Miten paljon lapsen vaaleat hiukset voivat tummua?
Siis voiko olla ihan mustatukkainen aikuisena vaikka lapsena on ollut vaalea?
Kommentit (37)
Minulla oli vaalea blondi tukka lapsena, nyt aikuisena tummanruskea kuten äidilläni. Mummini hiukset olivat täysin mustat.
Todella paljon. Pikkuveljeni oli lapsena ihan pellavapää. Siis hiukset olivat oikeasti melkein vitivalkoiset ja sitten joskus 8-vuotiaana alkoivat vähitellen tummumaan. Nyt aikuisena on sitten tummanruskeat hiukset.
Minä olen outolintu jonka hiusväri ei ole muuttunut koskaan. Aina ollut sellainen hiekanvaalea. Ei ollut platinablondi lapsena, vaan aina ollut ruskea sävy mukana. Ekkä ole tummentunut ainakaan silminnähtävästi.
Sama meillä. Veljeni oli ihan blondi yläasteen alussakin. Lukiossa hiukset oli jo tosi tummanruskeat ja ovat edelleen aikuisena. Silmäripset ja kulmakarvat ovat kuitenkin vaaleat, joten kaikki aina epäilevät veljen värjänneen tukkansa. :D Veljentyttö on nyt ala-asteella ja täysin blondi, saa nähdä kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Veljeni oli ihan blondi yläasteen alussakin. Lukiossa hiukset oli jo tosi tummanruskeat ja ovat edelleen aikuisena. Silmäripset ja kulmakarvat ovat kuitenkin vaaleat, joten kaikki aina epäilevät veljen värjänneen tukkansa. :D Veljentyttö on nyt ala-asteella ja täysin blondi, saa nähdä kuinka käy.
Minä siis vaaleanruskea aina. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen outolintu jonka hiusväri ei ole muuttunut koskaan. Aina ollut sellainen hiekanvaalea. Ei ollut platinablondi lapsena, vaan aina ollut ruskea sävy mukana. Ekkä ole tummentunut ainakaan silminnähtävästi.
Sama minulla. Oma hiusväri ollut aina "likaisenvaalea". Missään lapsuudenkuvissa en ole ollut täysi pellavapää, vaan aina on tällä värillä menty. Lapsena ennustettiin että minusta tulee isona tumma. Nykyään kysellään että olit varmaan tosi vaalea lapsena.
Voi, minä ja sisareni olimme aivan pellavapäisiä lapsena, ala-asteelle mentäessä vaalean/keskiruskean sävyiset hiukset ja nyt parikymppisinä aikuisina tummanruskeat, vähän punertavat. Vanhemmillamme on tummunut aina keski-ikään saakka lähes mustiksi, sitten alkaa taas vaalentua :D
Vierailija kirjoitti:
Siis voiko olla ihan mustatukkainen aikuisena vaikka lapsena on ollut vaalea?
Mustaksi hiukset eivät muutu ellei värjää. Oma kokemus: 6-7-vuotiaaksi täysin pellavapää/puuvillanvalkoinen hius nyt keski-ikäisenä keskiruskea. Toisaalta: harmaat antavat edelleen odottaa itseään.
Veljeni vaahteranmäeneemeli-tukka nyt viiskymppisenä tummanvaalea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Oma hiusväri ollut aina "likaisenvaalea". Missään lapsuudenkuvissa en ole ollut täysi pellavapää, vaan aina on tällä värillä menty. Lapsena ennustettiin että minusta tulee isona tumma. Nykyään kysellään että olit varmaan tosi vaalea lapsena.
Minun veljellä myös noin. Lapsena oli astetta tummempi kuin minä ja toinen veljeni jotka oltiin platinablondeja. Nyt aikuisena hän on meistä selvästi vaalein.
Jos täällä on joitakin aikuisena luonnostaan vaaleatukkaisia, niin olitteko lapsena vielä vaaleampia?
Voi. Miehelläni on lapsuuden kuvissa taaperoikäisenä kullanvaaleat hiukset, on oikeat prinssikutrit :D Ekaluokan kuvassa jo sellaiset tummanvaaleat ja siitä ne vuosi vuoden jälkeen tummuu, kunnes nyt aikuisena on ihan mustat. Ei edes tummanruskeat vaan siis mustat. Äidillään on myös mustat hiukset (ja siniset silmät, niin kuin myös miehellä) ja isällään on vaalean punertavat.
En tiedä onko tämä relevanttia, mutta minulle kävi päinvastoin. Synnyin lähes mustahiuksisena, mutta tukkani vaaleni teini-ikään mennessä keskiruskeaksi.
Lapsena mulla oli vitivaaleat kutrit ja nyt sellaiset oljen väriset eli paljon ei ole tummunut. Olettaisin, että iho vaaleus ja aurinkoherkkyys antaa osviittaa onko "ehta blondi" vielä aikuisena.....
Minä olin lapsena ja nuorena ihan täysblondi. Myös silmäripset, kulmakarvat ja ihokarvat olivat vaaleita. Vähän päälle kaksikymppisenä aloin kuitenkin tummumaan. Nyt kolmevitosena olen jotakuinkin keskiruskea, ja tuntuu siltä että tummuminen vaan jatkuu.
Minulla oli syntyessä mustat hiukset, 2-vuotiaana ihan vaaleat ja n.5-vuotiaana taas tummat. Se väri on pysynyt mikä oli silloin 5-vuotiaana
Minulla oli valkoinen pienenä ja tummui asteittain alkaen 35 v.
En usko muutokseen vaalesta mustaan. Todella harvalla suomalaisella edes on mustat hiukset (erittäin tumman ruskeat voi toki olla)
Minulla näin. Lapsena olin ihan platinablondi