Miten puet rintsikat päällesi?
Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?
Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen.
Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.
Kommentit (358)
Laitan edestä kiinni. Sujuu mulla paljon sukkelammin niin. Hakaset menevät aina vääriin kohtiin, jos yritän selän takana niitä sulkea. Mulla on pitkät ja hyvin liikkuvat kädet, mutta ei vain suju selän takana sulkeminen eikä asia mua vaivaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut tuota epäloogista pyöräytystapaa.
No v#ttu ku osu hakasiin s##tana takaa!
Vierailija kirjoitti:
Kai nämä pyöräyttäjät myös riisuvat rintsikat niin, että laskevat olkaimet, pyöräyttävät vyötärölle ja avaavat hakaset? Eihän selän taakse näe ja on niin hankalaa..
Yleensä otan ne kotona pois riisumatta alinta paitaa(illalla kotona kiva hengailla ilman liivejä) niin että avaan selästä ja Flashdance tyyliin pujotan olkaimet sieltä hihojen kautta yksi kerrallaan pois ja sitten vedän joko hihasta, kaula-aukosta tai alta liivit pois.
Pukiessa olen siis vyötäröltä kiinni edestä ja pyöräytys -tyyppiä. Yleensä. Joskus laitan selän puolelta kiinni. Miten nyt minäkin päivänä. Olen joustava, ei tarvii kangistua kaavoihin.
Saatan myös pukiessa jättääkin ne sinne vyötärölle odottelemaan kun touhuilen muuta ja ramppaan paidatta kotona aamutoimia tekemässä alushoususillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut tuota epäloogista pyöräytystapaa.
No v#ttu ku osu hakasiin s##tana takaa!
No harjoittele! Se on ihan älyttömän helppoa!
En rehellisesti sanottuna tiedä, kunhan laitan vaan. Menee niin automaatiolla.
Käytän aina urheiluliivejä, koska syöpäleikkauksen jälkeen rinnat on selvästi erikokoiset. Toisen rinnan täyttämisestäkin on ollut puhetta, mutta ei kiinnosta, kun näinkin pärjään. Nostan vaan kädet ylös ja humps!
Ennen olin pyörittelijä, kuten äitini, siskoni, tätini ja mummonikin. (Aukaisin kyllä liivit aina vasemmalla kädellä takaa.) Sukuvika kai :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette jos kädet eivät taivu kiinnittämään liivejä selän takana? Ihan ilman veetuilua kysyn, koska itse olen todella todella epätaipuva ihminen, eikä ole lähelläkään että liivien kiinnittäminen takana olisi ongelma. Joten kuulostaa hassulta 😬. Itse siis vain laitan liivit paikalleen olkaimia myöten, ja sitten pistän hakaset takaa kiinni, ja vähän sen jälkeen asettelen rintoja paikalleen (ei ole paljoa aseteltavaa, liivit on vain nännien piilottamista varten jos alustoppi ei käy yläosan kanssa).
Siis taipuu kädet, mutta vaikee laittaa ne hakaset käsikopelolla kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nämä pyöräyttäjät myös riisuvat rintsikat niin, että laskevat olkaimet, pyöräyttävät vyötärölle ja avaavat hakaset? Eihän selän taakse näe ja on niin hankalaa..
Eipä ota, kas kun pois ottaessa mitään ei tarvitse nähdä, eikä minkään osua kohdilleen.
Mutta eihän niitä laittaessakaan tarvitse nähdä mitään. Kyllä on tuntoaistissa (ja liikkuvuudessa?) vikaa jos ei vuosien harjoittelullakaan saa paria hakasta kohdalleen. Ei ne siellä selän takana mitään piilokuurua mene, ihan siinä ympärysnauhassa ne on kiinni paikoillaan ja siitä naps kiinni puolessa sekunnissa.
Minun rintaliiveissä niitä hakasia on neljä ei kaksi. Ainakin yksi menee väärään riviin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ota, kas kun pois ottaessa mitään ei tarvitse nähdä, eikä minkään osua kohdilleen.
Mutta eihän niitä laittaessakaan tarvitse nähdä mitään. Kyllä on tuntoaistissa (ja liikkuvuudessa?) vikaa jos ei vuosien harjoittelullakaan saa paria hakasta kohdalleen. Ei ne siellä selän takana mitään piilokuurua mene, ihan siinä ympärysnauhassa ne on kiinni paikoillaan ja siitä naps kiinni puolessa sekunnissa.
Minun rintaliiveissä niitä hakasia on neljä ei kaksi. Ainakin yksi menee väärään riviin kiinni.
Voi herrajumala. Laita oikeisiin hakasiin, älä vääriin. On minullakin 3-4 hakasta eikä ongelmaa laittaa takana kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nostan liivit eteen oikeassa asennossa, survon ryntäät sisälle kuppeihin, ja sitten olkapäät ponnistuksesta vapisten nostan koko lastin ylemmäksi paikalleen. Sitten vedän ympärysnauhat -yliluonnollisia voimia osoittaen -selän taakse.
Hyvänä päivänä saan ne kiinni ekalla yrityksellä.
Miten ne voi survoa kuppeihin, kun koko liivit leijuu siinä edessä ihan miten sattuu, kun niitä ei ole vielä kiinnitetty takaa?
Vai tarkoitatko että olet ihan ensin kiinnittänyt ne takaa? Hirveän hankalaa jokatapauksessa.
Mä osaan kyllä kiinnittää rintsikat selän puolellakin, mutta suurin ongelma on se, että rintsikat ei tunnu sillä tavalla asettuvan mitenkään hyvin.
Ensin valuu olkaimet, selkäpuoli tuntuu olevan väärässä kohdassa, samoin olkaimet ja kupit. Ihan sama mistä niitä nykii paikoilleen.
Siispä kiinnitän edessä ja pyöräytän paikoilleen. Ja sitten kaikki tuntuukin olevan paikoillaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan liivit eteen oikeassa asennossa, survon ryntäät sisälle kuppeihin, ja sitten olkapäät ponnistuksesta vapisten nostan koko lastin ylemmäksi paikalleen. Sitten vedän ympärysnauhat -yliluonnollisia voimia osoittaen -selän taakse.
Hyvänä päivänä saan ne kiinni ekalla yrityksellä.
Miten ne voi survoa kuppeihin, kun koko liivit leijuu siinä edessä ihan miten sattuu, kun niitä ei ole vielä kiinnitetty takaa?
Vai tarkoitatko että olet ihan ensin kiinnittänyt ne takaa? Hirveän hankalaa jokatapauksessa.
Mä osaan kyllä kiinnittää rintsikat selän puolellakin, mutta suurin ongelma on se, että rintsikat ei tunnu sillä tavalla asettuvan mitenkään hyvin.
Ensin valuu olkaimet, selkäpuoli tuntuu olevan väärässä kohdassa, samoin olkaimet ja kupit. Ihan sama mistä niitä nykii paikoilleen.
Siispä kiinnitän edessä ja pyöräytän paikoilleen. Ja sitten kaikki tuntuukin olevan paikoillaan :)
Hyvin samat tuntemukset, pyöräytys vaan tuntuu luonnollisemmalta :-)
Olen isorintainen, joten laitan hakaset edessä kiinni ja pyöräytän rintsikat vyötärön ympäri.
Isojen rintojen asettelu löysiin kuppeihin (koska rintsikat eivät ole kiinni) ensin, veisi ihan liikaa aikaa.
Helpointa vaan sulkea hakaset edessä, kiepsaista ne oikeinpäin ja kumartamalla tähdätä tissit liivelihin.
P.S. Minun liiveissä on kaikissa kolme hakasta ja kaarituet.
Älä avaa , älä sulje hakasia.
Minulla ne on aina kiinni.
Puen aina liivit alakautta, siis laitan jalat aukkoon ja vedän ylös.
Näin olen tehnyt aina.
Ihmettelen naisten yksinkertaisuutta kun liivejä käännellään ja väännellään.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnyt aina.
No, tuolla tavalla säilyvät ainakin hakaset ehjempinä pitempään :)
Terkantäti kirjoitti:
Olen isorintainen, joten laitan hakaset edessä kiinni ja pyöräytän rintsikat vyötärön ympäri.
Isojen rintojen asettelu löysiin kuppeihin (koska rintsikat eivät ole kiinni) ensin, veisi ihan liikaa aikaa.
Helpointa vaan sulkea hakaset edessä, kiepsaista ne oikeinpäin ja kumartamalla tähdätä tissit liivelihin.
P.S. Minun liiveissä on kaikissa kolme hakasta ja kaarituet.
Tosi moni muuten käyttää nykyään niitä itsekseen pystyssä pysyviä vaahtomuovikuppeja, varmaan sellaiset onkin helppo asettaa paikoilleen tuohon eteen varsinkin jos on pienehköt rinnat tai ei-roikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnyt aina.
Mulla ainakin lantio on selvästi leveämpi kuin rinnanalusmitta, näinhän rintsikat venyy ihan tarpeettomasti..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen tehnyt aina.
Ihmettelen naisten yksinkertaisuutta kun liivejä käännellään ja väännellään.Mulla ainakin lantio on selvästi leveämpi kuin rinnanalusmitta, näinhän rintsikat venyy ihan tarpeettomasti..!
Tuo on kieltämättä alakautta hakaset kiinni nostamisessa ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa takaa kiinni ja siinä se.
Eli et pääse koskaan minnekään jos miehesi ei satu olemaan kotona... tai silloin menet ilman liivejä 😂
En koe tarpeelliseksi erikseen harjoitella toista tapaa, kun nykyinen on toimiva. Ajan ja energian hukkaa.