Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka juotte aamulla vain kahvin ettekä syö mitään?

Vierailija
03.02.2019 |

Miten oikein jaksatte? Ja miten syötte muuten päivän aikana ja minkä pituisia ja painoisia olette?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oikein jaksatte? Ja miten syötte muuten päivän aikana ja minkä pituisia ja painoisia olette?

Tottumiskysymys, voin olla helposti aamusta jonnekin 18-20 syömättä mitään pelkän kahvin voimalla, jos taas käyn joskus toisella paikkakunnalla työskennellessäni lounaalla niin maha tottuu siihen että klo 11-12 on nälkä. Syön paljon leipää, useamman päivän voin elää vaan leivällä, sitten pastaa, puuroa, salaattia ym. Nykyisin on vähän venähtänyt ruokavalio ja herkuttelen melkein joka päivä syömällä iltaisin pullaa tai keksiä. Olen laskenut urheilukellolla että kalorien kulutus keskimäärin noin 1800 kcal, kalorien saanti on vaihdellen 1500-1900 kcal/pv. Olen 168/60, liikun kohtalaisen paljon, 3-4 kertaa viikossa lenkkeilyä ja lihaskuntoa salilla.

Vierailija
42/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee huono ja väsynyt olo jos syön aamulla. Juon vaan 2 lasia vettä ja 2 kuppia kahvia. Lounaalla klo 12 syön yleensä salaatin. Töiden jälkeen on varsinaisesti vasta nälkä eli syön kun tulen töistä ja teen perheelle ruuan ja sitten vielä iltapalan. Lapsille teen aamupalan kyllä. Olen 165cm/60kg/43v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön aamulla, tulee kiljuva nälkä parin tunnin päästä. Jos en, pärjään hyvin sinne noin 12 saakka. Syön 2 ateriaa päivässä, tukevan lounaan ja kevyen illallisen. Joskus välipalaksi jonkun hedelmän tai tomaattia tms.

177/65 ja ikää 41v

Vierailija
44/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi..... voi jessus, "kahvin" vio nauttia niin moni eritavoin ja se moni, voi olla miljoona kertaa terveellisempi kuin peruskahvi. Leipää..... sellainen ohje, että mitä luonto ei ole luonut, älä syö sitä.

Vierailija
45/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon yleensä kahvin kauramaidolla 6- 6.30 ja lasin vettä. Ei ole nälkä niin aikaisin tai muutenkaan heti herättyäni. Syön kyllä aamupalan, mutta vasta n 9 aikaan tai muutama tunti heräämisen jälkeen.

160cm 52kg 36v

Syötkö sitten jotenkin muuten vegaanisti tai pieniä annoksia kun olet niin hoikka?

En ole erityisen hoikka edes. Olen melko siro, mutta urheilen paljon. En ole vegaani, mutta syön vain vähän eläinperäisiä tuotteita. Syön n. 4-5 ateriaa päivässä, en kuitenkaan enää klo 20 jälkeen.Näin elän siis suurimman osan aikaa.

Miten paljon mahtaa tuolla koolla jaksaa urheilla...

Ootko nyt lukenut vai hahmottanut pituuden ja painon väärin tässä? Miten niin "tuossa koossa" ja "niin hoikka"? Ihan normi.

Vierailija
46/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syön aamulla, tulee kiljuva nälkä parin tunnin päästä. Jos en, pärjään hyvin sinne noin 12 saakka. Syön 2 ateriaa päivässä, tukevan lounaan ja kevyen illallisen. Joskus välipalaksi jonkun hedelmän tai tomaattia tms.

177/65 ja ikää 41v

Sama täällä. Siis tuo että aamupalasta tulee nälkä.

Vierailija
47/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kateellinen ihmisille jotka voi olla pitkiä aikoja syömättä! Syön aina aamupalan, esim.leivän tai pari riisikakkua n.klo 6.30-7. Jos en söisi, tulisi hirveän huono olo. Aamupalasta HUOLIMATTA kun pääsen lounaalle vasta 12-13 aikoihin, on usein niin nälkä että pyörryttää, kädet tärisee ja oksettaa ja ruokaa on hankala edes ottaa lautaselle ku on niin heikko olo. Mistähän tällainen johtuu? Miksei joillekin tule tällaista vaikka olisivat päivän syömättä? Sairastan suolistosairautta eikä ruoka välttämättä imeydy niin hyvin, en tiedä voiko sillä olla vaikutusta asiaan..

Vierailija
48/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon aamulla kaksi kuppia kahvia heti herättyäni, eli noin klo 7.

Kymmenen aikoihin syön banaanin ja lautasellisen graham-puuroa kerman kera.

Puoliltapäivin syön lounaan, lihaa tai kalaa, kasviksia, perunaa tai pastaa.

Klo 14 syön kahvin kanssa pari kasvis- tai lihapasteijaa.

Klo 18 syön päivän pääaterian, alkuun keittoa, pääruuaksi lihaa tai kalaa, lisäksi salaattia, pastaa tai perunaa. Jälkiruuaksi useimmiten jäätelöä.

Klo 21 syön iltapalan, hedelmiä, voileipää, teetä.

Olen 47-vuotias nainen, 164 cm pitkä, painan 51 kiloa.

Taidat sitten liikkua vimmatusti?

Työni on hyvin liikunnallista, kyllä. Liikun lyhyitä taukoja lukuun ottamatta käytännössä koko työpäivän ajan. Vapaa-ajalla en sitten kovin paljon urheilekaan. N47

Vierailija
49/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni hassu kysymys, "miten jaksan", kun en yhdistä aamupalattomuutta jaksamiseen ollenkaan. Olen useimpina päivinä 16 tuntia syömättä eikä se vaikuta olooni mitenkään, mitä nyt maha vähän kurnii juuri ennen lounasta. Syön siis klo 12, 16 ja 20. Aamulla musta tee tai kahvi. Teen tätä laihdutusmielessä mutta on niin helppo elämäntyyli että jatkanen hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
50/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tottunut siihen, pääasiassa koska vielä jokunen vuosi sitten käytin enemmän julkista liikennettä liikkumiseen (duuni, luennot jne), jolloin piti myös herätä vähän aiemmin. Tällöin heti aikaisin ei maistunut muu kuin kahvi, otin jotain hedelmää tai rahkaa mukaan ja söin siellä aamuluennolla tai töissä :)

En ole ikinä ollut minkään super suolaisen, rasvaisen tai makeankaan perään, vanhemmst opetti kersasta lähtien mättämään mahdollisimman paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia makean nälkään, siitä oikein syvä kiitos ja kumarrus heille. Olen myös aina liikkunut todella paljon, nykyäänkin valmennan kerran viikossa tanssia junnuille toimistotyön lisäksi. Muutoin käyn juoksemassa, hiihtämässä, luistelemassa ja ohjatusti pilates- sekä joogatunneilla. Salilla muuta harjoittelua tukevaa treeniä :)

N24, 161/45

Ja kenenkään ei tarvitse heittää ilkeää kommenttia laihuudesta tai ”laihuudesta”, olen kuullut aiemminkin tällä palstalla, mikä on aika ikävää... Sen verran löytyy kuitenkin rintoja ja takapuolta, ettei voisi esimerkiksi anorektikkoon sekoittaa. Ihmiset ovat luonnostaankin eri mallisia ja eri kokoisia, monenlaisia ja hyvin usein edes jollain tavalla kauniita. Minäkin omasta mielestäni.

Vierailija
51/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei maistu. Klo 05 herätys, 2 kuppia kahvia ja klo 11 lounas. Syön lounaalla, välipalalla ja päivällisellä paljon! Nainen 33v 168cm/51kg.

Vierailija
52/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Lounas on ensimmäinen ateria ja syön sen työpaikalla. Illalla kotona sitten toinen lämmin ruoka. Enkä syö muuta.

178cm/69kg

Vierailija
53/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yhden kupillisen kahvia. Ja pari kupillista vettä. Aamulla ei ole nälkä, joten en halua syödä. Kuuntelen kehoani.

Aikaisemmin kun söin aamupalan, huomasin että mulla tuli kauhea nälän tunne paljon herkemmin lounasaikaan. Nyt nälän tunne on pienempi, kun paastoan aamupäivän.

N25, 173cm, 65kg

Vierailija
54/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin toimii tuo, että ollaan pidempään syömättä. Jos syön aamulla, joudun syömään koko päivän. Ilman aamupalaa ja kevyellä lounaalla olen töissä energisempi kuin jos olen syönyt. Silloin en meinaa jaksaa mitään.

Olen myös iltavirkku, mutta teen toimistoaikaduunia, eli herätys varhain. Oiskohan sillä jotain tekemistä siihen ettei ruoka maistu illalla vaan syön mielummin iltapvällä/illalla?

Mites muilla, joille aamupala ei maistu? Oletteko aamu- vai iltaihmisiä?

Vierailija
55/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iltavirkku eikä aamulla maistu siksi ruoka.

Vierailija
56/66 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin olen iltavirkku mutta joudun heräämään kuudelta. En todellakaan halua syödä mitään ennen klo 11-12.

Vierailija
57/66 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin toimii tuo, että ollaan pidempään syömättä. Jos syön aamulla, joudun syömään koko päivän. Ilman aamupalaa ja kevyellä lounaalla olen töissä energisempi kuin jos olen syönyt. Silloin en meinaa jaksaa mitään.

Olen myös iltavirkku, mutta teen toimistoaikaduunia, eli herätys varhain. Oiskohan sillä jotain tekemistä siihen ettei ruoka maistu illalla vaan syön mielummin iltapvällä/illalla?

Mites muilla, joille aamupala ei maistu? Oletteko aamu- vai iltaihmisiä?

Iltavirkku olen aina ollut mutta toki joutunut rytmiä tässä muuttamaan niin että herää viimeistään 06 aikoihin.

Vierailija
58/66 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain maistu. Lapsena oli ihan tuskaa se leivän ja puuron tuputus ! 

Vierailija
59/66 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut kateellinen ihmisille jotka voi olla pitkiä aikoja syömättä! Syön aina aamupalan, esim.leivän tai pari riisikakkua n.klo 6.30-7. Jos en söisi, tulisi hirveän huono olo. Aamupalasta HUOLIMATTA kun pääsen lounaalle vasta 12-13 aikoihin, on usein niin nälkä että pyörryttää, kädet tärisee ja oksettaa ja ruokaa on hankala edes ottaa lautaselle ku on niin heikko olo. Mistähän tällainen johtuu? Miksei joillekin tule tällaista vaikka olisivat päivän syömättä? Sairastan suolistosairautta eikä ruoka välttämättä imeydy niin hyvin, en tiedä voiko sillä olla vaikutusta asiaan..

Minulla oli samanlainen heikotustärinäpahaolo kunnes jouduin pakon edessä jättämään useana päivänä peräkkäin aamiaisen kokonaan väliin. Parin päivän aikana olo oli paha lounaaseen saakka mutta sitten jokin muuttui: nykyään vastaava tilanne aiheuttaa vain sen että aamupäivän aikana pariin otteeseen vatsa kurisee ja tuntuu vähän epämukavalta. Totuttelun jälkeen aamiaiseton päivä ei tunnu enää miltään katastrofilta kunhan sietää nuo ehkä 5 minuuttia kestävät vatsanväänteet pariin kertaan aamupäivän aikana.

Minulla ei ole suolistosairautta, en uskalla kommentoida mitään siihen millä tavoin se vaikuttaa asioihin.

Vierailija
60/66 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu rIINI juo kaivia ja pullaa koko päivän ei muuta ja ihmettelee kun ei ole voimaa. Pituus 170 pains 70 ja aivan hapan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä