Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puet rintsikat päällesi?

Vierailija
31.01.2019 |

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen. 

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Kommentit (358)

Vierailija
101/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina käyttänyt pyöräytystekniikkaa ja ajatus takakiinniryksestä tuntuu hankalalta. En oo kokeillut joten tarvinnee illalla testata.

Ja yhdet ainoot liivit on rikkoutunut vaikka aina yleensä käytän vain päivän ja pesen pesukoneessa.

Mut sitä ihmettelen, et mikä siinä pyöräytystekniikassa olis hankalaa.

Vierailija
102/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)

Ei niitä hakasia tarvitse nähdä osatakseen sulkea ne.

Varmaan minulla on sitten vain jokin hahmotushäiriö, kun en saa niitä nopeasti kiinni näkemättä hakasia. Vähän sama varmaan, kun en osaa käyttää esimerkiksi suoristusrautaa pään takana. No, helposti saan liivit päälle kun kiinnittää edessä, niin eipä tuo ole ongelma.

Harjoitus tekee mestarin. Itse kyllä olen saanut hakaset kiinni heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ilman minkäänlaista hapuilua.

Mutta miksi harjoitella, jos jokin toinen tapa toimii hyvin? Käsittääkseni tähän ei ole mitään oikeaa ja väärää tapaa, eikä yleensä ketään kiinnosta miten joku toinen pukee liivit.

Kyllä tähänkin on oikea ja väärä tapa. Pyöräytys on se väärä.

Miksi?

Siksi väärä, että pyöräyttäminen tuntuu kehossa inhottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain koordinaatio-ongelmia varmaan, joten puen rintsikat päälle kuin paidan. Hakaset siis kiinni ja pään yli.

Vierailija
104/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän pyöräytys-tekniikkaa pukiessa ja riisuessa avaan hakaset kädet selän takana. Yhdetkään liivit eivät ole tässä menneet rikki tai kaarituet vääntyneet kuten joku totesikin,ei riuhdota siitä kupista tai olkaimista vaan sieltä alareunasta nätisti pidetään kiinni.

Näin minäkin teen! Olemmeko parhaita kun osaamme molemmat konstit? 🤣 En käytä kaarituellisia, joten mitään rikkoutumista ei ole tapahtunut.

Vierailija
105/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina käyttänyt pyöräytystekniikkaa ja ajatus takakiinniryksestä tuntuu hankalalta. En oo kokeillut joten tarvinnee illalla testata.

Ja yhdet ainoot liivit on rikkoutunut vaikka aina yleensä käytän vain päivän ja pesen pesukoneessa.

No mun mielestä siinä on paljon enemmän työtä. Rintsikat väärinpäin vyötärölle, hakaset kiinni, hilaaminen ylös, käsien pujottelu olkainten alle, kuppien asetteleminen. Kun taas laitan takana kiinni, laitan olkaimet olalle, tissit kuppeihin ja hakaset kiinni. Menee paljon vähemmän aikaa, mutta toki tämä on ihan henkkoht mieltymys vain :).

Vierailija
106/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huono tekemään käsillä jotain, mitä en yhtään näe. Siksi kuulun kiepauttajiin. Hakaset on miljoona kertaa helpompi kiinnittää edessä kuin takana. Kädet ehkä taipuu, mutta silmät ei näe selkään. En osaa myöskään letittää itselleni ranskanlettiä, koska kädet ei osaa tehdä takana jotain, mitä silmät ei näe. Peili ei tässä auta.

Voisin kuvitella, että useimmat selästä kiinnittäjät on hoikkia ja pienirintaisia. Heillä on suhteellisesti pidemmät kädet, kun hoikka vartalo antaa ulottuvuutta selkään, lisäksi heidän liiveissään on todennäköisimmin vain yksi tai kaksi hakasta.

Isommat rinnat tarvitsevat kunnon asettelua liiveihin, joten rintsikoiden pukeminen vaatii hieman vaivannäköä. Siispä: Liivit vyötärön ympäri, hakasten huolellinen kiinnitys etupuolella silmiä apuna käyttäen, pyöräytys vyötärön kohdalla, liivien nosto, kumartuminen, jotta rinnat menevät kuppiin, kainaloista kahmaisu, lopullinen asettelu suorassa seisten, olkaimet kunnolla kohdilleen - valmista.

Tässä on ehkä pointtia - tarvitset silmiä, jotta pystyt tekemään jotain. Itse taas en tarvitse, ranskanletti onnistuu vaivatta. Olen myös isorintainen ja on helppo laittaa hakaset takana kiinni. Ei tarvitse ähkiä olkainten ja kuppien asettelujen kanssa kun menee suoraan paikoilleen. En ennen tätä ketjua tajunnutkaan että näin moni käyttää pyöräytystekniikka. Mutta mikäs siinä, käyttäkööt vaan.

Vierailija
107/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestä kiinni ja pyöräytys. Kädet kyllä taipuvat, mutta en vain ole jaksanut treenata sokeaa sorminäppäryyttä niin, että saisin hakaset selän takana kiinni. Tai saan, mutta siihen menee tuhottomasti aikaa.

Vierailija
108/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö joitakin ihan oikeasti se, että kaikki eivät laita rintsikoita "oikeaoppisesti" päälle?

Kyllä minulla ykis työkaveri suorastaan suuttui, kun kuuli, että suljen hakaset takaa. On kuulemma liian hankala tapa. Olin jäävi kommentoimaan, kun en ole 30 vuoden aikana sattunut muulla tavalla kokeilemaan.

Ei kai pyöräyttäjilläkåän ole ongelmaa siinä, että kädet eivät taipuisi taakse, eihän liivejä saisi muuten riisuttua. Vai pyöräytetäänkö ne pois ottaessakin.

Vierailija
109/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä siinä on paljon enemmän työtä. Rintsikat väärinpäin vyötärölle, hakaset kiinni, hilaaminen ylös, käsien pujottelu olkainten alle, kuppien asetteleminen. Kun taas laitan takana kiinni, laitan olkaimet olalle, tissit kuppeihin ja hakaset kiinni. Menee paljon vähemmän aikaa, mutta toki tämä on ihan henkkoht mieltymys vain :).

Ehkä en pienirintaisena vain ymmärrä noita luettelemiasi vaiheita, kun tissejä ei tarvitse erikseen asetella kuppeihin. Eikä olkaimia tarvitse mitenkään vaivalloisesti hilata ylös, vaan niihin voi vauhdikkaasti sukeltaa liivit käännettyään ja tissitpä ovatkin aikalailla oikeassa paikassa kupeissaan.

Vierailija
110/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en pienirintaisena vain ymmärrä noita luettelemiasi vaiheita, kun tissejä ei tarvitse erikseen asetella kuppeihin. Eikä olkaimia tarvitse mitenkään vaivalloisesti hilata ylös, vaan niihin voi vauhdikkaasti sukeltaa liivit käännettyään ja tissitpä ovatkin aikalailla oikeassa paikassa kupeissaan.

Iik, oikeaoppiseen rintsikoiden pukemiseen kuuluu myös tissien asettelu, vaikka olisi rintavarustuksen tilalla kuopat.

Vierailija
111/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iik, oikeaoppiseen rintsikoiden pukemiseen kuuluu myös tissien asettelu, vaikka olisi rintavarustuksen tilalla kuopat.

Kyllä ne siinä asettuvat, kun liivit kiepauttaa oikein päin ja yhden kerran nytkäyttää. Kaikkien tissit eivät ole rullautuvaa mallia vaan säilyttävät muotonsa myös ilman liivejä.

Vierailija
112/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edestä kiinni ja pyöräytys. Kädet kyllä taipuvat, mutta en vain ole jaksanut treenata sokeaa sorminäppäryyttä niin, että saisin hakaset selän takana kiinni. Tai saan, mutta siihen menee tuhottomasti aikaa.

Tämä ehkä takaalaittajia eniten ihmetyttää - kun eihän siinä tarvita mitään sorminäppäryyttä. Ne hakaset vaan kohdilleen ja naps.

Vierailija
113/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jäykkä ja kömpelö ja aina sulkenut liivit takaa. Ehkä pitää seuraavan kerran oikein kokeilla, sujuisiko tuo olkainten laitto ollenkaan noin, kun liivit ovat jo kiinni. Olen harteikas ja tosi pitkäkätinen. Tästä asiasta on sinänsä turha väitellå, kun totta kai oma tapa on itselle sekä nopeampi että helpompi, kun toistoja voi olla 10 000 kertaa.

Vierailija
114/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten riisutte liivit, pyöräyttäjät?

Vierailija
115/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet olkaimiin, tissit kuppeihin ja takaa hakaset kiinni.

Vierailija
116/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten riisutte liivit, pyöräyttäjät?

Avaan hakaset selkäpuolelta ja riisun pois. Monesti riisun vetämällä olkaimet hihan kautta pois kun en viitsi riisua paitaa.

Vierailija
117/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä käytin rintaliivejä, laitoin liivit heti paikoilleen ja laitoin hakasen takaa kiinni. Sitten käytin toppimallisia liivejä, kunnes en käyttänyt liivejä. Käytän hyvin harvoin enää liivejä ja jos käytän, niin toppimallisia.

Käytän vieläkin rintaliivejä töissä, bilettäessä etc. Kiinnitän ne takaa, etukenossa yritän asetella tissit kuppeihinsa (mikä näillä lievästi roikkuvilla on vaikeaa). Siviilissä/ urheillesssa käytän vain urheilutoppeja, mitkä ovat paljon, paljon mukavammat ja tukevammat.

En ymmärrä: Miksi, oi miksi, naiset käyttävät epämukavia liivejä? Tai okei, minäkin käytän joskus miestä virkistääkseni...

Vierailija
118/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä takaalaittajia eniten ihmetyttää - kun eihän siinä tarvita mitään sorminäppäryyttä. Ne hakaset vaan kohdilleen ja naps.

Minulla kai sitten vain on niin rempuloita liivejä, etteivät se hakaset vain pysy yhtenä jäykkänä rivistönä, joka kätevästi sujahtaisi kiinni.

Vierailija
119/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ”scoop&swoop” pitäisi aina tehdä vaikka olisi minkä kokoiset tissit. Kokeilkaapas tehdä, jos sen jälkeen pursuaa kupeista, on liian pienet liivit. Tässä video malliksi

Vierailija
120/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä käytin rintaliivejä, laitoin liivit heti paikoilleen ja laitoin hakasen takaa kiinni. Sitten käytin toppimallisia liivejä, kunnes en käyttänyt liivejä. Käytän hyvin harvoin enää liivejä ja jos käytän, niin toppimallisia.

Käytän vieläkin rintaliivejä töissä, bilettäessä etc. Kiinnitän ne takaa, etukenossa yritän asetella tissit kuppeihinsa (mikä näillä lievästi roikkuvilla on vaikeaa). Siviilissä/ urheillesssa käytän vain urheilutoppeja, mitkä ovat paljon, paljon mukavammat ja tukevammat.

En ymmärrä: Miksi, oi miksi, naiset käyttävät epämukavia liivejä? Tai okei, minäkin käytän joskus miestä virkistääkseni...

Monella on väärä koko ja sen vuoksi epämukavat. Ja vieläkin suuri osa kuvittelee, että A on pieni, B siitä vähän isompi, C kon keskiverto, D on isohko ja siitä ylöspäin olevat kirjaimet on isotintaisille. Hyvin moni isorintainen kuvittelee että esim E kuppi on todella suuri koko ja ostaa sitä itselleen, liian isolla ympärysmitalla totta kai. Sitten valittaa kun tehdään niin huonoja liivejä että mitkään ei ole hyvät päällä. Tosiasiassa istuvuusongelmat johtuvat siitä, käyttäjällä on koko ihan pielessä.