Jo kaksi eri sossua on ehdottanut minulle, että voisinko joskus käydä viihteellä
Mikä tämä juttu oikein on? Meillä on siis tukiperhe ja uusi sossu kyseli palvelutarpeen arvioinnissa, mitä teen sillä aikaa kun lapsi on pois kotoa. Samaa ehdotti edellinen sosiaalityöntekijä. No en halua mennä baariin. Yrittääkö ne vaikuttaa rennolta, tai saada asiakas vaivihkaa tunnustamaan päihdeongelmansa? Sais sitten kirjoittaa sinne tekstiinsä, että vanhempi käy juhlimassa, niin sen voi sieltä myöhemmin kaivaa todisteeksi, että asiakkaalla voi olla päihteiden väärinkäyttöä. Minulla ei siis päihdeongelmaa ole enkä aio sellaista hankkia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sosiaalityöntekijät miehiä? Mikä on tukiperhe? Muualla Euroopassa on normaalia, että lähdetään iltaisin ihmisten ilmoille. Suomessa sillä helposti ajatellaan vaan jotain baaria, mutta ei se ole ainoa vaihtoehto.
Etelässä on halvempia ravintoloita siihen "ihmisten ilmoille".
Oletko yh-äippä? Silloin sossu yrittää naittaa sinut miehelle jonka vastuulle ylläpitämisesi siirtyy jolloin sossu säästää rahaa.
On ihmisiä joille viihteellä käynti on kännäämistä, on ihmisiä joille se on ystävien kanssa illanviettoa, ja on ihmisiä jotka viihteellä käyvät tanssimassa. Ja joillekin mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelma voi hankkia käymättä viihteellä. Ei ne liity toisiinsa.
Myös miehen voi "hankkia" käymättä viihteellä..
Pankissa voi asioida monesta syystä, mutta minä mietin ekana, että kela voisi selvitellä vähän rahakuvioita. Joko niin, että ap varmasti on hakenut kaiken, mihin hänellä on oikeus tai sitten ap käyttää yhteiskunnan tukia väärin.
Olen aina ihmetellyt, miksi asioita salataan. Sanois suoraan, niin ei tarvii pelätä mitään. Itsekkin olen aina ollut avoin esimerkiksi päihteiden käytöstäni entisessä elämässäni, eikä kukaan ole ollut huolissaan päihteidenkäytöstä nykyisessä elämässäni. Ja on myös kyselty, et kai mulla on omaa aikaa, jne.