Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jeesuksen jumaluuteen ?

Vierailija
03.02.2019 |

Mikäli uskot, päädyt välittömästi islamin vastaiseen käsitykseen Jeesuksen olemuksesta. Islamin mukaan Jeesus oli vain ihminen ,vaikkakin muutoin he kyllä kunnioittavat Jeesusta suurena profeettana.

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, Jumala siis teki neitsyen raskaaksi (neitsyt oli kihloissa, vaikka mitään kihlausta ei siihen aikaan ollutkaan olemassa,mutta mitäs pienistä), neitsyt synnytti pojan, joka oli Jumalan poika, ja samaan aikaan myös Jumala. Eli Jeesus oli maanpäällä ollessaan paitsi ihminen että myös jumala, eli jonkinlainen semijumala, joka kuitenkin rukoili jumalaa eli siis itseään. Sitten hän kuoli ja nousi kuolleista ja kohosi lopulta taivaaseen isänsä luokse, joka oli hän itse.

Hän lupasi tulla uudestaan maailmaan, tehdä sen toisen tulemisensa, koska ensimmäinen ei mennyt ihan nappiin.. Ja kuolleessaankin hän huusi, että miksi minut hylkäsit, isä.. eli siis hän itse.

Sen pituinen se.

Jeesus oli Sana- Jumalan Sana joka tehtiin Ihmiseksi keskellemme. Hän on Jumalan ainoasyntyinen Poika. Hänet lähetettiin ihan kuin tekstari meille -Jeesus appi- Että saisimme sanoman. Lihaksi tullut Sana. Maapallon paras appi.

Muuten sanaleikkinä Via appia!

Vierailija
122/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kristitty noin yleisesti olenkin niin en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että Jumala ilmoittaa 1. käskyn ja sitten muutama tuhatvuotta myöhemmin se ei sitten pitäisikään paikkaansa. Siinä on minusta kirkon taholta hieman selittelyn makua, koska kukaan ei oikeastaan tiedä mikä Jeesus oikeasti oli. Ainakin raamatun mukaan Jeesus oli poika mutta missään ei sanota että olisi ollut jumalhenkilö.

Olen 10 käskyä pitänyt aina yksiselitteisinä ja niitä vastaan selittely on jotenkin tekoyhää.

Amen. Minä olen Herra sinun Jumalasi

Uskontunnustuksessa :

JA Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan.

Usko että Jumla osasi kyllä luoda itselleen  sellaisen ominaisuuksiltaan kaksoishenkilön Pojaksi  joka on häntä ja eri yhta iakaa kuin kaksoisetkin ovat. No problem. Kaksoisilla on kullakin oma tahto ja persoona ja vastuunsa. Ja kolmoisillakin, Pyhä Henki myös.

Väärin. Jeesuksesta sanotaan uskontunnustuksessa " Syntynyt ei luotu, joka on Isän kanssa yhtä Olentoa."

Syntynyt on samaa olentoa kuin äiti ja isä. Tässä tapauksessa isn olentoa. Kaksonen on DNA mielessä mitä isoimmin samaa olentoa mutta eri vapaa tahto molemmilla ja henki. Vaikka olisivat hengessä yhtä.

Äläpäs yritä kikkailla.

Äläpäs itse viitsi kikkailla niiden kaksosten tai kolmosten kanssa - Kolmiyhteistä Jumalaa ei jumalaton ymmärrä, koska Pyhä Henki puuttuu.

Jumala on siis kolmiyhteinen Jumala, joka on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

Me ihmiset olemme vasta syntymästämme saakka ikuisia ja vietämme ikuisuutemme joko Jumalan kanssa tai maan alla lieskoissa.

Kannattaakin tässä ajassa valita Jeesus Kristus, koska myöhemmin ei enää voi ja joutuu sitten ikuiseen tuskaan.

Pyhä Henki on yhtä helposti ymmärrettävissä kuin Poika ja Isäkin. Kolmiossakin on kolme kulmaa ja eri puolta ja siti se on ihan yksi. Nämä ovat ne tavat joilla Jumala on ilmaiseva itseään. Nämä Kolme.

Jep. Kuin veden kolme olomuotoa: jää, vesihöyry ja vesi, eri olemus ja tehtävät mutta kaikki samaa kuitenkin.

Tuo vesirinnastus on yleinen, mutta virheellinen. Jumala ei ota mitään eri olomuotoja riippuen tilanteesta, vaan Hänessä on aina ja joka hetki kolme erillistä persoonaa. Vesi ei ole yhtä aikaa jäätä ja vettä, mutta Jumalan kolme persoonaa ovat samassa paikassa yhtä aikaa erillisinä persooninaan. Raamatussakin on esimerkki tästä, kun Jeesuksen kasteesta kerrottaessa ovat läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin ei voisi olla, jos ne olisivat vain saman persoonan eri olomuotoja.

Vierailija
124/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedenainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Olen valtavan kiinnostunut myös tieteestä ja korkeasti koulutettu. Älykkyysosamääräni on yli 140.&nbsp

näen, kuinka mitätöntä tietomme on ja kuinka paljon tieteen nimissä esitetään teorioita totuutena ja kuinka paljon nämä teoriat pohjautuvat uskoon, josta pidetään kynsin hampain kiinni, pyrkien vahvistamaan ennalta valittua tieteellistä teoriaa tai hypoteesiä ja sen mukaista näkemystä.

Tekstistäsi paistaa läpi että olet kouluttamaton uskovainen joka yrittää saada asialleen pontta ilmoittamalla korkean älykkyysosamäärän. Ei tarkkaa tietenkään, joku voisi tunnistaa.

Et selvästi tiedä tieteellisistä menetelmistä tuon taivaallista. Tiede nimenomaan ei pidä kynsin ja hampain kiinni mistään pyrkiäkseen vahvistamaan kenenkään näkemyksiä. Tiede on valmis heti pudottamaan vääräksi todistetun hypoteesin. Tieteelle ei ole ongelma se, että emme osaa antaa vastausta johonkin asiaan. Tiede pyrkii etsimään oikeita totuuksia, ei mystiikan kautta keksittyjä satuja yksisarvisista niille, joiden rajoittunut mieli tarvitsee vastauksia asioihin joihin vastauksia ei ole (vielä) saatavilla. Satuvastauksin ei tarvitse rauhoittaa analyyttistä mieltä.

Kuka siis pitää kynsin ja hampain kiinni? No tietenkin uskovaiset, joiden tarinat osoittautuvat tieteen kehityksen myötä vuosi vuodelta yhä hullunkurisemmiksi. Jopa uskovaiset itse joutuvat vuosi vuodelta ottamaan tarinoissaan takapakkia kun totuutta ei voi enää kieltää.

Kaikkialla missä maailma sivistyy, uskonnot katoavat.[/

Rukoilen sielusi puolesta kun palat helvetissä, lapsellinen tiedepelle.

Vierailija
125/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kristitty noin yleisesti olenkin niin en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä että Jumala ilmoittaa 1. käskyn ja sitten muutama tuhatvuotta myöhemmin se ei sitten pitäisikään paikkaansa. Siinä on minusta kirkon taholta hieman selittelyn makua, koska kukaan ei oikeastaan tiedä mikä Jeesus oikeasti oli. Ainakin raamatun mukaan Jeesus oli poika mutta missään ei sanota että olisi ollut jumalhenkilö.

Olen 10 käskyä pitänyt aina yksiselitteisinä ja niitä vastaan selittely on jotenkin tekoyhää.

Uskontunnustuksessa :

Usko että Jumla osasi kyllä luoda itselleen  sellaisen ominaisuuksiltaan kaksoishenkilön Pojaksi  joka on häntä ja eri yhta iakaa kuin kaksoisetkin ovat. No problem. Kaksoisilla on kullakin oma tahto ja persoona ja vastuunsa. Ja kolmoisillakin, Pyhä Henki myös.

Väärin. Jeesuksesta sanotaan uskontunnustuksessa " Syntynyt ei luotu, joka on Isän kanssa yhtä Olentoa."

Syntynyt on samaa olentoa kuin äiti ja isä. Tässä tapauksessa isn olentoa. Kaksonen on DNA mielessä mitä isoimmin samaa olentoa mutta eri vapaa tahto molemmilla ja henki. Vaikka olisivat hengessä yhtä.

Äläpäs yritä kikkailla.

Äläpäs itse viitsi kikkailla niiden kaksosten tai kolmosten kanssa - Kolmiyhteistä Jumalaa ei jumalaton ymmärrä, koska Pyhä Henki puuttuu.

Jumala on siis kolmiyhteinen Jumala, joka on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

Me ihmiset olemme vasta syntymästämme saakka ikuisia ja vietämme ikuisuutemme joko Jumalan kanssa tai maan alla lieskoissa.

Kannattaakin tässä ajassa valita Jeesus Kristus, koska myöhemmin ei enää voi ja joutuu sitten ikuiseen tuskaan.

Miksi vääristelet  sanomisiani jos olet Jumalan asioilla ? en ole missään kohtaa sanonut että valinta on tehtävä. Ja ettei kolmiyhteyttä olisi vertasin vaan siihen ihmisenä että kolmosiakin on ja silti he ovat eri persoonia ihan kuin Isä ja Poika. Luehan vielä nämä loputkin mitä kirjoitin niin käsität että kaikki on Raamatussa selkeästi . Sana eli Jeesus - hänelle annettiin Ihmisen muoto., vähän kuin kirjoittaja painaa lehteen sanansa. Lehti ei ole kuitenkaan sama kuin kirjoittaja...

Äh.... sinä et vaan nyt ymmärrä tätä - tämä on ihan selvä juttu uudestisyntyneille kristityille, mutta teille jumalattomille tämä ei vaan aukea, koska tämä ei ole ihmisjärjellä selitettäväissä, vaan paljon korkeammalla: Jumalan järjellä, jonka Hän antaa omillensa Pyhän Hengen kautta.

Kun Jeesus kastettiin tuli hänen päälleen Kyyhkynen Pyhä Henki

Ja sitten kuului ääni Taivaasta :

-Tämä on minun rakas poikani johon olen mielistynyt.

Tuo on harhaoppia että Jeesuksen sanoman voivat käsittää opetettaessa vain jotkut vihkiytyneet opillisesti. Fariseukset asettivat käsittämiselle rajan noin. Jeesus opetti niin yksinkertaisesti ettei MYSTIIKKAA jäänyt - sen lapsikin ja varsinkin lapsi käsitti. On tai ei. Ei mystiikkaa.

Te suljette oven niiltäkin jotka haluaisivat uskoa kun sekoitatte tunnemaailman ja psyyken ongelmat uskoon. Usko ja sovitustyö  on todellista niin todellista ettei tunteet siihen vaikuta.

Helluntaioppi on tunnemaailman ylettömyydessään viehättävää mutta siinä nojataan  ja luotetaan ihmisvoimin liikaa niihin omakohtaisiin juttuihin. Ei Kristuksen sovitustyö ole omakohtaista tekoa  vaan mahdollisuus kaikille. Omilla tunteilla ja fiiliksillä ja teoilla ei ole siinä penninvertaa tekoa.

Penneistä puheenollen Kaikki juoksivat Suomessakin monen saaranaajan perässä koska "karismaattinen " ja sitten----!

Vierailija
126/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.

Tämä sama asia on niin moneen kertaan tuotu täällä esiin, mutta olkoon, kerran vielä: 

Eli Jumala Jeesus halusi vapaaehtoisesti mennä ristille koko ihmiskunnan puolesta, koska muuten ei meillä läpeensä syntisillä kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta pelastua helvetiltä ja Jumalle kelpasi kuitenkin vain täysin puhdas ja viaton uhri, eli Jeesus - Jumala itse antoi ristiinnaulita itsensä meidän puolestamme.

Niinpä hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi, silti olleen 100 % ihminen ja 100 % Jumala.

Ja koska Jeesus otti yhdessä hetkessä viattomana uhrina päälleet kaikkien meidän entiset, nykyiset ja tulevat synnit, tuska oli kamala ja vielä Isäkin käänsi selkänsä, koska ei voinut sitä syntitaakkaa katsella, Jeesus huusi "Eeli Eeli, lama sabaktani?!" Eli siinä hetkessä hän koki sydämessään täydellisen hylkäämisen ja helvetin kauhut, jotta meidän ei tarvitsisi niitä kokea, Hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!?"

Koska Jumala ei tehnyt meistä robotteja, vaan antoi täydellisen oman tahdon, tarvitsemme vain hyväksyä tuo täydellinen ristintyö kohdallemme ja ottaa Jeesus vastaan elämäämme, niin pelastus on meidän.

Minun mielestäni ihmiselle ei ole annettu mitään täydellistä tahtoa. Ihmisen elämän kaari voi olla hyvinkin ennalta suunniteltua alusta loppuun. Elämä saattaa olla syvää kärsimystä jota ei todellakaan ole itse valinnut. Tai elämä saattaa olla tosi hyvää vaikka ihminen ei olisi itse sen eteen mitään ihmeellistä tehnyt. En ymmärrä näitä Raamatun ristiriitaisuuksia. Siellähän esim. sanotaan että elinpäivät on luettu jo ennen kuin on syntynytkään. Jos joku ihminen päättää esim. elämänsä oman käden kautta, onko sekin ennalta määrätty.

Vierailija
127/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskontunnustuksessa :

Äläpäs yritä kikkailla.

Pyhä Henki on yhtä helposti ymmärrettävissä kuin Poika ja Isäkin. Kolmiossakin on kolme kulmaa ja eri puolta ja siti se on ihan yksi. Nämä ovat ne tavat joilla Jumala on ilmaiseva itseään. Nämä Kolme.

Jep. Kuin veden kolme olomuotoa: jää, vesihöyry ja vesi, eri olemus ja tehtävät mutta kaikki samaa kuitenkin.

Tuo vesirinnastus on yleinen, mutta virheellinen. Jumala ei ota mitään eri olomuotoja riippuen tilanteesta, vaan Hänessä on aina ja joka hetki kolme erillistä persoonaa. Vesi ei ole yhtä aikaa jäätä ja vettä, mutta Jumalan kolme persoonaa ovat samassa paikassa yhtä aikaa erillisinä persooninaan. Raamatussakin on esimerkki tästä, kun Jeesuksen kasteesta kerrottaessa ovat läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin ei voisi olla, jos ne olisivat vain saman persoonan eri olomuotoja.

Hetkinen: Pyhä Henki otti Kyyhkysen muodon kun Jeesusta kastettiin ja sitten toisella kertaa tulenlieskat ja humausen...

Jeesus taas oli alussa Sana sitten Esikoiseksi tullut Ihminen, sitten kuoltuaan sai ylösnousemusruuiin ja meni paitsi Paratiisiin niin myös saarnaamaan vangittuina oleville hengille. Kolmantenä päivänä Hän tuli maan päälle tuossa ruumiissaan ja ilmestyi monille kunnes kirkastettiin Isän tykö

Niin kyllä vaan Jumala voi muunnella mielinmäärin luotujaan ja alempiaan.

Vierailija
128/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskontunnustuksessa :

Äläpäs yritä kikkailla.

Miksi vääristelet  sanomisiani jos olet Jumalan asioilla ? en ole missään kohtaa sanonut että valinta on tehtävä. Ja ettei kolmiyhteyttä olisi vertasin vaan siihen ihmisenä että kolmosiakin on ja silti he ovat eri persoonia ihan kuin Isä ja Poika. Luehan vielä nämä loputkin mitä kirjoitin niin käsität että kaikki on Raamatussa selkeästi . Sana eli Jeesus - hänelle annettiin Ihmisen muoto., vähän kuin kirjoittaja painaa lehteen sanansa. Lehti ei ole kuitenkaan sama kuin kirjoittaja...

Äh.... sinä et vaan nyt ymmärrä tätä - tämä on ihan selvä juttu uudestisyntyneille kristityille, mutta teille jumalattomille tämä ei vaan aukea, koska tämä ei ole ihmisjärjellä selitettäväissä, vaan paljon korkeammalla: Jumalan järjellä, jonka Hän antaa omillensa Pyhän Hengen kautta.

Kun Jeesus kastettiin tuli hänen päälleen Kyyhkynen Pyhä Henki

Ja sitten kuului ääni Taivaasta :

-Tämä on minun rakas poikani johon olen mielistynyt.

Tuo on harhaoppia että Jeesuksen sanoman voivat käsittää opetettaessa vain jotkut vihkiytyneet opillisesti. Fariseukset asettivat käsittämiselle rajan noin. Jeesus opetti niin yksinkertaisesti ettei MYSTIIKKAA jäänyt - sen lapsikin ja varsinkin lapsi käsitti. On tai ei. Ei mystiikkaa.

Te suljette oven niiltäkin jotka haluaisivat uskoa kun sekoitatte tunnemaailman ja psyyken ongelmat uskoon. Usko ja sovitustyö  on todellista niin todellista ettei tunteet siihen vaikuta.

Helluntaioppi on tunnemaailman ylettömyydessään viehättävää mutta siinä nojataan  ja luotetaan ihmisvoimin liikaa niihin omakohtaisiin juttuihin. Ei Kristuksen sovitustyö ole omakohtaista tekoa  vaan mahdollisuus kaikille. Omilla tunteilla ja fiiliksillä ja teoilla ei ole siinä penninvertaa tekoa.

Penneistä puheenollen Kaikki juoksivat Suomessakin monen saaranaajan perässä koska "karismaattinen " ja sitten----!

Vain aito katuminen vie Jumalan luokse uskossa. Jumala näkee sydämen ihminen vaan hurlumleileilun ja hokeminen ei auta, edes Rukoillessa. Aitous vaan ,ei paperit merkkaa mitään nekään.

Vierailija
129/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten täällä säädetään ja sekoillaan ja puhutaan aiheen vierestä,vaikka kysymys oli hyvin selkeä joko uskot tai et.

Vierailija
130/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein uskomattominta tässä on että täällä pohjolassakin jaksetaan palvoa jotain lähi-idän paimentolaisuskontoa vielä vuonna 2019! Palvoisitte vaikka Väinämöistä, se olisi sentään Suomalaista mytologiaa.

Vierailija
131/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutaan nyt vaikka Kuun pinnalle mielikuvissamme ja sieltä katselemme Maapalloa sinisenä tyhjyydessä kelluvana pallona. uskomattoman paljon elämää ja kohtaloita sisältävänä, happikerroksen päällystämää upeaa näkyä.

Sillä niin on Jumala Maailmaa rakastanut että hän antoi Ainoan poikansa niin ettei kukaan hukkuisi vaan kaikki saisivat iänkaikkisen elämän.

Ajatelkaapas kaikki maapallolle elämään kutsutut ihmiset kutsuttiin ja valittiin syntymään ja ikuisesti sieluina vielä senkin jälkeen kun elämä tuolla pallolla loppuu.

Mikäs olet sinä Ihminen niin että sinä häntä muistat? -Lause kertoo miten ainutlaatuisen tärkeä on jokainen sielu Jumalalle koska meille annettiin myöskin voima tulla Jumalan lapsiksi nyt ja sitten.

Katsokaa Universumin mahtavuutta ja käsittäkää: On aika  ihmeellistä että olemme täällä ja enenmmän on vielä edessämme. Isällä on meille monta huonetta ja Jeesus meni tekemään meille sijaa sinne.

Vierailija
132/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus puhui ihmisen perushyvyydestä, joka meillä lähes kaikilla on, mutta yhteiskunnan rakenteet estävät meitä olemasta koko ajan hyviä olentoja. Siihen pystyvät ainoastaan tietyt eläimet (koirat, jänikset, lampaat linnut etc.).

Jos Jeesus tulisi nykyaikaan ja alkaisi puhumaan aseiden ja pankkien ylivallasta, niin hänet rintiinnaulittaisiin tai tapettaisiin pois asioita "pilaamasta". Minä en usko että Jeesus haluaa enää tulla tälle planeetalle. Onneksi elämää on myös muualla, joka saattaa olla vähemmän brutaalia.

Kaikissa ihmisissä on se perushyvyys olemassa, ellei aivoista puutu jotakin.

Vierailija
133/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein uskomattominta tässä on että täällä pohjolassakin jaksetaan palvoa jotain lähi-idän paimentolaisuskontoa vielä vuonna 2019! Palvoisitte vaikka Väinämöistä, se olisi sentään Suomalaista mytologiaa.

ONhan Väinämöinen upea tarina ja sen mutkikkuudet ja allegoriat ja muu kertookin ties mistä mihin oli uskottava selvitäkseen maapallolla. Ihan hyvä. Mutta tää koko kupletin juoni ei olekaan vain tässä elämässä, vaan sielumme on ikuisesti olemassa jos tahdomme ja avaimet ojentaa Jeesus jos uskomme. Mitäpä häviät jos vaikka vilkaisisit oisko tuossa totuudenhiventä?

Muita tarinoita voi harrastaa sitten muuten.

Vierailija
134/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen yrittänyt mutta en pysty. Yksi kohta, missä uskoni väistämättä aina lopahtaa, on se missä Jeesus ristillä kysyy "isäni, miksi minut hylkäsit" tai jotain sellaista. Eikä se ole ainoa syy. Suosittelen, muuten, kaikille kristinuskosta kiinnostuneille teologian perusopintoja avoimessa yliopistossa.

Tämä sama asia on niin moneen kertaan tuotu täällä esiin, mutta olkoon, kerran vielä: 

Eli Jumala Jeesus halusi vapaaehtoisesti mennä ristille koko ihmiskunnan puolesta, koska muuten ei meillä läpeensä syntisillä kenelläkään olisi mitään mahdollisuutta pelastua helvetiltä ja Jumalle kelpasi kuitenkin vain täysin puhdas ja viaton uhri, eli Jeesus - Jumala itse antoi ristiinnaulita itsensä meidän puolestamme.

Niinpä hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi, silti olleen 100 % ihminen ja 100 % Jumala.

Ja koska Jeesus otti yhdessä hetkessä viattomana uhrina päälleet kaikkien meidän entiset, nykyiset ja tulevat synnit, tuska oli kamala ja vielä Isäkin käänsi selkänsä, koska ei voinut sitä syntitaakkaa katsella, Jeesus huusi "Eeli Eeli, lama sabaktani?!" Eli siinä hetkessä hän koki sydämessään täydellisen hylkäämisen ja helvetin kauhut, jotta meidän ei tarvitsisi niitä kokea, Hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!?"

Koska Jumala ei tehnyt meistä robotteja, vaan antoi täydellisen oman tahdon, tarvitsemme vain hyväksyä tuo täydellinen ristintyö kohdallemme ja ottaa Jeesus vastaan elämäämme, niin pelastus on meidän.

Minun mielestäni ihmiselle ei ole annettu mitään täydellistä tahtoa. Ihmisen elämän kaari voi olla hyvinkin ennalta suunniteltua alusta loppuun. Elämä saattaa olla syvää kärsimystä jota ei todellakaan ole itse valinnut. Tai elämä saattaa olla tosi hyvää vaikka ihminen ei olisi itse sen eteen mitään ihmeellistä tehnyt. En ymmärrä näitä Raamatun ristiriitaisuuksia. Siellähän esim. sanotaan että elinpäivät on luettu jo ennen kuin on syntynytkään. Jos joku ihminen päättää esim. elämänsä oman käden kautta, onko sekin ennalta määrätty.

Itse asiassa Raamatun sanoma paremmin onkin se, että ihmisellä ei ole vapaata tahtoa. Sanotaanhan siellä, että perkele on vanginnut ihmisen tahtoaan tekemään. Ja siellä missä Henki on, siellä on vapaus. Syntiinlankeemuksessa ihminen joutui orjuuteen. Siksi kai siellä sanotaan myös, ettei kukaan voi tulla Jumalan tykö, ellei Isä vedä häntä. Ihminen voi ainoastaan vastustaa Jumalaa silloin, kun Jumala vetää häntä. Tässä on myös ero ihmisen ja enkelin välillä. Miksi langenneille enkeleille ei annettu toista mahdollisuutta, mutta ihmisille annettiin. Ehkä juuri siksi, että ihminen petettiin ja hän joutui lankeemukseen, synnin orjuuteen. Jokainen ihminen syntyy tähän tilaan. Olennaista ihmisen kohdalla onkin se, onko hän sinut itsensä ja tekojensa kanssa. Vai näkeekö olevansa puutteellinen, viallinen ja Jumalan kirkkautta vailla, eikä pysty parantamaan itse itseään eikä maailmaa, kuin korkeintaan tiettyyn pisteeseen.

Vierailija
135/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskontunnustuksessa :

Äläpäs yritä kikkailla.

Juu tietenkään en tarkoittanut, että olisi sama Jumala vuorotellen eri olomuodoissa. Vaan että tutkimushuoneessa on höyryä, viereisessä pakkashuoneessa on jää, ja siinä vieressä vesilasissa vettä, ja kaikki on yhtä aikaa olemassa ja näkyvissä ikkunoista :) Totta että vertaus ontui tuolta osin.

Vierailija
136/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutaan nyt vaikka Kuun pinnalle mielikuvissamme ja sieltä katselemme Maapalloa sinisenä tyhjyydessä kelluvana pallona. uskomattoman paljon elämää ja kohtaloita sisältävänä, happikerroksen päällystämää upeaa näkyä.

Sillä niin on Jumala Maailmaa rakastanut että hän antoi Ainoan poikansa niin ettei kukaan hukkuisi vaan kaikki saisivat iänkaikkisen elämän.

Ajatelkaapas kaikki maapallolle elämään kutsutut ihmiset kutsuttiin ja valittiin syntymään ja ikuisesti sieluina vielä senkin jälkeen kun elämä tuolla pallolla loppuu.

Mikäs olet sinä Ihminen niin että sinä häntä muistat? -Lause kertoo miten ainutlaatuisen tärkeä on jokainen sielu Jumalalle koska meille annettiin myöskin voima tulla Jumalan lapsiksi nyt ja sitten.

Katsokaa Universumin mahtavuutta ja käsittäkää: On aika  ihmeellistä että olemme täällä ja enenmmän on vielä edessämme. Isällä on meille monta huonetta ja Jeesus meni tekemään meille sijaa sinne.

Raamattu kertoo miten Jumala ripusti maailman tyhjyyden päälle!

Puhui maanpiiristä (vain pallolla sellainen)

Puhui: Jo idusta minä katselin sinua äitisi kohdussa (röntgenkatseellaan mahdollista)

Jumala osasi lukea ihmisen hiuksetkin päästä ja ilman hänen tietoaan ei yksikään hius putoa päästään (vrt tietokonekapasiteeettiä)

Ja paljon muuta. Tuhansia vuosia sitten, kirjattuna.

Vierailija
137/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus puhui ihmisen perushyvyydestä, joka meillä lähes kaikilla on, mutta yhteiskunnan rakenteet estävät meitä olemasta koko ajan hyviä olentoja. Siihen pystyvät ainoastaan tietyt eläimet (koirat, jänikset, lampaat linnut etc.).

Jos Jeesus tulisi nykyaikaan ja alkaisi puhumaan aseiden ja pankkien ylivallasta, niin hänet rintiinnaulittaisiin tai tapettaisiin pois asioita "pilaamasta". Minä en usko että Jeesus haluaa enää tulla tälle planeetalle. Onneksi elämää on myös muualla, joka saattaa olla vähemmän brutaalia.

Kaikissa ihmisissä on se perushyvyys olemassa, ellei aivoista puutu jotakin.

Turha syyttää yhteiskuntaa tai mitään muutakaa tahoa meidän jokaisen pahuudesta. Se on synti, perisynti, joka on aina ollut ja joka tulee aina olemaan, paisti kun pääsemme taivaaseen <3

Se perushyvyys mistä puhut on oikeastaan Jumalan hyvyyttä, heijastaa sitä ja on luomisen peruja. Kun he jotka eivät usko Jeesukseen eivätkä täten halua olla Jeesuksen seurassa kuoltuaankaan joutuvat Jumalasta eroon, karisee se "perushyvyys", jää vain pelkkä pahuus. 

Vierailija
138/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ihmisen vapaa tahto annettiin ilmenee myös Jeesuksen esimerkissä. Hän alkoi epäröidä Getzemanessa kun tiesi joutuvansa ristille. Hän olisi voinut nousta ja sanoa: ei en pysty. Mutta Hän nöyrtyi koska tiesi Isänsä teitävän paremmin kuin itse mikä kannattaa.

Ei Raamattu missään kohtaa ole luvannut uskovalle maailmassa vain hyvää elämää vaan kaikille voi sattua kaikkea mutta tuo kaikki voi vaikuttaa hyvään suuntaan jos ne käsittelee uskonnäkemyksen kautta. Silloin ihminen on hengessä ja sielussa vapaa vaikka olisi vankilassa .

Juudas hirtti itsensä ja on sanottu hänen kauttaan oli luopumuksen tultava. Jumala tiesi kuka on heikko kyllä. Emme tiedä miten hirttämisen jälkeen kävi mutta se että Jeesus meni kuolemansa jälkeen Tuonelaan (joka on toinen puoli Paratiisin kuilun takana) ja saaranasi siellä vangittuina oleville hengille niin viittaisi siihen että siellä tehdään työltä myös. Emme  tiedä. Jumala ei kenenkään antaisi hukkua millään.

Vierailija
139/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kertoo miten Jumala ripusti maailman tyhjyyden päälle!

Puhui maanpiiristä (vain pallolla sellainen)

Puhui: Jo idusta minä katselin sinua äitisi kohdussa (röntgenkatseellaan mahdollista)

Jumala osasi lukea ihmisen hiuksetkin päästä ja ilman hänen tietoaan ei yksikään hius putoa päästään (vrt tietokonekapasiteeettiä)

Ja paljon muuta. Tuhansia vuosia sitten, kirjattuna.

No tuo Jumalahan on niinkuin keksitty jonkun kirjurin ajatuksista. Kun tehdään Jumalasta kaikkivpoia, niin sitä sanaa ei voi kukaan kyseenalaistaa. Parasta maailmasas on kuitenkin toisen ihmisen tappaminen, etenkin naisen ja tapon jälkeen peräaukkoon työntyminen. Orgasmi muuttaa sinut kaikkivoipaiseksi. Kunhan vain kaikki miehet tajuaisivat tämän.

Tunnistit loogisen pussin sanomalla että ei kaikkivoipaa voikaan kyseenalaistaa. Mutta me ihmiset olemme kielellisiä olioita meidän luontoomme kuuluu semanttiset kikkailut.

Mutta logiikan alkeiskurssilta: Jokin voi olla loogisesti totta mutta analyyttisesti vallankin päin hatelikkoa. Looginen ja analyyttinen ovat erilaisia sisällöllisesti.

Et voi siis pelkällä logiikalla selittää tyhjiin kaiken tason asioita vaan ne vaativat analyysiä mitä ne ovat jne.

Uskon kieli on erilaista kuin matematiikan joka on orjallisesti loogista. Logiikalla ei yllä uskon kielen ytimeen sillä sen käsitteet ovat erilaisia ja ei mitattavissa.

Vierailija
140/169 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki Jumala ennalta tietää, kauanko kukin meistä elää. Hänhän on kaikkivaltias Jumala. Outoa olisi, jos Hän ei tietäisi kaikkea ennalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme