Näin hiihtäessä vanhoja suksia, jopa vuosituhannen vaihteesta!
Itse ostan joka sesongin alussa uudet sukset. Miten jotkut voivat käyttää samoja suksia pari vuosikymmentä? Itseäni hävettäisi niin paljon vastaantulijoiden katseet, että en kyllä kehtaisi hiihtää sellaisilla.
Kommentit (19)
Minulla on 80-luvun sukset. Ne on kyllä aika hienot :D Mutta en minä niillä hiihtämään lähtisi, varmaan hapertuisivat ensimmäisellä kilometrillä. Mutta älä nyt hulluja puhu, ei suksia tarvitse joka vuosi ostaa, jos on tervejärkinen ihminen. Höpsö voi uskotella itselleen, että pitää.
Arvostan kyllä näin pöhköä aloitusta!
Minä taas ihmettelin rumaa naamaasi. Miten kehtaat tulla ihmisten ilmoille!
Mullapa on puusukset 50-luvulta. Ja nahkamonot ja bambusauvat.
Hienot on.
Ehkä ne muut porvoolaiset ei katsele vastaantulijoiden suksia niin paljon kuin sinä. Hiihtävät hiihtämisen ilosta, eivätkä välineurheile. Sinähän se vaan olet siellä ladulla esittelemässä vermeitäsi, etkä oikeasti urheilemassa, tai nauttimassa talvesta.
Mun sukset on ostettu vuonna 87 ja hyvin pelittävät. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa on puusukset 50-luvulta. Ja nahkamonot ja bambusauvat.
Hienot on.
Minkälaiset siteet sulla on, rotanloukut vai Y-siteet?
Mä myin tänä talvena kahdet sukset. Toiset oli ostettu -98 ja toiset -08.
Mä hiihdän niin lujaa ettei kukaan nää mun suksia
En varmaan inhoa mitään muuta niin paljon kuin hiihtämistä. Jos pakko on moista masokismia harrastaa niin edes puusukset ja umpihankeen eikä mitään valmista latua ja lasikuitu suksia. Kuntoilun kannalta varmasti tehokkaampaa kuin laduilla raivoaminen.
Onneksi et osunut samalle ladulle minun kanssani. Sukset on 70 - luvun lopulta, rottinkisauvat, nahkamonot remmein ja rotanloukkusiteet. Ja voidella en tarvitse kun sukset on hyvässä tervassa. Näillä aion mennä niin kauan kuin hiihdän, jos nyt ei satu suksi katkeamaan, enää en viitsi paikata kun toinen on jo nyt pellillä paikattu.
Mullon isän tekemät sukset vuodelta 1958. Syksyllä tervataan. Rotanloukut siteinä ja nahkamonot. Niitä käytetään samaan tyyliin kuin museoautoa, näytösluonteisesti.
Mun mies hiihtää puusuksilla. Sauvatkin on vanhat rottinkiset. Meinasi se jo uudet ostaa täksi talveksi, mutta perääntyi vielä.
Ehdin huomata suksesi, hiihdit niin hitaasti edessäni. Itsehän et ehtinyt huomata v.1999 vuoden suksiani, koska pääsin kiitämään ohitsesi kuin salama.
No jopas oli perkeleen vanhat kun peräti vuosituhannen vaihteesta olivat. Jos ovat kunnossa niin ovat tekniikaltaan silloin olleet jo helvetin hyviä.
Suksien iästä voi melko suoraan laskea harrastusvuosien määrän ja se näkyy siis myös vauhdissa ja kunnossa. Itse kaatuilen uusilla karvapohjillani ja vanhan papat kiitävät ohi 80-luvun peltosillaan. Aion tähdätä samaan: tässä kun kolmekymppisenä aloittelen, niin pyyhkäisen viidenkymmenen vuoden päästä nuorempien ohi kuivana rusinana. Jaloissa samat karvapohjat, siinähän ihmettelevät tulevaisuuden avaruussuksiensa kanssa.
0/5
Minulla on veljenpojan vanhat sukset. Hän hiihti niillä alakoulussa. Poika on nyt yli 30v.😁.
Hyvin pelittävät sen kerran kaksi parissa vuodessa kun käyn suksilla.
Totta.
Laduille mennään nimenomaan tuijottamaan muiden suksia. Ainoa syy.