Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko jonkun sellaisen, joka on saanut oikean influenssan eikä ole KOSKAAN ottanut influenssa-rokotusta

Vierailija
31.01.2019 |

OMassa tuttavapiirissä influenssa tuntuu tulevan vain niille, jotka ottaa niitä influenssarokotuksia tai joiden perheenjäsen on hiljattain ottanut. Voiko se rokotus sairastuttaa läheiset?

Nyt siis EI KESKUSTELLA mistä.n muista rokotukista tässä ketjussa. Itsellä ja miehellä ja lapsilla kaikki rokotusohjelman rokotuksen, mutta influenssarokotuksia ei ole koskaan otettu eikä koskaan influenssaa saatu.

Ystävistä aina vain niillä on influenssa, joilla on se rokotus. Some täynnä tätä että just otin pari päivää sitten rokotuksen ja oho, lapsi sairastu just nyt influenssaan ja oho, nyt san sen itsekin vaikka se rokotus.

Voiko mennä niin, että se rokotus altistaa murtamalla omaa immuniteettia? Saa sanoa, että olen väärässä, mutta yritetään puhua asiallisesti tässä. Voin siis olla täysin väärässä, mutta siinä en ole väärässä, etten tiedä ketään rokottamatonta, joka olis sairasunut ja kaikilla sairastuneilla on takanaan se rokotus vähintään viime kaudella.

En kysy tätä omalla naamalla keneltäkään, koska ihmiset saa itkupotkuraivareita rokotusaiheista, vaikka kuinka kysyis avoimella mielellä valmiina kuulemaan, että olen käsittänyt väärin.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut influenssarokotusta enkä tietääkseni ole koskaan sairastanut influenssaa. 35v

Vierailija
22/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan kahdesti -lapsena aasialaisen influenssan ja aikuisena "tavallisen". Lapsena nousi 41 asteen kuume ja sain tajuttomuuskohtauksia. Jouduin sairaalaan. Aikuisena astmaatikkona sain sellaista hengenahdistusta, että luulin kuolevani. Koska kokemukseni influenssasta ovat niin kamalia, otan aina influenssarokotuksen. En ole koskaan sairastunut siitä. Sivuvaikutuksena tuli nivelten kolottamista (sairaanhoitaja sanoikin, että voi tulla). Pienempi vaiva kuin influenssa minun mielestäni! Lisäksi rokotteeni oli osa ns. laumasuojaa niille, jotka eivät voi ottaa rokotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut diagnosoidusti 3 kertaa influenssa. 2xa joka ei kovin paha ja tosi pahana toisen aallon sikainfluenssa jälkitauteineen. En ole ottanut koskaan rokotetta. Olisin saanut ilmaiseksi työn kautta. Lapsille olen ottanut.

Vierailija
24/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut influenssa kolme kertaa. Rokotetta en ollut elämäni aikana saanut kertaakaan edes tuohon viimeisimpään influenssaan mennessä, vaan vasta sen jälkeen. Enkä ole sairastanut influenssaa kertaakaan sen jälkeen, kun aloin rokotteen ottamaan vuosittain.

Ihmisten omakohtaiset kokemukset on pelkkiä anekdootteja. Kannattaa ennemmin uskoa ihan sitä tutkimustietoa.

Vierailija
25/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan ennen kuin olin koskaan ottanut rokotteita. Nykyään otan rokotteen työn takia. En ole ollut sairas niiden jälkeen.

Vierailija
26/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli influenssa vuonna 2005. Rokotusta en ole koskaan ottanut.

Vierailija
27/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Influenssa on ollut kolme kertaa ja joka kerran jälkeen olen luvannut itselleni, että ensi syksynä haen rokotteen. Sitten se vain on jäänyt tekemättä.

Vaikka olenkin hyväkuntoinen, on se sellainen tauti, että ei paljoa naurata. Lihassärky on ehkä se pahin oire. Kuume pyörii 39:n kieppeillä, mutta kuume ei minuun juuri vaikuta. Aina ei ole ollut varsinaisia räkätaudin oireita lainkaan. Pelkkää särkyä ja täydellistä voimattomuutta sekä korkea kuume.

Toki tunnen monia muitakin. Vaimolla esimerkiksi oli influenssa ennen joulua. Keuhkokuumeeksi meni, kun ei heti älynnyt täydellistä lepoa. Toipuminen kesti monta viikkoa.

Vierailija
28/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut influenssaa enkä ole ottanut rokotteita, mutta SARS tuli koettua. En suosittele :D.

Vierailija
29/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli usein influenssa ilman rokotuksia. Olen onnellinen kun saan nykään ilmaisen rokotuksen, eikä sen jälkeen yhtään influa.

Vierailija
30/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla perhenjäsenillä oli influenssa 3 vuotta sitten. Yksi joka oli ottanut rokotteen ei sairastunut.

Vierailija
31/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin influenssan ja sen jälkeen olen ottanut joka vuosi rokotuksen, enkä ole sitä saanut. Olen rokotuttanut lapsenikin, eikä hän ole saanut influenssaa.

Mieheni ei ottanut rokotista viime vuonna ja sai influenssan oikein kunnolla. Oli korkeassa kuumeessa yli 2 viikkoa ja todella sairas. Minä ja lapsi emme saaneet tartuntaa eli rokote toimi loistavasti. Tänä vuonna mies kävi hakemassa rokotuksen...

Vierailija
32/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut rokotetta, ja viime talvena sairastin influenssan. Olen sairastanut influenssan ehkä joskus nuoruudessani, mutta en ole ihan varma. En aio ottaa rokotetta, eikä sitä ole minulle ehdotettukaan. Eläköityminen lähellä.

Vierailija
33/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näet lähipiirissä tuttavaperhe, jonka lapsi sai sen narkolepsian sikainfluenssapiikistä. Se on varsin todellsiata ja varsin vakavaa, vaikeuttanut heidän elämäänsä todella paljon, pysyvästi.

Se tietysti oli erilainen rokote, mutta joo,sai pelkäömään influenssarokotuksia. Silloinkin vakuuteltiin, että on turvallista.

Mut kiitos vastauksista. Hyvä, että oon ollu väärässä "tutkimusteni" kanssa ja että rokote myös tehoaa,

Ap

Vierailija
34/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ennen rokotuksia kaksi lääkärinkin toteamaa influenssaa, toisella kerralla jouduin keuhkokuumeen takia sairaalaan. Viimeiset kymmenen vuotta olen saanut töissä influenssarokotuksen. Influenssaa ei ole ollut ja tavallista flunssaakin vain 2-3 vuoden välein. Ilman rokotustakin pidän riskiä influenssaan sairastumisesta pienenä, mutta en viitsi ottaa riskiä, kun keuhkokuumeesta toipuminen täysin vei pari kuukautta aikanaan.

Vierailija
35/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut influenssarokotetta, enkä koskaan influenssaa sairastanut. Miehelläni sama juttu, lapsi vasta 3v ja kotona, joten ei ole hänellekään otettu sitä.

Tuttavapiirissä ainakin anoppi viime vuonna otti ja sairasti influenssan, samoin miehen täti.

Meidän perheellämme on silti aika hyvä vastustuskyky, lapsikin on elämänsä aikana sairastanut vain kaksi pientä flunssaa.

Minäkin olen perusterve, hyvin harvoin flunssaa ja sillonkin lievänä. Silti kävi paska mäihä ja sain influenssan, karsein tauti minkä olen ikänäni sairastanut. En halua enää uudestaan kokea.

9.

Vierailija
36/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tietää, onko influenssa vai jokin muu? Rokotuksia ei olla otettu, mutta kuumeiltiin tenavan kanssa pari viikkoa joulun aikana. Korkeat lämmöt oli molemmilla, 39 melkeen joka ilta. vein sitten tenavan päivystykseen ja lääkäri ei sanonut MITÄÄN MUUTA kuin, että virus on, koska tulehdusarvot olivat normaalit. Epäselväksi siis jäi, mikä meitä vaivasi tuolloin. Itsellä ei ole kuumetta ollut kahta päivää kauempaa koskaan aikuisiällä. Onko olemassa jokin influenssa-testi? Lääkäri ei siis puhunut sanallakaan influenssasta tai mistään muustakaan aiheuttajasta.

Vierailija
37/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päälle nelikymppinen. Mulla on ollut influenssa -84 ja 2016. Rokotusta ei koskaan.

Vierailija
38/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää, onko influenssa vai jokin muu? Rokotuksia ei olla otettu, mutta kuumeiltiin tenavan kanssa pari viikkoa joulun aikana. Korkeat lämmöt oli molemmilla, 39 melkeen joka ilta. vein sitten tenavan päivystykseen ja lääkäri ei sanonut MITÄÄN MUUTA kuin, että virus on, koska tulehdusarvot olivat normaalit. Epäselväksi siis jäi, mikä meitä vaivasi tuolloin. Itsellä ei ole kuumetta ollut kahta päivää kauempaa koskaan aikuisiällä. Onko olemassa jokin influenssa-testi? Lääkäri ei siis puhunut sanallakaan influenssasta tai mistään muustakaan aiheuttajasta.

Kyllä sen huomasi jo ihan olotilasta. Kuumetta 40, lihaksia ja päätä särki jumalattomasti, itkin kun olin niin kipeä etten pystynyt edes nukkumaan.

Vierailija
39/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan kolmen kertaa niin että itse muistan, ehkä joskus lapsena niin että en muista. Karseita tauteja...viimeinen kerta oli joskus 12 vuotta sitten, silloin oli kaksi pientä lasta, jotka myös sairastuivat. Oli ihan hirveetä maata lattialla vauvan kanssa 39 asteen kuumeessa ja yrittää pysyä hereillä, ja joka paikkaa särki... sen jälkeen olen itseni ka lapset, joita nyt 3, joka vuosi rokottanut (sitä ennen en), eikä olla sairastettu. Muutamia tavallisia flunssia kyllä, itse olen kyllä tosi harvoin nykyään kipeänä, kuumetta ei ole flunssan yhteydessä ollut tuon viimeisimmän influenssan jälkeen...

40/192 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Jokaisen oma päätös (pl. hoitajat), ottaako rokotuksen. Itse otan rokotuksen joka vuosi ja olen välttynyt influenssalta.