Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten oletetaan hoitavan perheen sosiaalisia suhteita?

Vierailija
01.02.2019 |

Miksi mies saa olla rauhassa seurassakin epäsosiaalinen kenenkään, mutta naisen vastaavaan käytökseen suhtaudutaan paheksuvasti? Miksi tällaisessa tilanteessa kaikki sosiaaliset paineet kohdistuvat pariskunnan naiseen?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ne paineet ovatkin ihan omien korviesi välissä? Lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä. Jos he ovat ystäviäsi, he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Jos eivät ole, niin mitä väliä heidän mielipiteillään on?

Mies murahtelee jotain yksitavuisia vastauksia muiden kysymyksiin eikä muuten virka mitään. Seuraus: kaikki alkavat kysellä minulta senkin edestä miehen ollessa paikalla: "No viihtyikö myös X siellä rantalomalla kanssasi?" Ei katsekontaktia mieheen, vaan minuun, koska mieheltä ei saa reaktioita. Ja jos sanon, että X voi vastata itse, niin mies suuttuu minulle, että yritän painostaa häntä mukaan keskusteluun.

Mistä päättelit että tämä liittyy sukupuoleen millään tavalla? Jos nainen on se epäsosiaalinen murahtelija ja mies sosiaalisempi, niin sama ilmiö on taattu.

Miksi tehdä kaikesta sukupuoliasioita?! Tuohan on ilmiselvä persoonakysymys! Sille jutellaan, joka juttelee takaisin! :D

Tunnetko yhtään tällaista pariskuntaa, jossa nainen vain murahtelisi vieraille eikä kukaan ihmettelisi sitä ääneen?

Tunteeko kukaan tällaista paria?

Vierailija
22/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teille noiden suhteiden ylläpitäminen on tärkeämpää

mies50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teille noiden suhteiden ylläpitäminen on tärkeämpää

mies50v

Kyllä minä voisin elää hyvin ilman että miehen sukulaisia käy meillä kylässä.

Vierailija
24/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on paljon sosiaalisempi mitä minä. Hän jaksaa seurustella ihmsten kanssa vaikka miten pitkään, minun pitää päästä välillä hetkeksi pois hälinästä. Meillä lapsista toinen on seurallinen ja toinen kuin minä vaikka samaa sukupuolta ovat.

Vierailija
25/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että naiset melko pitkälle yleensäkin määräävät suhteessa millä tuulella milloinkin pitää olla ja ketä ja milloin saavat olla ystävälistalla ja koska on sopiva tavata. Siihen on miehen turha sanoa mitään. ja sitten kun nainen ei itse onnistu niin syytetään miestä siitä ettei tämä osallistu sosiaalisten suhteiden luomiseen. ( Kun ensin on tapettu ne kaikki miehen entiset sosiaaliset suhteet)

Jos aikuinen mies noin antaa tehdä niin kyllä se on peiliinkatsomisen paikka.

Niin, koska vain nainen voi olla suhteessa altavastaaja. Jos nainen käyttää henkistä väkivaltaa mieheen, niin se on miehen oma vika. "Aikuinen mies". Kas kun et vielä käskenyt miehistymään ja kasvattamaan palleja. 

Kenen elämää sinä elät? Miksi?

Vierailija
26/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on paljon sosiaalisempi mitä minä. Hän jaksaa seurustella ihmsten kanssa vaikka miten pitkään, minun pitää päästä välillä hetkeksi pois hälinästä. Meillä lapsista toinen on seurallinen ja toinen kuin minä vaikka samaa sukupuolta ovat.

Murahteletko sinä ihmisille ja istut muuten seurassa täysin hiljaa? Millaista palautetta saat?

Vierailija
27/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki on myös joulukorttien/onnittelukorttien lähettäminen ja suvun lahjojen ostelu. Anoppi on MULLE vihainen jos hänen siskoilleen jne. ei ole lähetetty joulukortteja tai miehen isoäiti ei ole saanut synttärionnitteluja.

Vierailija
28/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan minä miehenä hoitelen sosiaaliset suhteet nollaan.

Ajattelin että niin paljon tulee valivalia että päätin hoidella tuon sosiaalisuuskansion roskakoriin.

Eli en osallistu siihen lainkaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
29/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha metatyöläinen taas vauhdissa

Vierailija
30/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ne paineet ovatkin ihan omien korviesi välissä? Lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä. Jos he ovat ystäviäsi, he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Jos eivät ole, niin mitä väliä heidän mielipiteillään on?

Mies murahtelee jotain yksitavuisia vastauksia muiden kysymyksiin eikä muuten virka mitään. Seuraus: kaikki alkavat kysellä minulta senkin edestä miehen ollessa paikalla: "No viihtyikö myös X siellä rantalomalla kanssasi?" Ei katsekontaktia mieheen, vaan minuun, koska mieheltä ei saa reaktioita. Ja jos sanon, että X voi vastata itse, niin mies suuttuu minulle, että yritän painostaa häntä mukaan keskusteluun.

Mistä päättelit että tämä liittyy sukupuoleen millään tavalla? Jos nainen on se epäsosiaalinen murahtelija ja mies sosiaalisempi, niin sama ilmiö on taattu.

Miksi tehdä kaikesta sukupuoliasioita?! Tuohan on ilmiselvä persoonakysymys! Sille jutellaan, joka juttelee takaisin! :D

Tunnetko yhtään tällaista pariskuntaa, jossa nainen vain murahtelisi vieraille eikä kukaan ihmettelisi sitä ääneen?

Tunnen! Ja jos nyt ei murahtele, niin diivamaisesti tuhahtelevat kysyttäessä tai eivät vastaa mitään ja mulkoilevat muita.

Sinäkö kuvitellet tosiaan, ettei naiset voi olla epäsosiaalisia ja ujoja tavalla, joka näyttäytyy ulkopuolisille töykeänä käytöksenä? Onko maailmasi useinkin musta tai valkoinen riippuen omasta vinkkelistäsi.

Sen kun kiroat tämän taas yhdeksi sukupuoleen liittyväksi ongelmaksi etkä ajattele asiaa laajemmin.

Vierailija
31/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki on myös joulukorttien/onnittelukorttien lähettäminen ja suvun lahjojen ostelu. Anoppi on MULLE vihainen jos hänen siskoilleen jne. ei ole lähetetty joulukortteja tai miehen isoäiti ei ole saanut synttärionnitteluja.

Anna olla. Mitä väliä? Miksi olet noin hyväksynnänhakuinen?

Vierailija
32/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle saa valittaa vapaasti miten paljon vain ilman, että sinua haittaa? Missä asut? Voisin poiketa kylään.

Vierailija
33/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseinen henkilö ei vain pidä juuri sinusta.

Tunnen! Ja jos nyt ei murahtele, niin diivamaisesti tuhahtelevat kysyttäessä tai eivät vastaa mitään ja mulkoilevat muita.

Sinäkö kuvitellet tosiaan, ettei naiset voi olla epäsosiaalisia ja ujoja tavalla, joka näyttäytyy ulkopuolisille töykeänä käytöksenä? Onko maailmasi useinkin musta tai valkoinen riippuen omasta vinkkelistäsi.

Sen kun kiroat tämän taas yhdeksi sukupuoleen liittyväksi ongelmaksi etkä ajattele asiaa laajemmin.

Vierailija
34/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap oot saanut sen miehes siivoomaan?

Vierailija
35/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle saa valittaa vapaasti miten paljon vain ilman, että sinua haittaa? Missä asut? Voisin poiketa kylään.

Miksi kuvittelet, että saisi? En kutsu kylään ihmisiä, joista en pidä, enkä pidä valittajista.

Vierailija
36/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että niin paljon tulee valivalia että päätin hoidella tuon sosiaalisuuskansion roskakoriin.

Hyvin tehty. Miksi ihmeessä kokea moisesta lisäharmia, jos sen lisäksi tulee valivaliakin.

Eihän tuollaisessa tilanteessa muuta voi.

Minä se heitin perheenlomamatkat roskakoriin, koska lomamatkat oli valivalia alkoholin käytöstä ja löhöilystä. Olisi pitänyt enemmän reippailla.

Reippailukansiokin on menossa pian roskakoriin.

Vierailija
37/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän perusteella asiasta saakin yhteiskunnallisen suuren sukupuolten välistä epätasa-arvoa koskevan ongelman. Olisko lainsäädäntötoimet tässä kohtaa mitään?

Veikkaanpa, että tuossakin on taas vuorovaikuttamassa kaks samanlaista 50-luvulle jämähtänyttä jäärää keksenään.

Vierailija
38/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

General Pilbo II kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty. Miksi ihmeessä kokea moisesta lisäharmia, jos sen lisäksi tulee valivaliakin.

Minä se heitin perheenlomamatkat roskakoriin, koska lomamatkat oli valivalia alkoholin käytöstä ja löhöilystä. Olisi pitänyt enemmän reippailla.

Ilmeisesti parisuhdekin on jo ohi.

Vierailija
39/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mutta ei sitten se appiukko ole yhtään vihainen että suvun miehille ei ole lähetetty yhtään korttia?

Vierailija
40/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

General Pilbo II kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Lomista nauttii paljon enemmän, kun ei ole koko ajan pöhnässä olevaa riippaa mukana.