Perhehuone synnytyksessä - lasku
Miten lasku tulee perhehuoneesta? Voiko laskun laittaa isän nimelle vai tuleeko automaattisesti äidin maksettavaksi?
Kommentit (32)
Ette te välttämättä edes saa perhehuonetta. Jos mies ei maksa puolia niin älä ota edes tarjottaessa perhehuonetta.
Pystyisikö mies olemaan oikeasti siellä 24h vuorokaudessa kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
No suurin syy sille on se, että asutaan eri paikkakunnilla ja välimatkaa about 100km. Mies saisi myös viettää ensihetket lapsen kanssa. Näin itse sen perustelee.
Mulle ei henk koht oo mitään väliä missä majoitun itse, mutta en vaan halua maksaa miehen kuluja. Hän ei siis pääse majoittumaan tällä paikkakunnalla koska ei tietenkään pysty esim hotelliin menemään. Ja omaan kotiini en halua että hän valvomatta menee.
Oletteko puhuneet laskusta? Kieltäytyykö mies maksamasta osuuttaan sinulle, vai lupaako maksaa mutta epäilet ettei näin tule tekemään? Tietääkö hän miksi emmit päätöksen kanssa?
Jos haluaa perhehuoneen, niin mies maksaa sinulle osuutensa etukäteen.
.
Muuten et edes kysele perhehuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. No ehkä on syy sille ettei asuta yhdessä🤪 lapsi kuitenki tulee, enkä tiennyt sillon miehen peliriippuvuudesta ja valtavista veloista mitä oli ottanut.
Ei olla yhdessä, eikä asuta yhdessä, mutta lapsesta kannamme toivottavasti yhdessä vastuun.
Jos otan omille nimille koko laskun, niin tiedän etten niitä rahoja sitten ikinä saa. Kiellänkö siis mieheltä perhehuoneen VAI saako sen laskun miehelle omasta osuudestaan.?
Isän läsnäolo lapsen elämässä on yleensä muttei aina paras vaihtoehto lapsen kannalta. Täysin epäluotettava ja vastuuton vanhempi voi aiheuttaa lapselle myös suurta surua ja tuskaa. Jos isä todella on noin rajaton kuin annat ymmärtää, niin millainen vanhempi hänestä tulee? Vippaa lapselta teini-iästä asti viikkorahat ja opintotuet pelivelkoihin? Oletko nyt aivan varma, että järjestelynne on lapsen etu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tulee minun nimellä niin mies ei suostu kuitenkaan maksamaan koska se on ”minun lasku”.
Mietin et voiko sen suoraan sopia että automaattisesti tulisi miehen nimellä se miehen osuus? Oman osuuden tietenkin maksan itse.Kyllä voi olla vaikeata..
Niin ja tällaset tekee yhteisen projektin eli lapsen. Säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa perhehuoneen, niin mies maksaa sinulle osuutensa etukäteen.
.
Muuten et edes kysele perhehuonetta.
Itse asiassa tämä on kyllä minustakin ketjun paras ehdotus.
Ehkä olisi vaan paras, että laitat lapsesta kuvan, kun on syntynyt. Mies pysyisi siellä 100 kilometrin päässä, jos ei ole valmis edes omaa majoitustaan maksamaan.
Miten ihmeessä käsitätte perheen, jos tämmöisestä pitää tehdä kysymys.? Miksi perustaa perhettä, jos tämmöisiä pitää edes pohtia?
No jos on noin vaikeaa niin maksat koko laskun, tai ette ota perhehuonetta.
Itse en todellakaan ottas tollasta ukkoa perhehuoneeseen ja maksas siitä!
Vierailija kirjoitti:
No suurin syy sille on se, että asutaan eri paikkakunnilla ja välimatkaa about 100km. Mies saisi myös viettää ensihetket lapsen kanssa. Näin itse sen perustelee.
Mulle ei henk koht oo mitään väliä missä majoitun itse, mutta en vaan halua maksaa miehen kuluja. Hän ei siis pääse majoittumaan tällä paikkakunnalla koska ei tietenkään pysty esim hotelliin menemään. Ja omaan kotiini en halua että hän valvomatta menee.
Jos mies haluaa perhehuoneen, niin silloin hän myös maksaa sen. Ilmoittaisin miehelle, että tämä ei sairaalaan loisimaan tule, jollei maksa siellä olemisestaan. Isä voi itse laskea, haluaako viettää ensihetket lapsensa kanssa vai säästää rahaa esim. siihen pelaamiseen. Ottaisin mieheltä vaikka neljän-viiden päivän rahat etukäteen. Nehän voi aina palauttaa jos sitä perhehuonetta ei saa. Jos siis epäilet, että mies ei laskua maksa vaikka niin lupaiskin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku tulee aina potilaan nimellä. Miksi otat perhehuoneen tollasen urpon kanssa?
Eli parempi päätös mennä itse osastolle ja kieltää mieheltä perhehuone?
Juuri näin. Miksi ap maksaisi siitä että mies on paikalla?