Voiko ihmisen älykkyyttä päätellä ulkonäöstä?
Onko mahdollista päätellä ihmisen älykkyyttä ulkonäön perusteella? Itse olen ainakin pannut merkille, että hyvin vaaleapiirteiset, hailakan sinisilmäiset ja pyöreät muodottomat kasvot omaavat pulskat naiset ovat kaikki hyvin yksinkertaisia. Kaikilla sellainen tyhjä katse silmissä ja piirteissä jotain samaa kaikilla. Pyöreät, täysin muodottomat kasvot, ei minkäänlaista luustoa ja se tyhjä katse, lihavuus, todella hailakat silmät ja piirteet, mutta hiukset usein värjätty. Oletteko tehneet samanlaisia havaintoja?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rastat kertovat alhaisesta älykkyydestä ja koulutustasosta.
Olen käyttänyt Cannabista yli 10v päivittäin. 15-vuotiaasta asti ja mielen terveyteni on ihan kunnossa. Itseasiassa kun opiskelin, sain 4-5 arvosanoja ammattikoulussa. Ja muut 2-3. Eli ei ainakaan minulla ole vaikuttanut älykkyyteen.
Ammattikoulussa saa 4 ihan vaan jo sillä, että ei tee kainalopieruja, kun opettaja puhuu
ohis
Kyllä minä pystyn tietyistä kasvonpiirteistä tunnistamaan yh-naisia. Näin jo nuorena nämä. En siis sano, että kaikki tunnistaisin, mutta eräät kasvonpiirteet ovat yliedustettuina näissä.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että ihmiset tunnistavat kanssaan älyllisesti ja persoonapiirteiltään samalla tasolla olevat ihmiset. Itseä reilusti tyhmemmät ja reilusti älykkäämmät voivat tuntua molemmat aika vierailta ja käsittämättömiltä.
Toisaalta lähes kaikki ovat omasta mielestään keskimääräistä älykkäämpiä, joten yleensä nämä "tunnistan älykkään ihmisen" on vain fantasiaa ja tarkoittaa oikeasti "tunnistan kaltaiseni". Selvästi itsestä poikkeavia pidetään tyhminä, olipa se poikkeavuus millaista hyvänsä.
Itse tunnen yhden (omien sanojensa mukaan) Mensan testissä hyvin pärjänneen, jolla on juuri sellaiset toljottavat silmät ja joka ei yhtään kuuntele mitä sille sanoo ja tästä syystä usein reagoi jotenkin oudosti. Voi siis jonkun mielestä päälle päin vaikuttaa tyhmältä, ehkä.
Minä tunnen Mensaan kuuluvan siivoojan, joka on ihan tavallisen suomalaisen näköinen ihminen.
Mulla on ns. ”tyhjä katse” ja suoraan sanottukin tyhmän näköiseksi. Olen kuitenkin suorittanut akateemisen koulutuksen.
Tietenkin voi. Miehet ovat joko raisk**jia tai surm**vat muita.
Vaarallista ja simppeliä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös sellaisia ihmisiä jotka mielellään esittää ns. perus petteriä niinkuin minä. Ei ihan kaikille avata silleen itseä.
Ehkä olet ns. perus petteri.
No TOTTAKAI älykkyys näkyy ulkonäöstä. Kyse on vain siitä, osaatko tunnistaa suvut, jotka eivät ole erityisen älykkäitä? Kasvoissa on samoja piirteitä, koska he ovat saaneet alkunsa samasta muinaisesta junttiparista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pystyn tietyistä kasvonpiirteistä tunnistamaan yh-naisia. Näin jo nuorena nämä. En siis sano, että kaikki tunnistaisin, mutta eräät kasvonpiirteet ovat yliedustettuina näissä.
Tämä!
Mikäköhän siinä on että tinderin kuvista erottaa yh-naisen heti vaikka ilman että näkisi mitään lapsen kuvaa tai lapsen leluja jne..?
Havainto tehty. Olet huono kirjoittaja ja typerän lapsellinen ihminen.
Muistaakseni viimevuosisadalla natsisaksan ollessa voimissaan yritettiin jopa tieteellisesti todistaa jaosoittaa joidenkin ulkonäköisten piirteiden olevan osoituksia "korkeammasta aineksisesta" ja toisinpäin. Valitettavasti tällainen suhtautuminen ei ole täysin kadonnut vieläkään. - Saan jopa itseni kiinni siitä toisinaan. Esimerkiksi jos minulle näytettään kuva urheilullisesti ja siististi pukeutuneesta hieman ruskettuneesta henkilöstä ja toisesta, jota on hyvin epäsiistin oloinen vaatetukseltaan ja kasvot ovat kalpean harmaat ja ylpainoa runsaamman laisesti. Arvatkaa meneekö yli kolmse sekunttia että väitän tietäväni, kumpi heistä on älykkäämpi.
Menkää tekemään äo-testi ja katsokaa sen jälkeen peiliin.
Älykkäät ihmiset voi tunnistaa ulkonäöltä esimerkiksi korkeasta hatusta ja monokkelista.
Stephen Hawking olis ollut varmaan sitten vajukki.
Pelottavaa on että joidenkin mukaan älykkyyden voisi jotenkin päätellä ulkomuodosta. Tsekatkaapa vaikka maailman älykkäimmäksi tällä hetkellä väitetty mies. Samoin lukioaikoina juuri se luokkakaveri joka hoksasi pitkässä matematiikassa kaiken jo ennen kuin opettaja ehti mitään selittää oli todella velton ja uneliaan oloinen ja kaukana komeasta.
On tilastoitu että tietynnäköisillä ihmisillä on alhaisempi äö-osamäärä kuin toisilla, ja taas tietynnäköisillä korkeampi kuin muilla. Tästä on siis kovaa faktaa vuosikymmenten saatossa.
Mutta niistä ei oikein saa puhua kun siitä voi tulla jonkinnäköisiä seuraamuksia tai muuta.
Havaintojeni perusteella seuraavat asiat tuntuvat olevan normaalia vähemmän älykkäiden keskuudessa: tatuoinnit, lihavuus, vaaleahiuksisella tummaksi/räikeäksi värjätty tukka mutta kulmakarvat jätetty meikkaamatta/värjäämättä, väsynyt yleisolemus, vääränkokoiset vaatteet, viime vuosikymmenen trendivaatteiden käyttö, tekokynnet ja -ripset jos ne ovat selkeän epäkäytännölliset omassa ammatissa (lomittajalla tekoripset, leipurilla tekokynnet tmv), tupakointi, pipottomuus kylmillä säillä ja muu selkeästi pukeutumisessa tehty valinta mikä on säähän/tilanteeseen nähden epäkäytännöllinen.
Älykkäillä yleisempää: Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen, neutraali pukeutuminen muutenkin, hillitty käyttäytyminen, rauhallinen tyyli puhua ja ilmaista itseään.
Harvoin muodikkaat ihmiset ovat superälykkäitä, mutta toista ääripäätä on edustettuna.huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Havaintojeni perusteella seuraavat asiat tuntuvat olevan normaalia vähemmän älykkäiden keskuudessa: tatuoinnit, lihavuus, vaaleahiuksisella tummaksi/räikeäksi värjätty tukka mutta kulmakarvat jätetty meikkaamatta/värjäämättä, väsynyt yleisolemus, vääränkokoiset vaatteet, viime vuosikymmenen trendivaatteiden käyttö, tekokynnet ja -ripset jos ne ovat selkeän epäkäytännölliset omassa ammatissa (lomittajalla tekoripset, leipurilla tekokynnet tmv), tupakointi, pipottomuus kylmillä säillä ja muu selkeästi pukeutumisessa tehty valinta mikä on säähän/tilanteeseen nähden epäkäytännöllinen.
Älykkäillä yleisempää: Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen, neutraali pukeutuminen muutenkin, hillitty käyttäytyminen, rauhallinen tyyli puhua ja ilmaista itseään.
Kerrotko vielä kuinka olet mitannut noiden tyyppien älykkyyden, vai niputatko ihan mutulla.
Mielestäni äänestä voi tunnistaa sellaisen ihmisen joka on vähän kehitysvammaista älykkäämpi, mutta normaalia ihmistä alempi.
Kaikilla 70-90 äo:isillä ei tietenkään ole sellainen ääliön ääni, mutta niillä kenellä sellainen tyhjyyttä kaikuva älinäölinä ääni on, ei taatusti ole yli 90 äo.