Millä todennäköisyydellä ns. kertalaakista raskaaksi?
Eli kysymys otsikossa, onkos täällä monia naisia joille näin onnellisesti olisi käynyt? Miehen kanssa aloitettiin juuri yrittäminen, nyt n. puolitoista viikkoa yhdynnästä (ovulaation aikaan toki) ja alavatsaa + -selkää juilii kummallisesti...tiedän, että on liian aikaista sanoa yhtään mitään mutta toivo on kova! :)
Kommentit (35)
On se ihan mahdollista. Meillä tärppäsi ekasta kierrosta, josta sain ovulaation bongattua.
Toka lapsi tuli kertapanosta. Jätettiin ehkäisy pois ja kerettiin sekstailla vaan kerran ja sekin pikapanona, sillä kierrolla.
Joillain on helppoa. Toisilla menee aikansa vaikkei mitään vikaa olisikaan.
Meillä on kaikkien kanssa mennyt 6-12kk. Ovulaatiot tikutettu yms.
Käsittääkseni yhdellä oikeaan kohtaan kiertoa osuneella yrityskerralla todennäköisyys on n 20%, mikä on tietysti keskiarvo.
Vaikea kyllä uskoa että joillain se olisi 100%, vaikka jotkut ovat toki hedelmällisempiä kuin toiset.
Eilen plussasin ja meillä tuli heti ekasta yrityksestä. Tai no, ei edes yritetty kun ajateltiin että eihän tässä iässä (mä 32-v) voi jostain keskeytetystä yhdynnästä raskautua, ainakaan heti. No, näköjään voi...
Neljä kertaa olen tullut raskaaksi kertalaakista.
Sen tietää kun kokeilet miten käy, kertalaaki vai tuhansien kertojen pano.
Vastaan täältä nyt miehenä, mutta kolmesta lapsesta 2 tullut heti kun päätettiin koittaa. Miehen logiikalla päätin, että jos joka päivä panee niin väkisinkin osuu oikeelle päivälle. Eli kahdella kerralla loppu menkat heti, mutta yhden kerran olin kipeänä ja ammuin ilmeisesti suutareita kun oli ollut kuumetta. Joka päivän sarjaa en kuitenkaan keskeyttänyt.
Ihminenhän tulee aina raskaaksi ”kertalaakista”. Hedelmöittyminen ei ole mikään kumulatiivinen juttu, jossa yhdedtä yhdynnästä tulee kymmenesosaraskaaksi, viidestä puoliraskaaksi ja kymmenestä kokonaan raskaaksi, vaan se on aina yhdestä kerrasta joko tai.
Valitettavasti tämä ei kerro, mitkä aapeen mahdollisuudet saada lapsi ovat, kun se yhdyntä on kumminkin vain välttämätön, muttei riittävä ehto, ja me emme tiedä mitään niiden muiden ehtojen täyttymisestä.
Esikoinen ekasta kierrosta ja kuopus kolmannesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihminenhän tulee aina raskaaksi ”kertalaakista”. Hedelmöittyminen ei ole mikään kumulatiivinen juttu, jossa yhdedtä yhdynnästä tulee kymmenesosaraskaaksi, viidestä puoliraskaaksi ja kymmenestä kokonaan raskaaksi, vaan se on aina yhdestä kerrasta joko tai.
Valitettavasti tämä ei kerro, mitkä aapeen mahdollisuudet saada lapsi ovat, kun se yhdyntä on kumminkin vain välttämätön, muttei riittävä ehto, ja me emme tiedä mitään niiden muiden ehtojen täyttymisestä.
No shit, sherlock. Minä kun olin luullut, että miehen pitää ampua sitä vauvantekoainetta kohtuun koko ajan lisää, että vauva siellä mahassa rakentuu...
30-vuotiaana ekasta kierrosta. Kuukautiset alkoivat 2 kk synnytyksen jälkeen, vaikka lapsi oli täysimetyksellä. Sukulaisista moni on saanut lapsia vuoden ikäerolla, jos ei ole ollut ehkäisyä käytössä.
Minulle eikä 10 ystävälle joilla lapsia, kenelläkään ole 1. kierrosta tärpännyt.. eikä kellään mitään vikaa, osalla tutkittukin kun on kestänyt. 3kk-2v mennyt tuolla otoksella raskaaksi tulossa.
Oma lapsi (ainoa) sai alkunsa yhdestä ainoasta yhdyntäkerrasta. Ikää meillä molemmilla jo 37 v, ja oltiin varauduttu yrittämään pitkäänkin. Mies oli reissuun lähdössä, ja ennen hänen lähtöään kokeiltiin kerta ilman ehkäisyä. No se riitti. Siis raskautumiseen ;D Eli jos se on sattuakseen, niin se sattuu.
fifty sixty