Te jotka juotte aamulla vain kahvin ettekä syö mitään?
Miten oikein jaksatte? Ja miten syötte muuten päivän aikana ja minkä pituisia ja painoisia olette?
Kommentit (66)
Ihan hyvin jaksan. Syön vasta lounaalla. Olen 162cm pitkä ja 71kg.
Jaksan mainiosti. Syön "aamiaisen" n. 5-6 tuntia heräämisen jälkeen. Aamulla vedän kaksi-kolme kuppia kahvia maidolla. Ei vaan ole aamuisin nälkä. Olen 166cm 60kg.
Parempi kysymys kai olisi, mitä söitte ennen nukkumaan menoa.
Ei oo aamupala maistunut ikinä. Ei lapsenakaan. Juon aamuteen ja lounaan syön kyllä. Ei oo yleensä erityisen nälkä vielä siihenkään aikaan. Pikkuisen ylipainoa.
Jaksaa sillä tavalla, että elimistö tottuu siihen. Ruokahaluun liittyvää greliini-hormonia erittyy enemmän niihin aikoihin jolloin ihminen tyypillisesti syö. Jos taas ihminen jättää pitkän aikaa syömättä samaan aikaan, hormonin erittyminen vähenee (lähteenä mutu, mutta suurinpiirtein näin se meni. Joku etsiköön tieteellisen artikkelin jos jaksaa).
Päivän aikana 1-2 isompaa ateriaa, ei välttämättä muuta.
Juon yleensä kahvin kauramaidolla 6- 6.30 ja lasin vettä. Ei ole nälkä niin aikaisin tai muutenkaan heti herättyäni. Syön kyllä aamupalan, mutta vasta n 9 aikaan tai muutama tunti heräämisen jälkeen.
160cm 52kg 36v
Minä laitan kahviin litran kuohukermaa(iso kuppi) .Kyllä sillä vähän aikaa jaksaa.
Nykyään otan aamupalaksi voileivän mukaan ja syön sen väkisin, muuten tippuu verensokerit huimaa ja oksettaa. Yökkäillen joudun silti sen leivän syömään. Aamulla juon vain lasin vettä ja otan vitamiinit. Ei vain pysty syömään pariin tuntiin heräämisen jälkeen, mutta pakko on pakko. 172cm/62kg
Vierailija kirjoitti:
Juon yleensä kahvin kauramaidolla 6- 6.30 ja lasin vettä. Ei ole nälkä niin aikaisin tai muutenkaan heti herättyäni. Syön kyllä aamupalan, mutta vasta n 9 aikaan tai muutama tunti heräämisen jälkeen.
160cm 52kg 36v
Syötkö sitten jotenkin muuten vegaanisti tai pieniä annoksia kun olet niin hoikka?
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan kahviin litran kuohukermaa(iso kuppi) .Kyllä sillä vähän aikaa jaksaa.
Iso kuppi? Tarkoitat kai ämpäri tolla määrällä.
En käytä maitotuotteita lainkaan, JOS juon kahvia joskus, juon sen mantelimaidolla, muuten juon muita hiukan terveellisimpiä kahvinkorvikkeita, en tarvitse ns ruokaa niin paljon koko ajan, voin hyvin, en sairasta juuri ikinä ja kyllä, virtaa riittää.....
Oon vaan tottunut siihen. Lounaallakin syön vaan esim. sämpylän. Päivällisellä syön reilusti ruokaa ja iltapalaa jos valvon pidempää.
Olen 163cm ja 60kg.
Syön työpaikalla. Haen aamukahvin ja sen kanssa syön eväsvoileipäni samalla kun aloitan työt. En pystyisi syömään ennen aamuseitsemää heti herättyäni, mutta töihin päästyäni elimistö on jo herännyt ja tottunut saamaan ruokaa.
Syön illalla isomman aterian yleensä, tykkään nukkua kylläisenä. Eli aamulla riittää usein vain kahvi, ehkä yksi leipä tai banaani.
Paino ei kerro juuri mitään, moni 54kg on paljon sairaampi kuin moni 64kg.
Juon aamulla cappuccinon tai tuplaespresson ja lasin vettä. Aamupalaa syön vasta 10 aikaan. Ei ole aikaisemmin nälkä. Lounaan syön joskus 14 aikaan, sitten espresson ja 18-19 jotain iltapalaa. Näin siis normaalipäivinä.
Pituus 162, paino 55 ja ikä 51.
Ihan hyvin jaksan mustalla kahvilla. Oon kyllä koittanut opetella syömään aamiaista mutta tuntuu että se vaan hidastaa ja jumittaa. Varsinkin puuro.
Mulla alkaa olemaan nälkä vasta joskus 16-18 aikaan mutta jos syön aiemmin niin aika kevyesti ja pienesti tyyliin pari kananmunaa tai salaattia ja raejuustoa ja kuivaa näkkäriä. Illemmalla mätän kyllä aika miehekkäitä annoksia.
Normaali ruokavalio sisältää paljon kasviksia ja on suht terveellinen mutta herkuttelen kyllä miten huvittaa.
162/55
Pärjään ihan hyvin, vaikka lounaaseen mennessä nälkä onkin jo aika kova. Voisin varmaan syödäkkin aamupalaa, mutta nukun mielummin niin pitkään kuin mahdollista, eli siihen ei jää aikaa. :D En muutenkaan syö kovin montaa kertaa päivässä, 1-3, useimmiten kaksi. 168cm ja 58kg.
Vierailija kirjoitti:
Paino ei kerro juuri mitään, moni 54kg on paljon sairaampi kuin moni 64kg.
Ja millähän perusteella?
No mun kahvio, on sellainen kurkumainkivääri, mantelimaidolla ja kookosöljyllä, siinä on aika paljon energiaa :) ihan normipaino on ja terve.