Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko jonkun sellaisen, joka on saanut oikean influenssan eikä ole KOSKAAN ottanut influenssa-rokotusta

Vierailija
31.01.2019 |

OMassa tuttavapiirissä influenssa tuntuu tulevan vain niille, jotka ottaa niitä influenssarokotuksia tai joiden perheenjäsen on hiljattain ottanut. Voiko se rokotus sairastuttaa läheiset?

Nyt siis EI KESKUSTELLA mistä.n muista rokotukista tässä ketjussa. Itsellä ja miehellä ja lapsilla kaikki rokotusohjelman rokotuksen, mutta influenssarokotuksia ei ole koskaan otettu eikä koskaan influenssaa saatu.

Ystävistä aina vain niillä on influenssa, joilla on se rokotus. Some täynnä tätä että just otin pari päivää sitten rokotuksen ja oho, lapsi sairastu just nyt influenssaan ja oho, nyt san sen itsekin vaikka se rokotus.

Voiko mennä niin, että se rokotus altistaa murtamalla omaa immuniteettia? Saa sanoa, että olen väärässä, mutta yritetään puhua asiallisesti tässä. Voin siis olla täysin väärässä, mutta siinä en ole väärässä, etten tiedä ketään rokottamatonta, joka olis sairasunut ja kaikilla sairastuneilla on takanaan se rokotus vähintään viime kaudella.

En kysy tätä omalla naamalla keneltäkään, koska ihmiset saa itkupotkuraivareita rokotusaiheista, vaikka kuinka kysyis avoimella mielellä valmiina kuulemaan, että olen käsittänyt väärin.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan rokotettu influenssaa vastaan. Olen sairastanut tutkitusti mm.hongkongilaisen ja sikainfluenssan. Viimeisin influenssa oli 2016. Pahin on ollut sikainfluenssa. Olin perusterve ja hyväkuntoinen ja työpaikalta tarttui. En saanut vastalääkettä koska kuume nousi liian hitaasti eli vasta 1,5 vrk 42een. Meni siis puoli vrk yli, kiitos työerveys. Jälkikäteen selvisi et oli kitsasteltu vasta-aineessa niin että niitä jäi yli. Olin vuodepotilas ja todella huonossa kunnossa. Jälkitautina keuhkokuume. Olin kuukauden saikulla.

Vierailija
62/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan useita kertoja ennen ensimmäistä rokotustani vuonna 2014 (?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä näkee tosi sairaita rokottamattomia.

Vierailija
64/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden työkaverin, joka suhtautui influenssarokotuksiin ylimielisesti, kunnes influenssa osui omalle kohdalleen.

Sen jälkeen ottanut sen kiltisti joka vuosi, eikä ole sen jälkeen influenssaan sairastunut.

Vierailija
65/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon tässäkin keskustelussa on A s t r t u r f i n g i a.

Vierailija
66/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ottanut influenssa rokotusta. Sairastin sen viimeksi vuonna 2013. Sitä edeltävää en muistakaan, jos on ikinä ollutkaan.

Vierailija
67/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut pari influenssaa lapsuudessa ja nuoruudessa, sen jälkeen en kertaakaan. En tiedä, onko sen ansioita että olen nyt aina joinain vuosina ottanut rokotuksen vai onko vain hyvää tuuria.

Vierailija
68/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ottanut yhden kerran influenssarokotteen, 2009 jolloin oli tämä sikainfluenssavouhotus kuumimillana ja olin raskaana. Sen jälkeen en ottanut, kunnes vuonna 2014 sairastuin influenssaan. Siitä eteenpäin olen ottanut joka vuosi ja tulen ottamaan enkä ole kertaakaan sairastunut influenssaan näiden neljän vuoden aikana sen jälkeen.

Aika moni, joka kerran influenssan sairastaa, haluaa rokotteen sen jälkeen. Voin sanoa että se tauti on helvetin esikartano. Minä, perusterve nelikymppinen olin viikon kuoleman kielissä, oksetti, joka paikkaa särki, yskä tuntui rikkovan keuhkot ja kylkiluut. Kuumetta oli "vain" vähän yli 38, mutta se siis maksimiburana-annoksella, en tiedä miten korkealla olisi ollut ilman lääkitystä. 

Vierailija
69/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli influenssa. Makasi viikon kuumeessa ja päänsäryssä. Ei ottanut kertaakaan särkylääkettä. Nukkui vain. Toinen viikko meni toipumiseen. Yritti tulla minuunkin. Tuntui lievää päänsärkyä ja tunne että tulenkohan kipeeksi. En tullut. Ei ole koskaan otettu rokotuksia, eikä oteta.

Vierailija
70/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli influenssa vuosina 2001 ja 2003, silloin en ollut vielä ottanut kertaakaan influenssarokotetta. Ensimmäisen kerran otin influenssarokotteen 2005, eikä minulla ole ollut influenssaa sen jälkeen. Myöskään tavallisia flunssia influenssarokotteen ottaminen ei todellakaan ole lisännyt.

Vierailija
71/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan olen sairastanut kerran, 1997. Rokotuksen ottanut kerran, 2009. 

Vierailija
72/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 vuotias 2-3 influenssaa ollut ja ikinä en ole ottanut rokotetta.

Vierailija
73/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut rokotusta, olen 45-vuotias. Vuosi sitten sairastun influenssan ensimmäisen kerran.

Vierailija
74/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita vanhempia ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet koskaan rokotetta eivätkä omien sanojensa mukaan ole sairastaneet infulenssaa. Rokotuksessa tulee muistaa heikko teho, eli vaikka sen ottaakin, estää se sairastumisen kovin heikolla todennäköisyydellä.

Vierailija
75/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne muita, paitsi itseni. Sairastuin luultavasti, mutta en todennetusti, sikainfluenssaan (olin parikymppinen). Tauti kesti vuorokauden. Sisarukseni ehti saada rokotteen, koska oli nuorempi. Hänellä oletettu sikainfluenssa kesti viikon. Sen jälkeen en ole ottanut muita rokotteita kuin polion ja jäykkäkouristuksen. Enkä ole sittemmin sairastanutkaan mitään, missä kuume olisi noussut.

Olen influenssarokote- ja HPV-rokoteasiassa Peter C. Gøtzschen kannalla. Ei ihme, että hänen kimppuunsa käydään niin kovalla voimalla. Rokoteteollisuus on valtava bisnes.

Vierailija
76/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon perhe sairastanut influenssan muutaman kerran ilman rokotuksia.

Vierailija
77/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ottanut yhden kerran influenssarokotteen, 2009 jolloin oli tämä sikainfluenssavouhotus kuumimillana ja olin raskaana. Sen jälkeen en ottanut, kunnes vuonna 2014 sairastuin influenssaan. Siitä eteenpäin olen ottanut joka vuosi ja tulen ottamaan enkä ole kertaakaan sairastunut influenssaan näiden neljän vuoden aikana sen jälkeen.

Aika moni, joka kerran influenssan sairastaa, haluaa rokotteen sen jälkeen. Voin sanoa että se tauti on helvetin esikartano. Minä, perusterve nelikymppinen olin viikon kuoleman kielissä, oksetti, joka paikkaa särki, yskä tuntui rikkovan keuhkot ja kylkiluut. Kuumetta oli "vain" vähän yli 38, mutta se siis maksimiburana-annoksella, en tiedä miten korkealla olisi ollut ilman lääkitystä. 

Tutkimuksissa on havaittu, että viiden vuoden jatkuva käyttö heikentää omaa immuunipuolustusta ja altistaa influenssalle. Et ole vielä ylittänyt kriittistä rajaa. Rokotuksien mahdolliset ongelmat alkavat sinulla näkyä aikaisintaan vuoden parin päästä.

Vierailija
78/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään rokotusvastaisuushörhö, mutta omassa lähipiirissä olen huomannut että influenssarokotteen ottajat ovat jatkuvasti kipeänä. He jotka eivät ota, ovat ehkä kerran 2-3 vuodessa. Voihan toki olla sattumaakin, mutta olen miettinyt alentaako se jotenkin omaa immuunipuolustusta.

Vierailija
79/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut influenssa kaksi kertaa enkä ole koskaan ottanut rokotetta. Aivan hirveä tauti se on, vie voimat ihan täysin. Ekalla kerralla olin opiskelija ja kärsin yksin yksiössäni. En voinut tehdä mitään. Jossain vaiheessa oli pakko käydä apteekissa ja ostamassa ruokaa, vaikka olin zombie. Molemmilla kerroilla tauti kesti pari viikkoa, kuume sahasi edestakaisin yli neljästäkympistä pikkukuumeeseen ja laihduin viitisen kiloa.  Hirveintä oli kuitenkin ehkä se järjetön lihassärky.

Vierailija
80/192 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan itse sairastanut influenssan kahdesti. Viimeksi kymmenen vuotta sitten. Rokotusta en ole ottanut, koska olen ihan hyväkuntoinen eikä lähipiirissäni ole riskiryhmään kuuluvia. Rankka tauti mutta ohi on aina mennyt potemalla. Kuitenkin kannustan riskiryhmiin kuuluvia rokottautumaan!