellä, älä anna sitä infoa heille. Tämä erityisesti jos olet erityislapsen vanhempi.

hyvin usein erityislasten vanhemmilla on psykiatrisia ongelmia

Vierailija
7/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sosiaalityöntekijät miehiä? Mikä on tukiperhe? Muualla Euroopassa on normaalia, että lähdetään iltaisin ihmisten ilmoille. Suomessa sillä helposti ajatellaan vaan jotain baaria, mutta ei se ole ainoa vaihtoehto.

Vierailija
8/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla taitaa olla päitenden väärinkäyttö yhtenä ongelmana...

Vierailija
9/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä asiakirjat luettavaksi, sinulla on siihen oikeus. Aina voi työntekijältä myös kysyä, miten tämä tähän liittyy tai miksi kysyt, jos ihmetyttää. Itse sosiaalityöntekijä kartoitan lähinnä tuon tyylisellä kysymyksellä vanhemman jaksamista ja sitä, kokeeko vanhempi saavansa tarpeeksi omaa aikaa ja levättyä, vai kaipaisiko mahdollisesti jotain lisätukea. Oma asiasi tietenkin on mitä vapaa-ajalla teet. Voi myös olla että työntekijät yrittäneet keventää tunnelmaa puhumalla välillä vähän epämuodollisemmin.

Vierailija
10/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pitäisi nyt sen verran ymmärtää, että ei se sosiaalivirkailija varmaan tarkoittanut viihteellä käyntiä kapakassa olemiseksi. Voihan sitä mennä vaikka elokuviin, taidenäyttelyyn, tai ihan vain istumaan johonkin kahvilaan.

Vierailija
11/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ihan mietin, että jos arki on kovin kuormittavaa, niin pikku breikki viihteellä voi auttaa. Ja yyhoo ei muuten edes löydä uutta puolisoa. t: sossu

En ole kyllä missään vaiheessa sanonut sossulle, että haluaisin puolison :D Ap

Vierailija
12/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä viihteellä käynti tarkoittaa nimenomaan usein baarissa käyntiä. Eihän kaikki siellä juo mutta useimmat kumminkin. Hän sanoi näin "Voisitko ajatella että kävisit joskus vaikka viihteellä sillä aikaa? Tai jossain, vaikka elokuvissa?" eli viihteellä olo oli esitetty erillään kulttuurista. Eikä tässä kaupungissa kyllä muuta iltatekemistä ole kuin just leffa tai baari. Joskus voi olla teatteri ehkä tai joku iltakirkko... Ap

Vierailija
13/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä missään vaiheessa sanonut sossulle, että haluaisin puolison :D Ap

Enkä aloituksessa sanonut olevani yh. Olen kyllä, mutta kyllä tukiperheitä on pariskunnillakin. Oletkohan sossu oikeasti.. Ap

Vierailija
14/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelma voi hankkia käymättä viihteellä. Ei ne liity toisiinsa.

Vierailija
15/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä asiakirjat luettavaksi, sinulla on siihen oikeus. Aina voi työntekijältä myös kysyä, miten tämä tähän liittyy tai miksi kysyt, jos ihmetyttää. Itse sosiaalityöntekijä kartoitan lähinnä tuon tyylisellä kysymyksellä vanhemman jaksamista ja sitä, kokeeko vanhempi saavansa tarpeeksi omaa aikaa ja levättyä, vai kaipaisiko mahdollisesti jotain lisätukea. Oma asiasi tietenkin on mitä vapaa-ajalla teet. Voi myös olla että työntekijät yrittäneet keventää tunnelmaa puhumalla välillä vähän epämuodollisemmin.

Haastattelu eteni nopeaan tahtiin ja en muista missä vaiheessa jostain syystä sanoin, että minulla on tulossa pankkiaika, niin hän kysyi, mistä ne haluaa siellä pankissa puhua. Siihen ei nyt kyllä ole mitään velvollisuuksia vastata, hämmennyin tästäkin. Sossu pyysi lupaa puolestani soittaa Kelaan mun asioista, mutta tähän en antanut lupaa vaan sanoin voivani hoitaa tuon itse.

Vierailija
16/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Sossu ehdottaa että menet ovesta ulos tuulettumaan. Ei tarvitse mennä siihen lähiräkälään vetämään tuubia, kun voit mennä vaikka keilaamaan, katsomaan näyttelyä, elokuviin, kahville kavereiden kanssa, jne.

Vai onko sossu suoraan kehottanut vetämään pleksit tauluun?

Vierailija
17/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiongelma voi hankkia käymättä viihteellä. Ei ne liity toisiinsa.

Voi. Mutta jos haluaa jollekulle tekaista alko-ongelman, on kätevää kertoa että tämä on kertonut käyvänsä baarissa. Ei siis sillä, voi olla tosiaan muukin syy miks kysyi viihteellä oloa, mutta ihmettelin. Ap

Vierailija
18/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Sossu ehdottaa että menet ovesta ulos tuulettumaan. Ei tarvitse mennä siihen lähiräkälään vetämään tuubia, kun voit mennä vaikka keilaamaan, katsomaan näyttelyä, elokuviin, kahville kavereiden kanssa, jne.

Googletin "mitä tarkoittaa viihteellä käyminen" niin ekalla sivulla taisi olla yli viisi otsikkoa, joissa sana baari eikä yhdessäkään jutussa viitattu taidenäyttelyyn, urheilutapahtumaan tmv. Ap

Vierailija
19/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin "mitä tarkoittaa viihteellä käyminen" niin ekalla sivulla taisi olla yli viisi otsikkoa, joissa sana baari eikä yhdessäkään jutussa viitattu taidenäyttelyyn, urheilutapahtumaan tmv. Ap

Aha. No mä en osaa ajatella, että tässä yhteydessä on tarkoitettu humalatilan hakemista. Foliohattu pois päästä nyt. En yhtään ihmettele, et sossut kehottaa sun hankkivan elämän, kun ajatuksen kulku on tuo. Huom! Selvinpäin, jos niin haluat.

Vierailija
20/25 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sossu halusi soittaa sun kela asioista kelaan!?!? Sinulla tuskin on edunvalvojaa ja olet täysi-ikäinen ja sulla on itsemääräämisoikeus? 

Nyt on jotain pielessä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä