Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puet rintsikat päällesi?

Vierailija
31.01.2019 |

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen. 

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Kommentit (358)

Vierailija
141/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaa olen aina kiinnittänyt, sillonkin kun ylipainoa oli huimat 80kg. Ainoa poikkeus, kun kädestä leikattiin hermopinne ja sillon ei pariin viikkoon pystynyt laittamaan rintsikoita takaa kiinni vaan oli pakko laittaa edestä.

Vierailija
142/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuluneet ja venyneet liivit ja hakaset osittain rutussa.

Ennen laitoin hakaset kiinni takana. Nyt kun liivit on jo huonossa kunnossa, ne hakaset eivät mene liukkaasti ja sovinnolla, niin vedän kiinni olevat liivit pään yli paikalleen kuin paidan.

Mulla on herkkä iho. En tykkää hankauksesta, mikä tulee, jos pyöräytän liivit edestä taakse kuten äitini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa, sillä aikaa kun vaimo töissä.

Vierailija
144/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuluneet ja venyneet liivit ja hakaset osittain rutussa.

Ennen laitoin hakaset kiinni takana. Nyt kun liivit on jo huonossa kunnossa, ne hakaset eivät mene liukkaasti ja sovinnolla, niin vedän kiinni olevat liivit pään yli paikalleen kuin paidan.

Mulla on herkkä iho. En tykkää hankauksesta, mikä tulee, jos pyöräytän liivit edestä taakse kuten äitini.

Osta uusia ja mieluiten hiukan kalliimpia jotka peset käsin.

Kovin nopeasti eivät kulahda.

Tarjousliivit usein näitä jotka hiertävät ja fiksattava uutena.

Vierailija
145/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 60K. Rintojen suhteettoman suuren koon vuoksi liivit eivät todellakaan voi olla mitkään mukavan löysät löperöt, jotka helpolla napsauttaa takaakin kiinni. Ne oikeasti pitää vetää hakasiin, koska rintojen painosta suurin osa on sillä osalla, eikä olkapäillä. Siksi minun on laitettava liivit ensin edestä kiinni ja sitten hitaasti hivutettava taakse, jonka jälkeen nostan kupit ylös ja laitan olkaimet.

Erehdyin liiviliikkeen myyjän suosituksesta ostamaan mallin, joka on laitettava takaa kiinni. Ihan idiootin valinta, en tajua mitä ihmettä ajattelin? Että mulla yllättäen onkin pienet tissit? Juu ei ole. On vähän eri asia laittaa selän takaa kiinni löysiä kuin piukkoja liivejä.

Olen menossa pienennysleikkaukseen tämän vuoden puolella. Haaveilen, että voisin pitää toppimallisia liivintekeleitä, eikä mitään keskiaikaisia kidutusvälineitä.

Vierailija
146/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen - etukautta pyöräyttelijät laittavat vielä liivit ensin väärinpäin? Siis miten? Miksi?? Siis kupit ja olkaimet alaspäin?? Ja sitten ne pyöräytyksen jälkeen pitää kääntää oikeinpäin?

Ei voi enää hankalammin yksinkertaista asiaa tehdä :D.

Lyön vetoa että saan liivit tällä tyylillä nopeammin päälle, kuin sinä takakautta. Aikaa menee n. 3 s.

Vierailija
147/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupit tissien kohdalle. Yksi rinta per kuppi.

Vierailija
148/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä käytin rintaliivejä, laitoin liivit heti paikoilleen ja laitoin hakasen takaa kiinni. Sitten käytin toppimallisia liivejä, kunnes en käyttänyt liivejä. Käytän hyvin harvoin enää liivejä ja jos käytän, niin toppimallisia.

Käytän vieläkin rintaliivejä töissä, bilettäessä etc. Kiinnitän ne takaa, etukenossa yritän asetella tissit kuppeihinsa (mikä näillä lievästi roikkuvilla on vaikeaa). Siviilissä/ urheillesssa käytän vain urheilutoppeja, mitkä ovat paljon, paljon mukavammat ja tukevammat.

En ymmärrä: Miksi, oi miksi, naiset käyttävät epämukavia liivejä? Tai okei, minäkin käytän joskus miestä virkistääkseni...

Monella on väärä koko ja sen vuoksi epämukavat. Ja vieläkin suuri osa kuvittelee, että A on pieni, B siitä vähän isompi, C kon keskiverto, D on isohko ja siitä ylöspäin olevat kirjaimet on isotintaisille. Hyvin moni isorintainen kuvittelee että esim E kuppi on todella suuri koko ja ostaa sitä itselleen, liian isolla ympärysmitalla totta kai. Sitten valittaa kun tehdään niin huonoja liivejä että mitkään ei ole hyvät päällä. Tosiasiassa istuvuusongelmat johtuvat siitä, käyttäjällä on koko ihan pielessä.

En usko tuohon. Kävin sellaisessa rintaliiviliikkeessä, jossa selvitettiin ns. oikea koko ja oikea liivimalli. Ne liivit oli lopulta hyvin epämukavat päällä ja korostivat vain makkaroita. Sen sijaan ne mallit ja koot, joita olen koko ikäni käyttänyt, on tuntuneet ja näyttäneet hyvältä. Kun laihduin 20kg niin nuo kyseiset liivit ovat nyt ok.. kertoo varmaan jotain.

Rinnat ovat roikkuneet siitä asti kun ne kehittyivät teini-iässä, joten olen käyttänyt liivejä lähinnä että vaatteet näyttäisivät hyvältä päällä.

Vierailija
149/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan hakset edessä kiinni ja pyöräytän paikalleen. Sen jälkeen olkaimet. Mulla on muös sellaisia liivejä, jotka laitetaan rinojen välistä kiinni (en osaa premmin selittää, mutta rintapalat ovat ”erikseen” ja ne laitetaan yhteen muovisella kiinnityksellä). Sellaiset laitan ihan edestä kiinni ja sitten olkaimet.

Vierailija
150/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan hakset edessä kiinni ja pyöräytän paikalleen. Sen jälkeen olkaimet. Mulla on muös sellaisia liivejä, jotka laitetaan rinojen välistä kiinni (en osaa premmin selittää, mutta rintapalat ovat ”erikseen” ja ne laitetaan yhteen muovisella kiinnityksellä). Sellaiset laitan ihan edestä kiinni ja sitten olkaimet.

Ihan naurattaa mun omat kirjoitusvirheet :D

Siis: hakaset, myös, rintojen, paremmin

Vierailija
151/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kusipäinen mies keksii näitä oksettavia aloituksia jatkuvasti.

Vierailija
152/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoiden pukeminen on todellinen ongelma kun on ISOrintainen ja ylipainoinen ja käsivoimat sairauden takia vähissä. Ne liivit jotka ovat tarpeeksi kireät ympärysmitaltaan on pakko laittaa toisen avustuksella. Edessä ne saa juuri ja juuri kiinni,  mutta ovat niin jämptit, ettei millään saa pyöräytettyä ympäri. Varsinkin jos on suihkusta tullut ja iho yhtään nahkea. Jos kuitenkin yrittää, se on sentti kerrallaan puolta vaihtaen ja tissejä nostellen. Rautakaaret pahentaa asiaa reilusti. Aina ei onnistu.

Takaa kiinnitys itse on aivan mahdoton, kun pitäisi saada kohdistettua hakaset ja käyttää voimaa samaan aikaan saadakseen hakaset lähelle toisiaan. 

Sitten kun liivit päälle saa, ne istuu todella hyvin, vaikka ovat haarniskat. 

95K/L

Vierailija
153/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tosissaan suurin osa pukee etukautta pyöräyttämällä? En ole ikinä kokeillut mutta se näyttääkin jo hyvin epäkätevältä. Miten liivit voi olla lähellekään oikeaa kokoa jos niitä saa pyöriteltyä ja vedeltyä päällänsä sekä kädet pujotettua olkaimista?

Vierailija
154/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaset ovat edessä - ovat ns. edestäladattavat. Ei tarvitse kiepsautella mitenkään tai leikkiä akrobaattia ja kiinnittää kädet selän takana. Oikein kivaa, varsinkin silloin kun oli kiertäjäkalvosimen revähdys.

Vierailija
155/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Hakaset aina kiinni. Puetaan alhaalta astumalla liivien keskelle. Nostetaan ylös. Näin olen aina tehnyt. Anteeksi mutta olettepa yksinkertaisia.

Vierailija
156/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan tosissaan suurin osa pukee etukautta pyöräyttämällä? En ole ikinä kokeillut mutta se näyttääkin jo hyvin epäkätevältä. Miten liivit voi olla lähellekään oikeaa kokoa jos niitä saa pyöriteltyä ja vedeltyä päällänsä sekä kädet pujotettua olkaimista?

Miksi ei voisi olla oikeaa kokoa?

Vierailija
157/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä ole jo tarpeeksi selitetty? Kun vyötärö on rinnanympärystä kapeampi, niin totta kai ne saa pyöräytettyä siinä ympäri, ja vieläpä helposti. Kun rinnanympärys on sopivan napakka, ei tarvitse kiristää olkaimia äärimmilleen, koska rinnat eivät ole niiden varassa. En ole edes ajatellut, että olkainten pujottaminen olisi mikään ongelma :D

Vierailija
158/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo! Hakaset aina kiinni. Puetaan alhaalta astumalla liivien keskelle. Nostetaan ylös. Näin olen aina tehnyt. Anteeksi mutta olettepa yksinkertaisia.

Sulla on liian löysät liivit.

Vierailija
159/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tätä ole jo tarpeeksi selitetty? Kun vyötärö on rinnanympärystä kapeampi, niin totta kai ne saa pyöräytettyä siinä ympäri, ja vieläpä helposti. Kun rinnanympärys on sopivan napakka, ei tarvitse kiristää olkaimia äärimmilleen, koska rinnat eivät ole niiden varassa. En ole edes ajatellut, että olkainten pujottaminen olisi mikään ongelma :D

Just näin.

Vierailija
160/358 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liian löysät liivit.

Ja/tai pieni peppu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi