Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puet rintsikat päällesi?

Vierailija
31.01.2019 |

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen. 

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Kommentit (358)

Vierailija
181/358 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puen olkaimet, tissit kuppeihin ja takaa kiinni. En mä ainakaan tarvi venyttää mitenkään, hakasten kohdalta ote ja kiinni. Muutaman sekunnin homma.

Sä käytät sitten aika löysiä liivejä. Mulla on isot ryntäät ja liivit on oltava kunnolla napakat ympärykseltään jos haluaa että ne jotain tukee.

Vierailija
182/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puen olkaimet, tissit kuppeihin ja takaa kiinni. En mä ainakaan tarvi venyttää mitenkään, hakasten kohdalta ote ja kiinni. Muutaman sekunnin homma.

Sä käytät sitten aika löysiä liivejä. Mulla on isot ryntäät ja liivit on oltava kunnolla napakat ympärykseltään jos haluaa että ne jotain tukee.

En käytä, liiviliikkeessä mitattu ja todella napakat on, itellä myös isot rinnat niin oltava erityisen tukevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin löysiä liivejä? Vaikka rintaliivit on oikean kokoiset, ei niitä sen enempää tarvi takaa kiinni laittaessa venytellä, kuin jos sulkisi edestä.

Vierailija
184/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, liiviliikkeessä mitattu ja todella napakat on, itellä myös isot rinnat niin oltava erityisen tukevat.

Ohis

Ei se liiviliikkeen mittaus ole mikään tae että liivit on oikeaa kokoa. Mulle liiviliikkeen myyjät yritti aina myydä vääränkokoista liiviä koska kokoani ei heillä ollut yleensä ikinä valmiina hyllyssä. Tilaan liivini nykyään netistä.

Vierailija
185/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei se liiviliikkeen mittaus ole mikään tae että liivit on oikeaa kokoa. Mulle liiviliikkeen myyjät yritti aina myydä vääränkokoista liiviä koska kokoani ei heillä ollut yleensä ikinä valmiina hyllyssä. Tilaan liivini nykyään netistä.

Ei olekaan, mutta kuten sanoin, ovat todellakin tukevat ja ympärysmitta täsmällinen. Eivät tosiaankaan mistään löysät. Enkä silti joudu niitä se kummemmin venyttelemään, muuta kuin vetää hakaset yhteen. Sehän tässä pointti oli.

Vierailija
186/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei olekaan, mutta kuten sanoin, ovat todellakin tukevat ja ympärysmitta täsmällinen. Eivät tosiaankaan mistään löysät. Enkä silti joudu niitä se kummemmin venyttelemään, muuta kuin vetää hakaset yhteen. Sehän tässä pointti oli.

Hyvä jos kohdallesi on sattunut osaavia myyjiä. Itse en ole ollut noin onnekas.

En ottanut kantaa sun liiveihin, vaan tuohon että liiviliikkeessä mitattu=oikean kokoinen lausahdukseen mitä usein näkee näissä liivikeskusteluissa.

Vierailija
187/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin löysiä liivejä? Vaikka rintaliivit on oikean kokoiset, ei niitä sen enempää tarvi takaa kiinni laittaessa venytellä, kuin jos sulkisi edestä.

Olen ymmärtänyt että kun laitetaan hakaset takana kiinni, on liivit jo suurin piirtein paikoillaan siinä rintakehän ympärillä?

Mä laitan hakaset kiinni vyötäröllä joka on kapeampi kuin rintakehäni. Tuolloin ei tarvitse venyttää juuri lainkaan. Jos sulkisin ne niin että liivit olisivat paikoillaan joutuisin niitä kyllä venyttämään, koska ainakin mulla liivien venyttämätön ympärysmitta on n. 10cm pienempi kuin oma rinnanalusmittani.

Vierailija
188/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että kun laitetaan hakaset takana kiinni, on liivit jo suurin piirtein paikoillaan siinä rintakehän ympärillä?

Mä laitan hakaset kiinni vyötäröllä joka on kapeampi kuin rintakehäni. Tuolloin ei tarvitse venyttää juuri lainkaan. Jos sulkisin ne niin että liivit olisivat paikoillaan joutuisin niitä kyllä venyttämään, koska ainakin mulla liivien venyttämätön ympärysmitta on n. 10cm pienempi kuin oma rinnanalusmittani.

Venyväthän se siltikin, kun kerta rintakehän ympärys on suurempi kuin liivien ympärys.

Itse laitan takaa eikä ne veny yhtään sen enempää kuin edessäkään.

Vierailija
189/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitän hakaset takaapäin, ei tuota ongelmaa. Kun niin on tehnyt tarpeeksi kauan, saa hakaset kyllä kiinni saman tien. Kauemmin minulla menisi, jos alkaisin kiinnittää liivit edestä päin ja sitten vielä kääntäisin.

Vierailija
190/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rintaliivit heti rintojen alapuolelle (ei varmasti mene liivit pilalle tosta) eli näin laitan liivit: laitan rintaliivien kuppiosat selän puolelle, kun laitan eestä päin hakaset kiinni. Sitten käännän liivit oikeinpäin ja laitan olkaimet paikoilleen ja rinnat laitan ojennukseen (jos tarvii). Kuka edes laittaa liivit vyötärön tai mahan kohdalle kiinnityksen ajaksi? Tostahan ne varmasti mennee riksraks poks..

Vierailija
191/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa tohon mun edelliseen, että tossa tavassa ei tarvi mitää kumartelua yms tehä...

Vierailija
192/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestä kiinni ja pyöräytys. Kädet kyllä taipuu mutta helpompaa se niin on kun on isohko liivikoko (E70) jossa on kolme hakasta rivissä. Niin vaatii vähän koordinaatiota sokkona saada ne kolme kohdalleen. 

Vierailija
193/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Kamalat tissivankilat.

Vierailija
194/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen laittanut liivit ensin oikein päin ja selän takana hakaset kiinni.

Kerran nuorena hoitajana muuten luulin että muistisairas rouva on laittamassa liivejä väärin päin päälleen, kun käytti tuota pyöräytystekniikkaa. Olin jo neuvomassa häntä, mutta rouva vaan naurahti ja kiepsautti liivit paikoilleen. Sitä ennen en edes ollut tajunnut, että ne voisi pukea niinkin.

Vierailija
195/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan rintaliivit heti rintojen alapuolelle (ei varmasti mene liivit pilalle tosta) eli näin laitan liivit: laitan rintaliivien kuppiosat selän puolelle, kun laitan eestä päin hakaset kiinni. Sitten käännän liivit oikeinpäin ja laitan olkaimet paikoilleen ja rinnat laitan ojennukseen (jos tarvii). Kuka edes laittaa liivit vyötärön tai mahan kohdalle kiinnityksen ajaksi? Tostahan ne varmasti mennee riksraks poks..

Täh? Siis miksi menisi jos ne on vyötäröllä?

Vierailija
196/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen.

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Jalkojen väliin, kupit ylöspäin.

Vierailija
197/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Siis miksi menisi jos ne on vyötäröllä?

Jos on mahanympärys isompi kuin rinnanalusympärys, niin sitten voi mennä...

Vierailija
198/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)

Ei niitä hakasia tarvitse nähdä osatakseen sulkea ne.

Tämä saattaa riippua rintojen koosta. Pienirintaiset käyttävät liivejä, joissa on 1-2 hakasta. ne on helppo sohaista kiinni toisiinsa, ei tarvitse nähdä mitään. Isompirintaiset taas joutuvat käyttämään liivejä, josisa on tukeva ympärysnauha ja 4-5 hakasta. Niitä ei enää olekaan niin helppo saada kaikkia osumaan toisiinsa (eikä mihinkään muuhun) mitään näkemättä.

Ja höpöhöpö! Kiinnitän selän takana urheiluliivitkin, joissa kolme hakasta ja kaksi hakasta kahdella eri korkeudella. Asialla ei ole mitään tekemistä rintojen koon kanssa. Joillakin ihmisillä vain ei ole sorminäppäryyttä eikä hahmotuskykyä tällaisten asioiden suhteen. T. 25v, 60i

Vierailija
199/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan asiallinen video: https://www.youtube.com/watch?v=-iNgHY4Qrdw

Vierailija
200/358 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ihan asiallinen video: https://www.youtube.com/watch?v=-iNgHY4Qrdw

Hauska!