Autokanta vanheni yhä viime vuonna. Keski-ikä on nyt 12,1 vuotta eli 1,3 kuukautta enemmän kuin vuonna 2017. Keskihinta 3600e. Uusi sähköauto alkaen 40 000 euroa.
Kuka vielä kuvittelee, että Suomi on seitsemän vuoden päästä sähköautomaa?
-Kun kansaa kuritetaan, eikä raha riitä edes perustarpeisiin, saati sitten, että kolme miljoonaa suomalaista vaihtaisi autonsa 15 kertaa kalliimpaan.
Kyllä täytyy helvetin urpo olla, jos näihin uskoo ja näitä tuputtaa.
Jos halutaan päästöjä alas, Helsinkikin voisi lopettaa kivihiilen polttamisen sähköautojen lataamiseksi.
Sitten koko teollisuus syyniin, päästöt kuriin.
Tilantorpan vanhus ei niin kovinpaljoa saastuta, kun katsoo kokonaisuuden, jos omistaa metsää niin sehän on hiilinielu, joten tällainen henkilö tekee ekoteon.
Sen sijaan vihervasemmistolaisten useat ulkomaanmatkat, yksi matka kaukomaille saastuttaa enemmän kuin minun vuoden ajot autolla.
-Miksi niihin ei tule haittaveroa, no siksi kun vihervasemmisto ei halua, että omat matkat kallistuu.
Onhan se kiva löhöillä Gambiassa, kun on ollut niin raskasta riistää työssäkäyviä ja tuottaa tilalle ulkomaalaisia paikanhakijoita.
Kommentit (155)
Vanhojen autojen kriminalisoijat on idiootteja.
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Mistä päättelet että sähköautojen hinta pysyy 40 tonnissa? Tosin se ei ratkaise latausongelmia.
Kun otetaan vielä huomioon, että polttomoottoriautoja on massatuotettu 100 vuotta, eivätkä suuret rakennusmäärät ole vieläkään laskeneet uusien autojen hintaa tavallisen kuluttajan saataville, putoaa pohja pois väitteiltä, että sähköautojen hinta niiden yleistyessä tulisi suurestikaan halpenemaan.
Jos sähköauton hinta saataisiin hilattua alle 10 000 euron, uskoisin autokannan uusiutumiseen sähköisenä versiona.
Sitten vielä latausinfran rakentaminen kaupunkeihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Kuinka alas veikkaisit hinnan laskevan?
Polttomoottoriauto on edelleen kallis suurista valmistumääristä huolimatta.
Miksi sähköauto olisi tulevaisuudessa yhtään halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Tällä hetkellä sähköautolla pitää ajaa 100 000 kilometriä, ennen kuin se on päästöissä bensa-auton tasolla.
-Ja tähän ei ole laskettu sähköautolle päästöjä, kuten esim Helsingissä poltetaan kivihiiltä sähköautojen sähkön saamiseksi.
Ei niin kovin ympäristöystävällinen, varsinkin kun tuon kestoaika on sen 10v, besa-autolla voi ajaa periaatteessa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Teslaa tehdään massatuotantona, on maailman uusin ja kehittynein tehdas, auto maksaa satatuhatta, eikä se ole siltikään Teslalle kannattavaa toimintaa, vaan tekevät tappiota joka autosta.
Selitäppä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Aika ei akuston kapasiteettia nakerra vaan latauskerrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Teslaa tehdään massatuotantona, on maailman uusin ja kehittynein tehdas, auto maksaa satatuhatta, eikä se ole siltikään Teslalle kannattavaa toimintaa, vaan tekevät tappiota joka autosta.
Selitäppä tämä.
Teslan autotehdas on kaikkea muuta kuin uusin ja kehittynein. Se on vanha Toyotan tehdas ja Tesla joutui opettelemaan ja opettelee vieläkin autojen tekoa nopeasti, halvalla ja riittävällä laadulla.
Suomessa myytävistä autoista vain PIENEN PIENI OSA on uusia autoja. Suomalaiset ostavat pääasiassa vain käytettyjä. Käytettyjä tuodaankin tähän maahan lauttakaupalla joka päivä.
Tekniikan Maailma ja Tuulilasikin reagoivat asiaan niin, että ovat jo parin vuoden ajan vertailleet ja koeajaneet käytettyjä autoja. Uusien autojen vertailut ja koeajot kun eivät palvele lukijakunnasta juuri ketään.
Odotellaan nyt, että 10 vuoden päästä Saksassa uusitaan sähköautoja ja käytetyt roudataan Suomeen.
Sähköautohaihattelu on irti realimaailmasta.
Onnistuu pakottamalla ja sekin onnistuu lammasnaamasuomalaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Teslaa tehdään massatuotantona, on maailman uusin ja kehittynein tehdas, auto maksaa satatuhatta, eikä se ole siltikään Teslalle kannattavaa toimintaa, vaan tekevät tappiota joka autosta.
Selitäppä tämä.
Helppo selittää, tämä on AV:n sähköautovihaajakahelin tyypillistä paskapuhetta.
https://qz.com/1538355/tesla-turns-a-profit-again-now-musk-says-its-all…
..
Sähköautoja kun on tarpeeksi tulee tarvikkeina myytäviä halpoja akustoja, kolariautojen akustoja ym.
Mutta litiumakku menee huonoksi vaikka sitä ei käytettäisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautohaihattelu on irti realimaailmasta.
Onnistuu pakottamalla ja sekin onnistuu lammasnaamasuomalaisten kanssa.
Pelkästä rahastuksestahan tässä koko hommassa on kyse.
Bensiinin/dieselin+bensa-auton käyttämisen veroja korottamalla saadaan aikaiseksi tilanne, jossa kansalaisten on pakko lainata rahaa ostaakseen ylihintaisia sähköautoja päästäkseen liikkumaan.
Kun autokanta hieman enemmän sähköistyy, seuraavaksi aletaan nostamaan sähkön ja siirron hintoja tekosyynä latausinfran rakentaminen.
Eliitti hykertelee matkallaan pankkiin katsomaan saldojaan.
Köyhältä viedään viimeisetkin tuhkat pesästä sähköauton pankkilainaa maksellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Teslaa tehdään massatuotantona, on maailman uusin ja kehittynein tehdas, auto maksaa satatuhatta, eikä se ole siltikään Teslalle kannattavaa toimintaa, vaan tekevät tappiota joka autosta.
Selitäppä tämä.
Helppo selittää, tämä on AV:n sähköautovihaajakahelin tyypillistä paskapuhetta.
https://qz.com/1538355/tesla-turns-a-profit-again-now-musk-says-its-all…
..
Näin paljon valmistajille jää voittoa yhdestä autosta – Ferrarille kymmeniätuhansia, Tesla myy tappiolla:
-Dudenhöfferin mukaan Teslan tappio jokaisesta valmistamastaan autosta on 11000 euroa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-paljon-valmistajille-jaa-voitto…
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että sähköautojen hinta pysyy 40 tonnissa? Tosin se ei ratkaise latausongelmia.
Miksi se siitä laskisi? Eihän polttomoottoriautojenkaan nimellishinnat ole laskeneet vaan nousseet. Lada maksoi 1970 luvulla noin 10.000mk. Nyt halvimmat uudet autot maksaa 10.000€.
Sähköautojen hinnat on suunnilleen betonoitu nykytasoon. Ominaisuudet paranee, mutta hinnat pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ole skeptinen uskomaan sähköautoihin, niiden akusto kestää jotenkuten sen 7-10 vuotta, jonka jälkeen auto on arvoton, koska akkuja ei voi käytännössä vaihtaa, eikä se ole kannattavaa, koska akuston hinta ylittää auton arvon.
En usko, että toimivia sähköautoja saa käytettynä 3600 eurolla lähitulevaisuudessa, jos koskaan.
-Kun akusto on loppu, auto on arvoton.
Kuka on se viimeinen käyttäjä, jolle jää mustapekka käteen?
Massatuotanto laskee kustannukset alas.
Sähköautot ovat vielä marginaalin kallista näpräilyä.
Teslaa tehdään massatuotantona, on maailman uusin ja kehittynein tehdas, auto maksaa satatuhatta, eikä se ole siltikään Teslalle kannattavaa toimintaa, vaan tekevät tappiota joka autosta.
Selitäppä tämä.
Teslan autotehdas on kaikkea muuta kuin uusin ja kehittynein. Se on vanha Toyotan tehdas ja Tesla joutui opettelemaan ja opettelee vieläkin autojen tekoa nopeasti, halvalla ja riittävällä laadulla.
Älä selitä paskaasi, Teslan omilta sivuilta:
"Teslan tehdas Fremontissa Kaliforniassa on maailman kehittyneimpiä autotehtaita."
https://www.tesla.com/fi_FI/factory?redirect=no
Joten lopeta valehtelu, en ole yllättynyt että valehtelit, koska se on sähköautointoilijoiden ainoa mahdollisuus, todellisuus kun ei korreloi teidän aatteiden kanssa.
Lopeta silti suoranainen valehtelusi.
Euköhän tässä ehdi vielä vähintään yhden uude polttisauton ajaa loppuun. Plugin hybridi kyllä kiinnostaisi mutta ei nekään niin halpoja.
Minulla on reilut kaksi kertaa keskiarvon ikäinen ja yli kymmenen kertaa halvemmalla ostettu, hyvin pidetty bensa-auto, jolla aion ajaa loppuikäni. Minulla ei ole varaa olla pitämättä autoa eikä varaa ostaa edes viidensadan euron rämää. Minun tapauksessani kaikki "kannustaminen" on aivan turhaa, koska jos minulla olisi varaa sähköautoon tai hybridiin, en haluaisi ostaa sellaista. Pidän näistä vanhoista.