Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten oletetaan hoitavan perheen sosiaalisia suhteita?

Vierailija
01.02.2019 |

Miksi mies saa olla rauhassa seurassakin epäsosiaalinen kenenkään, mutta naisen vastaavaan käytökseen suhtaudutaan paheksuvasti? Miksi tällaisessa tilanteessa kaikki sosiaaliset paineet kohdistuvat pariskunnan naiseen?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta miehen sukulaiset kyselevät osallistumista johonkin miehen sukulaiselle ostettavaan yhteiseen lahjaan ja paljonko laitetaan rahaa. Sanon aina, että kysykää mieheltä. Sitten mua kyllä katsotaan kieroon ja pidetään omituisena. Ei mun sukulaiset koskaan kysele mun mieheltä mitään yhteislahja-asioita.

Vierailija
62/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies saa olla rauhassa seurassakin epäsosiaalinen kenenkään, mutta naisen vastaavaan käytökseen suhtaudutaan paheksuvasti? Miksi tällaisessa tilanteessa kaikki sosiaaliset paineet kohdistuvat pariskunnan naiseen?

Ne odotukset tulevat lähinnä toisilta naisilta jotka sitten mahdollisesti loukkaantuvat, kun sosiaalisia suhteita ei hoideta heidän itsensä haluamillaan ja määrittelemillään standardeilla. 

En tiedä yhtäkään miestä joka loukkaantuisi jos joku sukulainen ei ole laittanut jotain joulukorttia tai pidä yhteyttä. Tai, että miehet loukkaantuisivat toisillensa jos joku frendi ei muistanut esim. syntymäpäivää :) 

Keskimäärin miehille riittää se, että soitellaan vain kun on jotain asiaa ja se riittää erittäin hyvin. 

Kyllä mun appiukko kysyy jatkuvasti minulta miksi me käymme niin harvoin (kyläillään n. 5-6 kertaa vuodessa, ajomatkaa 1,5 h suuntaansa). Sanoisinko sitten suoraan ettei poikaansa kiinnosta viikonloppukyläilyt, ryyppää mieluummin ja pelaa kalsareissa konsolipelejä.

Se on ymmärrettävää, että myös jotkut vanhat miehet haluavat seuraa pitkäpiimäistä elämäänsä piristämään. Pääsyy ongelmaasi on, että olet totuttanut hänet vinkumaan seuraa elämäänsä sinun kauttasi.

Miksi et sano hänelle, että kysy omalta pojaltasi? ja anna puhelin tuossa kohtaa miehesi käteen. Tai teet selväksi hänelle ja pojallesi, että saavat hoitaa yhteyden pidon keskenään. Mikään ei pakota sinua vastaamaan hänen seuranvinkumis puheluihin ylipäänsä myöskään. Elämä on valintoja täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset ja vanhat naiset olettaa naisten hoitavan miehenkin puolesta sosiaaliset suhteet. Miehet ei odota, eikä nuoret naiset.

Vierailija
64/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on niin ärsyttävää! Kyllästyin olemaan se, joka hoitaa puhumisen ja seurustelun sukujuhlissa, miehen sukulaisten luona vieraillessa, miehen ystävien luona vieraillessa, tai vastavuoroisesti, kun he tulivat meille kylään.  Itsellä tuolloin vielä ahdistuneisuushäiriö ja masennusta. Oli todella raskasta ja kuluttavaa vetää reipasta roolia yksin. Mies jökötti hiljaa. Onneksi pääsin eroon mokomasta tossusta.

Vierailija
65/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä juttu sekin on, että kun ovikello soi, niin mies ei hievahda vaan olettaa että minä menen avaamaan aina. Vaikka mulla olis kädet täynä työtä. Ja vaikka odotettaisiin, että miehen kaveri tulossa kylään. Kerran en mennyt, niin ei mennyt mieskään. Vieras ehti jo kävellä pois pöin, kun mies viimein juoksi ovelle. Onko muilla tällaista? Onko tämäkin joku mies-nais juttu, että perheen pää istuu soffalla ja nainen juoksee aukomassa vieraille ovia. Meillä on muutenkin elämä nykyään niinkuin 50-luvulta. Ärrrh.

Vierailija
66/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä juttu sekin on, että kun ovikello soi, niin mies ei hievahda vaan olettaa että minä menen avaamaan aina. Vaikka mulla olis kädet täynä työtä. Ja vaikka odotettaisiin, että miehen kaveri tulossa kylään. Kerran en mennyt, niin ei mennyt mieskään. Vieras ehti jo kävellä pois pöin, kun mies viimein juoksi ovelle. Onko muilla tällaista? Onko tämäkin joku mies-nais juttu, että perheen pää istuu soffalla ja nainen juoksee aukomassa vieraille ovia. Meillä on muutenkin elämä nykyään niinkuin 50-luvulta. Ärrrh.

Kuulostaa oudolta. Meillä mies itse tykkää aina avata oven kun ovikello soi, tai siis kiirehtii ovelle heti. En avaisi, jos olisin sinä, ja ovella olisi joku miehen kaveri tai sukulainen, jonka mies on pyytänyt käymään.

Vierailija
67/67 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on niin ärsyttävää! Kyllästyin olemaan se, joka hoitaa puhumisen ja seurustelun sukujuhlissa, miehen sukulaisten luona vieraillessa, miehen ystävien luona vieraillessa, tai vastavuoroisesti, kun he tulivat meille kylään.  Itsellä tuolloin vielä ahdistuneisuushäiriö ja masennusta. Oli todella raskasta ja kuluttavaa vetää reipasta roolia yksin. Mies jökötti hiljaa. Onneksi pääsin eroon mokomasta tossusta.

Minusta tuntuu ihan samalta! Aiemmin pidin vieraista, nykyään koen vieraiden tulon itsekin epämiellyttävänä, koska tuo on raskas rooli.