Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soutulaite, juoksumatto vai joku muu?

Vierailija
02.02.2019 |

Muutamme mieheni työn takia maaliskuussa maahan, jossa ei ole turvallista lenkkeillä yksin. Varsinkaan länsimaalaisen naisen. Talossamme on pieni piha, mutta siellä kävellessä ei liikuntaa saa. Alueella ei ole kuntosaleja, urheilukenttiä tai vastaavia liikuntapaikkoja. Teen päätetyötä etätyönä sisällä, joten en juuri poistu talosta mieheni työpäivän aikana.

Täällä Suomessa harrastan kävelyä/ulkoilua. Kävelen siis joka päivä työmatkat (kuusi kilometriä yhteensä), minkä lisäksi käyn kävelylenkeillä iltaisin ehkä kolmena päivänä viikossa, ja viikonloppuna kävelen 10-15 kilometriä. Rakastan kävelyä.

Maassa, johon muutamme, kävely ei ole mahdollista. Painoni kannalta en niinkään itke kävelyn lopettamista, sillä syön sitten vain vähemmän. Se, mitä pelkään, on kunnon huononeminen. Teen etätyötä tietokoneella siellä, joten istun päivät pitkät. Pelkään hartiavaivoja. Lisäksi haluaisin, että jalkani olisivat edelleen "vahvat", eli että jaksaisin sitten kesällä koto-Suomeen tullessani kävellä ja retkeillä. Satutin viime talvena jalkani (kaaduin), enkä voinut kävellä kuuteen viikkoon. Kun pystyin kävelemään, huomasin, miten surkeaksi kunto oli mennyt! Haluaisin siis, että saisin "kuntoa pidettyä", eli etten läkähdy, jos kävelen portaat ylös.

Mikä kuntoilulaite siis sopisi uuteen kotiimme? Miehen työnanataja maksaa muuttokulut, eli voisin ostaa Suomesta mieleisen kuntoilulaitteen. Hintaa laitteella saisi olla noin 700-1100 euroa. Olen itse miettinyt soutulaitetta, auttaako se mihinkään? Laitteen "tylsyyydellä" ei ole väliä, sillä kävelyn aikana mietiskelen omia asioitani, joten en tarvitse jännitystä tai virikettä, jaksan tehdä tylsää kuntoilua helposti tunnin tai pari putkeen. Olisiko minulle näiden tietojen perusteella juoksumatto vai soutulaite vai jonkin muu hyvä valinta? Inhoan juoksemista, joten siksi en ole juoksumatosta innostunut, mutta voisihan siinä kävellä.

Anteeksi pitkä höpötys, en vain tiedä kuntoilulaitteista mitään! Vinkkejä kehiin, rakas av!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon miettimässä kotiin jotain kuntolaitetta, juoksumaton haluaisin mutta kuulemma pitää liikaa ääntä. Crosstrainer on minusta aika tylsä eikä tuota paljoa liikettä, joten kuntopyörään varmaan kallistun. Juoksumaton kuitenkin ottaisin mieluiten.

Vierailija
22/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valitettava totuus nuista kotijumppavehkeistä että ne aina jää parin viikon jälkeen kaikilla pölyttymään vaan. Motivaatio ihan eri kuin jossain salilla.

No ei kyllä jää jos itse päättää käyttää sitä. Ihan itsestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se valitettava totuus nuista kotijumppavehkeistä että ne aina jää parin viikon jälkeen kaikilla pölyttymään vaan. Motivaatio ihan eri kuin jossain salilla.

No ei kyllä jää jos itse päättää käyttää sitä. Ihan itsestä kiinni.

Totta. Mulla on ollut juoksumatto 7 vuotta ja juoksen sillä n. 50km viikossa. 

Vierailija
24/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on soutulaite. Katselen soutaessani laatusarjoja ja historiadokumentteja.

Vierailija
25/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrainer on musta paras, juoksumattokin okei, mutta soutulaite on niin hiton puutavaa (ja kaikki paremmat soutulaitteet on tosi isoja vempaimia).

26/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä lihaksia haluat treenata, halusin vähän kaikkea niin otin soutulaittee.

Jos taas haluat petraa juoksemista niin juoksumatto.

Eiole rakettitiedettä tämä.

Vierailija
27/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta pidät kävelystä, osta juoksumatto. Tai ainakin kävisin ensin testaamassa kunnolla muita laitteita jos et ole niillä ennen tehnyt. Mitä jos et pidäkään soutulaitteesta ja jää koko laite käyttämättä.

28/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrrainerit on aikamoisia natisemaa ja siinä olet tietysti koko painollas, soutulaitteessa istutaan, soutulaite sopii heikompi kuntoiselle paremmin ettei tuhoa niveliäänsä heti alkuu.

Vierailija
29/29 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähes joka paikasta joltain etäisyydeltä kuitenkin nykyään löydy jonkinlaisia kuntoklubeja, ellette hyt ihan korvessa asu. Esim. Arabimaissa ja Afrikassa sellaisia on parempien hotellien yhteydessä. Itse mieluummin hankkiutuisin jonkun tuollaisen asiakkaaksi kuin tahkoaisin yksin kotona jollain laitteella. Voisi olla hyvä keino myös tutustua muihin ekspatteihin. Tulisin mökkihöperöksi, jos nysväisin kaiket päivät jossain muurien takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme